- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (508 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (105 opinii)
- 3 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (113 opinii)
- 4 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (55 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (86 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Plany gdańskich drogowców na 2022 r.
Rozpoczęcie długo oczekiwanej przebudowy ul. Budowlanych i Kielnieńskiej, budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Starogardzkiej z Niepołomicką i Czerską, dwa nowe przejścia dla pieszych - to tylko niektóre plany gdańskich drogowców na 2022 r.
Na początek przyjrzyjmy się realizowanym inwestycjom, które w 2022 r. mają zostać zakończone i oddane do użytku.
W I kwartale przyszłego roku planowane jest zakończenie budowy Nowej Olchowej.
Nieco później (III kw.) gotowy będzie też objazd Bramy Nizinnej.
Ale to nie wszystko. Kilka zadań jest obecnie na etapie postępowania przetargowego. Jeśli uda się je pomyślnie przeprowadzić, w przyszłym roku - bardziej pod jego koniec - powinno być gotowe nowe skrzyżowanie ul. Kartuskiej z Nowatorów, a także powinna zakończyć się budowa ul. Łagowskiej oraz przebudowa ul. Górka wraz z infrastrukturą techniczną.
W 2022 r. zostanie przebudowana na całej długości ul. Pańska (między Podwalem Staromiejskim a ul. Szeroką) oraz ul. Węglarska (od skrzyżowania z ul. Szeroką do ul. Świętego Ducha) - o czym już informowaliśmy.
Kilka przetargów zaplanowano też na ostatnie miesiące 2021 r. Przed nami postępowanie m.in. na:
- łącznik między ul. Łuczniczą a Niepołomicką (ma powstać w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy),
- rondo przy ul. Niepołomickiej, Czerskiej i Starogardzkiej (zakładany termin realizacji wynosi 11 miesięcy od daty podpisania umowy),
- rozbudowa ul. Budowlanych (przebudowa potrwa 12 miesięcy),
- rewitalizacja ulic Biskupiej, Na Stoku i Salwator, Zaroślak (inwestycja potrwa ok. 15 miesięcy),
- przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu na Dolnym Mieście: ul. Chłodna, ul. Sempołowskiej, ul. Królikarnia, Reduta Dzik (15 miesięcy prac).
Dwa nowe przejścia naziemne
Główne plany inwestycyjne gdańskich drogowców na 2022 r. obejmują niemal 30 pozycji.
Część z nich to zadania, które pierwotnie planowano zrealizować w tym roku, ale z różnych względów terminów nie udało się dotrzymać.
To m.in. modernizacja ul. Łąkowej między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim, a także Modrej i Łanowej na Olszynce, pierwszego etapu Kielnieńskiej czy kolejnych odcinków al. Hallera.
Ale są też nowe zadania.
To m.in. modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, przebudowa ul. Danusi (II etap budowy kanału ulgi dla potoku Strzyża), rozpoczęcie przebudowy ul. Malczewskiego czy sporządzenie dokumentacji modernizacji ul. Spadochroniarzy.
W planach są też m.in. przebudowa ul. Stryjewskiego między Sienną a Zimną, Tęczowej (od Nadwiślańskiej do Turystycznej), Sówki (między Stryjewskiego a Kępną), Barniewickiej (od Pegaza do Kielnieńskiej), Świbnieńskiej, Radarowej, Żabiego Kruka, Nowej Sadowej, modernizacja Stężyckiej i Radiowej czy przebudowa pętli autobusowej przy Łowickiej.
W przyszłym roku mają być też kontynuowane prace przy modernizacji tras rowerowych i przejść przez torowiska tramwajowe. Powstaną też kolejne dwa naziemne przejścia dla pieszych: przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym i galerii ETC).
Kilka inwestycji drogowych realizowanych przez GIWK
Poza inwestycjami prowadzonymi przez dwa główne miejskie podmioty, a więc Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i Wydział Programów Inwestycyjnych, swoje prace zaplanowała także spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.
W 2022 r. prac mogą spodziewać się mieszkańcy następujących ulic:
- Swojska (budowa sieci wodociągowej),
- Grażyny (przebudowa sieci wodociągowej),
- Starowiślna (przebudowa sieci wodociągowej),
- Kolonia Studentów (przebudowa sieci wodociągowej, wspólnie z DRMG, niewykluczone, że realizacja rozpocznie się jeszcze w tym roku),
- Hoża (przebudowa kanału sanitarnego, początek także w tym roku).
Opinie (307) 5 zablokowanych
-
2021-08-31 12:01
Co z Łąkową i śladami po torach tramwajowych z początku XX wieku.
- 2 2
-
2021-08-31 12:06
(1)
Problemem nie jest tempo remontów tylko ich jakość. Z tego artykułu wynika, że wyremontowanych będzie około 30 ulic (nowych remont ów i tegorocznych które się zakończą w przyszłym roku) Z czego niektóre to nie są całe drogi tylko jakieś ich fragmenty. Serio? Gdańsk wyremontuje 30 ulic z ilu? Przy takim tempie remontów to te które dzisiaj remontują musiały by wytrzymać ze 100 lat by zdążyli wyremontować pozostałe. Każdy kto jeździ po naszych drogach wie, że dobrze będzie jak te drogi wytrzymają 5 lat zanim znowu będą wymagać remontu. Problem po lega na tym, że drogi są remontowane po kosztach więc nikt nie wymaga by miały gwarancję na np. 30 lat. Po za tym nikt nie planuje z góry np. przygotowania nadmiarowych studzienek i przepustów dla prowadzenia w przyszłości nowych mediów, więc za 2-3 lata połowa tych ulic i tak zostanie rozpruta by poprowadzić nowe łącza teleinformatyczne, energetyczne, gazowe itp.
- 8 0
-
2021-08-31 15:42
5 lat to górna granica wiekszosc wymaga remontu juz po roku!!
- 1 0
-
2021-08-31 12:18
Starogardzka/czerska
Znowu mydlą oczy, nie wierzę w ani jedno słowo.
A wiaty przystankowe na starogardzkiej obiecują od paru lat, a ich jak nie ma to nie ma..... banda oszustów- 7 2
-
2021-08-31 12:31
(1)
Nowa Świętokrzyska potrzebna na już.
- 6 5
-
2021-08-31 13:33
Nie na już
Tylko na min. 5 lat wstecz.
- 4 3
-
2021-08-31 12:50
Grunwaldzka
Mam wrażenie, że grunwaldzka w Gdańsku jest wiecznie w remoncie...
- 6 1
-
2021-08-31 13:41
Nowa Świętokrzyska
Niewydolna ul.Niepolomicka, ul.Świetokrzyska...
kiedy reakcja władz miasta ?- 10 4
-
2021-08-31 13:45
Kołobrzeska. (1)
Nie wierzę że nic na ten temat. Ta ulica się zapada / rozpada. I to w reprezentatywnym miejscu. Dodatkowo nie posiada ścieżki rowerowej.
- 4 4
-
2021-08-31 14:27
Porównaj Kołobrzeską z Łąkową...
- 2 2
-
2021-08-31 14:06
A kiedy miasto zajmie się Człuchowską i Unruga
Główne ulicę łączące duże osiedla a droga w koszmarnym stanie z płyt po których przejeździe nawet z traktora powypadały by części. To jest nie do pomyślenia aby tyle lat nie zrobić tam porządnej drogi?! Alternatywą mogłoby być wybudowanie łącznika ul. Lawendowe Wzgórze i Porębskiego. Ale jak była możliwość to jedynie wybudowano ciąg pieszo rowerowy. Gdyby była ta droga możnaby pięknie skomunikować komunikacją miejską 5 dzielnic.
- 5 2
-
2021-08-31 14:25
Gdańsk
Na tle Gdyni oceniam prace w Gdańsku rewelacyjnie!
- 2 5
-
2021-08-31 14:43
Do nauki najpierw
Kaszub budować nie potrafi to kolaborańci
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.