- 1 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (149 opinii)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (46 opinii)
- 3 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (321 opinii)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (55 opinii)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (134 opinie)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (248 opinii)
Nowe zasady parkowania w Gdyni. Dwie strefy i bezpłatna niedziela dla gdynian
Gdynia zmieni zasady działania stref płatnego parkowania. Będą m.in. dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa, jedna opłata dodatkowa za brak opłaconego postoju i bezpłatne parkowanie dla gdynian w niedziele. Nie zmieni się cennik opłat za parkowanie. - To rezultat obserwacji oraz wielu rozmów z mieszkańcami - opowiada w rozmowie z Trojmiasto.pl Marek Łucyk, wiceprezydent miasta.
Marek Łucyk: Przed wprowadzeniem zmian w strefie płatnego parkowania prowadziliśmy nie tylko dyskusje, ale także badania w sprawie strefy obowiązującej przed 1 lipca. Zdecydowaliśmy się na rozszerzenie na dużym obszarze, po to, by strefa była bardziej zoptymalizowana. Z badań wynikło, że na jednym miejscu samochód stoi średnio cztery godziny i cały system nie działa. Jednocześnie w momencie wprowadzania zmian zapowiadaliśmy, że będziemy uważnie obserwować efekty. Ułatwienia, które wkrótce zamierzamy wdrożyć, to rezultat tych obserwacji oraz wielu rozmów z mieszkańcami. Nie ma jednak wątpliwości, że dzięki wprowadzeniu śródmiejskiej strefy i okolicznych stref, można szybciej znaleźć wolne miejsce do zaparkowania.
Chyba niekoniecznie działa to w centrum, gdzie nadal trudno postawić samochód na miejskim miejscu, i to w każdy dzień tygodnia.
Centrum jest popularnym miejscem w naszym mieście i z tego powodu trzeba się cieszyć. Należy pamiętać, że realizujemy inwestycje, dzięki którym powstaną nowe miejsca parkingowe. Wystarczy wspomnieć rozstrzygnięty przetarg na nowy parking podziemny pod parkiem Centralnym. Śródmieście nie jest z gumy i miejsc parkingowych jest tyle, ile jest możliwości. Nieustannie będziemy zachęcać mieszkańców do korzystania z alternatywnych środków transportu, z komunikacją miejską na czele - w ten sposób można szybko dostać się do centrum z każdej gdyńskiej dzielnicy, bez martwienia się, czy będzie, gdzie zaparkować.
Nie ma wątpliwości, że dzięki wprowadzeniu śródmiejskiej strefy i okolicznych stref, można szybciej znaleźć wolne miejsce do zaparkowaniaPrzenieśmy się ze Śródmieścia chociażby do Orłowa. Tamtejsi mieszkańcy są zdenerwowani tym, że muszą płacić niemałe stawki za postój przez cały rok, choć tak naprawdę samochody z zewnątrz parkują tylko w sezonie letnim. Może warto było pomyśleć nad podziałem w okołośrodmiejskich strefach na miesiące, kiedy trzeba płacić i takie, kiedy opłaty nie obowiązują.
Nie było takiego pomysłu, by dzielić płatność na miesiące. Mam kontakt z wieloma mieszkańcami strefy na terenie Działek Leśnych czy Grabówka, którzy chwalą wprowadzenie opłat. Np. mieszkańcy ul. Warszawskiej chwalą sobie wprowadzenie strefy, samochody przestały zajmować chodniki, co spowodowało zwiększenie przestrzeni dla pieszych.
Uporządkowaliśmy parkowanie w tych dzielnicach, choć nie ukrywam, że były błędy projektowe, bo przy takim obszarze są nieuniknione. W większości poprawialiśmy je. Przykładem są Działki Leśne, gdzie ostatnio po spotkaniu z radnymi dzielnicy zleciliśmy poprawki oznakowania i nastąpią zmiany.
Parkowanie w Gdyni: filmy czytelników
Niedawne zmiany w kierownictwie Zarządu Dróg i Zieleni to pokłosie zamieszania ze strefą? Przypomnę, że odszedł Andrzej Ryński, a wcześniej dyrektor, Wojciech Folejewski, który na odchodne wymienił zmiany w parkowaniu wśród swoich sukcesów.
Nie. Zmiany w ZDiZ nie mają żadnego związku z wprowadzeniem strefy ani pracą na urzędniczych stanowiskach.
A jak reagujecie na zarzuty prokuratury okręgowej i Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczące zmian w parkowaniu? Prokuratura twierdzi, że rozszerzając w zaproponowany sposób strefę parkowania naruszyliście prawo - przepisy ustawy o drogach publicznych oraz Konstytucję RP. Z kolei RPO pisze w skardze m.in., że uchwała jest dyskryminująca, bo dostęp do tańszych abonamentów mają tylko ci mieszkańcy, którzy są zameldowani na obszarze strefy, są właścicielami samochodu lub mają go w leasingu czy wynajmie.
Prokuratura zgłosiła podobne wnioski i zastrzeżenia, które złożyła w Warszawie, a przypomnę, że tam sąd odrzucił wszystkie zastrzeżenia. Jeśli chodzi o wątpliwości Rzecznika Praw Obywatelskich, to powinien być usatysfakcjonowany, bo zmieniamy uchwałę dotyczącą płatnego parkowania w tym miesiącu. Po skardze RPO odpisaliśmy, że szerokie zmiany nastąpią w pierwszym kwartale, ale - jak wspomniałem na początku - planowaliśmy je wcześniej, jeszcze przed listopadem. Dopisujemy do katalogu coraz popularniejszą tzw. umowę użyczenia samochodu, na którą wskazał rzecznik.
Jakie inne zmiany zostały zaplanowane w nowej uchwale?
Przede wszystkim chcemy uprościć strefy płatnego parkowania. Jeśli radni poprą zaproponowane na najbliższej sesji lutowej zmiany, to wkrótce zaczną obowiązywać dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa - bez rozróżniania na poszczególne dzielnice. Znikają też osobne parkingi zewnętrzne. Od nowego roku nie korzystamy już z usług firmy Indigo Polska, która zajmowała się tymi parkingami. Od 1 stycznia są w naszej administracji. Po przyjęciu uchwały przez radnych wejdą, w zależności od lokalizacji, do strefy dzielnicowej lub śródmiejskiej.
Co było powodem rozstania?
Nie byliśmy zadowoleni z ich usług. Mieszkańcy przychodzili z reklamacjami do ZDiZ, gdzie nie mogliśmy pomóc, odsyłając do firmy, która z kolei podchodziła do sprawy mocno "księgowo", do czego oczywiście miała prawo. Roczna umowa wygasła i zdecydowaliśmy się przejąć parkingi, włączając je do dwóch stref. Również dzięki tej decyzji, parkowanie w Gdyni będzie znacznie łatwiejsze.
Jeśli radni poprą zaproponowane na najbliższej sesji lutowej zmiany, to wkrótce zaczną obowiązywać dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa - bez rozróżniania na poszczególne dzielnice. Znikają też osobne parkingi zewnętrzne.Czy po powstaniu dwóch stref i zakończeniu funkcjonowania zewnętrznych parkingów skończą się problemy kierowców, którzy płacili więcej niż powinni za parkowanie, a i tak dostawali wezwanie do zapłaty, bo często nie ze swojej winy pomylili kolory i nazwę stref?
Tak. Gdy ktoś stanie w śródmiejskiej i zapłaci za postój, będzie mógł parkować na tej w podstawie dzielnicowej strefie. Na odwrót nie będzie to możliwe, bo śródmiejska jest droższa. Ale stając w Orłowie będzie można parkować także np. na Wzgórzu. Uproszczona zostanie także nawigacja w aplikacjach.
Dodatkowo rozszerzamy też abonament graniczny do 300 metrów od miejsca zamieszkania. Ułatwi to sprawę chociażby kierowcom spoza strefy, ale mieszkającym tuż obok jej granicy, którzy nie mogli wykupić abonamentu dla mieszkańca.
Co z sobotami i niedzielami? Dalej trzeba będzie płacić za postój w śródmieściu?
W soboty tak, ale w niedzielę zmieniamy zasady, dając możliwość parkowania za darmo mieszkańcom naszego miasta. Wprowadzamy tzw. identyfikator mieszkańca dla osób zameldowanych w Gdyni i płacących podatki oraz posiadających samochód. Dokument z numerem rejestracyjnym będzie ważny przez rok. Upoważni ich posiadaczy do parkowania w niedzielę za darmo.
Cennik za parkowanie, o który także dopytuje prokuratura, pozostaje bez zmian?
Tak. W kwestii opłat za postój nic się nie zmienia. Ujednolicamy za to tzw. opłatę dodatkową za brak opłaconego postoju. Będzie wszędzie taka sama i wyniesie 150 zł.
W kwestii opłat za postój nic się nie zmienia. Ujednolicamy za to tzw. opłatę dodatkową za brak opłaconego postoju. Będzie wszędzie taka sama i wyniesie 150 zł.Ile Gdynia zarobiła od 1 lipca na zmianach w strefie parkowania?
W całym ubiegłym roku wpływ ze strefy wyniósł ponad 20 milionów złotych, z czego ponad 14 milionów to wpływy od lipca, czyli od wprowadzenia zmian. Co bardzo ważne, większość wpływów ze strefy przeznaczana jest na inwestycje związane z zielenią, chodnikami, drogami dla rowerów czy transportem publicznym. Płacimy za parkowanie więcej, ale wszyscy na tym korzystamy, dzięki rozbudowywanej infrastrukturze, która z czasem będzie ważnym argumentem i zachętą do wyboru innych środków przemieszczania się po mieście niż samochód.
Nowe strefy parkowania w Gdyni: Cennik, abonamenty, zasady
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-17 07:52
mieszkaniec (134)
Uwagi:
1. pierwsza godzina powinna być za darmo - człowiek przyjeżdża coś załatwić na 5 min to najpierw lata i szuka parkometru i płaci 2 zł ... bez sensu
2. Można i płacić po 5 zł za godz jeżeli te pieniądze faktycznie pójdą na remonty dróg - dziś wystarczy się przejechać po Gdyni aby się przekonać że jest tragedia!!!!
3.Uwagi:
1. pierwsza godzina powinna być za darmo - człowiek przyjeżdża coś załatwić na 5 min to najpierw lata i szuka parkometru i płaci 2 zł ... bez sensu
2. Można i płacić po 5 zł za godz jeżeli te pieniądze faktycznie pójdą na remonty dróg - dziś wystarczy się przejechać po Gdyni aby się przekonać że jest tragedia!!!!
3. Powinna być inna taryfa w wakacje a inna w zimę - kto przyjeżdza w zimę do Gdynia?? nikt bo tu śmierdzi nudą na odległość więc tylko mieszkańcy bulą za parkingi ...
4. Ciekaw jestem tych "badań" o których Pan Łucyk wspomina... ciekawe kto je widział? może by je tak opublikować ???- 875 49
-
2022-02-17 17:58
Parkowanie
Jeśli wszystkie urzędy wyjdą poza centrum to ja chętnie zapłacę za parking w centrum
- 1 0
-
2022-02-17 16:12
pieniądze za postój nie pójdą na remonty dróg tylko łatanie budżetu zadłużonej gdyni
- 2 0
-
2022-02-17 15:56
Dokładnie, to jest przesada że w tygodniu w zimę chcąc się przejść po bulwarze muszę płacić 5 zł. Miejsc jest pełno i nigdy w zimę nie było z nimi problemu więc takie drakonskie ceny są w tym miejscu bezzasadne
- 1 1
-
2022-02-17 15:46
Badania
Kto je wykonał i za ile....
- 1 0
-
2022-02-17 15:42
Plac przy riwierze
Te badania są takie same jak te w sprawie zamiany placu przy Riwierze na strefę relaksu.
- 1 0
-
2022-02-17 15:12
latem też w Gdyni wieje nudą.
- 2 0
-
2022-02-17 14:53
Po pierwsze stoisz tam 5 min
Płatność nie jest szybka. Te graty ledwie zipią i 5 min trybią zanim dasz radę zapłacić.
- 1 0
-
2022-02-17 14:27
Nie zgadzam się
co do pierwszego punktu, to nie godzina a max. 20 - 30 minut.
- 1 0
-
2022-02-17 14:13
G. prawda
A.d. 1
Możesz płacić elektronicznie. Wtedy naliczana jest opłata nie za całą godzinę.
A.d. 2
Żadne pieniądze z podatków czy opłat trafiające do budżetu nie mają konkretnego przeznaczenia i nigdy nie będą go miały - bo to niewykonalne.
Co jeśli teoretycznie opłaty z parkowania nie starczą do utrzymania dróg ?
rozwiń...A.d. 1
Możesz płacić elektronicznie. Wtedy naliczana jest opłata nie za całą godzinę.
A.d. 2
Żadne pieniądze z podatków czy opłat trafiające do budżetu nie mają konkretnego przeznaczenia i nigdy nie będą go miały - bo to niewykonalne.
Co jeśli teoretycznie opłaty z parkowania nie starczą do utrzymania dróg ?
A.d. 3
Opłata nie jest związana i skierowana na przyjezdnych tylko na to, że swoim autem zajmujesz przestrzeń miejską - która ma cenę.
Dlatego czy to przyjezdny czy nie przyjezdny za zajęcie tej przestrzeni płaci.- 1 0
-
2022-02-17 12:55
Zdecydowanie popieram!!!
- 1 0
-
2022-02-17 12:34
Rzadko bywasz w Gdyni.
Gdybyś bywał w centrum tobyś zauważył, że nawet teraz jest dużo turystów. O weekendach nawet nie wspomnę.
- 0 6
-
2022-02-17 12:23
Nie. Chodzi o to, żebyś NIE przyjeżdżał do centrum samochodem bez wzgledu na to na jak dlugo.
- 1 1
-
2022-02-17 11:38
rowerem jeździj za darmo
masz auto to wlicz sobie w koszta
- 1 0
-
2022-02-17 10:46
badania masz upublicznione od samego początku
wystarczy wejść na stronę ZDIZ i je sobie ściagnąć.
- 1 6
-
2022-02-17 10:22
Też chcę
Chciałabym zobaczyć te badania. Czy one są tajne?
- 11 1
-
2022-02-17 10:09
Nie było żadnych badań, Łucyk to mitoman, taki lokalny Sasin - czego się nie dotknie, to zepsuje
- 22 2
-
2022-02-17 09:36
Brawo Szczurek niszczysz drobny interes i restauracje. (2)
Nie stać mnie żeby autem pojechać do restauracji do centrum a następnie iść na spacer, zapłacić za obiad za 4 osobową rodzinę, dać napiwek kelnerowi i wydać za parking za 3h ponad 20 zł. Wielu znajomych przez te opłaty parkingowe również zrezygnowało. W weekend dojazd środkami komunikacji miejskiej do centrum to wyzwanie. Parking w weekendy i
Nie stać mnie żeby autem pojechać do restauracji do centrum a następnie iść na spacer, zapłacić za obiad za 4 osobową rodzinę, dać napiwek kelnerowi i wydać za parking za 3h ponad 20 zł. Wielu znajomych przez te opłaty parkingowe również zrezygnowało. W weekend dojazd środkami komunikacji miejskiej do centrum to wyzwanie. Parking w weekendy i wieczorami właśnie w centrum powinien być za free. Przez urzędników miasto po godz. 17:00 zasypia a biznesy zwijają się. Ciekawe ile restauracji przez Szczurka i jego ekipę splajtuje? Pit też rozliczam w Borach Tucholskich bo miasto Gdynia mocno mnie wkurzyło.
- 24 6
-
2022-02-17 12:53
Klamiesz.
Nie idziesz do żadnej knajpy, najwyżej przejść się po bulwarze.
- 0 5
-
2022-02-17 11:56
Skoro nie stać Cię na parkowanie to tym bardziej nie stać Cię na obiad w restauracji.
Przecież koszt parkowania na 3 h to raptem kilka-kilkanaście procent rachunku za obiad dla czterech osób. To mniej niż zwyczajowy napiwek który obowiązkowy przecież nie jest.
- 1 9
-
2022-02-17 09:23
Bzdury wypisujesz. (5)
Nie chcesz płacić wyprowadź się na wieś. Nawet w takiej mieścinie jak Skarszewy niedaleko Starogardu parkowanie jest płatne podobnie jak w samym Starogardzie. Wszędzie na świecie parkowanie w miastach i miasteczkach nie jest darmowe tylko Polacy mają z tym problem. Samochody chcą mieć , ale najlepiej żeby paliwo, naprawy i parkowanie było za darmochę.
- 9 21
-
2022-02-17 12:39
Przy czym zagranica nie maja problemu z zaplata za parkowanie, narzekają tylko w domu :D
- 1 0
-
2022-02-17 10:26
wszędzie na świecie.. (1)
- 1 1
-
2022-02-17 12:09
w większości miast cywilizowanego świata parkowanie nie jest darmowe
- 2 1
-
2022-02-17 09:43
(1)
tylko w Gdyni ceny prawie jak w Wiedniu a drożej niż w Krakowie czy Warszawie
- 18 4
-
2022-02-17 10:05
Widać w Wiedniu byłeś tylko palcem po mapie
a i do Krakowa nie dojechałeś
- 3 14
-
2022-02-17 09:14
(3)
Moja uwaga to taka, aby urzędnicy i pracownicy stanowisk miejskich musieli ponosić takie same opłaty, jak każdy obywatel.
- 21 0
-
2022-02-17 09:33
przecież ponoszą (2)
- 5 15
-
2022-02-17 10:03
Ni ponoszą, bo parkują na terenie dawnego GOSiRu za darmo. (1)
- 13 2
-
2022-02-17 12:08
zwłaszcza wtedy, gdy pracują w UM na Piłsudskiego
i z parkingu na terenie dawnego GOSiRu docierają do pracy po katapultowaniu się
- 4 1
-
2022-02-17 09:07
Odrobinę uczciwości co do pkt 1 (2)
Skoro przyjeżdżasz na 5 minut, to pierwsze pół godziny za darmo... Ale też pamiętaj o bileciku albo aplikacji, bo takich cwaniaków, co to "dopiero przyjechali" jest masę... Nikt nie chce wybulić 2zł bo to takie straszne pieniądze, a potem totki wysyłają za 20zł, albo browary kupują. Nawet moja żona kombinuje. Uczciwości!!
A co do badań, to myślę, że wystarczy wystosować pismo do urzędu. Również koszty zamówienia takich badań.- 5 6
-
2022-02-17 10:49
skoro te 2 zł to takie nic to po co ta opłata (1)
Powinno być pół godziny bezpłatnie . To byłoby w porzadku wobec załatwiających sprawy w urzędzie i śweta rotacja miejsc parkingowych byłaby zapewniona
- 7 3
-
2022-02-17 12:38
Problemy z logika? Nic to to jest dla ciebie, a skali miasta jest to mnostwo kasy.
- 1 0
-
2022-02-17 08:55
Chcesz stać kilka minut, wrzuć 50 groszy (8)
Gdzie twój ból ?
- 5 22
-
2022-02-17 15:32
widać, że nie masz pojęcia o czym klepiesz.
- 1 0
-
2022-02-17 10:08
(4)
Chyba już od roku minimalna stawka to 2 PLN.
- 14 0
-
2022-02-17 12:37
Majatek po prostu! Szczegolnie w relacji do kosztow obslugi samochodu :D
- 2 0
-
2022-02-17 10:16
Cyklogłupki o tym nie wiedzą, bo za nic nie płacą. (2)
- 13 5
-
2022-02-17 10:47
Płacimy za wasze operacje na NFZ tłuścioszki (1)
- 5 12
-
2022-02-17 15:32
a my za wypadki spowodowane przez was.
- 3 1
-
2022-02-17 09:42
minimalna stawka 2zł
- 20 1
-
2022-02-17 09:13
Boli bo trzeba zmusić szare komórki do pracy
- 3 10
-
2022-02-17 08:50
W typowym apelu Polaka do władz zawsze musi się znaleźć wyrażenie "za darmo" (1)
Za darmo to ksiądz się nie modli
- 8 17
-
2022-02-17 10:16
nie ma nic za darmo
- 3 0
-
2022-02-17 08:41
Kiedyś Gdynia była otwartym przyjaznym miastem (4)
Dzisiaj opresyjne, brak parkingów, dziurawe ulice, upadła gastronomia
- 42 6
-
2022-02-17 12:36
(1)
Gastro to akurat ma sie swietnie.
- 0 5
-
2022-02-17 16:14
Gastro, ale skopia, nie nomia.
- 1 0
-
2022-02-17 09:30
typowy wpis malkontenta przyspawanego mentalnie do fotela samochodu (1)
- 7 28
-
2022-02-17 12:49
Przecież jemu płacą
za wyPiSywanie tych bzdur.
- 0 3
-
2022-02-17 08:24
Jest XXI wiek, od kilku lat działają aplikacje (3)
wcale nie musisz latać po żadnych parkomatach
- 14 22
-
2022-02-17 15:31
ja sie urodziłam w XX i muszę. (2)
- 2 1
-
2022-02-17 16:12
Mój pesel zaczyna się 4709..... . Mówi to coś? (1)
- 2 0
-
2022-02-17 18:16
No i
Potrafisz dać komentarz pod artykułem to i odpalić aplikacje i wcisnąć start i stop ogarniesz
- 2 2
-
2022-02-17 08:16
tylko wybory (6)
wybory zmienią tych samorządowców na przychylnych ludziom
- 28 8
-
2022-02-17 10:29
Skąd ta pweność że te akurat skoro poprzednie tego nie zrobiły?
- 1 0
-
2022-02-17 09:33
lepiej mieć w mieście zarząd przychylny ludziom niż przychylny głównie pojazdom (3)
lub ludziom przyspawanym mentalnie do foteli samochodów. Wyzwanie polega na tym, że ci ostatni sami sobie szkodzą a swój stres wyładowują w postaci wku*wu drogowego. Im lepsze warunki ruchu ludzi, tym lepsze stosunki międzyludzkie w przestrzeni publicznej. Im więcej samochodów i ludzi bezrefleksyjnie uznających je za jedyny sposób poruszania się po mieście, tym więcej wku*wu drogowego i parkingowego.
- 6 25
-
2022-02-17 15:30
a mamy taki przychylny ludziom? Serio?
- 1 0
-
2022-02-17 10:02
To prawda, szkoda że od 20 lat mamy zarząd przyjazny jedynie wybranym deweloperom. (1)
- 19 3
-
2022-02-17 14:08
Deweloperzy akurat by chcieli parkinów ile wlezie
Wtedy nie musieliby budować ich sami.
- 1 0
-
2022-02-17 09:22
Pis jes zły
Także nic się nie zmieni po wyborach, hahahaha
- 12 3
-
2022-02-17 08:09
to jest pojęciowy błąd (13)
ja nie jadę do miasta by tam zaparkować tylko by załatwić sprawę np kupić w hali jajka czy mam tam jechać na rowerze? jadę do urzędu w konkretnej sprawie a nie parkować dla przyjemności o takich celach podróży w ogóle nikt nie wspomina
- 62 8
-
2022-02-17 15:26
a lekarz? Ostatnio pan doktor spóźnił się ponad godzinę....
- 3 0
-
2022-02-17 08:44
Dziwne te "załatwianie spraw" (11)
Które oznacza normalne zakupy. Tak, ja no jeżdżę rowerem na hale po jajka i warzywa, można iść na piechotę lub autobusem
- 11 37
-
2022-02-17 15:29
to świetnie. Mamy ci dać medal?
Ja jeżdżę codziennie do roboty i z powrotem autobusem. Co nie oznacza, że czasem nie potrzebuję czegoś załatwiać w centrum i zaparkować jak człowiek i bez stresu samochodu.
- 3 1
-
2022-02-17 08:58
(9)
Ja idę do halę na zakupy i zazwyczaj wracam z dwiema siatami zakupów. Nie wyobrażam sobie ludzi, którzy kupują 5 kilo ziemniaków, kolejne 5 kilo owoców i warzyw, do tego nabiał, rybę i inne rzeczy z hali, aby potem targali je na rowerze.
- 44 8
-
2022-02-17 12:47
Na miesiąc kupujesz,
czy dla kompanii wojska?
- 1 3
-
2022-02-17 12:33
Jesli musisz robic zakupy na hali i koniecznie rzadko (=hurtowe) bedziesz musial za to zaplacic. Pierwsza godzina 5,5, czyli nie majatek. Alternatywa sa czestsze lub blizsze zakupy. Na calym swiecie za parkowanie w srodmiesciu placi sie slono, pojmijcie to wreszcie.
- 1 1
-
2022-02-17 09:08
Rower z koszykiem wystarczy. (6)
- 4 45
-
2022-02-17 09:29
na większe zakupy wystarczy rower cargo - można go w Gdyni sobie wypożyczyć (5)
warto, by miasto wspierało zakupy takich pojazdów przez mieszkańców. Taki rower znakomicie pomaga przy wożeniu dzieci do przedszkola - dzieciaki to uwielbiają.
- 1 33
-
2022-02-17 16:04
Czyli promujesz miasto dla osób młodych i zdrowych.
Emerytów i inwalidów byś chętnie wygonił na Sybir. To czytam w Twoim zapisie. Ale zapamiętaj, karma wraca, a i boli zawsze mocniej. Masz na to gwarancję, że to poczujesz.
- 4 0
-
2022-02-17 10:28
(3)
Tylko nie zapominajcie ze Gdynia jest jednak mocno pofaldowna i jezdzenie takim rowerem cargo po tych gorkach wymaga jednak pewnej sprawnosci. To nie jest niestety dla wszystkich.
- 14 3
-
2022-02-19 09:03
Z pomocą przyjdzie nam Mevo
- 0 0
-
2022-02-17 12:35
Pofałdowana jest tylko czesciowo, wiekszosc ulic to nie jest premia gorska. Nie przesadzajmy, ludzie w SF jezdza rowerami!
- 1 4
-
2022-02-17 11:35
zauważ, kochanieńki, że samochód także nie jest dla wszystkich
przypuszczalnie większa liczba osób nie może korzystać z niego samodzielnie niż liczba osób nie mogąca korzystać samodzielnie z roweru cargo, zwłaszcza jeśli uwzględnimy rower wspomagany elektrycznie - fałdowanie terenu nie ma istotnego znaczenia, tak jak np. w Lizbonie czy Lozannie.
- 4 8
-
2022-02-17 08:02
Taryfa wakacyjna? (12)
To bez znaczenia, poza sezonem tez ciężko o znalezienie miejsca.
- 13 7
-
2022-02-17 15:59
Przy bulwarze i polance w tygodniu w ciągu dnia nie było żadnego problemu z miejscami, nawet jak jeszcze byly darmowe
- 3 0
-
2022-02-17 08:37
(10)
Bo miasto skutecznie likwiduje kolejne miejsca postojowe.
- 28 6
-
2022-02-17 09:27
bo zbyt wielu kierofczyków nie rozumie, że nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich (9)
nawet na małe odległości są głównym powodem trudności, które odczuwają.
- 7 30
-
2022-02-17 15:22
to nie nadmiar samochodów a brak parkingów.
- 5 1
-
2022-02-17 11:58
Bzdura. Zapraszam do Orłowa żeby sprawdzić ile połączeń (3)
komunikacją miejską wycofano. Po 20-stej z centrum wraca się 1,5 h co najmniej.
- 10 0
-
2022-02-17 14:07
Aż wpisałem w wyszukiwarkę Świętokrzyska - Orłowo. (1)
Dzisiaj od 21 co 5 minut połączenie z jedną przesiadką, łączny czas 15-20 min...
- 1 1
-
2022-02-17 15:23
ta Świętokrzyska w Warszawie? w 20 minut? Masz rakietę?
- 4 0
-
2022-02-17 12:30
Orlowo bylo zawsze traktowane tragicznie. Widac wladze miasta uwazaja, ze skm robi robote, a wlasciciele miesiecznych na drzewo :(
- 1 1
-
2022-02-17 09:52
piechoczyk (3)
- 17 3
-
2022-02-17 11:33
pudło, kochanieńki (2)
mieszkaniec dobierający środek lokomocji do okoliczności, posiadacz prawa jazdy, samochodu, dwóch rowerów, trzech par nart i kijków do chodzenia.
- 5 6
-
2022-02-17 15:57
A prawidłowej pisowni gamoń nie opanował.
A kochanieńkiego to poszukaj wśród swoich kolegów, pedałów.
- 1 1
-
2022-02-17 12:20
I zapominałeś dodać że jesteś wspaniały i najmądrzejszy, a reszta niech jedzie zbierać szparagi.
Do centrum przyjeżdża wiele osób z innych dzielnic, przedmieść i sąsiednich miejscowości. Ci ludzie będą przyjeżdżać samochodami. Nie wszyscy mają możliwość korzystania z publicznych środków transportu lub jeżeli mają, to kalkulują ile czasu muszą poświęcić na wykonanie tej drogi. Mieszkając w centrum trzeba się pogodzić że zwiększoną ilością osób przyjeżdżających. Tak samo jak z mieszkaniem koło miejskiego wysypiska śmieci trzeba się pogodzić że czasem tam śmierdzi.
- 8 0
-
2022-02-17 07:59
(1)
skąd maja wiedzieć o której przyjechałeś? I tak musisz szukać parkometru żeby wrzucić karteczkę z 1 godzina free.
- 21 3
-
2022-02-17 10:05
Nie!
Wystarczy wprowadzić papierowe tarcze, na której zaznaczam czas rozpoczęcia parkowania. Takie rozwiązania są stosowane w wielu miastach, ale niestety nie w Polsce.
- 11 4
-
2022-02-17 07:54
(45)
Mają głęboko w d... Twoje uwagi
- 80 2
-
2022-02-17 16:40
Podobno będzie zniżka 50%
dla samochodów zaparkowanych pionowo...
- 2 0
-
2022-02-17 08:13
szczurek załatwił centrum, Świętojańska to upadła ulica, jest 47 lokali do wynajęcia (40)
po 18 pustki
- 99 8
-
2022-02-17 15:43
Ogromne centrum handlowe
A czego się spodziewać jeśli ktoś wydaje zgodę na budowę ogromnego ćentrum handlowego w samym centrum? Miasto zarżnięte. Liczy się tylko CH Riviera.
- 4 0
-
2022-02-17 12:38
Kłamiesz. (2)
Na Świętojańskiej nawet teraz dużo turystów, a wszystkie miejsca parkingowe zajęte. Puste lokale (na pewno nie tyle ile wymieniłeś) to wina pazerności kamieniczników, polityki Rządu i Januszy, którzy nie potrafią prowadzić sklepów.
- 3 12
-
2022-02-17 15:21
tłumy turystów, niczym na Krupówkach. To ty kłamiesz.
- 4 1
-
2022-02-17 14:20
jasne a ty majac do wyboru sklep na swietojanskiej gdzie zaplacisz za parkowanie
a riviere, oczywiscie nie pojedziesz do riviery, hahaha rozumiem ze panuje ostatnimi czasy relatywizm ale jakies minimum przyzwoitosci trzeba miec i nie klamac w zywe oczy.
- 10 0
-
2022-02-17 09:26
Co ma do tego Szczurek? Lokale w centrum należą do prywatnych właścicieli budynków. (16)
Nie wypisuj głupot jak nie masz pojęcia o co chodzi. Lokale puste ponieważ panuje drożyzna , pandemia się do tego przyczyniła i rząd przez który są wysokie opłaty. Weź to ogrzej zapłać prąd, właścicielowi za lokal , podatek , opłać ZUS dla pracowników. Nie masz pojęcia o jakie kwoty chodzi.
- 15 31
-
2022-02-17 11:55
Lokale stały puste długo przed pandemią...
- 6 1
-
2022-02-17 10:22
(1)
Niektórzy ciągle niestety żyją mentalnie w komunie i myślą że wszystko co jest w mieście jest własnością "władzy"...
- 11 7
-
2022-02-17 15:52
A gdzie ta "komuna" była i jest. Nie wiesz co to komuna, a piszesz.
- 1 0
-
2022-02-17 10:15
ty nie masz pojęcia, prowadziłem interes przy Świętojańskiej i pamiętam po której decyzji Szczurka nastąpił nagły odpływ (2)
klientów. Ten człowiek zniszczył biznes w centrum
- 30 3
-
2022-02-17 14:17
napisz im po ktorej, bo sami do tego nie dojda
- 4 0
-
2022-02-17 13:35
To kto tam parkuje?
Nadal jest problem z zaparkowaniem na Świętojańskiej, więc to chyba nie to, zniszczyło Twój biznes.
- 0 9
-
2022-02-17 09:51
tak rząd podwyszszył cenę za wode mineralną 0,5 l, 15 pln
- 3 4
-
2022-02-17 09:40
jakos Riviera nie jest pusta (8)
- 25 5
-
2022-02-17 10:13
a sa płatne parkingi (7)
w Rivierze ?
- 21 1
-
2022-02-17 15:19
są darmowe. Na razie.
- 1 0
-
2022-02-17 11:31
są bezpłatne, dlatego w lokalach na Świętojańskiej jest mniej klientów (5)
Staranne badania mogłyby wykazać, że wśród klientów RIviery jest wiele osób docierających tam inaczej niż samochodem, a nawet generujących większe przychody firm, które tam mają swoje lokale.
- 11 0
-
2022-02-17 14:12
tak tylko badania powinny objac grupe majaca sile nabywcza!
A nie ze zrobia badania o 12 w poludnie i beda sie gimnazjalistow pytac jak tam dotarli, hehehe
- 4 1
-
2022-02-17 12:44
Jakoś wszystkie miejsca parkingowe na Świętojańskiej (1)
cały dzień z a j ę t e.
- 5 2
-
2022-02-17 15:49
A ile tych miejsc tam jest? Jest ich więcej jak 50% ze stanu z 1980 roku ?
- 5 1
-
2022-02-17 12:28
(1)
LOL, nie tak to nie dziala. O atrakcyjnosci Riviery stanowi oferta: duzo wszystkiego w jednym miejscu pod dachem (przede wszystkim tzw. kotwice handlu). A nie bezplatnosc parkingu. Mnostwo ludzi przyjedza do Riviery komunikacja publiczna, natomiast na Swietojanska (opustoszala dlugo przed wprowadzeniem platnego parkowania) nie jada. Tak to dziala na calym swiecie, na zakupy jezdzi sie do nowoczesnych mallów.
- 4 9
-
2022-02-17 14:15
przyjezdza komunikacja publiczna, hahaha ale sie usmialem
pozniej kupuje 10kg maki i 10kg cukru, dorzyci z 5kg ryzu czy innej kasy i wraca do komunikacji publicznej, hahaha ale beka, ty zrobiles choc raz w zuciu zakupy dla calej rodziny????? Czy tak dobie klikasz aby klikac?
- 11 1
-
2022-02-17 09:21
Trudno co zrobić
Tak rządzi koalicja antypis
- 9 13
-
2022-02-17 08:44
Kto by chciał tamtędy chodzić, jak to jeden wielki parking? (17)
- 13 47
-
2022-02-17 08:56
(16)
Czyli najlepiej zlikwidować tam wszystkie parkingi i ludzie niech w ogóle już tam nie przyjeżdżają?
- 49 5
-
2022-02-17 12:40
Na całym świecie (1)
sklepy i knajpy mają się najlepiej w miejscach pozbawionych ruchu samochodowego.
- 5 15
-
2022-02-17 14:10
a gdzies ty byl w tym swiecie? daj przyklady, sluchamy, czy moze masz info od wladzy gdynskiej???
- 9 0
-
2022-02-17 09:26
wdrożenie i wypromowanie programu stopniowego uwalniania ulic i placów miasta od jeżdżących i parkujących samochodówących (9)
powoduje, że liczba ludzi = klientów sklepów i lokali gastronomicznych przy takich ulicach i placach rośnie. Rosną też przychody takich lokali.
- 6 37
-
2022-02-17 15:18
tak, tak. Na Świetojańskiej też rośnie.
ilość pustych lokali.
- 10 0
-
2022-02-17 14:07
hehehe ale beka, skad takie wniski wziales? ze swojej czapki?? hehehe
- 1 0
-
2022-02-17 11:29
śmieszą mnie te dislajki osób nie mających kontaktu z rzeczywistością (1)
traktujących możliwość jazdy i parkowania samochodem bez jakichkolwiek ograniczeń za najważniejsze prawo człowieka i obywatela.
- 8 15
-
2022-02-17 12:24
Bo Bolanda jest prowincja świata. Tu dobre zycie= zycie w samochodzie.
- 2 7
-
2022-02-17 10:03
Nie męcz się, wg polskiego kierowcy żadne zjawisko, które od dekad działa w cywilizowanych krajach u nas nie zadziała
lamentują przy każdym artykule o pierwszeństwie pieszych wchodzących na przejście, przy każdym przerabianiu dwukierunkówki na jednokierunkówkę z miejscami parkingowymi (tu akurat miejsca parkingowe są złe), przy strefach itd. A później wyjeżdżają i grzeczniusio się stosują do do takich zasad gdzie indziej, oczywiście tylko do powrotu.
- 10 23
-
2022-02-17 10:01
To na podstawie obserwacji ze Świętojańskiej...
- 6 6
-
2022-02-17 09:51
Weź.... (2)
przestań ćpać ,albo choć ćpaj mniej to może wzrok ci się wyostrzy i zobaczysz co się dzieje w centrum po 18....
- 32 5
-
2022-02-17 15:41
Nic się nie dzieje, bo nikogo tam niema.
- 4 1
-
2022-02-17 12:09
Nie rozpędzaj się. Centrum umiera po 16:30 jak już ludzie wyjdą z pracy i wybiorą się do domów...
- 16 1
-
2022-02-17 09:22
W Gdańsku na Długim Targu zlikwidowano wszystkie parkingi. (3)
A jakoś nie widać, żeby ludzie tam nie przyjeżdżali.
- 12 40
-
2022-02-17 15:17
no popatrz, na molo w Sopocie też pełno ludzi a nie ma na nim parkingu...
czy ty się dobrze czujesz?
- 12 3
-
2022-02-17 10:18
Rozumiem, twoje rozumowanie jest takie :
jak gdzieś zabroni się wjazdu samochodów, to ludzie będą walić drzwiami i oknami, z samego tego faktu, nic więcej nie ma znaczenia . . .
To jest chore, ale tego się nie leczy, bo to zwykła głupota jest.- 30 3
-
2022-02-17 09:23
Porównujesz Długą do Świętojańskiej??
- 53 6
-
2022-02-17 08:10
prawda święta prawda (2)
nikt nie liczy się ze zdaniem ludzi
- 66 1
-
2022-02-17 09:24
nie wszyscy ludzie są mentalnie przyspawani do foteli samochodów (1)
to, co takim kierofczykom wydaje się dobre, może być dla nich niedobre: zbyt mało restrykcyjna polityka parkingowa (zbyt niskie opłaty) w połączeniu z nadmiarem samochodów powoduje, że kierowcy tracą czas i pieniądze na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania, albo parkują na chodnikach lub trawnikach, ze szkodą dla wszystkich.
- 6 71
-
2022-02-17 15:38
Za każdy wpis powinna być pobierana wysoka opłata.
- 5 1
-
2022-02-17 07:08
beznadzieja (31)
Jakiekolwiek płatne parkowanie po 17 to już paranoja.
Ja przestałem jeździć do kilku miejsc bo oprócz wejściówki muszę teraz zapłacić za parkowanie.
Albo zastawiam bogu winnym ludziom ulice z poza strefy i muszę przejść 2 km.
Jakoś śmiem twierdzić iż mieszkańcy i knajpy, kina, siłownie czy bulderownia tylko na tym tracą.
Jakiekolwiek płatne parkowanie po 17 to już paranoja.
Ja przestałem jeździć do kilku miejsc bo oprócz wejściówki muszę teraz zapłacić za parkowanie.
Albo zastawiam bogu winnym ludziom ulice z poza strefy i muszę przejść 2 km.
Jakoś śmiem twierdzić iż mieszkańcy i knajpy, kina, siłownie czy bulderownia tylko na tym tracą.
Zamiast szybkiego podjazdu i bez problemowego parkowania, parkujesz gdzieś daleko albo sobie odpuszczasz.
Bo po prostu nie będziesz wrzucać +6 pln ekstra kilka razy w tygodniu.- 693 26
-
2022-02-17 18:08
Też to przeliczylem i stwierdzilem że mi się nie oplaca przyjeżdżać do Gdyni.Przyjeżdżam ale o wiele rzadziej niż przed wprowadzeniem tych drogich stref parkowania.Godzina parkowania powinna kosztować gora 3 zł a pierwsze pol godziny 1 zł.To rozsądna cena adekwatna do naszych zarobkow.
- 6 0
-
2022-02-17 12:40
(1)
Jesli przejscie 2 km jest dla ciebie problemem, powinienes zastanowic sie nad swoim stylem zycia.
- 1 12
-
2022-02-17 16:32
Stwierdził młody i zdrowy, a osiemdziesięcioletni emeryt przeczytał wyrok na siebie.
- 9 2
-
2022-02-17 11:55
nikt was nie trzyma ludzie (1)
ja wole rowerkiem do centrum podjechac, odwiedzić knajpy i wrócić zdrowo
- 4 10
-
2022-02-17 12:43
A ja nie mogę że względów zdrowotnych jeździć rowerem,
a chodzenie sprawia mi więcej zła jak dobra.
- 9 2
-
2022-02-17 09:18
Kierfoczyki znowu nie mają (4)
3 zl na parkowanie
- 5 30
-
2022-02-17 14:11
G...pi jesteś?
Do obiadu na mieście trzba teraz z automatu doliczyć 20 zł za parkowanie, paranoja. Banda złodziei z tej bandy szczura.
- 7 1
-
2022-02-17 10:29
o to się rozchodzi że to nie jest 3 zł tylko 6 minimum, a realnie 8-10 zł za jedno parkowanie (2)
- 14 3
-
2022-02-17 12:42
(1)
Kup sobie miesieczny, to bedziesz caly miesiac jezdzil w cenie 10 parkowan :)
- 0 9
-
2022-02-17 17:08
Jeździł tymi ostatnio zlikwidowanymi kursami.
- 5 1
-
2022-02-17 08:14
centrum Gdyni straszy pustkami, upadają lokalne biznesy, to wina pomysłów szczurka (2)
- 53 4
-
2022-02-17 12:57
Ciągle dużo turystów. (1)
Ty jednak cały czas opowiadasz kłamstwa. Kto ci za to płaci?
- 2 4
-
2022-02-17 14:09
W sezonie
A poza sezonem. Martwe miasto. Parkowanie płatne powinno być tylko w sezonie, a dla wszystkich mieszkańców bezpłatne. W centrum już prawie nie bywam.
- 12 0
-
2022-02-17 07:56
(5)
zawsze mozesz przyjechac komunikacja miejska
- 12 43
-
2022-02-18 11:28
zmien płytę, nudny jesteś leszczu
- 0 0
-
2022-02-17 14:05
Komunikacją wyhodzi drożej
Dodatkowo nie mam zamiaru jeździć z plebsem.
- 3 1
-
2022-02-17 12:32
Najlepiej tymi zlikwidowanymi 1. lutego przez Szczurka kursami.
- 10 0
-
2022-02-17 10:01
(1)
Bo ciebie nie stać na samochód ?
- 15 4
-
2022-02-17 12:41
Nie, bo jego nie stac na samochod, ktory pociaga za soba koszt parkowania.
- 2 1
-
2022-02-17 07:34
Straty oszacowano na 7.30zł
- 13 9
-
2022-02-17 07:30
ja tak samo (10)
Wolę już jeździć do Sopotu czy Gdańska wieczorem by pospacerować niż do Gdyni. Szkoda...
- 73 8
-
2022-02-17 10:16
od kiedy na spacer jeździ się samochodem? (2)
- 3 19
-
2022-02-17 12:08
Jeżdżę sobie do Parku Centralnego np. z pieskiem na wybieg, a co?
- 8 0
-
2022-02-17 11:58
Od wtedy jak się ma osobę na wózku inwalidzkim.. która chce na bulwar pojechać
- 19 1
-
2022-02-17 08:27
Bardzo dobrze, zajmujesz miejsce za darmo żeby pospacerować (6)
A jedyne pieniądze jakie zostawiasz to 3,99 za hotdoga w żabce na świętojańskiej. W tym samym czasie człowiek który chce zostawić konkretne pieniądze musi robić sto rund bo nie ma gdzie zaparkować. Czyli się udało
- 15 69
-
2022-02-17 09:59
Pacanie
Sam przyznajesz że pomimo opłat jest problem z zaparkowaniem. Czyli co się zmieniło? To że opłaty są wyższe ? Zobacz co się dzieje na pl.Konstytucji przed dworcem w Gdyni. To jest dno dna. Przestań bredzić.
- 7 3
-
2022-02-17 09:21
No, no, widzę, że ceny w Żabce na Świętojańskiej to masz obcykane i pewnie często tam bywasz.
Ale w swojej wypowiedzi pokazałeś, że nie rozumiesz prostych rzeczy. Skup się więc. Konkretne pieniądze zawsze zostawiali tu jedynie mieszkańcy. Wystarczy tylko im to umożliwić. To naprawdę prosty mechanizm. Jeśli będzie się ich odstraszać, łupić naNo, no, widzę, że ceny w Żabce na Świętojańskiej to masz obcykane i pewnie często tam bywasz.
Ale w swojej wypowiedzi pokazałeś, że nie rozumiesz prostych rzeczy. Skup się więc. Konkretne pieniądze zawsze zostawiali tu jedynie mieszkańcy. Wystarczy tylko im to umożliwić. To naprawdę prosty mechanizm. Jeśli będzie się ich odstraszać, łupić na każdym kroku, to konkretne pieniądze będą zostawiać gdzie indziej, a wizytówką miasta pozostanie wspomniana Świętojańska z Żabkami, licznymi ostatnio ciucholandami i pustymi lokalami biurowymi.- 21 1
-
2022-02-17 09:04
(1)
Hotdogi w żapce ty szanuj, co prawda zdecydowanie gorsze niż hotdogi w giżu przy technikum.
- 4 3
-
2022-02-17 12:38
One wszystkie działają podobnie.
Otyłość, to domena Amerykanów, ale Polacy żrąc te śmieci już ich doganiają.
- 4 0
-
2022-02-17 08:59
"W tym samym czasie człowiek który chce zostawić konkretne pieniądze musi robić sto rund bo nie ma gdzie zaparkować."
Aha, czyli jak rozliczam PIT w Gdyni to się nie liczy, liczy się, że ktoś z Rumii podjechał sobie samochodem na zakupy żeby wydać o 10zł więcej na parkingu niż ja?- 27 4
-
2022-02-17 08:46
Z czasem to i tej Zabki nie bedzie. Swoja droga dobrze znasz cennik. Staly bywalec?
- 52 1
-
2022-02-17 07:07
(18)
Wszędzie powinny być te parkometr, że pierwsza godzina gratis. To jest dobre. No i stawka za godzinę to powinno być uczciwe 3 zł.
- 474 42
-
2022-02-18 17:40
Parkometry
Dlaczego
- 0 0
-
2022-02-17 10:34
(1)
Godzina to stanowczo za duzo. Proste załatwienie jednej sprawy nie wymaga wiecej niz 30min.
- 8 11
-
2022-02-17 12:48
Głównie w urzędzie miasta wszystko załatwiasz w pół godziny, łącznie z dojściem w obie strony.
- 3 7
-
2022-02-17 08:32
jasne, powinno być taniej niż bilet na autobus ;)
- 11 3
-
2022-02-17 07:29
kierowcy powinni płacić nawet na Wiczlinie a cała kasa z parkowania powinna iść na Arkę! (2)
- 13 42
-
2022-02-18 11:23
idź pan w ch...
- 0 0
-
2022-02-17 09:26
Prywatny klub sportowy arka dostaje z budżetu miasta 8 milionów złotych rocznie
Wystarczy im.
- 17 0
-
2022-02-17 07:13
Nawet pierwsze pol godziny gratis bylo by wystarczajace. (10)
- 67 7
-
2022-02-17 08:09
(9)
Pół godziny to w Gdyni szukasz parkometru !!!
- 39 8
-
2022-02-17 08:46
są aplikacje (8)
wygodne i nie trzeba szukać parkometru ;)
- 11 19
-
2022-02-17 14:17
płacisz w aplikacji i dostajesz mandat
bo Ci aplikacja źle strefę podpowiada...
- 3 0
-
2022-02-17 10:01
nie zmuszaj mnie abym posiadał smartfona
- 12 4
-
2022-02-17 09:00
(5)
Aplikacje, które wymagają od Ciebie pełnych danych osobowych.
- 24 9
-
2022-02-17 10:39
(1)
Albo korzystasz z dobrodziejstw postępu cywilizacyjnego albo nie. Twój wolny wybór więc nie narzekaj.
- 5 12
-
2022-02-17 12:46
Do podanych danych dodaj jeszcze dane konta bankowego.
- 4 1
-
2022-02-17 09:23
Tych samych, które podałeś Biedronce w zamian za 5% zniżki na kiełbasę... (2)
- 16 19
-
2022-02-17 09:51
Nie mam karty biedronki, auchana czy innego marketu i aplikacji też nie zainstaluję. (1)
- 21 3
-
2022-02-17 14:09
Karty SIM w telefonie też nie masz?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.