• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piloci nie mieli uprawnień do lądowania z systemem ILS w Gdańsku

ms
11 grudnia 2023, godz. 17:00 
Opinie (120)
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
ILS na lotnisku w Gdańsku pozwala na lądowanie przy widoczności wzdłuż pasa raptem 75 metrów, ale nie wszyscy piloci mają uprawnienia do korzystania z jego pomocy. Dlatego ostatniej nocy sześć samolotów zostało przekierowanych na inne lotniska.  ILS na lotnisku w Gdańsku pozwala na lądowanie przy widoczności wzdłuż pasa raptem 75 metrów, ale nie wszyscy piloci mają uprawnienia do korzystania z jego pomocy. Dlatego ostatniej nocy sześć samolotów zostało przekierowanych na inne lotniska.

Brak uprawnień pilotów do lądowania w trudnych warunkach pogodowych przy użyciu systemu ILS był powodem, dla którego aż sześć maszyn nie wylądowało w Rębiechowie w nocy z niedzieli na poniedziałek.



Czy zdarzyło ci się lądować na innym lotnisku z powodu złej pogody w docelowym miejscu?

Od niedzielnego wieczora nad Rębiechowem panowała mgła, która utrudniała lądowanie na gdańskim lotnisku. I choć pilotom operowanie w takich warunkach bardzo ułatwia system ILS kat III B (Instrument Landing System w tej kategorii działa w Gdańsku od stycznia 2021 r.), to nie wszyscy mają uprawnienia, by w takich warunkach z niego korzystać.

I faktycznie, w nocy aż sześć samolotów planujących lądowanie w Gdańsku zostało przekierowanych na inne lotniska.

Czytelnicy Trojmiasto.pl informowali o tym na bieżąco w Raporcie z Trójmiasta.

01:02 11 GRUDNIA 23 (aktualizacjaakt. 01:50)

Przekierowania lotów z Gothenburg,oraz z Naples do Modlina (22 opinie)

Jednak,chyba to gęsta mgła która utrudnia podejście do lądowania ,bo lot że Szwecji wykonuje już chyba 4 okrązenie , zresztą włączyłem nasłuch rozmów pilotów z wieżą kontroli lotów i na skanerze UNIDEN słychać rozmowy.
Jednak,chyba to gęsta mgła która utrudnia podejście do lądowania ,bo lot że Szwecji wykonuje już chyba 4 okrązenie , zresztą włączyłem nasłuch rozmów pilotów z wieżą kontroli lotów i na skanerze UNIDEN słychać rozmowy.


- Od niedzieli, godz. 22:30, do poniedziałku do godz. 2 w nocy na gdańskim lotnisku nie wylądowało sześć samolotów - poinformowała rzecznik gdańskiego lotniska Agnieszka Michajłow w rozmowie z Polską Agencją Prasową.
Dotyczyło to lotów Ryanaira z Neapolu, Sztokholmu i Goeteborga, maszyny linii KLM lecącej z Amsterdamu, samolotu czarterowej linii Enter Air z Marsa Alam w Egipcie oraz samolotu transportowego.

Jak informuje rzeczniczka gdańskiego lotniska, trzy samoloty zostały przekierowane na warszawskie Okęcie, dwa do Modlina, a samolot transportowy lądował w Kopenhadze.

System ILS na lotnisku w Gdańsku pozwala na lądowanie nawet przy bardzo niewielkiej widoczności, ale pilot musi mieć uprawnienia, by z niego korzystać. System ILS na lotnisku w Gdańsku pozwala na lądowanie nawet przy bardzo niewielkiej widoczności, ale pilot musi mieć uprawnienia, by z niego korzystać.
ILS kat III B uruchomiono w Gdańsku w styczniu 2021 r. Umożliwia on pilotom lądowania w trudnych warunkach atmosferycznych i o bardzo ograniczonej widoczności. Mogą lądować nawet wówczas, gdy widoczność wzdłuż pasa startowego wynosi 75 metrów.
ms

Miejsca

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Uuu, grubo.

    • 4 4

  • No i w Pi...... I wylądował

    • 9 1

  • Widzę że Lotnictwo Cywilne przestrzega procedur brawo :)))) Ale co z wożeniem notabli państwowych ? (5)

    Zewsząd słychać że po 10-m kwietnia 2010 niewiele się zmieniło i procedury nadal na potęgę są łamane. Czy potrzebna jest kolejna tragedia tylko dlatego że Pierwszy nakaże lądowanie we mgle?

    • 24 20

    • Niedobrze już się robi od tych twoich politycznych "mądrości"

      • 10 8

    • Jaka partia takie procedury

      • 9 7

    • Widać że znasz się na lotnictwie jak kura na pieprzu.

      • 5 4

    • Idź spać w poszewce flagi UE (1)

      Wydmuchaj też nos przed spaniem

      • 0 2

      • lubisz dzieci i lubieżność , możesz ?

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    Tytuł trochę myli, bo piloci najpewniej mieli uprawnienia a samoloty były certyfikowane na ils i, ii oraz IIIA i pewnie nawet na IIIB, ale najprawdopodobniej to linia lotnicza nie miała certyfikacji na IIIB, bo to kosztuje. Głównie odleciały Ryanairy. Wizzairy lądowały.

    • 270 6

    • (1)

      Trza mu polać

      • 45 1

      • Ciekawe czy jakiś pasażer kazał lądować i wyzywał pajlota od tchórzy.

        • 31 12

    • A KLM? (3)

      • 21 1

      • Na lotniska zapasowe odleciały maszyny KLM, Enter Air, Ryanair (3 sztuki) oraz Compass Air Cargo.

        • 8 0

      • KLM to już zbankrutowal (1)

        Więc oszczędzają na czym się da

        • 3 4

        • Kłamiesz

          • 0 3

    • Na czym polega certyfikacja samolotu na daną kategorię? (3)

      Chodzi o montaż odp. urządzeń czy o coś innego?

      • 6 2

      • (1)

        W skrócie - dokładnie tak jak piszesz.

        • 7 0

        • Dzięki za odpowiedź. Domyślam się, że musi to być w uj drogie, skoro linię lotnicze się nie palą się do tej certyfikacji..

          • 0 0

      • Nie ma "certyfikacji samolotu" na lądowanie ILS. Samoloty są albo nie są wyposażone w instrumentarium ILS. Pilot ma albo nie ma uprawnień na lądowanie ILS (różne uprawnienia na różne stopnie zaawansowania ILS). W tych 6 samolotach albo piloci nie mieli uprawnień do lądowania w systemie ILScat.IIIb, albo samoloty nie miały danego wyposażenia. Oba warunki muszą być spełnione: i samolot musi być odpowiednio wyposażony i pilot musi mieć uprawnienia.

        • 18 0

    • Piloci (1)

      Bo limitacja jest pilot z mniejszymi uprawnieniami a że za kasę leci kapitan a FO jest uczącym się asystentem to takie są efekty

      • 0 7

      • Really?

        Jeżeli za kasę leci kapitan, to przecueż może wylądować bez względu na kwalifikacje FO?

        • 2 0

    • A któż to taki znawca

      Któż to?

      • 2 1

    • (1)

      To tylko pokazuje jakim paździerzem jest Ryanair. Za dopłatą z ich strony bym nie chciał lecieć tymi liniami.

      • 5 1

      • To są tanie linie

        Więc wszystko robią po taniości, dlatego za bilety płacisz znacznie mniej niż w lepszych liniach. To przecież oczywiste.

        • 11 0

    • Piszesz nieprawdę

      Certyfikacja dotyczy pilotów, nie linii lotniczych. Nawet jak samolot jest wyposażony w instrumenty do lądowania ILS, konkretny pilot za sterami może mieć albo nie mieć takiego treningu i certyfikatu. Ci, co nie mogli lądować w takich warunkach w niedzielę w Gdańsku nie mieli takich certyfikatów.

      • 11 0

  • Dobrze że na pokladzie tych samolotów nikt nie naciskał na lądowanie (6)

    • 23 17

    • Ten jeden już nie żyje. A drugi żyjący na potęgę boi się latać taki z niego Zuch :)))))))))))))) (1)

      • 11 8

      • Jeszcze nie śpisz

        • 0 2

    • a mogli by (1)

      się zmieścić

      • 5 5

      • Ale nie we mgle bo w Smoleńsku nie było systemu ILS.

        • 5 6

    • Jarozbaw zajęty wygrywaniem w sejmie (1)

      • 5 5

      • Okazał sie starym,małym wieprzem kosher. Mam nadzieję ,że odpowie za swoje zniewagi i s...o .

        • 0 0

  • (6)

    Zrobią kurs i kwity i wylądują.Inna kwestia że gdańskie lotnisko często spowija mgła w Gdyni o 70% mniej ale lotnisko za 100mln ciągle puste i zarasta.

    • 16 33

    • Zrobią nie zrobią to ich sprawa. Ale w Smoleńsku systemu ILS nie było a brat kulawego kazał lądować ........ (4)

      • 15 7

      • płacą Ci za te kłamstwa? (3)

        .

        • 5 12

        • Mnie nie ale maciarenko od lat bierze od lat kasę za swoje kłamstwa i eksperymenty z wybuchającymi parówkami :))))) (1)

          • 11 3

          • A właśnie.

            Minęły już te trzy tygodnie od listopada 2022r. kiedy Moradziecki miał upublicznić raport Maciarenki?

            • 4 1

        • Ty myślisz że macierenko i kaczyszenko przypadkiem nie lecieli?

          • 4 0

    • powinni wrócić do tego pomysłu jak najszybciej, przecież tam 80 % operacji odbywałoby się od strony morza podobnie jak np na lotnisku w hiszpańskiej Maladze ale oni wolą puszczać samoloty przez centrum Gdańska, chore

      • 4 4

  • takie same asy jak ci co lądowali we mgle na wschodzie:)

    Debesciaki:)

    • 6 14

  • dramat (1)

    tanie linie i tani piloci

    • 7 12

    • drodzy próbowali wylądować w Smoleńsku

      • 9 2

  • Jak to przecież daliby radę !

    • 5 4

  • A w Kosakowie zero mgły. Gdynia powinna wrócić do pomysłu lotniska w Gdyni. (10)

    Dlaczego gdynianie są skazani tylko na gdańskie lotnisko???

    • 19 49

    • Jak dla mnie jako gdańszczanina

      To Gdynia może się nawet murem odgrodzić i kontrole paszportowe wprowadzić.

      • 21 5

    • Zawsze jest Radom (2)

      • 8 3

      • Z Gdyni do Radomia daleko wszystkim poza Horałą. Gdańskie lotnisko jest bliżej :)))))))))))) (1)

        • 5 0

        • Przecież ty nigdy nie wyleciałeś z gdańskiego lotniska ci*lu

          • 0 2

    • (1)

      Jestem za. Może byłoby u nas trochę ciszej .

      • 8 2

      • Ja też. Zwłaszcza samoloty tych linii, które nie wylądowały kończą loty późna nocą.

        • 2 0

    • Latam bo sie śpieszę, ale....

      Oczywiście, że powinno to być lotnisko zapasowe, a nie Warszawa czy Poznań. Nie po to płacę i lecę samolotem, żeby zwiedzać Polskę z okien pociągu lub autobusu.

      • 7 2

    • oczywiście, że powinno być lotnisko w Kosakowie, które nie będzie konkurencją dla Gdańskiego tylko wsparciem, czemu porzucono ten pomysł?

      • 8 3

    • Litości, 21 wiek mamy

      Przeszkodą w lądowaniu był brak uprawnień, a nie mgła

      • 2 4

    • Nie wiem czy wiesz ale Gdynia ma udziały w gdańskim lotnisku, więc chyba to też gdyńskie lotnisko.

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane