• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy wiadukt nad Obwodnicą Metropolitalną otwarty

Michał Brancewicz
5 stycznia 2024, godz. 15:00 
Opinie (128)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Przejechaliśmy wiaduktem nad Obwodnicą Metropolitalną przed jego otwarciem

O godz. 14 drogowcy otworzyli dla ruchu wiadukt w ciągu ul. OliwskiejMapka w Chwaszczynie. To pierwszy obiekt udostępniony kierowcom, który powstaje w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej.



Obwodnica Metropolitalna zmieni twoją codzienną trasę do pracy/domu?

Wiadukt drogowy 97, bo taka jest jego inżynieryjna nazwa, znajduje się na początku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. A konkretnie przebiega nad ekspresówką w jej 1,8 km, licząc od węzła Chwaszczyno w kierunku Żukowa.

Powstał w ciągu ul. Oliwskiej, ale obok istniejącej dotąd drogi wojewódzkiej 218 biegnącej w poziomie gruntu.

Jego otwarcie nastąpiło w piątek, 5 stycznia, po godz. 14. Po wiadukcie będzie odbywał się ruch drogowy i pieszy w stronę Osowej i Chwaszczyna.


Pierwsze zadanie - 62 proc. zaawansowania



Na czerwono nowy wiadukt w ciągu ul. Oliwskiej. Na żółto stara jezdnia. Na czerwono nowy wiadukt w ciągu ul. Oliwskiej. Na żółto stara jezdnia.
Wiadukt powstaje w ramach pierwszego zadania Obwodnicy Metropolitalnej między węzłem ChwaszczynoMapkawęzłem ŻukowoMapka.

Wykonawcą wartego 715,2 mln zł kontaktu jest firma Budimex. Na tym 16-kilometrowym odcinku zaawansowanie prac przekroczyło już 62 proc.

Budowa tego odcinka ma się zakończyć w kwietniu 2025 r.



Drugie zadanie - 23 proc. zaawansowania



Znacznie mniejsze zaawansowanie prac jest na drugim fragmencie obejmujące Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) i obwodnicę Żukowa.

Obwodnica Metropolitalna: postępy prac na opóźnionym odcinku Obwodnica Metropolitalna: postępy prac na opóźnionym odcinku

Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia wykonało do tej pory ponad 23 proc. zaplanowanych robót o łącznej wartości 826,5 mln zł.

W tym przypadku szanse na dotrzymanie tego samego terminu oddania ekspresówki są niewielkie.

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Nic ta obwodnica nie zmieni w zakorkowanym Trójmieście. Ciężarowe pojadą starą trasą!!! (1)

    Brak trzeciego pasa lub tylko poboczy codziennie pokazuje, że wystarczy jedna zepsuta ciężarówka, jedno zatrzymane auto lub mała stłuczka totalnie na wiele godzin paraliżuje ruch w Trójmieście. Każdego roku jest coraz gorzej. 120 tys aut nie może bezpiecznie przejechać 2 pasami dziennie. Korki na Matarni, Osowej, Kowalach, Gdyni to już normalność. A wrzucenie w to kolejnych aut w Gdyni totalnie ją zablokuje.

    • 0 5

    • Ta obwodnica nie jest budowana dla Trójmiasta, tylko dla Metropolii. Będzie spawnować tysiąc samochodów dziennie z kierowcami zombiakami, jeżdżącymi 24h/dobę. W sumie, one będą przerwę robimy w Oliwie parkując mieszkańcom pod oknami

      • 1 0

  • Pasy ruchu (6)

    W rozmowie z jednym z kierowników budowy, powiedział o błędach jakie wystepują w projekcie, cieszymy się z tego że ta droga powstaje ale wedłóg fachowców potrzebne by było poprawienie paru żeczy! Faktem jest że projektując robi się symulację komputerową, ale oko fachowców budujących tą drogę widzi już błędy! Które można by było poprawić a są to zawąskie wiadukty i drogi zjazdowe, nie umożliwiające w przyszłości rozbudowę , za krutkie drogi zjazdowe, szczególnie na łącznicach, wedłóg fachowców droga ta powinna być budowana 3x3 w przekroju 2x2 będzie nie wydolna w ciągu 5 lat a budowane mosty i łącznice uniemożliwią jej poszeżenie, Droga potrzebna ale budowana bardzo oszczędnościowo i bez wizji na przyszłą rozbudowę.

    • 0 4

    • 3x3 (2)

      Czyli trzy jezdnie każda po trzy pasy?

      • 3 0

      • (1)

        Ta trzecia jezdnia to w którym kierunku?

        • 4 0

        • W karzdym

          • 3 1

    • Szkoda dyskusji (2)

      Szkoda tu dyskutować i tak są mądżejsi od budowlańców, Według budowlańców są błędy! 1 zakrutkie zjazdy , uniemożliwiające w przyszłości poszeżenie, dodanie pasa ruchu, 3 nie pozostawienie miejsca pod wiaduktami na rozbudowę,3 zawąskie wiadukty, kiedyś w przyszłości będzie trzeba je wybużać żeby mieć co kolwiek przebudować, tą sama sytuacja z mostami i wiaduktami, możecie sobie stawiać łapki w dół , jak ktoś żałuje żeby coś zrobić pożądnie płaci 2 razy, W rozmowie z fachowcami braży drogowej odnośnie obwodnicy czy coś się zmieni powiedzieli że nie ma szans, żeby obwodnica spełniała normy w 80 procentach jest do wybużenia i zbudowania od nowa łącznie z węzłami, bo tylko 4 są w normie i 5 w budowie , problem jaki jest w Polsce to projektuje się za wąskie i zakrutkie zjazdy z dróg . Żeby można było przebudować obwodnicę Trójmiasta nie wystarczy OTM w takiej formie , pomieważ nie można u nas wybudować ringów dla tego powinno się ją budować 3x3 .Dla znawców z łapkami w dół to i tak czy się to podoba czy nie Trójmiasto będzie się rozbudowywać na południe bo na północ nie może

      • 0 2

      • (1)

        Nie troluj tą swoją gramatyką, jest osobliwa

        • 0 0

        • Nie gramatyka, a ortografia tragiczna.

          • 0 0

  • Nie ma czegoś takiego jak Obwodnica Metropolitarna

    Jest Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

    • 1 1

  • Ciekawe czy doczekamy połączenia S6 z Oliwą?... (1)

    Pewnie nie, bo Dulkiewicz nie jeździ tamtędy rowerem... A reszta niech się wali.

    • 1 2

    • Nie chcę cię martwić, ale Spacerowa za kilka lat będzie całkiem zamknięta. Może tylko autobusy będą jeździły

      • 0 0

  • To powinno być zbudowane już lata temu!

    Wszystko na ostatnią chwilę bo wybory idą. Za mało myślenia proaktywnego. Dopiero gdy nóż na gardle to władze raczą wydać nasze pieniądze z podatków, po to zebysmy nie byli więżniami we własnych samochodach. Dziękujemy rządzący, jesteście łaskawi!

    • 0 2

  • Rozumiem...

    Rozumiem, że ten drogowy moloch jest potrzebny... ale wyrżnięte połacie Lasów Otomińskich... w okolicach Sulmina... itd... to prawdziwa tragedia... wkrótce dołączy do tego hałas i spaliny... prawdziwa masakra.

    • 0 1

  • Budimex wymiata.

    62% robót w rok. Nie wiem czy to nie jest rekord w ich wykonaniu. Fakt wiadukt 97 to chwilowa prowizorka, ale musi być, żeby dól zacząć ogarniać.

    Otwarcie Miszewo - Chwaszczyno już zrobi ogromną robotę i dla tych od strony Banina jak i tych od DK20.

    Pytanie co zrobią, ze światłami w Miszewie, bo to będzie glówny generator korków po otwarciu

    • 0 0

  • (1)

    Jestem ciekaw czy Spacerowa będzie zakorkowanie jeszcze bardziej czy może trochę się odkorkuje

    • 0 1

    • Ja się tak samo martwię o ruch na ul. Długiej

      • 0 0

  • Kierowcy Kobylarni (1)

    Kierowcy Kobylarni którzy korzystają z aut Dacia Duster w Jankowie mogliby być ostrożniejsi. W dniu kiedy drogi były oblodzone jeden z pracowników próbował za wszelką cenę wyprzedzić samochód jadący przed nim 25km/h bliżej środka jezdni z racji trudnych warunków pogodowych. Ograniczenie tam jest do 30 km/h. Warunki były niezwykle trudne a koleś z Kobylarni przez długi czas uporczywoe jechał lewym pasem. Nieodpowiedzialne.

    • 1 1

    • Mogłeś zjechać i przepuścić.

      Dacia z Kobylarni ma 4x4 i sobie spokojnie pojechałby te 30km/h.

      Jadąc bliżej środka jezdni, sam powodujesz zagrożenie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane