- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Płacili za postój na bezpłatnym parkingu
Od połowy września na parkingu przy Czarnym Dworze przy deptaku prowadzącym na molo w Brzeźnie można parkować bez opłat. Latem, gdy działał tam Parking Społecznie Odpowiedzialny, na miejscu stanęły parkometry, które po sezonie - podobnie jak znaki - owinięto czarną folią. Właśnie okazało się, że część urządzeń nie została wyłączona, a zdezorientowani kierowcy nie będąc pewnymi, czy opłaty obowiązują, płacą w nich za parkowanie.
- Sytuacja jest następująca - pięknej niedzieli, która zgromadziła sporo zwolenników spacerów - mimo że znak płatnej strefy przy wjeździe jest zasłonięty czarną folią (jak również więcej niż połowa parkometrów), to przynajmniej dwa z parkometrów są odsłonięte i działają. Jest na nich informacja, że są płatne przez 7 dni w tygodniu - pisze w liście do naszej redakcji pan Maciej.
Jak dodaje, wielu kierowców parkujących tam swoje samochody w weekend podchodziło do działających parkometrów i płaciło za postój na... bezpłatnym parkingu.
- To powoduje, że kierowcy stają przed pytaniem - płacić czy nie płacić? Na wjeździe brak jakiekolwiek regulaminu czy informacji o płatnej strefie, a jednak na parkingu dochodzi do dyskusji między kierowcami, a niektórzy z nich stoją w długiej kolejce do parkometru - dodaje pan Maciej.
System pobiera opłaty za bezpłatne parkowanie
Postanowiliśmy sprawdzić sygnał naszego czytelnika i w poniedziałek rano udaliśmy się na parking przy Czarnym Dworze. Na miejscu zastaliśmy kilka urządzeń owiniętych czarną folią oraz dwa parkometry ze zdartą folią. Oba urządzenia działały, ale tylko w jednym z nich mogliśmy zapłacić za postój.
Po wprowadzeniu (fikcyjnego na potrzeby naszego testu) numeru tablic rejestracyjnych (GD12345) wybraliśmy opcję płatności kartą, a następnie zbliżeniowo opłaciliśmy parking. Minimalną kwotą było 10 zł, a więc dokładnie tyle, ile kosztowało parkowanie w tym miejscu latem.
Co ciekawe, system zaakceptował naszą transakcję. Tym samym bezpłatne miejsce postojowe zostało przez nas opłacone do godz. 19.
Fundacja zaskoczona
O naliczaniu opłat na teoretycznie bezpłatnym parkingu poinformowaliśmy Fundację Społecznie Bezpieczni, która latem była operatorem parkingu, z którego zyski zostały przeznaczone na statutowe cele fundacji. O tym, że parkometry pobierają tam opłaty, Dominik Kwiatkowski, prezes fundacji, dowiedział się od nas.
- Umowa z firmą Apcoa obowiązywała do 15 września i od tego czasu parkowanie na parkingu przy Czarnym Dworze co do zasady powinno być bezpłatne - mówi nam Kwiatkowski.
Po naszym telefonie Kwiatkowski skontaktował się z firmą Apcoa, która na zlecenie fundacji pobierała latem opłaty za parkowanie.
- Na miejsce wysłano serwis techniczny i potwierdzono, że jeden z parkometrów był czynny i mógł sugerować kierowcom, że opłaty wciąż obowiązują - dodaje Kwiatkowski.
Parkometrów nie można wyłączyć
My również skontaktowaliśmy się z firmą Apcoa, którą zapytaliśmy, dlaczego urządzenia nie zostały wyłączone po sezonie, ilu kierowców od połowy września wniosło opłaty i na jaką kwotę oraz czy osoby, które zapłaciły za parking, mogą ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów?
Na nasze pytania odpowiedziała Jeannette Fudała, rzecznik prasowy spółki Apcoa.
- Parking Czarny Dwór w Gdańsku został zamknięty 16.09.2022 i wszystkie znaki wjazdowe oraz parkometry zostały zasłonięte czarną folią - potwierdza Jeannette Fudała. - Niestety ktoś zdarł folię ochronną na jednym z parkometrów stąd całe zamieszanie. Parkometry nie zostały zupełnie wyłączone z uwagi na oprogramowanie oraz akumulatory, które ulegają zniszczeniu w przypadku braku zasilania.
Jak dodaje, wszyscy kierowcy, którzy w tym czasie wnieśli opłatę za postój mają prawo do zwrotu poniesionych kosztów.
- Osoby, które dokonały płatności w tym parkometrze i posiadają bilet parkingowy, powinny skontaktować się z naszą firmą w celu uzyskania zwrotu tych środków. Opisana sytuacja nie jest celowym działaniem naszej firmy, a powstała wskutek zniszczenia zabezpieczenia parkometru. Oczywiście parkometr ten ponownie został zabezpieczony czarną folią ochronną, tak aby nie wprowadzać klientów w błąd - dodaje Fudała.
Miejsca
Opinie (196) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-08 09:18
nie słyszałem o zniszczeniach akumulatorów w przypadku braku zasilania
producent urządzenia powinien wprowadzić funkcjonalność deep discharge protection i doładowywać co jakiś czas. Myśle że takie coś wrecz jest, ale właściciel nie chce tego stosować/ nie umie włączyć/ nie wyłacza parkomatu bo jest nadzieja że zawsze jakiś łoś się zlapie
- 6 0
-
2023-02-08 09:25
tak, tak bilety parkingowe przetrzymuje się przez kilka m-cy; bzdura totalna
- 4 0
-
2023-02-08 09:32
Z tymi biletami, to żart? Mam nadzieję.
Wystarczy chyba podanie rejestracji. Nawet dnia nie powinno się musieć pamiętać. To zaniedbanie firmy - niech szukają w systemie.
- 2 0
-
2023-02-08 09:36
No no (1)
Parking Społecznie Odpowiedzialny - a co to za wynalazek.
- 5 1
-
2023-02-08 18:14
...nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji...
- 2 0
-
2023-02-08 09:39
Wystarczyłoby postawić tablicę informacyjną o bezpłatnym parkingu ,z zaznaczeniem czasu od- do , chociażby za pieniądze ,które wpłynęły do firmy po tzw okresie kiedy za parking nie powinna firma pobierać opłat Poza tym chyba ktoś zawiaduje tam finansami, jeśli opłaty wpływają z danego źródła to wiadomo, że powinno się zareagować i nie czekać aż ktoś nagłośni sprawę i wtedy " udawać", że o niczym się nie wiedziało
- 3 0
-
2023-02-08 09:39
ta jasne, i od wrzesnia nie widzieli ze ktos tam płaci, cwaniactwo zwykłe
- 3 0
-
2023-02-08 09:41
To się nazywa wyzyskanie błędu (1)
I doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzania mieniem
- 4 0
-
2023-02-08 16:21
Dokładnie!
I jest na to konkretny paragraf
- 0 0
-
2023-02-08 09:41
Mogą, ale nie muszą . To są jakieś jaja.
- 1 0
-
2023-02-08 09:46
Żałosne tłumaczenie obdartą czarną folią nazywaną też zabezpieczeniem
przecież nie musza wyłączać urządzeń tylko programowo uniemożliwić dokonywanie opłat a przy próbie uzycia wyświetlać informacje o braku opłat (nie, że parkomat nieczynny tylko że opłaty nie obowiazują)
Zerwanie się folli na mrozie i przy nadmorskim wietrze to żaden cud i niekoniecznie działanie mitycznych wandali na których najlepiej zrzucić winę.- 5 0
-
2023-02-08 09:47
W Gdyni
też niedawno była afera z parkomatami. Ludzie płacili za parkowam=nie ale system nie rejestrował tego i wysyłali ludziom upomnienia do zapłaty za brak opłaty. Potem się okazało że była jakaś awaria a ludziom kazali pisać odwołania i reklamacje. Jak płacisz kartą to możliwe ale jak płacisz bilonem to jak mam udowodnić opłatę /Kto trzyma bilety parkingowe przez kilka tygodni ? To jakaś paranoja.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.