- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdańsk zyska nowy deptak i chodniki wolne od aut
Już od najbliższego piątku Gdańsk wzbogaci się o kolejny deptak w Śródmieściu. Pieszym oddana zostanie ul. Grobla IV . W najbliższych dniach z chodników wybranych ulic Śródmieścia, Oliwy i Wrzeszcza znikną samochody, ponieważ parkowanie zostanie przeniesione na jednokierunkowe jezdnie.
Będzie to zarazem kontynuacja przeobrażeń, zapoczątkowanych na pobliskiej ul. Grobla I
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Rada Dzielnicy chciała zmian dla pieszych
Kilka miesięcy temu zakończono również przebudowę ul. Stągiewnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zmiany, które wdrażamy na ul. Grobla IV, inspirowane są głosami mieszkańców i Rady Dzielnicy Śródmieście - mówi Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia. - W czasie niedawnego remontu ulicy mieszkańcy zauważyli wyraźne korzyści płynące z zamknięcia tej ulicy. Wskazywali przede wszystkim na uzyskanie w tym rejonie kameralnej przestrzeni miejskiej.
Nową organizacja ruchu nie tylko poprawi komfort pieszych, ale też zwiększy bezpieczeństwo uczniów bezpośrednio przyległej do ulicy szkoły podstawowej nr 50
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zmiany na ul. Grobla IV są także efektem przemyśleń zespołu pracującego w ramach europejskiego projektu Solez, dotyczącego ograniczania emisji spalin i minimalizacji ruchu w centrach miast. Pomysł zamiany ulicy w deptak poparł pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji rowerowej, odpowiedzialny za wspieranie mobilności bez samochodu - dodaje Rembiewska.
Chodniki bez aut na ulicach Głównego Miasta
Na ul. Grobla IV nie kończą się jednak działania urzędników w Śródmieściu. Od piątku zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na ulicach: Straganiarskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Jednokierunkowe ulice, rekomendowane przez radę dzielnicy, pozwolą na eliminację samochodów na chodnikach na rzecz parkowania w pasach jezdni. Ma to usprawnić ruch pieszych, uporządkować przestrzeń i poprawić jej funkcjonowanie - przekonuje menadżer Śródmieścia.
Ruch jednokierunkowy będzie wprowadzany także na ulicach Oliwy i Wrzeszcza.
Od soboty 1 kwietnia reorganizacją ruchu objęte zostaną ulice: Kręckiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zmiany w Oliwie podyktowane są wprowadzeniem oznakowania Strefy Płatnego Parkowania, w ramach których kierowcy domagali się wyznaczenia miejsc do parkowania, czego nie można było uczynić na zniszczonych zieleńcach oraz zbyt wąskich chodnikach.
W pierwszych tygodniach kwietnia planowana jest również reorganizacja ruchu na ul. Batorego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?
Wcześniej, bo już 3 kwietnia, w dzielnicach Śródmieście, Aniołki, Wrzeszcz, Oliwa oraz Przymorze wprowadzone zostaną Strefy Ograniczonego Postoju. To oznacza, że kierowcy bez identyfikatorów będą mogli zaparkować auto wyłącznie na wyznaczonych miejscach Strefy Płatnego Parkowania.
Czytaj też: Koniec chaosu na chodnikach dzięki płatnemu parkowaniu?
Opinie (265) 7 zablokowanych
-
2017-03-31 07:37
co za bzdura, następna betonowa pustynia jak Grobla I
tak się wylewa dziecko z kąpielą
- 7 2
-
2017-03-31 07:46
Parking podziemny dobro nieznane
Parkingi podziemny ...czy kiedyś dożyjemy cywilizacyjnych rozwiązań czy będziemy mieli rozszerzanie stref płatnego parkowania i łupanie kierowców na każdym kroku ???
- 6 2
-
2017-03-31 08:03
Mam nadzieję, że również wolny od rowerów. Po deptaku, jak sama nazwa wskazuje się drepcze, a nie jeździ.
- 6 3
-
2017-03-31 08:54
Ankieta i tylko 2 pytania?
Pytanie trzecie::Czy jestes za budowa nowych bezplatnych parkingow blisko centrum dla Gdanszczan czy wolisz by panowie zastepcy miasta Gdanska lub INNI kompetentni dyrektorzy biura rozwoju miasta sprzedali ten teren swoim kolega developera?
- 3 1
-
2017-03-31 09:48
Zysk czy strata? (1)
Nie Gdansk zyska nowy deptak, a Gdanszczanie straca kolejna ulice poprzez wylaczenie jej z ruchu drogowego. Gdyby wybudowano nowy deptak wtedy bylby zysk, a tak jest "dobra zmiana". Jesli z alei Grunwaldzkiej wydzielomy po 2 bus pasy w kazdym kierunku to Gdanszczanie zyskaja czy straca?:)
- 5 2
-
2017-04-04 17:14
słusznie, ale po co demagogia?
Zgadzam się - tu nic nie przybywa, tylko zmienia się organizacja. Ktoś zyska, ktoś traci, a blilans pozostaje stabilny.
Co do "dobrej zmiany" (hasł PiS) to w politycznym rozumieniu, w Gdańsku nie nastąpiła, bo prezydentem nadal jest Adamowicz (PO). Organiczacyjną, nie polityczną wartość reorganizacji ulic ocenimy w ciągu najbliższych miesięcy. Jak już się zamyka ulice i parkingi, to wypadałoby przenieść urzędy do hipermarketów i galerii handlowych, które budują parkingi dla swoich klientów, żeby nie człapać do ZUS-u kilometr od autobusu :) To by dopiero była dobra zmiana, nie sądzisz?- 0 0
-
2017-03-31 21:53
bolszewiki w 1917 r. też marzyli o życiu w którym nie będzie pieniędzy.
Czym to się skończyło wiadomo.
tak samo skończy się bzdura "świat bez samochodów".
utopia.- 2 0
-
2017-04-07 01:34
dostawy
A dostarczanie towar ow us lug i materiałów b edzie robił urząd miejski!!!!!
- 1 0
-
2017-04-09 19:30
Co na to właściciele gastronomii?
Czy to nie wpłynie źle na restauracje?
- 1 0
-
2017-04-09 23:07
Czyli nie ma przejazdu ze Starówki w stronę Stoczni
Teraz cały ruch z Szerokiej pójdzie na rondo. Wspaniały krok, jak Państwo piszą. Teraz będziecie mieli korek na całej długości Szerokiej. Następnym krokiem, jak czytam, powinien być zakaz przejazdu rowerem po Starówce, bo po ulicznych kocich łbach nie da się jechać, a po chodniku przeszkadza pieszym. Dobre zmiany, jeszcze tylo można dodać zmniejszenie zieleni na Grobli i obłożenie jej kamieniami.
- 1 0
-
2017-05-07 13:21
Co za bzdura
Zamiast budować parkingi podziemne przy starym mieście utrudnia się do niego dojazd i wyjazd. Ludzie zamiast wyjeżdżać w kierunku stoczni będą się pchali na rondo, które i tak jest nonstop zakorkoqane. Tylko pogratulować genialnych pomysłów. PS deptak na kawałku ul. Grobla o tak jest nikomu niepotrzebny, bo nie ma tam żadnego tłumu pieszych, którzy nie zmieścili by się na chodniku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.