- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Płażyński pyta o komunikację, Lisicki odpowiada
Pytania o cięcia w rozkładach jazdy autobusów, warunki pracy motorniczych i kierowców autobusów czy niesprawną klimatyzację w taborze GAiT zadał w piątek na konferencji prasowej kandydat PiS na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński. Na spotkanie pod siedzibą miejskiego przewoźnika przy Jaśkowej Dolinie niespodziewanie przyszedł też prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów Maciej Lisicki.
Kacper Płażyński, powołując się na rozmowy z pięcioma kierowcami i motorniczymi przekonywał, że klimatyzacja w pojazdach GAiT nie funkcjonuje jak należy i dopytywał prezesa Lisickiego o odsetek pojazdów posiadających sprawną klimatyzację, a także koszt wyposażenia w nią całego taboru należącego do miejskiego przewoźnika.
- Codziennie nasi kierowcy przewożą nie tysiące, nie dziesiątki tysięcy, lecz pół miliona pasażerów. Wypadałoby, by kandydat na prezydenta Gdańska nie wprowadzał w błąd i wcześniej odrobił pracę domową - zaczął prezes Maciej Lisicki. - Mamy 100 tramwajów i ponad 170 autobusów. W klimatyzację wyposażona jest połowa tramwajów i 90 proc. autobusów, co jest najlepszym wynikiem w kraju. Oczywiście może się zdarzyć, że w którymś z nich coś nie zadziała, ale zapewniam, że procent sprawności klimatyzacji przynoszącej ulgę pasażerom wynosi ponad 90 proc. Codziennie zresztą podpisuję po kilka faktur wystawianych przez firmę, która serwisuje nasze urządzenia - zapewniał Lisicki.
Co ciekawe, koszt wyposażenia jednego autobusu w klimatyzację wynosi 40 tys. zł, a w tramwaju - 300 tys. zł. Nie wszystkie pojazdy się jednak do tego nadają. Dotyczy to zwłaszcza wozów starszego typu, gdzie na przestarzałej konstrukcji dachu nie da się zawiesić urządzeń ważących nawet 500 kg. Jak zapewniali obecni na spotkaniu pracownicy GAiT, klimatyzacja w pojazdach co do zasady wymieniana jest co sześć lat, a czyszczona i uzupełniana w "czynnik chłodniczy" dwa razy do roku.
Kandydata PiS tłumaczenia Lisickiego i jego pracowników jednak nie przekonały. Płażyński pytał dalej, m.in. o obowiązek noszenia przez kierowców w upalne dni krawatów.
- Dochodzą do mnie niepokojące głosy, że kierowcom brakuje zimnej wody do picia, że pracują w trudnych warunkach, a spółka jeszcze ich karze za brak krawatów - mówił Płażyński.
- Naszymi pracownikami nie tylko możemy się chwalić, ale jeśli zachodzą pewne nieprawidłowości, musimy też wyciągać konsekwencje - odpowiadał Lisicki. - Nie jest prawdą, że noszenie krawatów w upalne dni jest obowiązkiem. Odchodzimy od tego i pozwalamy - sam mam takie uprawnienia - by kierowcy nie musieli w nich jeździć. W każdych innych warunkach taki obowiązek jest i jeśli ma pan sygnały od kierowców, którzy dostali takie kary, to trudno.
GAiT poinformował także, że:
- dziennie spółka wydaje 2640 półlitrowych butelek wody dla swoich pracowników - to około po 2,5l dla każdego prowadzącego pojazdy dziennie, nie ma limitu;
- ZTM, który stawia wymagania co do jakości usługi, zwalnia kierowców z obowiązku noszenia krawatów, co jest związane z upałami.
Na pytanie o cięcia w rozkładach Lisicki zwrócił uwagę, że jest prezesem przewoźnika, a nie organizatora przewozów, a więc Zarządu Transportu Miejskiego.
- Zapewniam, że ostatnie zmiany w rozkładach nie były podyktowane naszymi problemami kadrowymi. Obecnie mamy wystarczającą liczbę kierowców - podkreślał Lisicki.
- Czyli nie ma pan stawiska w tej sprawie? - pytał Płażyński.
- Nie mam i nie będę miał, bo my tylko wykonujemy usługę, jaką zamówi ZTM. Proszę ich o to pytać - odpowiedział były wiceprezydent Gdańska.
Opinie (432) ponad 20 zablokowanych
-
2018-08-04 14:26
Klima w pojazdach! (3)
Niesprawna klimatyzacja w pojazdach w czasie upałów powinna ten pojazd dyskwalifikować pod względem technicznym jako sprawny nadający się do wyjazdu w trasę.
- 4 2
-
2018-08-04 14:34
Przetłumacz ten szyfr teraz na polski,albo nie pij w czasie upałów.
- 2 1
-
2018-08-04 14:40
(1)
a w zajezdni ma czekać w blokach startowych kilkadziesiąt pojazdów gotowych na podmiankę :)))) Chcemy za to płacić??? Może lepiej do rozumu przemówić tym, którzy "nie lubią" klimy i na złość otwierają okna. I spróbuj takiemu/takiej wytłumaczyć, że to kompletnie zeruje pracę klimy, która i tak musi sobie radzić z otwieraniem drzwi co parę minut.
- 2 3
-
2018-08-06 11:13
Gites
To nie jest że nie lubią klima nie jest serwisowana poprawnie syf kiła mogiła ja tego w kabinie kierowcy nie właczam i okenko sobie otwieram . A klime naprawiali mi w autobusie 2 lata i tylko zaczeła działać a dolotów nikt nie czyści taka prawda
- 0 0
-
2018-08-04 15:02
Adamowicz nie pyta o komunikację
Nie interesuje go to wcale
- 8 3
-
2018-08-04 15:06
jak slysze tych wszechwiedzacych
Kierowców i związkowców to mnie śmiech ogarnia
- 4 6
-
2018-08-04 15:34
Kiedy zmiany w zarządzie GAIT? Lisicki się nie nadaje, co najwyżej do sprzątania taboru
- 9 0
-
2018-08-04 15:57
Punktuj Płazynski
tych grubych urzedasów ten uklad platformiany skorumpowany,
- 6 8
-
2018-08-04 16:16
Niszczysz legendę swojego ojca, Kacper.
Sprzedałeś się Dojnej Zmianie PiS albo dla chęci zysku, albo z głupoty.
Jedno i drugie Cię dyskwalifikuje.- 7 7
-
2018-08-04 16:36
Kacper jest funkcjonariuszem Dojnej Zmiany PiS
Znany jest z nazwiska i ma parcie na stanowiska. Legitymacja PiS mu ułatwia sprawę. Spółki Skarbu Państwa stoją dla takich ludzi otworem. a Kacper już korzysta z benefitów, teraz pcha się po kolejne.
Ojciec by się ciebie wstydził, Kacper.- 8 6
-
2018-08-04 17:20
Kacperek to jest jednak glupek....ale dorwał Lisickiego na noszeniu krawatów przez motorniczych....żenada
- 7 4
-
2018-08-04 17:26
Maciej Płażyński cieszył się szacunkiem wszystkich ale synek mu się po prostu nie udał
polityk z niego żaden a szkoda bo marnuje etos Ojca
- 4 8
-
2018-08-04 17:57
Kacper może tez dyskutować o odległych galaktykach
Zna się pewnie podobnie
- 5 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.