• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatne parkowanie w trzech kolejnych dzielnicach. Ruszyły prace przy fundamentach pod parkometry

MKo
18 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (404)
Nowe parkometry umożliwią uruchomienie opłat za parkowanie w trzech kolejnych sektorach: we Wrzeszczu Dolnym, na Starym Przedmieściu i Dolnym Mieście. Nowe parkometry umożliwią uruchomienie opłat za parkowanie w trzech kolejnych sektorach: we Wrzeszczu Dolnym, na Starym Przedmieściu i Dolnym Mieście.

Jesienią w trzech kolejnych dzielnicach ruszy pobór opłat za parkowanie. Strefy Płatnego Parkowania zostaną uruchomione we Wrzeszczu Dolnym, Starym Przedmieściu i na Dolnym Mieście. Właśnie ruszyły prace przy budowie fundamentów pod 120 parkometrów. Roboty mają potrwać do końca września.



Czy parkując swój samochód zwracasz uwagę na ceny?

O początku prac przy budowie fundamentów pod nowe urządzenia poinformował w Raporcie jeden z naszych czytelników. Za zgłoszenie dziękujemy.

Ekipę budowlaną nasz czytelnik zauważył na jednej z ulic we Wrzeszczu Dolnym, gdzie jesienią - podobnie jak na Starym Przedmieściu i Dolnym Mieście - ruszy pobór opłat w ramach Strefy Płatnego Parkowania.

Dotychczas pozostawienie samochodu na ulicach w tych trzech dzielnicach było bezpłatne.

Jesienią się to zmieni. Pierwsza godzina parkowania będzie kosztować 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 a czwarta i każda kolejna - 3,90 zł. Opłata dodatkowa za brak ważnego biletu parkingowego wynosi 200 zł (130 zł, jeśli zapłacimy przed upływem 14 dnia od daty doręczenia opłaty dodatkowej).

10:36 18 SIERPNIA 23

Parkometry we Wrzeszczu Dolnym (95 opinii)

Na ulicach Wrzeszcz Dolny zaczęto montować fundamenty i zasilanie do parkometrów.

Mieszkańcy odliczają dni do uporządkowania parkowanie. Wrzeszcz Dolny odetchnie od nadmiaru spalin i amatorów bezpłatnego parkowania.
Na ulicach Wrzeszcz Dolny zaczęto montować fundamenty i zasilanie do parkometrów.

Mieszkańcy odliczają dni do uporządkowania parkowanie. Wrzeszcz Dolny odetchnie od nadmiaru spalin i amatorów bezpłatnego parkowania.



W sumie miasto zamówiło 120 nowych parkometrów. Nowe urządzenia staną głównie w centrum Gdańska, w miejscu dotychczasowych urządzeń, które zostaną zdemontowane i przeniesione do trzech nowych sektorów.



- Prace przy budowie fundamentów rzeczywiście już się rozpoczęły i potrwają do końca września - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Gdy będą gotowe, ruszy montaż urządzeń. Zakładamy, że pobór opłat we Wrzeszczu Dolnym, Starym Przedmieściu i na Dolnym Mieście ruszy prawdopodobnie przed końcem roku. Magistrat szacuje, że miesięcznie przychody tylko z trzech nowych stref wyniosą ok. 1,2 mln zł.
MKo

Miejsca

Opinie (404) ponad 20 zablokowanych

  • I bardzo dobrze ! (3)

    Trochę po sezonie ale lepiej późno niż wcale

    • 13 34

    • (2)

      Twój stojaczek na rower też zrobimy płatny

      • 6 5

      • jak będzie strzeżony, może być i płatny (1)

        • 4 3

        • A z jakiej racji miałby być strzeżony?

          Stać cię na rower, to stać i na jego parkowanie, a jak nie, to parkuj go sobie w pokoju!

          • 2 2

  • jeszcze z dwa lata i będzie trzeba płacić za parkowanie na maćkowych i w sw wojciechu (1)

    • 48 1

    • I słusznie.

      • 3 13

  • (34)

    Całkiem spoko, ale jednocześnie możliwość opłacania tańszego abonamentu powinna przysługiwać w każdej strefie wszystkim płacącym podatki w Gdańsku, a nie tylko wybranym mieszkańcom.

    • 193 50

    • Nie powinna przyslugiwać nikomu (23)

      Samochód mieszkańca zajmuje tyle samo miejsca co niemieszkańca

      • 22 56

      • No wiadomo, najlepiej siedzieć w domu bez samochodu (22)

        Bez znajomych, bez hobby.

        • 46 19

        • motoryzacja to nie jedyne możliwe do wyobrażenia hobby mieszkańca (1)

          znam dużo mniej terenochłonne pasje

          • 20 37

          • Np łapanie pluskiew w barłogu

            • 10 5

        • Wręcz odwrotnie. (7)

          To właściciele aut nie mają hobby i przyjaciół. Kochają tylko swoje auta i większość pieniędzy wydają na ich utrzymanie.

          • 14 42

          • To hobby już jest obowiazkowe w Bantustanie (5)

            Może jeszcze mi je wybierzesz i zdecydujesz za mnie na co wydaję moje pieniądze i kogo lub co kocham?
            Niedoczekanie Kim.

            • 20 7

            • nie, może Pan nie mieć hobby, albo wydawać pieniądze na samochody. Spoko - pana wybór (4)

              Tylko dlaczego oczekuje Pan, że ludzie mieszkający w dzielnicach centralnych za pana wybór korzystania wszędzie z samochodu mają zapłacić jakością swojego życia i przestrzeni publicznej. A czasem wprost życiem (tak, pod kołami w miastach giną setki ludzi rocznie. Gdyby tylu zabijali muzułmanie czy geje to by prawica dostała szału. Ale, że zabijają kierowcy to ok). Nie, przygniatająca większość śmiertelnych wypadków to wina kierowców.

              • 2 7

              • A dlaczego dopłacamy do... (2)

                ...komunikacji zbiorowej? Jak ktoś ma hobby by się przemieszczać, to niech płaci.

                • 4 1

              • dzięki dopłatom do komunikacji zbiorowej wielu ludzi korzysta z niej

                gdyby nie korzystali z niej lub z rowerów, to kierowcy mieliby dużo większe trudności z poruszaniem się po mieście. Ale czego można wymagać od autoholika, który nawet nie wie jak śmieszny i straszny nick sobie wybrał.

                • 1 4

              • I za utrzymanie ścieżek rowerowych. Parkowanie rowerów/hulajnóg też powinno być płatne. Jako pieszy tak samo odczuwam zabór przestrzeni publicznej przez wielo, jak i jednoślady.

                • 2 0

              • No aż dziw ze ktos przezyl i sie porusza. Powinna juz byc pustynia haha

                • 0 0

          • Dokładnie. Jedyne prawilne hobby to rower w ciasnych gaciach, które blokują dopływ krwi do mózgu.

            • 37 5

        • Gdyby nie było aut na parkingach, to by było gdzie postawić trzepaki i rozwiesić pranie

          • 10 9

        • (7)

          Nikt nie zabrania Tobie mieć hobby. Jeśli je masz, to fajna sprawa, ale płać za nie z własnej kieszeni.

          Masz samochód? Samochód jest Twoim hobby? Chcesz go zaparkować? Płać za miejsce do parkowania.

          • 8 18

          • No to teraz Cię zaskoczę. (6)

            Ja płacę. Odprowadzając niemałe podatki właśnie w Gdańsku. Tymczasem ludzie mieszkający w Gdańsku, a których rejestracje niekoniecznie zaczynaja się od GD gdzie te podatki odprowadzają? No właśnie. A korzystają sobie z infrastruktury, którą ja finansuje w najlepsze. Widzisz tutaj sens i logikę?

            • 4 2

            • jak Pan idzie do fryzjera i zapłaci tam, to potem u piekarza się upiera, że już zapłacił? (1)

              Albo jak opłaci Pan podatek od nieruchomości to na wezwania komornika mówi, że przecież już PITu płacić nie będzie XD

              Parkowanie jest śmiesznie tanie. Powinno być co najmniej na sztywno związane z kosztem 1 biletu komunikacji miejskiej w danej miejscowości, czyli w Gdańsku 2x4,80 czyli jakieś 9,60 za pierwszą godzinę. Z opcją biletu na 15 min za 5 zł.

              Wygoda korzystania z samochodu w centrum dużego miasta powinna być ostatnich wskaźnikiem jakości życia w mieście. Kolejne wyremontowane ulice, na których ograniczono lub wycofano ruch pokazują, że to się opłaca (Wajdeloty, Stągiewna, Łąkowa, itd.) Kierunek słusznych zmian jest już od dawna znany. Najzabawniejsze, że jak się taką zmianę wprowadzi to i Pan po kilku latach uzna, że to słuszne i będzie się Panu podobać. Podobnie, jak było z wycofaniem ruchu samochodowego z Długiej. Tak, na Długiej kiedyś można było jeździć samochodem. Ile tych samochodów przejechało na godzinę? 100? 500? 10 000? A ile ludzi tam codziennie przechodzi? Coraz częściej w kontekście przepustowości dróg coraz częściej mówi się o tym, ile osób się tamtędy przetransportuje, a nie (jak w latach 5- czy 70 XX w.), ile samochodów przejedzie. Proszę narzekać do woli. Ludzie narzekali na wiele innych dziejących się postępów. Szczepienia, kanalizację, elektryfikację, radio.

              • 1 6

              • Potem proponuje w ogóle pozamykac dzielnice i zabronic sie ludziom przemieszczac w obrebie 15 min Po co maja pałętac się po mieście i brudzic i robic tłok. Potem likwidacja kin. teatrów ,muzeów. Wszak wszystko jest w necie.

                • 0 0

            • znaczy, jesteś osobą, która poprze np. wprowadzenie opłat za wjazd do centrum przez osoby mieszkające na przedmieściach ? (1)

              • 0 0

              • Ja popieram! Oczywiście powinno to iść w parze z poprawa komunikacji miejskiej, ale docelowo tak!

                • 0 2

            • Dlatego abonament powinien dotyczyć tylko osób które tu mieszkają, płacą podatki a ich auta mają gdańskiego rejestracje. Teraz to ostatnie chyba nie jest wymagane? Przypominam że abonament to 10zl/mc a więc kwota symboliczna.

              • 1 0

            • Dorzuc rowerzystów i hulajnogi. Korzystaja a nie płacą nic.

              • 0 0

        • nie siedzę w domu, mam znajomych, mam hobby (1)

          Z tym, że nie oczekuję, aby całe społeczeństwo zrzucało się na to, abym ja mógł się realizować. Czy Pana podejście sprawdziłoby się, gdyby każdy dorosły człowiek uznał, że aby móc żyć pełnia życia będzie pod domem parkował? Proszę mi pokazać jakim cudem chciałby Pan zaparkować tyle samochodów we Wrzeszczu, Śródmieściu czy Oliwie? Śmiało!

          Bredzić o urojonym odbieraniu wolności łatwo, trudniej racjonalnie wykazać, jak zrealizować swoje postulaty. Samochód nie jest niczym złym. Jednak używa się go 2-3h dziennie, a resztę czasu stoi w miejscu. W mieście przestrzeń jest ekstremalnie droga. A miejsce parkingowe jest najtańszą formą wynajmu przestrzeni. Nie ma tańszej. Dodatkowo mówimy tu o:
          a) ruchu indukowanym (im więcej teoretycznie miejsc parkingowych - tym większy ruch, bo ludzie stwierdzają, że przecież się zmieszczą samochodem to i jadą samochodem)
          b) koszcie alternatywnym. To nie jest tak, że mamy milion czy miliard i jak nie wydamy tego na samochody to te pieniądze wyparują. Każdy kolejny milion wydany na parkingi, drogi, tunele, bezkolizyjne skrzyżowania itp. to milion czy miliard, jakiego nie wydamy na szkoły, przedszkola, naukę, parki, ochronę zdrowia czy obniżkę podatków.

          Samochody wymagają koszmarnie drogiej infrastruktury i nie są w takich ilościach, jakie widzimy w godzinach szczytu korzystne, ani dla zdrowia, ani dla ekonomii, ani dla społeczeństwa. Jest urbanistyka. To techniczna dziedzina nauki. To, o czym Pan pisze jest dawno opracowane. I nie, pana podejście jest błędne, bo nie bierze Pan pod uwagę skali zjawiska. Patrzenie tylko na egoistyczne potrzeby jednostki, bez spojrzenia na całość przemieszczania się setek tysięcy ludzi w dużym mieście nie ma sensu.

          • 2 3

          • To wyprowadzmy wszystkie biurowce poza miasto. I sklepy. Wtedy mieszkajacy poza centrum nie beda musieli tu przyjeżdżać. I zakaz turystyki, Bo jest zbyt duza ilośc łażących bez sensu,

            • 0 0

        • Bez dzieci

          • 1 0

    • Wtedy każdy sobie wykupi tam gdzie najczęściej parkuje i efekt będzie identyczny jak gdyby parkometrów nie było

      • 11 6

    • A wiesz ze (3)

      Sa miasta gdzie w ogole nie trzeba placic za parkowanie

      • 13 5

      • Są, na przykład Pcim.

        Ale to w ogóle magiczne miejsce, tam byle szwaczka potrafi z pensji 1600zł/mc odłożyć 800tys zł na akcje firmy kolegi syna.

        • 8 7

      • proszę podać takie miasto o wielkości 500 tys. mieszkańców

        I proszę podać, jak wielu turystów tam jedzie (bo fakt, że wiele osób przyjeżdża do Gdańska świadczy o tym, że warto. Targ Węglowy niestety wciąż robi za parking, zamiast za cel przyjazdu. Podobnie Rybny i Drzewny).

        • 1 2

      • w tych miastach kierowcy tracą czas i pieniądze na szukanie wolnego miejsca do parkowania

        wiele z tych miejsc jest zajętych przez 100% czasu przez nieużywane samochody lub ich wraki, inne są wykorzystywane przez 23 godziny na dobę bezproduktywnie. O jakości życia w takich miastach nie wspomnę - to Trzeci Świat.

        • 0 1

    • Zadne tam ..calkiem spoko''.To grabiez .Won z parkometrami... (2)

      Zadkuzaice miasto bo miliony pakujecie w uklady deweloperskie fundujac im infrastrukture np kanalizacje.....Ktora deweloper powinien robic na wklasny koszt a ktora to powinna nalezec po podlonczeniu do miasta.Mamy juz chyba niezle zadluzenie mimo waszych parkometrow bo zarobione pieniadze znowu walicie w dary dla deweloperow.!!!!

      • 9 5

      • smiac mi sie chce

        na mysl, ze oficjalnie to za sprawa mieszkancow te parkometry, bo tak chcieli....ach, na pewno, za zadu....u jak raclawicka, czy kochanowskiego gdzie nawet sklepow zadnych nie ma ani biur, a polowa podworek pogrodzona plotami.... niebawem wybory, nie zapomnijcie zaznaczyc opcji "chce platnych chodnikow wokol domu"

        • 7 2

      • Niech ci ciemnogrodzkia kupi komplet znaków diakrytycznych, ja stawiam.

        • 1 2

    • Dokładnie!!!

      • 1 0

    • Jak zapłacę abonament to rządam aby miejsce parkingowe na mnie czekało!!!!!

      • 0 0

  • Dziękujemy pani Olu (4)

    Za to że jest taka pani antyspołeczna. Dziękujemy, ale z pani usług już zrezygnujemy przy urnach.

    • 61 13

    • (1)

      Czle centrum powinno byc w SPP

      • 6 5

      • Całe centrum jest w strefie ograniczonej dostępności

        • 3 1

    • antyspołeczny jest autoholizm

      przejawia się m.in. w roszczeniu sobie pretensji do stawania samochodem za darmo w dowolnym miejscu miasta

      • 6 11

    • Za takie działania

      ma mój głos.

      • 3 6

  • Dajcie mapę z dokladna strefa (2)

    Może by tak mapkę umieścić?

    • 21 5

    • Właśnie. Nie można się doszukać szczegółowych informacji.

      • 7 5

    • A po co ...?

      Będzie ustawiony znak "strefa" płatnego parkowania, który miniesz bez zauważenia go, żebyś potem jeszcze zastanawiał się czy masz płacić czy nie i żebyś stwierdził, że chyba nie. Powinien być na każdym znaku z oznaczeniem "P" dodatkowy rysunek monet lub parkomatu, żeby nie trzeba było zastanawiać się czy jestem w strefie czy nie.

      • 2 0

  • Może podacie o jakie konkretnie ulice chodzi? (2)

    • 15 3

    • Masz internet. (1)

      Nie możesz znaleźć,?

      • 0 10

      • Jak nie chcesz pomóc to zamilcz

        • 6 0

  • oczywiście wszystko to dla dobra i za zgodą mieszkańców (5)

    Doją was aż miło, w wy ich dalej wybieracie. Czy to normalne?

    • 54 10

    • Ja siw ciesze. Bedzie gdzie zaparkowac

      • 7 9

    • lepiej stosować opłaty niż tracić czas na szukanie wolnego miejsca do parkowania

      ciekawe, czy potrafisz to ogarnąć swoją wyobraźnią?

      • 4 4

    • Z moim poparciem.

      • 1 6

    • To byłi "na wmiosek mieszkańców"

      • 5 1

    • W Oliwie mieliśmy zebranie w tej sprawie i z tego co pamiętam tylko jeden pan był przeciw, a to dlatego, ze radny ponoć nie odpowiedział na jego pytanie. Perspektywa, ze znowu będziemy mieli gdzie parkować sprawiła, że wszyscy poza nim się zgadzaliśmy z propozycją. I nie żałujemy.

      • 2 0

  • Janusze juz na Olszynce beda parkowac zeby nie placic

    • 16 7

  • Parkopodatek (4)

    Dla Gdańszczan z Rej GD roczny abonament np. 1000pln i bez przeliczania na minuty i parkowanie w całym mieście! A co do kar to 130 od razu a 200 później jawnie naciągactwo -wykroczenie to samo i basta to jest kpina z prawa!

    • 11 14

    • Racja! Powinno byc 260 zl jak wskazano wg ustawy!

      • 3 3

    • Równa opłata dla wszystkich.

      Dla mieszkańców i turystów. To byłoby sprawiedliwe i zgodne z prawem.

      • 1 5

    • wiesz że teraz nie trzeba zmieniac tablic rejestracyjnych po zakupie używanego auta? (1)

      A auta leasingowe w papierach są wpisane np. na Warszawę, Wrocław czy inne miasto chociaż jeździ nim mieszkaniec Gdańska.
      Co jeszcze, może zaglądac kierowcom w majtki żeby stwierdzić czy są z jakichś wyższych sfer?

      • 4 1

      • Szanujący się Gdańszczanin zrobi wszystko, żeby jeździć na GD

        przerejestruje samochód mimo że nie trzeba, dogada z lizingodawcą blachy itd. natomiast Gdańszczanin który jeździ na innych blachach nie może się nazywać prawdziwym mieszkańcem tego miasta więc niech płaci

        • 3 0

  • W Końcu! (4)

    Tylko podniesc cenę do 6.30 za 1 godz od Nowego Roku!
    No i oslupkować tam gdzie będą wciskac swe blachosmrody za darmo!
    Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów!

    • 14 42

    • miasto powinno być bardziej dla ludzi niż dla samochodów (2)

      obecnie Gdańsk nadal jest głównie dla samochodów w bardzo wielu miejscach, które można by udostępnić ludziom. Chodzi mi np. o chodniki, które bywają często zastawione samochodami. Czekam na opracowanie i wdrożenie programu stopniowego uwalniania chodników, ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 7 8

      • Dokładnie!

        Teraz to tylko 1 szy krok

        • 2 1

      • słupków nie wystarczy, a nic innego na kierowców nie działa

        • 0 0

    • "blachsmrody" i już wiadomo że nie ma się do czynienia z kimś normalnym.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane