• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Euro pociągi do Warszawy znowu zwolnią

Michał Sielski
27 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną. Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną.

Od piątku podróż pociągiem do Warszawy zajmie nawet sześć godzin. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy na tory wracają robotnicy, którzy wznowią modernizację trasy Gdynia-Warszawa.



Podróżujesz jeszcze pociągami?

Podczas Euro 2012 TLK "Kaszub" jechał pomiędzy Warszawą a Gdańskiem 4 h 37 min. To dzięki temu, że część prac na czas piłkarskiego święta zostało zawieszonych. Do tego np. pociąg "Neptun" nie jeździł w kategorii Intercity, choć miał te same wagony i rezerwację miejsc. Dzięki temu pasażerowie za bilet płacili mniej - 68 zł, a nie 127 zł.

Teraz remonty znowu ruszają na dobre, więc czas podróży się wydłuży, a ceny biletów... wzrosną. "Neptun" będzie bowiem ekspresem, zmieni nazwę na "Jantar" i będzie jeździł aż do Helu. Za bilet z Trójmiasta do Warszawy zapłacimy 127 zł.

- Jantar to nasz flagowy wakacyjny pociąg na Hel. Uznaliśmy, że tak jak w poprzednich latach, będzie ekspresem - tłumaczy Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Na osłodę proponuje korzystanie z ofert promocyjnych: Super Bilety można kupić w Internecie już za 29 zł, ale ich ilość jest ograniczona, w kasach dostępny bywa za to Bilet Wakacyjny, który można dostać za 49 zł.

Czytaj także: Słoneczny łączy Trójmiasto z Warszawą

Pociągi zwolnią, bo prace będą prowadzone praktycznie na całym odcinku pomiędzy Trójmiastem a stolicą. Pisaliśmy już o poprawkach, jakie cały czas wykonuje wykonawca odcinka z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa (ten fragment kosztował 480 mln zł).

W piątek na dobre wznowione zostaną też prace na odcinkach LCS Iława i LCS Malbork. W obszarze LCS Iława powstanie prawie 116 km nowego układu torowego, osiem przejść dla pieszych pod torami, 15 wiaduktów kolejowych oraz 10 wiaduktów drogowych. Zainstalowanych zostanie 186 urządzeń do odstraszania zwierząt i siedem przejść dla tych, które zdecydują przeprawić się przez przepusty i mosty. Zlikwidowane zostaną dwa przystanki - Ząbrowo pod Iławą i Mikołajki Pomorskie pod Malborkiem. Prace trwają też w Trójmieście (szczegóły w ramce poniżej).

Modernizacja trasy kolejowej E65 Warszawa-Gdynia pochłonie ok. 10 mld zł. Po remoncie, który nie wiadomo kiedy się zakończy (termin wielokrotnie przesuwano, choćby ze względu na poprawki o których wyżej, obecnie mówi się początku 2015 r.), pociągi Intercity obsługiwane przez składy nowej generacji Pendolino mają przejechać trasę Gdynia - Warszawa w 133 minuty.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, wykonywane są następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł wykonywane są następujące prace:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • Dla sympatycznych poMATOŁÓW-jak śpiewał Młynarski-picu picu!!!Dłodzy wybołcy! (1)

    My n a p ł a w d ę nie myślimy o was!Do 'błuxelki' mamy s w ó j Comfort Jevło-expłess z salonem dla 1 osoby, płysznicem, Sat TV, intełnetem, wygodnym łożem. A wy? Jak śledzie z papiełowym "prześcieładłem" bez poduszki, koca, po 6(!) w jednej klatce...Jasne?!

    • 1 2

    • Idz do pracy

      Mowie to kazdemu narzekajacemu pisowcowi. To doprowadza ich do szalu, bo przeciez im sie nalezy!

      • 0 1

  • Panie Sielski - dla przypomnienia

    TLK "Kaszub" jedzie przez Bydgoszcz - więc jego czas jazdy ma tyle wspólnego z robotami co Dawid ze Zbowidem ...

    • 5 1

  • jak dojechać do Warszawy??? (3)

    obiecana przez rzad droga ekspresowa nr 7 nie powstała kolej też nie funkcjonuje. To może prywatny helikopter??

    • 11 1

    • Faktycznie samolotami taniej niedługo będzie jak koleją :)

      • 2 0

    • (1)

      Polskim Busem za 5 dych. Nie wiem kto płaci tyle kasy za miejsce w gruchocie dla żartu nazwanym ekspresem, chociaż podróżuje się nim wolniej niż konno za cara.

      • 5 2

      • no ale ten bus tez sie wlecze kilka godzin, są korki często spowodowane wypadkami.

        • 2 0

  • A dlaczego chociaż raz

    podróżni nie mogą zastrajkować, przeciwko takim praktykom? "Dzień bez biletu w ramach akcji protestacyjnej". Flag nam nie brakuje, a więc jazda. Oflagować się można, gwizdek ze sobą zabrać i odjazd....

    • 11 1

  • hahahaa

    Przecież oni nigdy na Euro nie przyspieszyły.

    • 6 0

  • Przed wojną ta trasa była pokonywana przez 3,5 godziny, czemu teraz jest to czas dwukrotnie wyższy ? (3)

    Chory kraj do zaorania przez kombajn i zalania betonem. Niech Niemcy zrobią z POlszy jeden wielki parking bo to g.wno, a nie kraj.

    • 13 5

    • 1) bo są te same tory (a może i pociągi) które przez tyle lat się zużyły, z wiekiem prędkość maleje.
      2) Bo są prowadzone remonty (i pociągi muszą jeździć wolniej żeby uważać na budowniczych chodzących po torach :P)

      • 2 2

    • Przed którą wojną? (1)

      Chyba przed tą w Zatoce Perskiej o Kuwejt i to na odcinku Gdańsk - Warszawa Wschodnia, a nie Gdynia - Warszawa Zachodnia.

      Natomiast przed II Wojną Światową, ta trasa wcale nie bhyła pokonywana przez bezpośrendie pociągi pasażerskie między Gdynią i Warszawą, bo przecinało ją pięc granic państwowych. A pociągi z Gdyni do Warszawy przez Bydgoszcz - Kutno jechały znacznei dłużej.

      • 3 1

      • nieprawda był ekspres do Gdyni

        Lux-Torpeda i jechał 3 godziny

        • 1 0

  • PL Expres

    No tak latwiej cos mozna nazwac Expresem i juz mozna kasowac drozej(a czas jazdy dluzszy) takie rzeczy to tylko w PL.Jade do UK i tam expres przemierzajacy okolo 300 km 1.30h

    • 8 0

  • Jakoś mnie to nie dziwi i nie zas(kokospoko)czyło...

    • 6 0

  • Byle się nie wykoleiły... a nie zapomniałem, to propaganda mająca szkalować nasz wielki rząd...

    • 3 1

  • POLECAM POLSKI BUS (2)

    WPRAWDZIE JAZDA JEST 5 GODZIN ALE ZA 30 PLN JADĘ W DWIE STRONY - 7 JEST W 70% NAWET 2 PASMOWA - dostałem w tej cenie kawę, kanapki, lody, sok do picia . -rewelacja jada co godzinę i miejsce obok mnie wolne

    • 6 4

    • chyba w 70% jest jedno pasmowa a nawet 80% jedno pasmowa

      • 2 0

    • 30 zł to przepłaciłeś. Ja jeżdżę za 1 zł i tez dostaję kawę

      W sumie mozna powiedzieć że płacę złotówke za kawę a jazda do Warszawy gratis

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane