• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatne parkowanie w Gdyni. Radni za nowymi zasadami działania strefy

Patryk Szczerba
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Po zmianach, pozostaną w Gdyni dwie strefy parkowania: śródmiejska i dzielnicowa. Po zmianach, pozostaną w Gdyni dwie strefy parkowania: śródmiejska i dzielnicowa.

Radni Gdyni przyjęli zmiany w uchwale o płatnym parkowaniu w mieście zakładające m.in. stworzenie dwóch stref: dzielnicowej i śródmiejskiej, włączenie do nich parkingów pozastrefowych oraz bezpłatnego parkowania dla gdynian w niedziele. - To zmiany po głosach mieszkańców - mówili radni Samorządności. - Dziwnym trafem są robione akurat po tym, gdy prokuratura i RPO wskazali na nieścisłości i błędy w organizacji strefy - odpowiadała opozycja.



Czy zmiany uspokoją emocje wokół płatnego parkowania w Gdyni?

Przypomnijmy:

  1. Propozycje zmian zostały ogłoszone kilka dni temu.
  2. Zakładają modyfikacje, wymuszone częściowo przez skargi RPO oraz Prokuraturę Okręgową w Gdańsku na nowe zasady obowiązujące od 1 lipca.
  3. Do płatnych stref postanowiono włączyć wszystkie parkingi pozastrefowe, które wcześniej obsługiwała firma Indigo Polska.
  4. Nie ma zmian w cenniku, ani w godzinach, w których trzeba płacić.


Płatne parkowanie w Gdyni: wszystkie informacje



Radni Samorządności: zmiany po dyskusjach z mieszkańcami



Zmiany głosowano na środowej sesji rady miasta. Przedstawiciele rządzącej Samorządności przekonywali, że zmian chcieli ich mieszkańcy i wiadomo było, że w końcu nastąpią.

- Uchwała jest wynikiem szeregu zgłoszeń. Strefa płatnego parkowania jest procesem. Ostatnie ponad pół roku to dyskusje z mieszkańcami, by - zwłaszcza w wymiarze udzielania abonamentów - była jak najbardziej przyjazna, ale jednocześnie nie powodowała rozszczelniania systemu - wskazywał Jakub Ubych, przewodniczący klubu Samorządności, podkreślając, że strefa płatnego parkowania jest konieczna, by zniechęcać do poruszania się samochodem po mieście.
Na czas wprowadzania uchwały zwrócili uwagę radni z PiS. Przypomnijmy, że skargi na nią wniósł Rzecznik Praw Obywatelskich i Prokuratura Okręgowa w Gdańsku, wskazując m.in. na daty wykonanych analiz do uchwały i wprowadzenia samej uchwały pod obrady.

Radni PiS: zmiany, kiedy sprawą zainteresowały się organy państwowe



- Dziwnym trafem te zmiany są robione, akurat po tym, gdy prokuratura i RPO wskazali na nieścisłości i błędy w strefach. To nie jest słuchanie głosu mieszkańców. Pierwsza uchwała rozszerzająca strefę parkowania jest dowodem na totalnie złe i nieprzemyślane działanie - wskazywał Marek Dudziński, radny PiS.
Podkreślał, że identyfikator dla mieszkańców w niedziele powoduje sprzeczność wobec powszechnych zachęt do korzystania ze zbiorowej komunikacji.

- Ludzie wybiorą samochód i będzie jeszcze większy tłok. Postulujemy wprowadzenie darmowych przejazdów na komunikację w niedziele, by zrównoważyć ten proces - dodawał.

Radni PO: błędy były od razu widoczne po wprowadzeniu



Z kolei na powolne tempo modyfikacji wskazywał Tadeusz Szemiot z Platformy Obywatelskiej.

- Cieszymy się, że są uwzględnione uwagi, które za naszym pośrednictwem przekazywali mieszkańcy. Część kwestii, które są zmieniane, były kontrowersyjne jeszcze przed wejściem poprzedniej uchwały w życie - np. kwestia dotycząca samochodów użyczonych przez pracodawcę. Nie jestem optymistą, co do tego, czy RPO wycofa swoją skargę - przekazywał.
A jego klubowy kolega Ireneusz Bekisz dodawał, że o ile tempo było powolne, to już sama procedura poddania ich pod głosowanie już całkiem szybka.

- Dlaczego radni dostali projekt dość kontrowersyjnej uchwały - która ma dużo zwolenników, ale i przeciwników - tak późno, mając siedem dni na to, by się z nią zapoznać i wszystko przedyskutować? Mam prośbę do prezydenta, żeby tam, gdzie nie jest potrzebne, wprowadzić uchwałę w zwykłym trybie - wskazywał.
Ostatecznie uchwała została podjęta jednogłośnie.

Płatne parkowanie w Gdyni według nowych zasad:

  • Dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa.
  • Opłata w strefie śródmiejskiej pozwoli na parkowanie w strefie dzielnicowej.
  • Parkowanie z abonamentem do 300 metrów od miejsca zamieszkania.
  • Abonament mieszkańca dla aut na podstawie leasingu.
  • Jednolita opłata dodatkowa w wysokości 150 zł.
  • Bezpłatne parkowanie w niedziele dla gdynian posiadających ważny przez rok identyfikator.


Zmiany zaczną obowiązywać po dwóch tygodniach od ich publikacji w dzienniku urzędowym. Wyjątkiem jest identyfikator mieszkańca, który będzie wydawany najwcześniej pod koniec kwietnia.

Miejsca

Opinie (230) 9 zablokowanych

  • nikt niczego nie kosultowal z nami zlodzieje z UM

    jedyna metoda to obsamrowac kauem wasze slupki zlodziejskie

    • 22 2

  • Pudrowanie trupa (11)

    Temu miastu pomoże tylko zmiana władzy. Wszyscy, którzy się już wynieśli z Gdyni i tak nie wrócą, bo miasto rzuciło ochłap w postaci bezpłatnej niedzieli po przebrnięciu przez mękę otrzymania identyfikatora. Nie warto.

    • 146 8

    • Nic nie pomoże. Co zabetonowane to zabetonowane. Na zawsze. (4)

      Całe centrum pobazgrane farbą czerwoną i białą. Słupki, zasieki, hopki, donice ... Zlikwidowane parkingi i zatoki parkingowe. To są zmiany już nieodwracalne.

      • 21 4

      • Te koszmarne delfinki przynajmniej łatwo będzie na śmietnik wynieść. Projektant płakał jak projektował. Oczy od tego pękają.

        • 7 3

      • Szczurek zniszczył i zadłużył Gdynię na miliard złotych (2)

        • 8 1

        • Powinien odpowiadać za zbrodnię przeciwko ludzkości.

          • 5 1

        • ?

          1 czy 2 ?

          • 0 0

    • (3)

      To prawda ,wszyscy liczyli że parkowanie będzie od 9-17 i że będzie taniej .3 zl za godzinę i pierwsze poł godziny bezplatne.Niestety pazerność zrobila swoje a tą Niedzielę to niech sobie w bu.ty wsadzą i nie tylko.Kto po Sobocie będzie przyjeżdżał samochodem do tej wioski na kacu.

      • 20 4

      • NIeprawda, byli tacy, którzy liczyli, że Gdynia wdroży sensowny program eliminowania nadmiaru samochodów (2)

        z centrum miasta

        • 2 11

        • (1)

          Sensownego programu eliminowania samochodów nie zaczyna się od likwidacji kursów komunikacji miejskiej ani nawet wprowadzania horrendalnych opłat na parkingach przesiadkowych.

          • 14 0

          • A "zwolennicy zrównoważonej mobilności" uważają, że właśnie tak

            Dlatego trzeba walczyć z tą hołotą w każdy możliwy sposób

            • 1 0

    • Minęło trochę ponad 30 lat i znowu jesteśmy My i Oni

      • 9 0

    • A ja jestem za zmianą radnych oraz Prezydenta !

      Miasto umiera, ludzie uciekają z centrum... Jest coraz gorzej :(

      • 2 1

  • gdynia to szczurze dno miasto ze slupa , slup na slupie

    szkoda ze nie mozna tu publikowac fotek z d**ilizmu urzedniczego

    • 27 2

  • jestem mieszkancem od 1972 roku

    i nie bede udowadnial d**ilom urzedniczym ze jestem mieszkancem i nie bede placil w weekendy , jesli dostane mandat to odbike sobie to w inny sposob na tym urzedziku

    • 23 6

  • ludzie zablokujmu w ramach protestu dojazd do szczyrzej siedziby

    mafia z magistratu z radnymi

    • 31 1

  • lucek i szczurek dwa najwieksze szkodniki i niszczyciele miasta

    szczurek powinien siedziec za lotnisko i malwersacie finansowe

    • 40 1

  • radny w gdyni to stan umyslu (1)

    • 23 2

    • Piesiewicz

      • 0 1

  • mam mieszkanie w gdansku (1)

    mimo pewnych kosztow i klopotow tyczy dokumenty postanowilem sie przemeldowac do Gdanska , mieszkajac dalej niestety tu , a dlatego aby nie zaplacic ani grosza podatku i to niemalego gdynskim zlodziejom , odradzam tez na roznych forach przyjazd ludziom z Polski do tego nieprzyjaznego pelnego absurdu miasteczka zorganizowanej grupy .......

    • 20 4

    • Bzdet

      • 1 0

  • Bo rower to jest... (5)

    Urzędnicy, nie tylko tu ale i w całej Europie, na siłę chcą spowodować byśmy poruszali się po mieście na rowerach, hulajnogach i innych wynalazkach pod pięknymi hasłami "uspokajania ruchu" i ekologii. Krew mnie zalewa jak widzę tę ich troskę o społeczeństwo... za pieniądze podatnika.
    Dodatkowo w tym roku ma wejśc nowelizacja ustawy w prawie budowlanym, która nie będzie wymagała budowania miejsc parkingowych przy budynkach mieszkalnych.

    • 74 8

    • to raczej samochodowcy chcieli tworzenia darmowych miejsc do parkowania za pieniądze podatnika (2)

      nakłady na poprawę warunków jazdy rowerem w mieście wykazują się najwyższymi wskaźnikami efektywności ekonomicznej. Szkoda, że miasto nie wkłada wysiłku w wyjaśnianiu mieszkańców tej prostej prawdy.

      • 0 9

      • Ile nas kosztuje budowa dróg rowerowych, ich utrzymanie, odśnieżanie, stojaki rowerowe, stacje obsługi, buspasy?

        • 2 0

      • widać jaka to efektowność skoro rowerowcy pchają swoje pojazdy do komunikacji miejskiej albo trzeba dla nich organizować dodatkowy transport w postaci przyczepy

        • 0 0

    • Co na to wszystko Piesiewicz, Kukla, Kimel i Lewandowski??

      • 1 0

    • Kolego...

      Ciesz się, że w ogóle na razie masz samochód. Geniusze z Brukseli mają dla nas nowy plan: auta tylko wypożyczane.

      • 4 0

  • halo tu srodmiescie ktos z wami cos konsultowal ?

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane