- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (399 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (241 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (45 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (146 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (59 opinii)
Piloci nie mieli uprawnień do lądowania z systemem ILS w Gdańsku
Brak uprawnień pilotów do lądowania w trudnych warunkach pogodowych przy użyciu systemu ILS był powodem, dla którego aż sześć maszyn nie wylądowało w Rębiechowie w nocy z niedzieli na poniedziałek.
I faktycznie, w nocy aż sześć samolotów planujących lądowanie w Gdańsku zostało przekierowanych na inne lotniska.
Czytelnicy Trojmiasto.pl informowali o tym na bieżąco w Raporcie z Trójmiasta.
Przekierowania lotów z Gothenburg,oraz z Naples do Modlina (22 opinie)
- Od niedzieli, godz. 22:30, do poniedziałku do godz. 2 w nocy na gdańskim lotnisku nie wylądowało sześć samolotów - poinformowała rzecznik gdańskiego lotniska Agnieszka Michajłow w rozmowie z Polską Agencją Prasową.
Dotyczyło to lotów Ryanaira z Neapolu, Sztokholmu i Goeteborga, maszyny linii KLM lecącej z Amsterdamu, samolotu czarterowej linii Enter Air z Marsa Alam w Egipcie oraz samolotu transportowego.
Jak informuje rzeczniczka gdańskiego lotniska, trzy samoloty zostały przekierowane na warszawskie Okęcie, dwa do Modlina, a samolot transportowy lądował w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (120) ponad 10 zablokowanych
-
2023-12-11 17:10
Opinia wyróżniona
(16)
Tytuł trochę myli, bo piloci najpewniej mieli uprawnienia a samoloty były certyfikowane na ils i, ii oraz IIIA i pewnie nawet na IIIB, ale najprawdopodobniej to linia lotnicza nie miała certyfikacji na IIIB, bo to kosztuje. Głównie odleciały Ryanairy. Wizzairy lądowały.
- 270 6
-
2023-12-11 23:16
Piszesz nieprawdę
Certyfikacja dotyczy pilotów, nie linii lotniczych. Nawet jak samolot jest wyposażony w instrumenty do lądowania ILS, konkretny pilot za sterami może mieć albo nie mieć takiego treningu i certyfikatu. Ci, co nie mogli lądować w takich warunkach w niedzielę w Gdańsku nie mieli takich certyfikatów.
- 11 0
-
2023-12-11 22:40
(1)
To tylko pokazuje jakim paździerzem jest Ryanair. Za dopłatą z ich strony bym nie chciał lecieć tymi liniami.
- 5 1
-
2023-12-12 06:29
To są tanie linie
Więc wszystko robią po taniości, dlatego za bilety płacisz znacznie mniej niż w lepszych liniach. To przecież oczywiste.
- 11 0
-
2023-12-11 21:09
A któż to taki znawca
Któż to?
- 2 1
-
2023-12-11 20:04
Piloci (1)
Bo limitacja jest pilot z mniejszymi uprawnieniami a że za kasę leci kapitan a FO jest uczącym się asystentem to takie są efekty
- 0 7
-
2023-12-11 23:41
Really?
Jeżeli za kasę leci kapitan, to przecueż może wylądować bez względu na kwalifikacje FO?
- 2 0
-
2023-12-11 18:50
Na czym polega certyfikacja samolotu na daną kategorię? (3)
Chodzi o montaż odp. urządzeń czy o coś innego?
- 6 2
-
2023-12-11 23:33
Nie ma "certyfikacji samolotu" na lądowanie ILS. Samoloty są albo nie są wyposażone w instrumentarium ILS. Pilot ma albo nie ma uprawnień na lądowanie ILS (różne uprawnienia na różne stopnie zaawansowania ILS). W tych 6 samolotach albo piloci nie mieli uprawnień do lądowania w systemie ILScat.IIIb, albo samoloty nie miały danego wyposażenia. Oba warunki muszą być spełnione: i samolot musi być odpowiednio wyposażony i pilot musi mieć uprawnienia.
- 18 0
-
2023-12-11 19:09
(1)
W skrócie - dokładnie tak jak piszesz.
- 7 0
-
2023-12-12 06:23
Dzięki za odpowiedź. Domyślam się, że musi to być w uj drogie, skoro linię lotnicze się nie palą się do tej certyfikacji..
- 0 0
-
2023-12-11 17:45
A KLM? (3)
- 21 1
-
2023-12-11 21:54
KLM to już zbankrutowal (1)
Więc oszczędzają na czym się da
- 3 4
-
2023-12-11 23:17
Kłamiesz
- 0 3
-
2023-12-11 18:28
Na lotniska zapasowe odleciały maszyny KLM, Enter Air, Ryanair (3 sztuki) oraz Compass Air Cargo.
- 8 0
-
2023-12-11 17:37
(1)
Trza mu polać
- 45 1
-
2023-12-11 18:06
Ciekawe czy jakiś pasażer kazał lądować i wyzywał pajlota od tchórzy.
- 31 12
-
2023-12-11 17:37
Opinia wyróżniona
Brak praktycznego doświadczenia, nic innego. (8)
To są efekty masowego szkolenia pilotów na symulatorach, tak więc dobrze nie jest.
- 28 107
-
2023-12-12 09:52
Więc proponujesz nie korzystać z symulatorów, tylko wszystkie sytuacje awaryjne trenować na żywo...
- 2 0
-
2023-12-11 23:34
He he
Widać, że nie siedziałeś nigdy w symulatorze. Zdziwiłbyś się...
- 4 0
-
2023-12-11 20:12
Kazdy
Pilot ma obowiązkowe symulatory. Ci co już nie latają, też mieli. Na które wylatuje się z PL. Gdyby w koszta licencji wchodziło paliwo lotnicze, latali by tylko milionerzy. A co do problemu, użytkownik wyżej pięknie to opisał. Z większą ilością wiedzy, i z zerową ilością jadu. Pozdrowki
- 8 0
-
2023-12-11 19:19
Nie zabieraj
głosu jak się nie znasz
- 2 0
-
2023-12-11 18:26
(3)
Za wypisywanie takich bredni powinno się ludzi wsadzać do aresztu na czas potrzebny do zwiększenia ilorazu inteligencji.
- 50 6
-
2023-12-12 02:41
To ten co ma w swojej nazwie "banda kulawego i coś dalej" wyznawca po
- 2 3
-
2023-12-11 18:42
daj spokój, to populista (1)
gorsze, że to opinia "wybrana" niby przez sztuczną inteligencję... a tak naprawdę przez naturalną głupotę
- 14 3
-
2023-12-11 19:06
Masz minusa za populistę
Można tak nazwać każdego
- 2 7
Wszystkie opinie
-
2023-12-11 17:04
Uuu, grubo.
- 4 4
-
2023-12-11 17:06
No i w Pi...... I wylądował
- 9 1
-
2023-12-11 17:07
Widzę że Lotnictwo Cywilne przestrzega procedur brawo :)))) Ale co z wożeniem notabli państwowych ? (5)
Zewsząd słychać że po 10-m kwietnia 2010 niewiele się zmieniło i procedury nadal na potęgę są łamane. Czy potrzebna jest kolejna tragedia tylko dlatego że Pierwszy nakaże lądowanie we mgle?
- 24 20
-
2023-12-11 17:14
Niedobrze już się robi od tych twoich politycznych "mądrości"
- 10 8
-
2023-12-11 17:19
Jaka partia takie procedury
- 9 7
-
2023-12-11 17:40
Widać że znasz się na lotnictwie jak kura na pieprzu.
- 5 4
-
2023-12-12 02:45
Idź spać w poszewce flagi UE (1)
Wydmuchaj też nos przed spaniem
- 0 2
-
2023-12-12 10:02
lubisz dzieci i lubieżność , możesz ?
- 0 0
-
2023-12-11 17:10
Opinia wyróżniona
(16)
Tytuł trochę myli, bo piloci najpewniej mieli uprawnienia a samoloty były certyfikowane na ils i, ii oraz IIIA i pewnie nawet na IIIB, ale najprawdopodobniej to linia lotnicza nie miała certyfikacji na IIIB, bo to kosztuje. Głównie odleciały Ryanairy. Wizzairy lądowały.
- 270 6
-
2023-12-11 17:37
(1)
Trza mu polać
- 45 1
-
2023-12-11 18:06
Ciekawe czy jakiś pasażer kazał lądować i wyzywał pajlota od tchórzy.
- 31 12
-
2023-12-11 17:45
A KLM? (3)
- 21 1
-
2023-12-11 18:28
Na lotniska zapasowe odleciały maszyny KLM, Enter Air, Ryanair (3 sztuki) oraz Compass Air Cargo.
- 8 0
-
2023-12-11 21:54
KLM to już zbankrutowal (1)
Więc oszczędzają na czym się da
- 3 4
-
2023-12-11 23:17
Kłamiesz
- 0 3
-
2023-12-11 18:50
Na czym polega certyfikacja samolotu na daną kategorię? (3)
Chodzi o montaż odp. urządzeń czy o coś innego?
- 6 2
-
2023-12-11 19:09
(1)
W skrócie - dokładnie tak jak piszesz.
- 7 0
-
2023-12-12 06:23
Dzięki za odpowiedź. Domyślam się, że musi to być w uj drogie, skoro linię lotnicze się nie palą się do tej certyfikacji..
- 0 0
-
2023-12-11 23:33
Nie ma "certyfikacji samolotu" na lądowanie ILS. Samoloty są albo nie są wyposażone w instrumentarium ILS. Pilot ma albo nie ma uprawnień na lądowanie ILS (różne uprawnienia na różne stopnie zaawansowania ILS). W tych 6 samolotach albo piloci nie mieli uprawnień do lądowania w systemie ILScat.IIIb, albo samoloty nie miały danego wyposażenia. Oba warunki muszą być spełnione: i samolot musi być odpowiednio wyposażony i pilot musi mieć uprawnienia.
- 18 0
-
2023-12-11 20:04
Piloci (1)
Bo limitacja jest pilot z mniejszymi uprawnieniami a że za kasę leci kapitan a FO jest uczącym się asystentem to takie są efekty
- 0 7
-
2023-12-11 23:41
Really?
Jeżeli za kasę leci kapitan, to przecueż może wylądować bez względu na kwalifikacje FO?
- 2 0
-
2023-12-11 21:09
A któż to taki znawca
Któż to?
- 2 1
-
2023-12-11 22:40
(1)
To tylko pokazuje jakim paździerzem jest Ryanair. Za dopłatą z ich strony bym nie chciał lecieć tymi liniami.
- 5 1
-
2023-12-12 06:29
To są tanie linie
Więc wszystko robią po taniości, dlatego za bilety płacisz znacznie mniej niż w lepszych liniach. To przecież oczywiste.
- 11 0
-
2023-12-11 23:16
Piszesz nieprawdę
Certyfikacja dotyczy pilotów, nie linii lotniczych. Nawet jak samolot jest wyposażony w instrumenty do lądowania ILS, konkretny pilot za sterami może mieć albo nie mieć takiego treningu i certyfikatu. Ci, co nie mogli lądować w takich warunkach w niedzielę w Gdańsku nie mieli takich certyfikatów.
- 11 0
-
2023-12-11 17:14
Dobrze że na pokladzie tych samolotów nikt nie naciskał na lądowanie (6)
- 23 17
-
2023-12-11 17:17
Ten jeden już nie żyje. A drugi żyjący na potęgę boi się latać taki z niego Zuch :)))))))))))))) (1)
- 11 8
-
2023-12-12 02:46
Jeszcze nie śpisz
- 0 2
-
2023-12-11 17:17
a mogli by (1)
się zmieścić
- 5 5
-
2023-12-11 17:18
Ale nie we mgle bo w Smoleńsku nie było systemu ILS.
- 5 6
-
2023-12-11 17:20
Jarozbaw zajęty wygrywaniem w sejmie (1)
- 5 5
-
2023-12-12 10:04
Okazał sie starym,małym wieprzem kosher. Mam nadzieję ,że odpowie za swoje zniewagi i s...o .
- 0 0
-
2023-12-11 17:16
(6)
Zrobią kurs i kwity i wylądują.Inna kwestia że gdańskie lotnisko często spowija mgła w Gdyni o 70% mniej ale lotnisko za 100mln ciągle puste i zarasta.
- 16 33
-
2023-12-11 17:20
Zrobią nie zrobią to ich sprawa. Ale w Smoleńsku systemu ILS nie było a brat kulawego kazał lądować ........ (4)
- 15 7
-
2023-12-11 17:41
płacą Ci za te kłamstwa? (3)
.
- 5 12
-
2023-12-11 17:44
Mnie nie ale maciarenko od lat bierze od lat kasę za swoje kłamstwa i eksperymenty z wybuchającymi parówkami :))))) (1)
- 11 3
-
2023-12-11 18:40
A właśnie.
Minęły już te trzy tygodnie od listopada 2022r. kiedy Moradziecki miał upublicznić raport Maciarenki?
- 4 1
-
2023-12-11 18:12
Ty myślisz że macierenko i kaczyszenko przypadkiem nie lecieli?
- 4 0
-
2023-12-11 17:47
powinni wrócić do tego pomysłu jak najszybciej, przecież tam 80 % operacji odbywałoby się od strony morza podobnie jak np na lotnisku w hiszpańskiej Maladze ale oni wolą puszczać samoloty przez centrum Gdańska, chore
- 4 4
-
2023-12-11 17:16
takie same asy jak ci co lądowali we mgle na wschodzie:)
Debesciaki:)
- 6 14
-
2023-12-11 17:18
dramat (1)
tanie linie i tani piloci
- 7 12
-
2023-12-11 17:58
drodzy próbowali wylądować w Smoleńsku
- 9 2
-
2023-12-11 17:19
Jak to przecież daliby radę !
- 5 4
-
2023-12-11 17:20
A w Kosakowie zero mgły. Gdynia powinna wrócić do pomysłu lotniska w Gdyni. (10)
Dlaczego gdynianie są skazani tylko na gdańskie lotnisko???
- 19 49
-
2023-12-11 17:29
Jak dla mnie jako gdańszczanina
To Gdynia może się nawet murem odgrodzić i kontrole paszportowe wprowadzić.
- 21 5
-
2023-12-11 17:33
Zawsze jest Radom (2)
- 8 3
-
2023-12-11 17:36
Z Gdyni do Radomia daleko wszystkim poza Horałą. Gdańskie lotnisko jest bliżej :)))))))))))) (1)
- 5 0
-
2023-12-12 02:48
Przecież ty nigdy nie wyleciałeś z gdańskiego lotniska ci*lu
- 0 2
-
2023-12-11 17:34
(1)
Jestem za. Może byłoby u nas trochę ciszej .
- 8 2
-
2023-12-11 22:57
Ja też. Zwłaszcza samoloty tych linii, które nie wylądowały kończą loty późna nocą.
- 2 0
-
2023-12-11 17:39
Latam bo sie śpieszę, ale....
Oczywiście, że powinno to być lotnisko zapasowe, a nie Warszawa czy Poznań. Nie po to płacę i lecę samolotem, żeby zwiedzać Polskę z okien pociągu lub autobusu.
- 7 2
-
2023-12-11 17:48
oczywiście, że powinno być lotnisko w Kosakowie, które nie będzie konkurencją dla Gdańskiego tylko wsparciem, czemu porzucono ten pomysł?
- 8 3
-
2023-12-11 19:22
Litości, 21 wiek mamy
Przeszkodą w lądowaniu był brak uprawnień, a nie mgła
- 2 4
-
2023-12-11 20:30
Nie wiem czy wiesz ale Gdynia ma udziały w gdańskim lotnisku, więc chyba to też gdyńskie lotnisko.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.