• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe zasady parkowania w Gdyni. Dwie strefy i bezpłatna niedziela dla gdynian

Patryk Szczerba
17 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Zmiany to rezultat obserwacji oraz wielu rozmów z mieszkańcami - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Zmiany to rezultat obserwacji oraz wielu rozmów z mieszkańcami - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Gdynia zmieni zasady działania stref płatnego parkowania. Będą m.in. dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa, jedna opłata dodatkowa za brak opłaconego postoju i bezpłatne parkowanie dla gdynian w niedziele. Nie zmieni się cennik opłat za parkowanie. - To rezultat obserwacji oraz wielu rozmów z mieszkańcami - opowiada w rozmowie z Trojmiasto.pl Marek Łucyk, wiceprezydent miasta.



Co sądzisz o zmianach zasad płatnego parkowania w Gdyni?

Patryk Szczerba: 1 lipca 2021 roku wprowadziliście w Gdyni rozszerzoną i droższą strefę płatnego parkowania. Nie ustają narzekania kierowców na jej fatalną organizację, ceny i zasady postoju. Choć z magistratu padały zapewnienia, że jej wprowadzenie było poprzedzone dyskusją z gdynianami, to często słychać od nich: Gdynia przestała lubić kierowców. Nie można było zrobić tych zmian w bardziej przemyślany sposób?

Marek Łucyk: Przed wprowadzeniem zmian w strefie płatnego parkowania prowadziliśmy nie tylko dyskusje, ale także badania w sprawie strefy obowiązującej przed 1 lipca. Zdecydowaliśmy się na rozszerzenie na dużym obszarze, po to, by strefa była bardziej zoptymalizowana. Z badań wynikło, że na jednym miejscu samochód stoi średnio cztery godziny i cały system nie działa. Jednocześnie w momencie wprowadzania zmian zapowiadaliśmy, że będziemy uważnie obserwować efekty. Ułatwienia, które wkrótce zamierzamy wdrożyć, to rezultat tych obserwacji oraz wielu rozmów z mieszkańcami. Nie ma jednak wątpliwości, że dzięki wprowadzeniu śródmiejskiej strefy i okolicznych stref, można szybciej znaleźć wolne miejsce do zaparkowania.

Chyba niekoniecznie działa to w centrum, gdzie nadal trudno postawić samochód na miejskim miejscu, i to w każdy dzień tygodnia.

Centrum jest popularnym miejscem w naszym mieście i z tego powodu trzeba się cieszyć. Należy pamiętać, że realizujemy inwestycje, dzięki którym powstaną nowe miejsca parkingowe. Wystarczy wspomnieć rozstrzygnięty przetarg na nowy parking podziemny pod parkiem Centralnym. Śródmieście nie jest z gumy i miejsc parkingowych jest tyle, ile jest możliwości. Nieustannie będziemy zachęcać mieszkańców do korzystania z alternatywnych środków transportu, z komunikacją miejską na czele - w ten sposób można szybko dostać się do centrum z każdej gdyńskiej dzielnicy, bez martwienia się, czy będzie, gdzie zaparkować.

Nie ma wątpliwości, że dzięki wprowadzeniu śródmiejskiej strefy i okolicznych stref, można szybciej znaleźć wolne miejsce do zaparkowania
Przenieśmy się ze Śródmieścia chociażby do Orłowa. Tamtejsi mieszkańcy są zdenerwowani tym, że muszą płacić niemałe stawki za postój przez cały rok, choć tak naprawdę samochody z zewnątrz parkują tylko w sezonie letnim. Może warto było pomyśleć nad podziałem w okołośrodmiejskich strefach na miesiące, kiedy trzeba płacić i takie, kiedy opłaty nie obowiązują.

Nie było takiego pomysłu, by dzielić płatność na miesiące. Mam kontakt z wieloma mieszkańcami strefy na terenie Działek Leśnych czy Grabówka, którzy chwalą wprowadzenie opłat. Np. mieszkańcy ul. Warszawskiej chwalą sobie wprowadzenie strefy, samochody przestały zajmować chodniki, co spowodowało zwiększenie przestrzeni dla pieszych.

Uporządkowaliśmy parkowanie w tych dzielnicach, choć nie ukrywam, że były błędy projektowe, bo przy takim obszarze są nieuniknione. W większości poprawialiśmy je. Przykładem są Działki Leśne, gdzie ostatnio po spotkaniu z radnymi dzielnicy zleciliśmy poprawki oznakowania i nastąpią zmiany.


Niedawne zmiany w kierownictwie Zarządu Dróg i Zieleni to pokłosie zamieszania ze strefą? Przypomnę, że odszedł Andrzej Ryński, a wcześniej dyrektor, Wojciech Folejewski, który na odchodne wymienił zmiany w parkowaniu wśród swoich sukcesów.

Nie. Zmiany w ZDiZ nie mają żadnego związku z wprowadzeniem strefy ani pracą na urzędniczych stanowiskach.

Zmiany zasad parkowania będą poddane pod głosowanie na lutowej sesji rady miasta, kiedy odbędzie się dyskusja w tej sprawie. Zmiany zasad parkowania będą poddane pod głosowanie na lutowej sesji rady miasta, kiedy odbędzie się dyskusja w tej sprawie.
A jak reagujecie na zarzuty prokuratury okręgowejRzecznika Praw Obywatelskich dotyczące zmian w parkowaniu? Prokuratura twierdzi, że rozszerzając w zaproponowany sposób strefę parkowania naruszyliście prawo - przepisy ustawy o drogach publicznych oraz Konstytucję RP. Z kolei RPO pisze w skardze m.in., że uchwała jest dyskryminująca, bo dostęp do tańszych abonamentów mają tylko ci mieszkańcy, którzy są zameldowani na obszarze strefy, są właścicielami samochodu lub mają go w leasingu czy wynajmie.

Prokuratura zgłosiła podobne wnioski i zastrzeżenia, które złożyła w Warszawie, a przypomnę, że tam sąd odrzucił wszystkie zastrzeżenia. Jeśli chodzi o wątpliwości Rzecznika Praw Obywatelskich, to powinien być usatysfakcjonowany, bo zmieniamy uchwałę dotyczącą płatnego parkowania w tym miesiącu. Po skardze RPO odpisaliśmy, że szerokie zmiany nastąpią w pierwszym kwartale, ale - jak wspomniałem na początku - planowaliśmy je wcześniej, jeszcze przed listopadem. Dopisujemy do katalogu coraz popularniejszą tzw. umowę użyczenia samochodu, na którą wskazał rzecznik.

Jakie inne zmiany zostały zaplanowane w nowej uchwale?

Przede wszystkim chcemy uprościć strefy płatnego parkowania. Jeśli radni poprą zaproponowane na najbliższej sesji lutowej zmiany, to wkrótce zaczną obowiązywać dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa - bez rozróżniania na poszczególne dzielnice. Znikają też osobne parkingi zewnętrzne. Od nowego roku nie korzystamy już z usług firmy Indigo Polska, która zajmowała się tymi parkingami. Od 1 stycznia są w naszej administracji. Po przyjęciu uchwały przez radnych wejdą, w zależności od lokalizacji, do strefy dzielnicowej lub śródmiejskiej.

Co było powodem rozstania?

Nie byliśmy zadowoleni z ich usług. Mieszkańcy przychodzili z reklamacjami do ZDiZ, gdzie nie mogliśmy pomóc, odsyłając do firmy, która z kolei podchodziła do sprawy mocno "księgowo", do czego oczywiście miała prawo. Roczna umowa wygasła i zdecydowaliśmy się przejąć parkingi, włączając je do dwóch stref. Również dzięki tej decyzji, parkowanie w Gdyni będzie znacznie łatwiejsze.

Jeśli radni poprą zaproponowane na najbliższej sesji lutowej zmiany, to wkrótce zaczną obowiązywać dwie strefy: śródmiejska i dzielnicowa - bez rozróżniania na poszczególne dzielnice. Znikają też osobne parkingi zewnętrzne.
Czy po powstaniu dwóch stref i zakończeniu funkcjonowania zewnętrznych parkingów skończą się problemy kierowców, którzy płacili więcej niż powinni za parkowanie, a i tak dostawali wezwanie do zapłaty, bo często nie ze swojej winy pomylili kolory i nazwę stref?

Tak. Gdy ktoś stanie w śródmiejskiej i zapłaci za postój, będzie mógł parkować na tej w podstawie dzielnicowej strefie. Na odwrót nie będzie to możliwe, bo śródmiejska jest droższa. Ale stając w Orłowie będzie można parkować także np. na Wzgórzu. Uproszczona zostanie także nawigacja w aplikacjach.

Dodatkowo rozszerzamy też abonament graniczny do 300 metrów od miejsca zamieszkania. Ułatwi to sprawę chociażby kierowcom spoza strefy, ale mieszkającym tuż obok jej granicy, którzy nie mogli wykupić abonamentu dla mieszkańca.

Co z sobotami i niedzielami? Dalej trzeba będzie płacić za postój w śródmieściu?

W soboty tak, ale w niedzielę zmieniamy zasady, dając możliwość parkowania za darmo mieszkańcom naszego miasta. Wprowadzamy tzw. identyfikator mieszkańca dla osób zameldowanych w Gdyni i płacących podatki oraz posiadających samochód. Dokument z numerem rejestracyjnym będzie ważny przez rok. Upoważni ich posiadaczy do parkowania w niedzielę za darmo.

Cennik za parkowanie, o który także dopytuje prokuratura, pozostaje bez zmian?

Tak. W kwestii opłat za postój nic się nie zmienia. Ujednolicamy za to tzw. opłatę dodatkową za brak opłaconego postoju. Będzie wszędzie taka sama i wyniesie 150 zł.

W kwestii opłat za postój nic się nie zmienia. Ujednolicamy za to tzw. opłatę dodatkową za brak opłaconego postoju. Będzie wszędzie taka sama i wyniesie 150 zł.
Ile Gdynia zarobiła od 1 lipca na zmianach w strefie parkowania?

W całym ubiegłym roku wpływ ze strefy wyniósł ponad 20 milionów złotych, z czego ponad 14 milionów to wpływy od lipca, czyli od wprowadzenia zmian. Co bardzo ważne, większość wpływów ze strefy przeznaczana jest na inwestycje związane z zielenią, chodnikami, drogami dla rowerów czy transportem publicznym. Płacimy za parkowanie więcej, ale wszyscy na tym korzystamy, dzięki rozbudowywanej infrastrukturze, która z czasem będzie ważnym argumentem i zachętą do wyboru innych środków przemieszczania się po mieście niż samochód.

Nowe strefy parkowania w Gdyni: Cennik, abonamenty, zasady

Miejsca

Opinie (710) ponad 20 zablokowanych

  • W weekendy jeżdżę do Sopotu

    • 40 2

  • Panie Szczerba, źle pan sformuował ostatnie pytanie. (2)

    Powinno brzmiećile Gdynia zarobiłą w sezonie letnim (lipiec-wrzesien) a ile poza sezonem. Okazałoby się że te poza sezonem koszty są wyższe niż dochody.

    • 46 1

    • W sezonie też...

      ale o tym szaaa.....

      • 5 0

    • niestety nie są

      • 1 0

  • Ktoś ma zapędy na gdyńskie księstewko (1)

    Oby reszta Trójmiasta i okolic nie zareagowała opłatami w niedzielę tylko dla gdynian np. w Jelitkowie w sezonie.

    • 40 0

    • Gdynianie i tak wola jechac do Gdanska i Sopotu

      Mimo, ze w Gdyni za darmo a tam trzeba placic

      • 9 1

  • Łucyk.. czego się nie dotknie, zamienia się w g...o

    Do tego jak mało kto potrafi kłamać w żywe oczy. Niektóre wypowiedzi zalatują skrajna ignorancją... Np o tym że jak na Wielkopolskiej korki z powodu budowy węzła Karwiny, to kierowcy mogą dojeżdżać od drugiej strony (może on nie wie że tam też trwa wielka przebudowa?)

    • 81 0

  • No i bardzo dobrze, że jest chociaż niedziela dla Gdynian free

    w Gdańsku nie mamy czegoś takiego, a szkoda. Gratulacje za to posunięcie! Może i u nas się ktoś obudzi.

    • 6 43

  • Łłłł oooo ! - pierwszy raz widze łusyka w miare dobrze dopasowanej marynarce ! (2)

    czuje ,że chłopaki czują ,że im się grunt pod nogami pali i widać ,że chcą się już powoli przypodobać Gdynianom coby być na Topie przed wyborami i w ich trakcie ! Odbudujcie Polanke Redłowską ! to wybory macie wygrane już na trzy kadencje z góry !

    • 39 2

    • Jemu już żadna marynarka nie pomoże ! Natym grubym cielsku !

      • 5 0

    • To też nie pomoże

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    mieszkaniec (134)

    Uwagi:
    1. pierwsza godzina powinna być za darmo - człowiek przyjeżdża coś załatwić na 5 min to najpierw lata i szuka parkometru i płaci 2 zł ... bez sensu
    2. Można i płacić po 5 zł za godz jeżeli te pieniądze faktycznie pójdą na remonty dróg - dziś wystarczy się przejechać po Gdyni aby się przekonać że jest tragedia!!!!
    3. Powinna być inna taryfa w wakacje a inna w zimę - kto przyjeżdza w zimę do Gdynia?? nikt bo tu śmierdzi nudą na odległość więc tylko mieszkańcy bulą za parkingi ...
    4. Ciekaw jestem tych "badań" o których Pan Łucyk wspomina... ciekawe kto je widział? może by je tak opublikować ???

    • 875 49

    • (45)

      Mają głęboko w d... Twoje uwagi

      • 80 2

      • prawda święta prawda (2)

        nikt nie liczy się ze zdaniem ludzi

        • 66 1

        • nie wszyscy ludzie są mentalnie przyspawani do foteli samochodów (1)

          to, co takim kierofczykom wydaje się dobre, może być dla nich niedobre: zbyt mało restrykcyjna polityka parkingowa (zbyt niskie opłaty) w połączeniu z nadmiarem samochodów powoduje, że kierowcy tracą czas i pieniądze na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania, albo parkują na chodnikach lub trawnikach, ze szkodą dla wszystkich.

          • 6 71

          • Za każdy wpis powinna być pobierana wysoka opłata.

            • 5 1

      • szczurek załatwił centrum, Świętojańska to upadła ulica, jest 47 lokali do wynajęcia (40)

        po 18 pustki

        • 99 8

        • Kto by chciał tamtędy chodzić, jak to jeden wielki parking? (17)

          • 13 47

          • (16)

            Czyli najlepiej zlikwidować tam wszystkie parkingi i ludzie niech w ogóle już tam nie przyjeżdżają?

            • 49 5

            • W Gdańsku na Długim Targu zlikwidowano wszystkie parkingi. (3)

              A jakoś nie widać, żeby ludzie tam nie przyjeżdżali.

              • 12 40

              • Porównujesz Długą do Świętojańskiej??

                • 53 6

              • Rozumiem, twoje rozumowanie jest takie :

                jak gdzieś zabroni się wjazdu samochodów, to ludzie będą walić drzwiami i oknami, z samego tego faktu, nic więcej nie ma znaczenia . . .
                To jest chore, ale tego się nie leczy, bo to zwykła głupota jest.

                • 30 3

              • no popatrz, na molo w Sopocie też pełno ludzi a nie ma na nim parkingu...

                czy ty się dobrze czujesz?

                • 12 3

            • wdrożenie i wypromowanie programu stopniowego uwalniania ulic i placów miasta od jeżdżących i parkujących samochodówących (9)

              powoduje, że liczba ludzi = klientów sklepów i lokali gastronomicznych przy takich ulicach i placach rośnie. Rosną też przychody takich lokali.

              • 6 37

              • Weź.... (2)

                przestań ćpać ,albo choć ćpaj mniej to może wzrok ci się wyostrzy i zobaczysz co się dzieje w centrum po 18....

                • 32 5

              • Nie rozpędzaj się. Centrum umiera po 16:30 jak już ludzie wyjdą z pracy i wybiorą się do domów...

                • 16 1

              • Nic się nie dzieje, bo nikogo tam niema.

                • 4 1

              • To na podstawie obserwacji ze Świętojańskiej...

                • 6 6

              • Nie męcz się, wg polskiego kierowcy żadne zjawisko, które od dekad działa w cywilizowanych krajach u nas nie zadziała

                lamentują przy każdym artykule o pierwszeństwie pieszych wchodzących na przejście, przy każdym przerabianiu dwukierunkówki na jednokierunkówkę z miejscami parkingowymi (tu akurat miejsca parkingowe są złe), przy strefach itd. A później wyjeżdżają i grzeczniusio się stosują do do takich zasad gdzie indziej, oczywiście tylko do powrotu.

                • 10 23

              • śmieszą mnie te dislajki osób nie mających kontaktu z rzeczywistością (1)

                traktujących możliwość jazdy i parkowania samochodem bez jakichkolwiek ograniczeń za najważniejsze prawo człowieka i obywatela.

                • 8 15

              • Bo Bolanda jest prowincja świata. Tu dobre zycie= zycie w samochodzie.

                • 2 7

              • hehehe ale beka, skad takie wniski wziales? ze swojej czapki?? hehehe

                • 1 0

              • tak, tak. Na Świetojańskiej też rośnie.

                ilość pustych lokali.

                • 10 0

            • Na całym świecie (1)

              sklepy i knajpy mają się najlepiej w miejscach pozbawionych ruchu samochodowego.

              • 5 15

              • a gdzies ty byl w tym swiecie? daj przyklady, sluchamy, czy moze masz info od wladzy gdynskiej???

                • 9 0

        • Trudno co zrobić

          Tak rządzi koalicja antypis

          • 9 13

        • Co ma do tego Szczurek? Lokale w centrum należą do prywatnych właścicieli budynków. (16)

          Nie wypisuj głupot jak nie masz pojęcia o co chodzi. Lokale puste ponieważ panuje drożyzna , pandemia się do tego przyczyniła i rząd przez który są wysokie opłaty. Weź to ogrzej zapłać prąd, właścicielowi za lokal , podatek , opłać ZUS dla pracowników. Nie masz pojęcia o jakie kwoty chodzi.

          • 15 31

          • jakos Riviera nie jest pusta (8)

            • 25 5

            • a sa płatne parkingi (7)

              w Rivierze ?

              • 21 1

              • są bezpłatne, dlatego w lokalach na Świętojańskiej jest mniej klientów (5)

                Staranne badania mogłyby wykazać, że wśród klientów RIviery jest wiele osób docierających tam inaczej niż samochodem, a nawet generujących większe przychody firm, które tam mają swoje lokale.

                • 11 0

              • (1)

                LOL, nie tak to nie dziala. O atrakcyjnosci Riviery stanowi oferta: duzo wszystkiego w jednym miejscu pod dachem (przede wszystkim tzw. kotwice handlu). A nie bezplatnosc parkingu. Mnostwo ludzi przyjedza do Riviery komunikacja publiczna, natomiast na Swietojanska (opustoszala dlugo przed wprowadzeniem platnego parkowania) nie jada. Tak to dziala na calym swiecie, na zakupy jezdzi sie do nowoczesnych mallów.

                • 4 9

              • przyjezdza komunikacja publiczna, hahaha ale sie usmialem

                pozniej kupuje 10kg maki i 10kg cukru, dorzyci z 5kg ryzu czy innej kasy i wraca do komunikacji publicznej, hahaha ale beka, ty zrobiles choc raz w zuciu zakupy dla calej rodziny????? Czy tak dobie klikasz aby klikac?

                • 11 1

              • Jakoś wszystkie miejsca parkingowe na Świętojańskiej (1)

                cały dzień z a j ę t e.

                • 5 2

              • A ile tych miejsc tam jest? Jest ich więcej jak 50% ze stanu z 1980 roku ?

                • 5 1

              • tak tylko badania powinny objac grupe majaca sile nabywcza!

                A nie ze zrobia badania o 12 w poludnie i beda sie gimnazjalistow pytac jak tam dotarli, hehehe

                • 4 1

              • są darmowe. Na razie.

                • 1 0

          • tak rząd podwyszszył cenę za wode mineralną 0,5 l, 15 pln

            • 3 4

          • ty nie masz pojęcia, prowadziłem interes przy Świętojańskiej i pamiętam po której decyzji Szczurka nastąpił nagły odpływ (2)

            klientów. Ten człowiek zniszczył biznes w centrum

            • 30 3

            • To kto tam parkuje?

              Nadal jest problem z zaparkowaniem na Świętojańskiej, więc to chyba nie to, zniszczyło Twój biznes.

              • 0 9

            • napisz im po ktorej, bo sami do tego nie dojda

              • 4 0

          • (1)

            Niektórzy ciągle niestety żyją mentalnie w komunie i myślą że wszystko co jest w mieście jest własnością "władzy"...

            • 11 7

            • A gdzie ta "komuna" była i jest. Nie wiesz co to komuna, a piszesz.

              • 1 0

          • Lokale stały puste długo przed pandemią...

            • 6 1

        • Kłamiesz. (2)

          Na Świętojańskiej nawet teraz dużo turystów, a wszystkie miejsca parkingowe zajęte. Puste lokale (na pewno nie tyle ile wymieniłeś) to wina pazerności kamieniczników, polityki Rządu i Januszy, którzy nie potrafią prowadzić sklepów.

          • 3 12

          • jasne a ty majac do wyboru sklep na swietojanskiej gdzie zaplacisz za parkowanie

            a riviere, oczywiscie nie pojedziesz do riviery, hahaha rozumiem ze panuje ostatnimi czasy relatywizm ale jakies minimum przyzwoitosci trzeba miec i nie klamac w zywe oczy.

            • 10 0

          • tłumy turystów, niczym na Krupówkach. To ty kłamiesz.

            • 4 1

        • Ogromne centrum handlowe

          A czego się spodziewać jeśli ktoś wydaje zgodę na budowę ogromnego ćentrum handlowego w samym centrum? Miasto zarżnięte. Liczy się tylko CH Riviera.

          • 4 0

      • Podobno będzie zniżka 50%

        dla samochodów zaparkowanych pionowo...

        • 2 0

    • (1)

      skąd maja wiedzieć o której przyjechałeś? I tak musisz szukać parkometru żeby wrzucić karteczkę z 1 godzina free.

      • 21 3

      • Nie!

        Wystarczy wprowadzić papierowe tarcze, na której zaznaczam czas rozpoczęcia parkowania. Takie rozwiązania są stosowane w wielu miastach, ale niestety nie w Polsce.

        • 11 4

    • Taryfa wakacyjna? (12)

      To bez znaczenia, poza sezonem tez ciężko o znalezienie miejsca.

      • 13 7

      • (10)

        Bo miasto skutecznie likwiduje kolejne miejsca postojowe.

        • 28 6

        • bo zbyt wielu kierofczyków nie rozumie, że nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich (9)

          nawet na małe odległości są głównym powodem trudności, które odczuwają.

          • 7 30

          • piechoczyk (3)

            • 17 3

            • pudło, kochanieńki (2)

              mieszkaniec dobierający środek lokomocji do okoliczności, posiadacz prawa jazdy, samochodu, dwóch rowerów, trzech par nart i kijków do chodzenia.

              • 5 6

              • I zapominałeś dodać że jesteś wspaniały i najmądrzejszy, a reszta niech jedzie zbierać szparagi.

                Do centrum przyjeżdża wiele osób z innych dzielnic, przedmieść i sąsiednich miejscowości. Ci ludzie będą przyjeżdżać samochodami. Nie wszyscy mają możliwość korzystania z publicznych środków transportu lub jeżeli mają, to kalkulują ile czasu muszą poświęcić na wykonanie tej drogi. Mieszkając w centrum trzeba się pogodzić że zwiększoną ilością osób przyjeżdżających. Tak samo jak z mieszkaniem koło miejskiego wysypiska śmieci trzeba się pogodzić że czasem tam śmierdzi.

                • 8 0

              • A prawidłowej pisowni gamoń nie opanował.

                A kochanieńkiego to poszukaj wśród swoich kolegów, pedałów.

                • 1 1

          • Bzdura. Zapraszam do Orłowa żeby sprawdzić ile połączeń (3)

            komunikacją miejską wycofano. Po 20-stej z centrum wraca się 1,5 h co najmniej.

            • 10 0

            • Orlowo bylo zawsze traktowane tragicznie. Widac wladze miasta uwazaja, ze skm robi robote, a wlasciciele miesiecznych na drzewo :(

              • 1 1

            • Aż wpisałem w wyszukiwarkę Świętokrzyska - Orłowo. (1)

              Dzisiaj od 21 co 5 minut połączenie z jedną przesiadką, łączny czas 15-20 min...

              • 1 1

              • ta Świętokrzyska w Warszawie? w 20 minut? Masz rakietę?

                • 4 0

          • to nie nadmiar samochodów a brak parkingów.

            • 5 1

      • Przy bulwarze i polance w tygodniu w ciągu dnia nie było żadnego problemu z miejscami, nawet jak jeszcze byly darmowe

        • 3 0

    • to jest pojęciowy błąd (13)

      ja nie jadę do miasta by tam zaparkować tylko by załatwić sprawę np kupić w hali jajka czy mam tam jechać na rowerze? jadę do urzędu w konkretnej sprawie a nie parkować dla przyjemności o takich celach podróży w ogóle nikt nie wspomina

      • 62 8

      • Dziwne te "załatwianie spraw" (11)

        Które oznacza normalne zakupy. Tak, ja no jeżdżę rowerem na hale po jajka i warzywa, można iść na piechotę lub autobusem

        • 11 37

        • (9)

          Ja idę do halę na zakupy i zazwyczaj wracam z dwiema siatami zakupów. Nie wyobrażam sobie ludzi, którzy kupują 5 kilo ziemniaków, kolejne 5 kilo owoców i warzyw, do tego nabiał, rybę i inne rzeczy z hali, aby potem targali je na rowerze.

          • 44 8

          • Rower z koszykiem wystarczy. (6)

            • 4 45

            • na większe zakupy wystarczy rower cargo - można go w Gdyni sobie wypożyczyć (5)

              warto, by miasto wspierało zakupy takich pojazdów przez mieszkańców. Taki rower znakomicie pomaga przy wożeniu dzieci do przedszkola - dzieciaki to uwielbiają.

              • 1 33

              • (3)

                Tylko nie zapominajcie ze Gdynia jest jednak mocno pofaldowna i jezdzenie takim rowerem cargo po tych gorkach wymaga jednak pewnej sprawnosci. To nie jest niestety dla wszystkich.

                • 14 3

              • zauważ, kochanieńki, że samochód także nie jest dla wszystkich

                przypuszczalnie większa liczba osób nie może korzystać z niego samodzielnie niż liczba osób nie mogąca korzystać samodzielnie z roweru cargo, zwłaszcza jeśli uwzględnimy rower wspomagany elektrycznie - fałdowanie terenu nie ma istotnego znaczenia, tak jak np. w Lizbonie czy Lozannie.

                • 4 8

              • Pofałdowana jest tylko czesciowo, wiekszosc ulic to nie jest premia gorska. Nie przesadzajmy, ludzie w SF jezdza rowerami!

                • 1 4

              • Z pomocą przyjdzie nam Mevo

                • 0 0

              • Czyli promujesz miasto dla osób młodych i zdrowych.

                Emerytów i inwalidów byś chętnie wygonił na Sybir. To czytam w Twoim zapisie. Ale zapamiętaj, karma wraca, a i boli zawsze mocniej. Masz na to gwarancję, że to poczujesz.

                • 4 0

          • Jesli musisz robic zakupy na hali i koniecznie rzadko (=hurtowe) bedziesz musial za to zaplacic. Pierwsza godzina 5,5, czyli nie majatek. Alternatywa sa czestsze lub blizsze zakupy. Na calym swiecie za parkowanie w srodmiesciu placi sie slono, pojmijcie to wreszcie.

            • 1 1

          • Na miesiąc kupujesz,

            czy dla kompanii wojska?

            • 1 3

        • to świetnie. Mamy ci dać medal?

          Ja jeżdżę codziennie do roboty i z powrotem autobusem. Co nie oznacza, że czasem nie potrzebuję czegoś załatwiać w centrum i zaparkować jak człowiek i bez stresu samochodu.

          • 3 1

      • a lekarz? Ostatnio pan doktor spóźnił się ponad godzinę....

        • 3 0

    • tylko wybory (6)

      wybory zmienią tych samorządowców na przychylnych ludziom

      • 28 8

      • Pis jes zły

        Także nic się nie zmieni po wyborach, hahahaha

        • 12 3

      • lepiej mieć w mieście zarząd przychylny ludziom niż przychylny głównie pojazdom (3)

        lub ludziom przyspawanym mentalnie do foteli samochodów. Wyzwanie polega na tym, że ci ostatni sami sobie szkodzą a swój stres wyładowują w postaci wku*wu drogowego. Im lepsze warunki ruchu ludzi, tym lepsze stosunki międzyludzkie w przestrzeni publicznej. Im więcej samochodów i ludzi bezrefleksyjnie uznających je za jedyny sposób poruszania się po mieście, tym więcej wku*wu drogowego i parkingowego.

        • 6 25

        • To prawda, szkoda że od 20 lat mamy zarząd przyjazny jedynie wybranym deweloperom. (1)

          • 19 3

          • Deweloperzy akurat by chcieli parkinów ile wlezie

            Wtedy nie musieliby budować ich sami.

            • 1 0

        • a mamy taki przychylny ludziom? Serio?

          • 1 0

      • Skąd ta pweność że te akurat skoro poprzednie tego nie zrobiły?

        • 1 0

    • Jest XXI wiek, od kilku lat działają aplikacje (3)

      wcale nie musisz latać po żadnych parkomatach

      • 14 22

      • ja sie urodziłam w XX i muszę. (2)

        • 2 1

        • Mój pesel zaczyna się 4709..... . Mówi to coś? (1)

          • 2 0

          • No i

            Potrafisz dać komentarz pod artykułem to i odpalić aplikacje i wcisnąć start i stop ogarniesz

            • 2 2

    • Kiedyś Gdynia była otwartym przyjaznym miastem (4)

      Dzisiaj opresyjne, brak parkingów, dziurawe ulice, upadła gastronomia

      • 42 6

      • typowy wpis malkontenta przyspawanego mentalnie do fotela samochodu (1)

        • 7 28

        • Przecież jemu płacą

          za wyPiSywanie tych bzdur.

          • 0 3

      • (1)

        Gastro to akurat ma sie swietnie.

        • 0 5

        • Gastro, ale skopia, nie nomia.

          • 1 0

    • W typowym apelu Polaka do władz zawsze musi się znaleźć wyrażenie "za darmo" (1)

      Za darmo to ksiądz się nie modli

      • 8 17

      • nie ma nic za darmo

        • 3 0

    • Chcesz stać kilka minut, wrzuć 50 groszy (8)

      Gdzie twój ból ?

      • 5 22

      • Boli bo trzeba zmusić szare komórki do pracy

        • 3 10

      • minimalna stawka 2zł

        • 20 1

      • (4)

        Chyba już od roku minimalna stawka to 2 PLN.

        • 14 0

        • Cyklogłupki o tym nie wiedzą, bo za nic nie płacą. (2)

          • 13 5

          • Płacimy za wasze operacje na NFZ tłuścioszki (1)

            • 5 12

            • a my za wypadki spowodowane przez was.

              • 3 1

        • Majatek po prostu! Szczegolnie w relacji do kosztow obslugi samochodu :D

          • 2 0

      • widać, że nie masz pojęcia o czym klepiesz.

        • 1 0

    • Odrobinę uczciwości co do pkt 1 (2)

      Skoro przyjeżdżasz na 5 minut, to pierwsze pół godziny za darmo... Ale też pamiętaj o bileciku albo aplikacji, bo takich cwaniaków, co to "dopiero przyjechali" jest masę... Nikt nie chce wybulić 2zł bo to takie straszne pieniądze, a potem totki wysyłają za 20zł, albo browary kupują. Nawet moja żona kombinuje. Uczciwości!!
      A co do badań, to myślę, że wystarczy wystosować pismo do urzędu. Również koszty zamówienia takich badań.

      • 5 6

      • skoro te 2 zł to takie nic to po co ta opłata (1)

        Powinno być pół godziny bezpłatnie . To byłoby w porzadku wobec załatwiających sprawy w urzędzie i śweta rotacja miejsc parkingowych byłaby zapewniona

        • 7 3

        • Problemy z logika? Nic to to jest dla ciebie, a skali miasta jest to mnostwo kasy.

          • 1 0

    • (3)

      Moja uwaga to taka, aby urzędnicy i pracownicy stanowisk miejskich musieli ponosić takie same opłaty, jak każdy obywatel.

      • 21 0

      • przecież ponoszą (2)

        • 5 15

        • Ni ponoszą, bo parkują na terenie dawnego GOSiRu za darmo. (1)

          • 13 2

          • zwłaszcza wtedy, gdy pracują w UM na Piłsudskiego

            i z parkingu na terenie dawnego GOSiRu docierają do pracy po katapultowaniu się

            • 4 1

    • Bzdury wypisujesz. (5)

      Nie chcesz płacić wyprowadź się na wieś. Nawet w takiej mieścinie jak Skarszewy niedaleko Starogardu parkowanie jest płatne podobnie jak w samym Starogardzie. Wszędzie na świecie parkowanie w miastach i miasteczkach nie jest darmowe tylko Polacy mają z tym problem. Samochody chcą mieć , ale najlepiej żeby paliwo, naprawy i parkowanie było za darmochę.

      • 9 21

      • (1)

        tylko w Gdyni ceny prawie jak w Wiedniu a drożej niż w Krakowie czy Warszawie

        • 18 4

        • Widać w Wiedniu byłeś tylko palcem po mapie

          a i do Krakowa nie dojechałeś

          • 3 14

      • wszędzie na świecie.. (1)

        • 1 1

        • w większości miast cywilizowanego świata parkowanie nie jest darmowe

          • 2 1

      • Przy czym zagranica nie maja problemu z zaplata za parkowanie, narzekają tylko w domu :D

        • 1 0

    • Brawo Szczurek niszczysz drobny interes i restauracje. (2)

      Nie stać mnie żeby autem pojechać do restauracji do centrum a następnie iść na spacer, zapłacić za obiad za 4 osobową rodzinę, dać napiwek kelnerowi i wydać za parking za 3h ponad 20 zł. Wielu znajomych przez te opłaty parkingowe również zrezygnowało. W weekend dojazd środkami komunikacji miejskiej do centrum to wyzwanie. Parking w weekendy i wieczorami właśnie w centrum powinien być za free. Przez urzędników miasto po godz. 17:00 zasypia a biznesy zwijają się. Ciekawe ile restauracji przez Szczurka i jego ekipę splajtuje? Pit też rozliczam w Borach Tucholskich bo miasto Gdynia mocno mnie wkurzyło.

      • 24 6

      • Skoro nie stać Cię na parkowanie to tym bardziej nie stać Cię na obiad w restauracji.

        Przecież koszt parkowania na 3 h to raptem kilka-kilkanaście procent rachunku za obiad dla czterech osób. To mniej niż zwyczajowy napiwek który obowiązkowy przecież nie jest.

        • 1 9

      • Klamiesz.

        Nie idziesz do żadnej knajpy, najwyżej przejść się po bulwarze.

        • 0 5

    • Nie było żadnych badań, Łucyk to mitoman, taki lokalny Sasin - czego się nie dotknie, to zepsuje

      • 22 2

    • Też chcę

      Chciałabym zobaczyć te badania. Czy one są tajne?

      • 11 1

    • badania masz upublicznione od samego początku

      wystarczy wejść na stronę ZDIZ i je sobie ściagnąć.

      • 1 6

    • rowerem jeździj za darmo

      masz auto to wlicz sobie w koszta

      • 1 0

    • Nie. Chodzi o to, żebyś NIE przyjeżdżał do centrum samochodem bez wzgledu na to na jak dlugo.

      • 1 1

    • Rzadko bywasz w Gdyni.

      Gdybyś bywał w centrum tobyś zauważył, że nawet teraz jest dużo turystów. O weekendach nawet nie wspomnę.

      • 0 6

    • Zdecydowanie popieram!!!

      • 1 0

    • G. prawda

      A.d. 1
      Możesz płacić elektronicznie. Wtedy naliczana jest opłata nie za całą godzinę.

      A.d. 2
      Żadne pieniądze z podatków czy opłat trafiające do budżetu nie mają konkretnego przeznaczenia i nigdy nie będą go miały - bo to niewykonalne.
      Co jeśli teoretycznie opłaty z parkowania nie starczą do utrzymania dróg ?

      A.d. 3
      Opłata nie jest związana i skierowana na przyjezdnych tylko na to, że swoim autem zajmujesz przestrzeń miejską - która ma cenę.
      Dlatego czy to przyjezdny czy nie przyjezdny za zajęcie tej przestrzeni płaci.

      • 1 0

    • Nie zgadzam się

      co do pierwszego punktu, to nie godzina a max. 20 - 30 minut.

      • 1 0

    • Po pierwsze stoisz tam 5 min

      Płatność nie jest szybka. Te graty ledwie zipią i 5 min trybią zanim dasz radę zapłacić.

      • 1 0

    • latem też w Gdyni wieje nudą.

      • 2 0

    • Plac przy riwierze

      Te badania są takie same jak te w sprawie zamiany placu przy Riwierze na strefę relaksu.

      • 1 0

    • Badania

      Kto je wykonał i za ile....

      • 1 0

    • Dokładnie, to jest przesada że w tygodniu w zimę chcąc się przejść po bulwarze muszę płacić 5 zł. Miejsc jest pełno i nigdy w zimę nie było z nimi problemu więc takie drakonskie ceny są w tym miejscu bezzasadne

      • 1 1

    • pieniądze za postój nie pójdą na remonty dróg tylko łatanie budżetu zadłużonej gdyni

      • 2 0

    • Parkowanie

      Jeśli wszystkie urzędy wyjdą poza centrum to ja chętnie zapłacę za parking w centrum

      • 1 0

  • Gdynia to Białoruś (1)

    • 39 6

    • A siwy to lukaszenka

      • 7 1

  • ale zaraz, a jak będzie rozwiązane parkowanie długoterminowe przy lotnisku? (1)

    planuję zwiedzać świat oknem, jakim jest wasze wspaniałe lotnisko. Ile będzie kosztować mnie postój, gdy wylecę z Gdyni na wakacje na Zanzibar?

    • 36 1

    • Wprowadzą usługę ,,auto Lotem'' i transportowym się zabierzesz , podróż a aucie spędzisz .

      • 1 0

  • Mieszkaniec gminy osciennej (2)

    Od czasu wprowadzenia opłat w weekendy unikam centrum Gdyni jak tylko mogę. Zostało tylko Orłowo.A tak wolę wydać kasę w Sopocie czy w Mechelinkach lub Rewie

    • 77 4

    • Ja w Gdyni byle moze kilka razy przez ostatnie 15 lat (1)

      To miasto caly czas traci na znaczeniu

      • 14 2

      • To fakt

        Życie imprezowo-gastronomiczne Trójmiasta przeniosło się do Gdańska, zwłaszcza na Wyspę Spichrzów. Współczuje właścicielom knajp w Gdyni, że muszą działać w tak nieprzyjaznym przedsiębiorcom mieście.

        • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane