• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi na Trakcie św. Wojciecha będą bezpieczniejsi

MKo
22 sierpnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (75)
Sygnalizacja pojawi się na przejściu przez Trakt św. Wojciecha na wysokości przystanków Brama Oruńska. Sygnalizacja pojawi się na przejściu przez Trakt św. Wojciecha na wysokości przystanków Brama Oruńska.

Ma kosztować ok. pół miliona złotych i znacznie poprawić bezpieczeństwo pieszych przekraczających Trakt św. WojciechaMapka. Mowa o nowej sygnalizacji świetlnej, jaka ma za kilka miesięcy pojawić się na zebrze na wysokości Bramy Oruńskiej, tuż przed wiaduktem Biskupia Górka.



Więcej przejść dla pieszych w Trójmieście:

Przejście przez Trakt św. Wojciecha na wysokości ul. Stoczniowców służy głównie pieszym i pasażerom korzystającym z przystanków autobusowych Brama Oruńska.

Tędy też od strony ul. Cienistej przemieszczają się osoby zmierzające w kierunku centrum Gdańska, urzędów Wojewódzkiego i Marszałkowskiego czy na szlak spacerowy wokół bastionów przy Opływie Motławy.

Wkrótce bezpieczeństwo w tym miejscu ma się poprawić, dzięki montażowi na przejściu sygnalizacji świetlnej, co zapowiadaliśmy już jesienią ubiegłego roku.

Światła na przejściu za pół miliona



Zakres robót poza budową sygnalizacji świetlnej obejmie też m.in. montaż sygnalizatorów i masztów, montaż sygnalizacji z przyciskami dla pieszych, budowę sieci kablowej sygnalizacji świetlnej, wykonanie pętli indukcyjnych oraz kamery monitoringu wizyjnego, montaż instalacji priorytetu transportu zbiorowego oraz przebudowę istniejącego doświetlenia przejścia dla pieszych.

Koszt sygnalizacji urzędnicy oszacowali na ok. 0,5 mln zł.


Nowych przejść będzie więcej



To kolejna inwestycja w infrastrukturę służącą pieszym i rowerzystom.

Przypomnijmy, że od kilku tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny oraz przejścia przy tunelu przebiegającym pod al. Rzeczypospolitej na granicy Zaspy i Wrzeszcza Dolnego.

Zmiany przy Galerii Bałtyckiej. Nowa sygnalizacja i chodniki bez aut Zmiany przy Galerii Bałtyckiej. Nowa sygnalizacja i chodniki bez aut

Wkrótce sygnalizacja ma się też pojawić na istniejącym przejściu prowadzącym z ul. Lendziona na wysepkę we Wrzeszczu.

MKo

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • Ciekawe, że dopóki kierowcy mieli pierwszeństwo na pasach, "bezpieczeństwo" pieszych nie było istotne. (1)

    Dopiero w momencie jak muszą zwolnić, trzeba wszędzie stawiać światła :)

    • 18 5

    • Bo większość kierowców dalej uważa że ma pierwszeństwo wszędzie.

      • 8 1

  • Jestem kierowcą autobusu miejskiego

    Tam nikt praktycznie nie wsiada i nie wysiada. Naprawdę sporadyczne przypadki. To przejście i światła do nikąd.

    • 5 3

  • Światła są szykaną dla pieszych. Tracą czas czekając na zielone. Tylko separatory i spowalniacze.

    • 5 15

  • A przejścia naziemnego i tunelu nie będzie?

    W każdym miejscu gdzie planujecie sygnalizację powinniście dać wybór sposobu przejścia! Czasem pada deszcz, to tunel.. czasem świeci słońce, to kładka.. a sygnalizacja dla najbardziej cierpliwych...

    • 2 1

  • (1)

    Weźcie w tym urzędzie rozpęd, tak z 20 metrów i zróbcie barana w ścianę. Burzyć kładki dla pieszych, które są bezpieczniejsze i robić wszędzie przejścia naziemne ze światłami. Tam ktoś dobrze się w tym urzędzie głową nie powiem z czym pozamieniał.

    • 33 17

    • sama poprawa bezpieczeństwa pieszych nie jest jedynym kryterium sensowności inwestycji

      istotna jest także poprawa komfortu poruszania się pieszych, zwłaszcza tych z niepełnosprawnościami. Przy okazji mogą korzystać także rowerzyści - dlatego budowa naziemnego przejścia przy dworcu PKP ma sens

      • 8 7

  • Bawią mnie komentarze sfrustrowanych kierowców na temat tego przejścia (3)

    Aktualnie musisz jechać równo z pojazdem po prawej, nie możesz go wyprzedzać.
    A po wstawieniu świateł będzie to można robić.
    Czyli... Uwaga uwaga ... Dostajecie możliwość wyprzedania
    Bo i tak byście się musieli zatrzymać żeby przepuścić pieszego.

    • 2 3

    • (1)

      przeczytaj najpierw co napisałeś i trochę pomyśl, zanim wyślesz

      • 0 0

      • No i co

        O co chodzi

        • 0 0

    • Przecież to jest przejście donikąd. Najbliższe zejście na bastiony masz na wysokości dawnego CKU. Lepiej postawić patrole albo fotoradar. Przynajmniej jakieś wpływy będą.

      • 1 0

  • przejscia powinny byc co 100 metrów sygnalizacja to pieszy ma byc uprzywilejowany a nie bandyta za kierownica blachosmroda

    • 0 4

  • w końcu normalność, prejście tam to walka o życie, dlatego to przejście było używane rzadko, teraz się zmieni

    • 0 1

  • Można tak przerobić 24 przejścia

    Albo wybudować jedno naziemne nad tunelem :)

    • 1 1

  • jednak się przekonuję, że władze miasta są głupie

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane