• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany rozwoju lotnisk: główne Rębiechowo, ważna Gdynia

Magdalena Raszewska
24 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:27 (24 czerwca 2008)
W strategii rozwoju sieci portów lotniczych w województwie pomorskim lotnisko w Rębiechowie odgrywa główną rolę. W strategii rozwoju sieci portów lotniczych w województwie pomorskim lotnisko w Rębiechowie odgrywa główną rolę.

Główne lotnisko będzie w Rębiechowie, istotna rola przewidziana jest dla Gdyni. To założenia strategii rozwoju sieci portów lotniczych w województwie pomorskim, która powstała na zlecenie samorządu.



Mocno wspierać Gdańsk, a z czasem nawet mu dorównać ma port lotniczy w Gdyni Kosakowie. Mocno wspierać Gdańsk, a z czasem nawet mu dorównać ma port lotniczy w Gdyni Kosakowie.
Analizę przeprowadziło konsorcjum firm PriceWaterhouseCoopers i brytyjskiej York Aviation LLP. Koszt badań, za które po połowie zapłaciły zarząd gdańskiego lotniska i samorząd woj. pomorskiego to 400 tys. zł.

Studium strategicznego rozwoju sieci lotnisk na terenie województwa pomorskiego do roku 2025 określa optymalne parametry sieci lotnisk, wskazuje jakie elementy istniejącej infrastruktury można wykorzystać i jakie inwestycje należy podjąć. Pod uwagę wzięto 13 istniejących już lotnisk na Pomorzu oraz dwa znajdujące się poza granicami województwa.

Powstały prognozy dla trzech scenariuszy. Według najbardziej realistycznego, oczekuje się, że do roku 2025 w województwie pomorskim liczba obsługiwanych pasażerów wzrośnie z 2 mln rocznie do 10 mln. Według scenariusza pesymistycznego, miałby to być wzrost do poziomu 6 mln, a według optymistycznego - do 12 mln pasażerów.

Eksperci doszli do wniosku, że kluczową rolę w ramach sieci lotnisk nadal będzie pełnił port lotniczy w Gdańsku, w którym główny nacisk należy położyć na ruch pasażerski i cargo.

- Zaczynamy rozbudowywać Rębiechowo, tak aby mogło obsługiwać 7 mln pasażerów. - stanowczo twierdzi Jan Kozłowski, marszałek woj. pomorskiego.

Istotną rolę ma pełnić także lotnisko Gdynii Kosakowie, które z początku miałoby być alternatywą dla ruchu ogólnego i biznesowego w Rębiechowie.

- Lotnisko w Gdyni będzie pełniło rolę uzupełniającą i będzie wykorzystywane głównie dla lotów czarterowych i biznesowych, lub podczas większych imprez, takich jak Euro 2012 - wyjaśnił Jan Kozłowski.

W dalszej perspektywie, niezależnie od rozwoju portu lotniczego w Gdańsku, Gdynię Kosakowo należy rozważyć jako drugi port lotniczy, obsługujący komercyjne loty pasażerskie z rejonu Aglomeracji Trójmiejskiej. Autorzy analizy podkreślają, że jest niezwykle ważne, aby działania obu portów odpowiednio skoordynować.

Oprócz tego rozważana jest również możliwość otwarcia dla ruchu pasażerskiego lotniska w Słupsku Redzikowie. Ta kwestia wymaga jednak dalszych analiz. Wiele zależy tu od ewentualnej instalacji elementów amerykańskiej tarczy antyrakietowej. W raporcie padła również sugestia, że na straconej pozycji nie stoi lotnisko w Pruszczu Gdańskim, które już dysponuje niezłą infrastrukturą.

W sprawie zarządzania siecią lotnisk eksperci przygotowujący analizę widzą trzy możliwości. Pierwsza z nich to nadzór nad wszystkimi obiektami przez doświadczonego operatora, takiego jak Port Lotniczy Gdańsk. Pozostałe lotniska byłyby wówczas jego oddziałami.

Inna możliwość to wprowadzenie zarządcy PL Gdańsk, ale na zasadzie kontraktu menedżerskiego. Jest wreszcie opcja samodzielnego zarządzania i rozwoju poszczególnych obiektów. Autorzy strategii podkreślają, że wszystkie trzy rozwiązania mają swoje wady i zalety i żaden z wymienionych modeli nie przeważa obecnie nad pozostałymi.
`

Opinie (245) 3 zablokowane

  • Lotnisko w Rebiechowie... (12)

    ... jest bardzo dobrze ulokowane - blisko centrum, dosc szybko mozna sie dostac do miasta (dla porownania - Katowice Pyrzowice!!!) i az dziw bierze, ze sie nie rozbudowuje. Rebiechowo (podobnie jak Gdansk) przez brak inwestycji stalo sie totalna 'pipidowa' i wstyd na nim ladowac. W Tajlandii najmniejsze lotniska sa wieksze od Gdanskiego! Tragedia!

    • 0 0

    • (1)

      Rębiechowo zawsze było pipidówą, w wstyd to było na nim kiedyś lądować. Lotnisko międzynarodowe, a teminal jak barak wyglądał...ale po co wracać do przeszłości. Jest lepiej.
      Nie podzielam twojego zadowolenia co do dojazdu. Według mnie jest beznadziejny.

      • 0 0

      • Owszem...

        ...mozesz sie ze mna nie zgadzac - wez jednak pod uwage lotnisko w Pyrzowicach, o ktorych juz wspomnialem. Znajduje sie okolo 30 km od Katowic, dojazd - autobusem raz na godz. jesli w ogole sie pojawi lub taxi za 160 zl. Zdaje sobie sprawe, ze Slowackiego jest wiecznie zakorkowana, zwlaszcza w dolnej czesci. Przebudowa miala byc dawno - ale nie chce wchodzic na temat ulic w Gdansku bo to osobny, bulwersujacy i wolajacy o pomste temat.

        • 0 0

    • Rebiechowo to beznadziejna lokalizacja (9)

      podmokla okolica - stad bardzo czesto bywa zamglona - stanowi to powazne utrudnienie dla ruchu lotniczego - stad czeste odwolane starty, ladowania w Warszawie itp.
      obok wysypisko smieci - chmary ptakow tam zerujacych stanowia zagrozenie dla ruchu lotniczego
      droga podejscia do ladowania przebiega ponad gesto zamieszkanymi dzielnicami mieszkaniowymi Gdanska - stad duza i rosnaca uciazliwosc dla mieszkancow
      brak miejsca na rozbudowe - juz teraz w swej desperacji Adamowicz i Kozlowski zdecydowali sie na likwidacje przebiegajacego w poblizu odcinka ulicy Slowackiego

      wszystkich tych wad pozbawione jest lotnisko w Babich Dolach
      - polozone nad samym morzem - nie ma problemu mgiel
      - droga podejscia znad morza - brak uciazliwosci dla mieszkancow
      - doskonala lokalizacja blisko portu, latwe i tanie polaczenie kolejowe, drogowe

      inwestowanie w Rebiechowo to skrajna niegospodarnosc.

      • 0 0

      • OK (8)

        Rozumiem, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie wiec wierze. Wydaje mi sie, ze samo lotnisko to pol sukcesu, drugie pol to skomunikowanie go z miastem, co na wiekszosci lotnisk Europy (i nie tylko) jest dosc dobrze widoczne. Umiejscowienie wydawalo mi sie dosc dobre ale jesli faktycznie jest fatalne to sie nie wypowiadam wiecej.

        • 0 0

        • ten "ekspert" to waszka lub inny (7)

          gdyński przydupas.
          Raz na jakis czas wkleja te swoje głupoty.
          Poznasz go po podmokłym terenie a tak naprawde to on ma podmokła głowe.

          • 0 0

          • (6)

            i tu się mylisz. nie tylko waszka wie, że na Rębiechowie często gęsto nie daje się wylądować

            • 0 0

            • jak często oświeć mnie ile dni jest w roku (5)

              5 czy 10.
              jak się dowiesz to napisz i przeproś

              • 0 0

              • (4)

                no niestety często się loty odwołuje albo ląduje w wawie. częste silne wiatry i mgły. nie pomaga nawet ILS, bo on działa tylko od strony Gdańska, a od strony Kartuz pozostają już tylko światła.
                brak pasów do kołowania.
                w Gdyni nie ma takich problemów.

                • 0 0

              • (3)

                No pewnie, że nie ma bo w Gdyni nie ma uruchomionego pasażerskiego lotniska. Ech śledziki dajcie już spokój... jesteście 100 lat za murzynami.

                • 0 0

              • jest przygłupie lotnisko (2)

                3 razy większe od tego gówna z jednym pasem i barakiem

                • 0 0

              • z falowca

                ;)

                • 0 0

              • W Dyni nawet baraku nie macie

                tylko cale hektary trawy.Buraki sobie posadzcie.

                • 0 0

  • żarty (4)

    jak połowa ludzi wpisujących sie tu jestem za tym adby rozbudowac i unowoczesnic lotnisko w rębiechowie niż budowac 2 lotnisko w gdyni bo po co i na co komu to ? czy władze trójmiejskie naprade nie potrafią myślec optymalnie ? i ktos powinien zapoznać się ze zdaniem mieszkańców na ten temat

    • 0 0

    • jak druga połowa ludzi wpisujących się tu, jestem za tym, aby wybudować lotnisko w Gdyni, które ma szansę na lepszy rozwój.

      Jakbyś może przeczytała celem lotnisk nie jest konkurowanie ze sobą, a uzupełnianie się.

      • 0 0

    • Żarty to Ty sobie gdańszczanko robisz (2)

      - Czy dla kobiety jest trudnością w zrozumieniu coś prawie trzy razy większego z możliwościa rozbudowy??
      - Czy dla kobiety jest trudne w zrozumieniu zdecydowanie lepiej usytuowanie, tego drugiego??? - Czy dla kobiety mało zrozumiałe jest, ze bałaganu rebiechowa nie można rozbudowywać a raz przeciąć wrzód, co by sie nie odrastał???
      - Czy nie lepiej rozbudować coś nowego, co ma tradycje lotnicze większe niż rębiechowo, bez zaszłości popełnionych błedów??
      - Czy gdańszczanka nie czytała o innych walorach choćby dwa pasy startowe, możliwość startu i lądowania z nad morza, zdecydowanie mniej mgieł itd..
      - Czy gdańszczanka wie, że nowa estakada prowadzi prosto do tego lotniska wystarczy parometrowy łącznik??
      - Czy gdańszczanka czytała raporty experta Pan prof.Rucińskiego, który w tej sprawie nie raz się wypowiadał.
      Pani gdańszczanko gospodarka to nie widzimisie, bo takie widzimisię wiele nas kosztuje, a nastepnie będziesz pisała/narzekała, ze Twoje dzieci emigrują tam gdzie ta gospodarka jest lepsza i mądrzejsza.

      • 0 0

      • Kobieta odpowiada:

        • 0 0

      • Kobieta odpowiada

        -A po co nam takie mozliwosci rozbudowy?
        -Najpierw trzeba duzo wlozyc, zeby zblizyc sie do poziomu GDN,
        - Zdecydowanie lepiej usytuowane to jakis mit.
        Jesli pogodowo to prosze o przyklady ile razy odwolano w tym roku loty ze wzgledu na pogode i jak to sie ma w porownaniu do innych.
        Jelis komunikacyjnie to oddalanie lotniska od najwiekszego miasta regionu nie mozna nazwac lepszym polozeniem.
        -Tak zamknijmy port w Gdyni bo Gdansk ma dluzsza tradycje i nie trzeba przebijac sie przez trojmiasto przy wyjezdzie z niego.
        -Dwa pasy startowe - Ten drugi to nadaje sie dla helikopterow a nie dla samolotow, wiec nie bajdurzmy o dwoch pasach.
        - Do GDN prowadzi obwodnica
        - Pan Rucinski to jeden z ekspertow, a i on nie mowil o konkurencji dwoch lotnisk w takiej aglomeracji jak nasza.
        Zastanowcie sie czy chcecie konkurencji za ktora zaplaca Gdansk i Gdynia, bo niby kto bedzie doplacal liniom, zeby u nich ladowaly?

        • 0 0

  • lotnisko w Borsku

    tam jest pieknie po co pchac te lotniska po miescie,lasy,jeziora wypoczynek na miejscu,kolej do 3-miasta juz jest,wyremontowana droga,peln relaks i przyjemnosc

    • 0 0

  • Po co komu dwa (1)

    wystarczy jedno ale wieksze, tylko i tak rebiechowo nalezy rozbudowac

    • 0 0

    • wystarczy jedno ale wieksze

      Masz racje to WIĘKSZE jest w Gdyni-Kosakowie.
      I tam należy postawić ten duży "falujący" terminal:))

      • 0 0

  • komunikacja !!

    każde duże lotnisko w Europie jest dobrze skomunikowane, postawcie w końcu włodarze na kolej, szybka kolej łącząca lotnisko z Gdańskiem, Gdynią to jest podstawa, najwięcej podróżnych podróżuje w ten właśnie sposób.

    • 0 0

  • Rębiechowo nie jest dobrze (3)

    ulokowane. Często są tam mgły i niesprzyjające warunki do lądowania. Pasy są źle ustawione. Obsługa beznadziejna. A jak ktoś mieszka w Wejherowie albo Pucku to ma daleko

    • 0 0

    • (2)

      Od kiedy są w Rębiechowie pasy?? Ja wiem, że jest jeden i raczej nazywa się drogą startową. Pojęcia nie macie o infrastrukturze, co, z czym, co potrzeba, żeby lotnisko istniało-działało a piszecie bzdury i nakręcacie się na wzajem. Żenada.

      • 0 0

      • (1)

        te "specjalista" od drogi startowej czy też pasa ;)
        jest jeden. no właśnie jeden

        • 0 0

        • No i ???? co to zmienia?? :D

          • 0 0

  • i bardzo dobrze!!! powinna byc konkurencja!

    Wprawdzie mieszkam tuz przy Rębiechowie, ale do Gdyni bez problemu dojadę, jeśli tylko będą tam fajne połączenia!

    • 0 0

  • w Słupsku dzięki włazodupstwie można sobie pogwizdać (8)

    bo USA nie pozwoli na nic - już wszystko pozamykano, a rozmowy nie są nawet ukończone

    bardzo mnie bawi wywalanie 400 tys. na 'ekspertyzy', które każdy może sobie napisać w ciągu tygodnia siedząc w internecie, gdy tymczasem koszt uruchomienia lotniska w Gdyni dla ruchu cywilnego miał wynosić ponoć milion... :)))

    to się nazywa efektywne zarządzanie pieniędzmi

    KATOWICE budują drugi pas - tymczasem jak wieść niesie Rębiechowo ma spore ograniczenia i trudności z mgłami (w tym samym czasie w Gdyni mgieł nie ma), dzięki czemu po 40 minutach lotu pasażerowie lądują nie w Trójmieście, ale w Warszawie, skąd odjeżdżają 6 godzin :)))

    brak zainteresowania miasta (kazdego z 3) promocją za granicą oraz marketingiem łączonym (tak jak to robi Kraków czy Łódź), skutkuje tym że brak sensownych połączeń i turyści nie przylatują do nas... ale co tam, kogo to obchodzi

    myślę, że dzięki Gdyni ten stan niemożności byłby przełamany i nagle pojawiłyby się normalne połączenia, jak to ma w innych miastach Polski

    dodam, że pomimo popierania lotniska w Gdyni - właśnie z wyżej wspomnianych powodów - byłbym zainteresowany jednym sprawnym, dużym lotniskiem w Gdańsku, dlatego że w Gdyni byłby spokój (hałas startujących samolotów dodawałby się do istniejącej kakofonii ruchu samochodowego), tyle że na Rębiechowo, zarząd, managerów linii lotniczych oraz prezydentów miast nie ma co liczyć

    bo przecież efekty ich zarządzania widać obecnie i widać było parę lat temu, gdy rodacy masowo nie pracowali na wyspach, a połączenia Trójmiasta były ze trzy, tymczasem całe południe kraju latało sobie już dawno tanimi liniami wszędzie, gdzie tylko zechcieli

    • 0 0

    • myśleć o całym regionie, nie tylko Gdańsku

      • 0 0

    • (6)

      >tymczasem koszt uruchomienia lotniska w Gdyni dla ruchu cywilnego miał wynosić ponoć milion... :)))

      To bardzo ciekawe,co piszesz,bo do tej pory pan doktor lekka reka byl gotow wydac 100mln i sie cieszylze tak tanio

      >KATOWICE budują drugi pas

      Pierwsze slysze,ale jesli nawet - to i Katowicom i Gdanskowi bardziej potrzebne sa drogi kolowania i nowe terminale
      > tymczasem jak wieść niesie Rębiechowo ma spore ograniczenia i trudności z mgłami (w tym samym czasie w Gdyni mgieł nie ma), dzięki czemu po 40 minutach lotu pasażerowie lądują nie w Trójmieście, ale w Warszawie, skąd odjeżdżają 6 godzin :)))

      Podaj prosze,ile jest takich przypadkow rocznie i jakie to powoduje straty.I jak te straty maja sie do olbrzymich kosztow ewentualnego utrzymywania przez caly rok drugiego lotniska,'bo moze bedzie mgla'

      >brak zainteresowania miasta (kazdego z 3) promocją za granicą oraz marketingiem łączonym (tak jak to robi Kraków czy Łódź), skutkuje tym że brak sensownych połączeń i turyści nie przylatują do nas... ale co tam, kogo to obchodzi

      Poki co to Gdynia jest najmniej zainteresowana wspolna promocja,a najbardziej zainteresowana promowaniem siebie.Gdansk i Sopot juz od dawna wspolpracuja w tej dziedzinie.

      >myślę, że dzięki Gdyni ten stan niemożności byłby przełamany i nagle pojawiłyby się normalne połączenia, jak to ma w innych miastach Polski

      Jezeli sadzisz,ze dzieki Gdyni nagle dostaniemy polaczenia transatlantyckie,to gratuluje optymizmu.Polaczenia na poludnie powoli sie zaczynaja,ale zalezy to glownie od linii lotniczych i samych pasazerow - jeseli jest duzo lotow z GD na poludnie z przesiadkami w innych portach,to jest wieksza szansa,ze linie zaczna otwierac polaczenia bezposrednie.

      >dodam, że pomimo popierania lotniska w Gdyni - właśnie z wyżej wspomnianych powodów - byłbym zainteresowany jednym sprawnym, dużym lotniskiem w Gdańsku, (...) tyle że na Rębiechowo, zarząd, managerów linii lotniczych oraz prezydentów miast nie ma co liczyć (...) bo przecież efekty ich zarządzania widać obecnie i widać było parę lat temu (...)

      Zdajesz sie nie zauwazac tak drobnego faktu,ze Rebiechowo nadal utrzymuje 4.miejsce w Polsce pod wzgledem liczby pasazerow,w dalszym ciagu ma wzrost na poziomie 30%,a taki Krakow juz w tym roku notowal spadki w niektorych miesiacach.Gdzie jest Wroclaw,ponoc taki 8 cud swiata i lider rozwoju,gdzie jest Poznan?

      Lotnisko w Gdyni moze byc przydatne,ale poki co raczej dla ruchu GA,bizjetow,moze czarterow albo cargo.Nie ma sensu na razie pakowac w to lotnisko na sile ogromnych pieniedzy,zeby zrownac je poziomem z Rebiechowem,ktore przeciez bedzie niebawem rozbudowane.A czas pokaze,czy rzeczywiscie potrzebne sa dwa lotniska w Trojmiescie,zaleznie od tego,jak bedzie wzrastal ruch lotniczy.

      • 0 0

      • faktycznie chyba było 100mln. ale z dojazdami o ile pamiętam (5)

        niemniej przyznasz, że robienie 'raporciku' za 400 tys. to czysta kpina - zaczynamy jak w zbiurokratyzowanych USA, gdzie wydaje się kupę szmalu na kompletnie niepotrzebne papiery, przez co całe działy gospodarki utrzymywane są fikcyjnie - taki sam raport można wyprodukować za 40tys.

        KATOWICE - no przykro mi ze nie słuchasz wiadomości z Polski - natomiast co do lądowań w Warszawie - to może i twój punkt widzenia (właściciela lotniska?), że nie opłaca się dla 10 czy 50 lotów otwierać nowego konkurującego lotniska, tylko powiedz to tym pasażerom... :))) Na pewno cię zrozumieją i potulnie będą tłuc się jak za komuny z Warszawy i tracić cały dzień na dojazd z lotniska :))

        przecież to broszka tych, którzy będą obsługiwać lotnisko, czy im się to opłaca czy nie - chcą ryzykować - ich sprawa - natomiast PASAżEROWIE oczywiście są zainteresowani istnieniem 2 lotnisk a nie 1 monopolisty, który nie radzi sobie ani z ruchem ani z przyciąganiem linii lotniczych

        i wybacz - NIE KŁAM że połączenia zależą od pasażerów, bo gdyby zależały, to od dawna latałyby chartery z Trójmiasta (a na początku latały TYLKO z Warszawy i Katowic), to od dawna byłyby połączenia 'sensowne' (a od dawna były TYLKo z Warszawy i Krakowa/Katowic, a teraz to chyba nawet z Rzeszowa, gdy z Trójmiasta lata się 'za krąg polarny')

        no to otwieraj szamana skoro jest tak cudownie

        tylko ja wiem (jak i ci bardziej przytomni), że Kraków jest o wiele do przodu od BARDZO dawna i już swoje zarobił, ma ruch turystyczny, ma połączenia - a przecież Katowice TAKŻE służą ruchowi do/z Krakowa - ty się o nich nie martw doprawdy

        no ale taki Kraków lata temu rozmawiał z liniami lotniczymi, tak jak robi to ostatnio Łódź (!), taki Kraków potrafił zrobić kampanię billboardową w Londynie, zapraszając Angoli na piwo - i miał z tego wymierne dochody

        a ja zamiast twojego rozwiązania (nic nie robić), wolę coś takiego - niech sobie Gdańsk buduje infrastrukturę, rękawy, kawiarnie, cokolwiek - a w Gdyni niech będzie tylko płyta i jakiś barak - ale niech lądują tu tanie linie

        myślę że bardzo wielu takie rozwiązanie by odpowiadało - i powtarzam, nie martw się o pieniądze, skoro ktoś chce zaryzykować - ja wolę 100mln na lotnisko niż tyle samo na proponowany nikomu niepotrzebny tunel, który pewnie i tak zbudują

        • 0 0

        • (4)

          >niemniej przyznasz, że robienie 'raporciku' za 400 tys. to czysta kpina - zaczynamy jak w zbiurokratyzowanych USA, gdzie wydaje się kupę szmalu na kompletnie niepotrzebne papiery, przez co całe działy gospodarki utrzymywane są fikcyjnie - taki sam raport można wyprodukować za 40tys.

          Nam jakiej podstawie twierdzisz,ze taki raport mozna zrobic za 40k? a czemu nie za 4k?albo 400 PLN? Albo 4 miliony? masz jakies doswiadczenie w tworzeniu takich raportow? Dlaczego piszesz,ze takowe analizy sa cyt. 'kompletnie niepotrzebne'?Lepiej wydac 400k na analize,czy wywalic w ciemno 100mln w nieoplacalne przedsiewziecie,albo wydac je w zly sposob?

          >KATOWICE - no przykro mi ze nie słuchasz wiadomości z Polski -

          No dobra,juz znalazlem ta informacje.I co? Okazuje sie,ze buduja nowy pas startowy,a stary przeksztalcaja w droge kolowania.Czyli nie zaden drugi pas startowy,tylko inwestycja analogiczna do gdanskiej budowy drogi kolowania.

          >natomiast co do lądowań w Warszawie - to może i twój punkt widzenia (właściciela lotniska?), że nie opłaca się dla 10 czy 50 lotów otwierać nowego konkurującego lotniska, tylko powiedz to tym pasażerom... :))) Na pewno cię zrozumieją i potulnie będą tłuc się jak za komuny z Warszawy i tracić cały dzień na dojazd z lotniska :))

          Po pierwsze,nie mam nic wspolnego z lotniskiem EPGD,nie pracuje tam ani nie mam tam zywotnych interesow.A budowanie nowego lotniska dla 10 czy 50 lotow rocznie jest wlasnie groteskowe i smieszne,bo koszty utrzymania infrastruktury sa naprawde duze,skoro mowi sie,ze prog oplacalnosci to ok,300-400k pasazerow tradycyjnych lini/rok albo 700k tanich LL.A ile to jest 50 lotow rocznie? Nawet gdyby to byly B747 (co jest samo w sobie niedorzeczne w naszych warunkach) to daje 50 x 400 = 20000pax/rocznie.A w praktyce bedzie to 50x150 z A320 lub B737 czyli raptem 7500pax.Jeszcze jakies sugestie?

          >przecież to broszka tych, którzy będą obsługiwać lotnisko, czy im się to opłaca czy nie - chcą ryzykować - ich sprawa - natomiast PASAżEROWIE oczywiście są zainteresowani istnieniem 2 lotnisk a nie 1 monopolisty, który nie radzi sobie ani z ruchem ani z przyciąganiem linii lotniczych

          Problem w tym,ze nie mowimy tutaj o prywatnym inwestorzr,ale o prezydencie miasta,ktory w imie ambicji swoich czy zespolu swoich urzednikow,chce lekka reka wydac 100mln PLN z miejskiej kasy,a potem do tego lotniska doplacac.

          >i wybacz - NIE KŁAM że połączenia zależą od pasażerów

          A od czego zaleza? Od dobrej woli pana prezydenta? od decyzji Komitetu Centralnego? Wydawalo mi sie,ze zyjemy w gospodarce rynkowej,gdzie podstawa jest krzywa podazy i popytu i icjh wzajemne relacje

          >bo gdyby zależały, to od dawna latałyby chartery z Trójmiasta (a na początku latały TYLKO z Warszawy i Katowic)

          Ale przeciez to,ze czartery lataja glownie z wawy i kato to jest zasluga decyzji biur podrozy oraz,a moze przede wszystkim,wiekszemu rynkowi turystycznemu w tych miastach.Wawa to ponad 2mln mieszkancow status stolicy i centralne polozenie,Kato to 4-5mln w aglomeracji Krakow polozenie na poludniu.Wytlumacz mieszkancowi Katowic,ze ma jechac 600km na polnoc,zeby poleciec na poludnie i jeszcze do tego doplacic.Trojmiasto dopiero od niedawna dorobilo sie bezposrednich lotow czarterowych oferowanych przez biura podrozy - moi rodzice np dopiero w tym roku mogli sobie poleciec do Egiptu z Gdanska,wczesniej biuro podrozy,z ktorym jezdza oferowalo loty tylko z Kato albo z Wawy.

          >to od dawna byłyby połączenia 'sensowne' (a od dawna były TYLKo z Warszawy i Krakowa/Katowic, a teraz to chyba nawet z Rzeszowa, gdy z Trójmiasta lata się 'za krąg polarny')

          Z 3miasta sa juz loty do Rzymu i Barcelony,miejmy nadzieje,ze to sie stopniowo bedzie poprawiac

          >no to otwieraj szamana skoro jest tak cudownie

          Wcale nie jest cudownie,przeciwnie,jest wiele do zrobienia.Ale otwarcie EPOK naprawde nie sprawi,ze nagle obudzimy sie w lotniczym raju.

          tylko ja wiem (jak i ci bardziej przytomni), że Kraków jest o wiele do przodu od BARDZO dawna i już swoje zarobił, ma ruch turystyczny, ma połączenia - a przecież Katowice TAKŻE służą ruchowi do/z Krakowa - ty się o nich nie martw doprawdy

          >no ale taki Kraków lata temu rozmawiał z liniami lotniczymi, tak jak robi to ostatnio Łódź (!), taki Kraków potrafił zrobić kampanię billboardową w Londynie, zapraszając Angoli na piwo - i miał z tego wymierne dochody

          A co,a Gdansk nie robi takich kampanii?Nie rozmawia z liniami lotniczymi? Akurat przyklad Krakowa jest bardzo ryzykowny,bo ich reklamy w UK zaoowocowaly hordami pijanych Brytoli rzygajacych w centrum i demolujacymi co sie da.Cale szczescie,ze funt slabo stoi i juz im sie nie oplaca tak jak kiedys.Krakow sie wycofal z tych reklam i teraz celuje 'w wyzsza polke turystow' - tak twierdza

          >a ja zamiast twojego rozwiązania (nic nie robić), wolę coś takiego - niech sobie Gdańsk buduje infrastrukturę, rękawy, kawiarnie, cokolwiek - a w Gdyni niech będzie tylko płyta i jakiś barak - ale niech lądują tu tanie linie

          Jak to nic nie robic?Ronbic,ale z glowa.O tanich liniach w Gdyni mozesz sobie poki co pomarzyc,skoro stanowia one pewnie ok.50% calego ruchu w Rebiechowie,to na pewno nikt nie odda polaczen bez walki,a Gdynia jest tu na z gory przegranej pozycji,bo bedzie musiala doplacac przewoznikom,zeby w ogole chcieli sie nia zainteresowac,a i tak maly ruch lotniczy nie pokryje kosztow stalych lotniska.

          >myślę że bardzo wielu takie rozwiązanie by odpowiadało - i powtarzam, nie martw się o pieniądze, skoro ktoś chce zaryzykować - ja wolę 100mln na lotnisko niż tyle samo na proponowany nikomu niepotrzebny tunel, który pewnie i tak zbudują

          O jakim tunelu mowisz?Bo juz sie pogubilem ;D Powtarzam,nie 'ktos' chce zainwestowac,tylko miasto w osobie prezydenta Wojciecha Szczurka,ktory nie przedstawil nawet jednej analizy SWOT dla lotniska EPOK.

          • 0 0

          • wybacz ale piszesz bzdury - jak zadowolony urzedas (3)

            mimo że za takiego się nie podajesz

            ja patrzę na problem jako pasażer, a nie jako właściciel lotniska

            o ile wiem, to w Gdyni mają znaleźć sie prywatni inwestorzy, a nawet jeśli nie to ryzyko Gdyni a nie Gdańska - tyle dyskusji

            tacy jak ty to chcieliby tylko kulturalnych turystów - no to ich masz właśnie - liczby same mówią za siebie - gdyby nie sztucznie pompowane liczby przez przypływające statki do Gdyni, to Trójmiasto byłoby w tragicznej sytuacji

            ale przecież fantazja słowiańska nie pozwala poniżać się do brania pieniędzy od Anglików, którzy lubią piwo

            gratulacje dobrego samopoczucia - jasne, połączenia zależą od pasażerów, dobre sobie - tego nawet nie jest warto komentować, o likwidacji niektórych linii wypowiadali się tu ci, którzy nimi latali - podając jak były zapchane - no to właśnie oni zadecydowali, co...

            • 0 0

            • (2)

              >mimo że za takiego się nie podajesz

              Cierpisz na jakas paranoje?Wszedzie idzisz urzednikow albo pracownikow lotniska? To,co pisze,to moje wlasne poglady na ta konkretna sprawe,bazujace na zdrowym rozsadku i ogolnie znanych faktach

              >ja patrzę na problem jako pasażer, a nie jako właściciel lotniska

              Ja patrze na problem jako pasazer i mieszkaniec Trojmiasta.To,ze poziom uslug w Rebiechowie nie zawsze jest wlasciwy,a zdarza sie,ze jest tragiczny,to wszyscy wiemy.Ot,taka polska (i nie tylko polska) wlasciwosc.Jezeli sadzisz,ze wewentualne lotnisko w Gdyni nie bedzie zaliczac podobnych kompromitacji,to sie bardzo mylisz.

              >o ile wiem, to w Gdyni mają znaleźć sie prywatni inwestorzy

              O inwestorach slyszymy - i tylko SLYSZYMY jak na razie.Zadnych konkretow nie przedstawiono.W przypadku planowania finansowania BA Gdansk tez mowil o inwestorach i PPP - co z tego wyszlo wszyscy wiemy.

              >a nawet jeśli nie to ryzyko Gdyni a nie Gdańska - tyle dyskusji

              Powtorze po raz ktorys - to sa publiczne pieniadze,jeseli ktos chce je w sposob niegospodarny wydac na utopijny projekt,to jest to karygodne i ma konsekwencje prawne.Dodam jeszcze,ze budowanie konkurencyjnego lotniska ze srodkow publicznych a potem walka cenowa o przyciagniecie przewoznikow przez bezposrednie doplaty z kasy miejskiej do kazdego pasazera do niczego dobrego nie doprowadzi.A tak to sie wlasnie skonczy,jezeli Szczurka nikt nie przytemperuje.

              >tacy jak ty to chcieliby tylko kulturalnych turystów - no to ich masz właśnie - liczby same mówią za siebie - gdyby nie sztucznie pompowane liczby przez przypływające statki do Gdyni, to Trójmiasto byłoby w tragicznej sytuacji

              >po raz kolejny pokazujesz,ze nie odrobiles pracy domowej.Rocznie Gdansk odwiedza lekko liczac 1.5miliona turystow.Statkow do Gdyni przyplywa powiedzmy ze 20,srednio powiedzmy po 2000 osob.Nawet jesli wszyscy beda dostatecznie trzezwi i sprawni ruchowo,zeby pojechac na kilkugodzinne zwiedzanie,to sam sobie policz,jaki % ruchu turystycznego stanowia.Zeby nie bylo - bardzo fajnie,ze do Gdyni przyplywaja wycieczkowce,ale mowienie,ze na nich opiera sie turystyczne byc albo nie byc Trojmaista,to niedorzecznosc.

              >ale przecież fantazja słowiańska nie pozwala poniżać się do brania pieniędzy od Anglików, którzy lubią piwo

              Pozwala,pozwala.Pecunia non olet wszak.Ja jedynie wskazuje,na jaka mine wpadl Krakow a niedlugo potem i Wroclaw,promujac sie w sposob,ktory trafial nbardziej do brytyjskiej klasy robotniczej niz do klasy sredniej.I nie jest to jakas proba wywyzszania sie nad jakas warstwe spoleczna,po prostu turysci z tj pierwszelj kategorii maja zla renome praktycznie w calej Europie i calkowicie zaprzeczaja mitowi 'angielskiego dzentelmena'.Amatorom Stag Parties naprawde juz dziekujemy,niech jezdza robic trzode gdzie indziej.

              >gratulacje dobrego samopoczucia - jasne, połączenia zależą od pasażerów, dobre sobie - tego nawet nie jest warto komentować

              No i znowu mnie rozsmieszasz: odpowiedz sobie sam na pytanie:co bylo pierwsze - masowe wyjazdy Polakow do pracy do UK,czy wysyp polaczen realizowanych przez tanie linie lotnicze do UK?

              >o likwidacji niektórych linii wypowiadali się tu ci, którzy nimi latali - podając jak były zapchane - no to właśnie oni zadecydowali, co...

              Wiesz,no takie sa nieublagane prawa rynku - jednemu oplaca sie latac ze wskaznikiem LF na poziomie 70-80%,a niektorym nie.BMI Baby zwinelo sie po miesiacu i do tego nalezy sie przyzwyczaic - w swiecie tanich linii nic nie jest dane raz na zawsze.Dlatego jeszcze co niektorzy moga doznac szoku,kiedy skoncza sie masowe wyjazdy do UK i polowa polaczen na Wyspy zniknie.Pomysl sobie,w kjakiej sytuacji znalazloby sie wtedy hipotetyczne lotnisko EPOK - ktorego oplacalnosc bylaby w calosci oparta na tanich liniach - wtedy zeby w sciane i miasto placi za czyjes ambicje i brak perspektywicznego myslenia.Rebiechowo sobie w takiej sytuacji poradzi,ale mniejsze lotniska czekalyby trudne chwile.

              • 0 0

              • napisałem JAK - a nie że nim jesteś - masz taką mentalność (1)

                swoją drogą ja nie znalazłem info, że Katowice mają zamienić pasy startowe, ale że budują DRUGI - drugi to drugi, czyli mają być dwa, ze względu na duży ruch - to najbardziej obłożone lotnisko po tym warszawskim

                skoro obawiasz się, że coś nie wyjdzie, to nic nie rób - to najlepsze wyjście - chyba musisz należeć do zwolenników PiS, bo to oni nigdy nic nie chcą robić - to też chodzi przenośnię i o mentalność

                powtarzam ci po raz któryś - nawet jeśli publiczne pieniądze pójdą na lotnisko, to będzie to miało o wiele większy sens niż budowa kompletnie niepotrzebnego tunelu o tej samej cenie

                na marketingu, reklamie i turystyce to ty się znasz jak ślepy na kolorach, a co do naliczania ilości turystów, to bardzo byś się zdziwił jak to się robi

                ale więcej takich wybrednych, to nadal będziemy w szarym ogonie rozwoju kraju - no ale pewnie powiesz, że przecież Trójmiasto rozwija się najlepiej

                o polityce ustalania połączeń też nie masz pojęcia - radziłem poczytać wypowiedzi tych, którzy latali liniami, które zostały zlikwidowane - a według ciebie to byłoby niemożliwe, gdyby opierano się na przesłankach, na jakich uważasz zawsze się opierają

                ja pamiętam 12 połączeń lotniczych z Warszawą dziennie i brak miejsc wolnych, no ale oczywiście ty uważasz, że teraz nikt nie lata, skoro nie ma zapotrzebowania

                cuda, cuda, cuda...

                • 0 0

              • Nie no coraz lepiej ;D

                widze,ze zaczyna ci brakowac argumentow,patrzac po merytorycznej jakosci twoich wypowiedzi i nerwowym tonie ;D

                No to zacznijnmy od poczatku:

                >napisałem JAK - a nie że nim jesteś - masz taką mentalność

                Dziekuje za fachowa opinie - jak sie okazuje,oprocz 40 milionow ekspertow od skokow narciarskich,40 milionow specjalistow od F1 i 40 milionow inzynierow budownictwa,mamy jeszcze 40 milionow psychoanalitykow ;D

                >swoją drogą ja nie znalazłem info, że Katowice mają zamienić pasy startowe, ale że budują DRUGI - drugi to drugi, czyli mają być dwa, ze względu na duży ruch - to najbardziej obłożone lotnisko po tym warszawskim

                Sluze pomocnym linkiem:
                http://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Katowice-Pyrzowice

                Arcytrudno bylo go znalezc,naprawde ;D dodam,ze po wpisaniu w google tez wyskoczy ci pare stron,ktore powiedza ci dokladnie to samo.I nie dziwota,o jakim wielkim ruchu w Katowicach ty mowisz? 2-2.5 mln to jest duzy ruch?
                Stansted przy jednej drodze startowej obsluguje prawie 24 mln rocznie (2006).Dowiedz sie najsampierw,od czego zalezy przepustowosc lotniska,a potem pisz.

                >skoro obawiasz się, że coś nie wyjdzie, to nic nie rób - to najlepsze wyjście - chyba musisz należeć do zwolenników PiS, bo to oni nigdy nic nie chcą robić - to też chodzi przenośnię i o mentalność

                No tu to sie setnie ubawilem ;) Do zwolennika PiS blizej jest raczej tobie - twoja filozofia to wydawanie publicznych pieniedzy na ambicje lokalne - vide przyklad przystanku Wloszczowa,Kosakowo Airport to tez takie wielkie marzenie Szczurka,o podobnym poziomie sensownosci i zasadnosci.

                >powtarzam ci po raz któryś - nawet jeśli publiczne pieniądze pójdą na lotnisko, to będzie to miało o wiele większy sens niż budowa kompletnie niepotrzebnego tunelu o tej samej cenie

                Ale jaki tunel? Ten w Sopocie? Czy Gdansk buduje jakis nonsensowny tunel, ktorym nic nie wiem?

                >na marketingu, reklamie i turystyce to ty się znasz jak ślepy na kolorach, a co do naliczania ilości turystów, to bardzo byś się zdziwił jak to się robi

                Oswiec mnie prosze,Chrystusie marketingu,bo nie wiem co pisze ;D LOL

                >ale więcej takich wybrednych, to nadal będziemy w szarym ogonie rozwoju kraju - no ale pewnie powiesz, że przecież Trójmiasto rozwija się najlepiej

                Wiesz,rozwija sie nezle,ale nie tak jakby sie moglo rozwijac - potencjal mamy duzo wiekszy,to fakt.Plakac nie ma co,chelpic sie tez nie bardzo wypada - ale idzie ku lepszemu.

                >o polityce ustalania połączeń też nie masz pojęcia - radziłem poczytać wypowiedzi tych, którzy latali liniami, które zostały zlikwidowane - a według ciebie to byłoby niemożliwe, gdyby opierano się na przesłankach, na jakich uważasz zawsze się opierają

                Rozumiem,ze ci,ktorzy latali tymi liniami sa co do jednego CEO w innych liniach i ich zadanie jest swietoscia ;D Akurat w argumenty,ze linia X przestala latac do Rebiechowa,bo terminal kiepsko dziala i tworza sie kolejki przed wejsciem to ja nie wierze.Gdybys byl choc troche obeznany w temacie,to z lektury samych forow o lotnictwie dowiedzialbys sie,jakie rotacje tanich linii wystepowaly w Krakowie i Katowicach,czyli bezposrednich konkurentach Rebiechowa.Jezeli sadzisz,ze cudownie zarzadzany PL Kosakowo sciagnalby te wszystkie linie,ktore uciekly z innych PL,to szczerze gratuluje optymizmu ;] ZAwsze sa jakies przeslanki stojace za wycofywaniem sie firm z roznych przedsiewziec i zwykle sa to przeslanki czysto ekonomiczne.

                >ja pamiętam 12 połączeń lotniczych z Warszawą dziennie i brak miejsc wolnych, no ale oczywiście ty uważasz, że teraz nikt nie lata, skoro nie ma zapotrzebowania

                Hehehe,no ja wierze,ze pamietasz,bo jeszcze 15 lat temu tak wygladal ruch lotniczy w Polsce - z lokalnych PL mozna bylo sie dostac tylko do Wawy,tam przesiadka na samolot do mieksca docelowego.Teraz udzial Okecia w rynku spadl ponizej 50% a z portow regionalnych mozna poleciec do wielu miejsc bezposrednio albo z przesiadka w porcie innym niz Stolyca - ot i cala tajemnica.Twoj argument jest calkowicie nietrafiony i swiadczy o sporej ignorancji.

                >cuda, cuda, cuda...

                Nie bedzie cudow,bedzie ciezka praca,pot i lzy

                • 0 0

  • ekolodzy

    co na to ,bo wiecej lotow jest odwolywanych no i nazwa lotniska powinna byc zmieniona mieszkancy chca innej

    • 0 0

  • Większość osób tutaj (10)

    piszących zdaje się nie wiedzieć, że w Gdyni już jest lotnisko od dawna. Są dwa pasy startowe, bardzo dobrze rozwiązane. Brakuje tylko terminala, ale jak widać na powyższym zdjęciu to kwestia czasu ;)
    Fajnie, że Gdynia robi swoje bez hałasu i krzykactwa.

    • 0 0

    • (9)

      Nie rozmieszaj mnie, jakie dwa pasy jeden to do szmatolotni się nie nadaje. ”Brakuje tylko terminala” No nie tylko, bo i z mediami kiepsko, pod obsługę naziemna nic nie ma.

      • 0 0

      • mediami? a co TV musi być? :))) (8)

        • 0 0

        • he he bez krzykactwa (7)

          gadają i zwalają na innych a mają tylko trochę betonu w trawie i myślą że będzie w tym miejscu gryzoniokosmodrom.

          • 0 0

          • (2)

            a byłeś tam kiedyś mózgu ???

            • 0 0

            • on myśli że odrzutowce to ladowały na trawie :))

              • 0 0

            • on myśli, że odrzutowce ladowały na trawie :))))

              • 0 0

          • a odrzutowce wojskowe to pewnie lądowały na trawie? (2)

            brawo za logikę godną PiS - pokrętną i tendencyjną

            • 0 0

            • (1)

              Panowie, kiedy te Migasy 21 tam latały, co było zrobione od tego czasu z pasem a tam planują samoloty, które będą ważąc koło 42 ton pusty a migas 7800 kg,dwa media?? światłowody, urządzenia itp. PANOWIE i PANIE to są koszta tez a o nich nikt nic nie wspomina i nie mówi. Ludzie na ziemie ze swoimi pomysłami

              • 0 0

              • myślisz po "gdańsku" - nie da się, a po co, nie opłaci się...
                ten główny pas po którym migi śmigały jest betonowy i mogą tam cięższe maszyny lądować niż na Rębiechowie.

                • 0 0

          • czemu sie nie podpisałeś ?

            j.w.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane