- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Po buspasach w Gdyni mogą jeździć taksówki
Od kilku dni po buspasie na ul. Władysława IV w Gdyni mogą oprócz pojazdów komunikacji miejskiej jeździć także taksówki. W najbliższych dniach będą mogły wjechać także na ul. Morską i Estakadę Kwiatkowskiego.
Buspasów ma przybywać
Urzędnicy zachęceni m.in. dobrym przyjęciem nowych rozwiązań postanowili kontynuować wytyczanie buspasów. Kolejny został wytyczony na początku października na ul. Władysława - ułatwia on przejazd autobusom w kierunku Sopotu. Następny pojawił się w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża.
Wszystkie były dofinansowane z pieniędzy Unii Europejskiej w ramach projektu Civitas Dyn@mo, który potrwa do końca przyszłego roku, ale buspasy mają powstawać nadal.
Przymiarki dotyczą drugiej strony ul. Władysława IV oraz Morskiej w kierunku centrum na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo. W tym drugim przypadku łatwo może nie być, bowiem osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej już rozpoczęły oficjalny protest przeciw ich powstaniu. Powodem jest obawa o zmniejszenie obrotów. Miasto odpowiada, że chodzi głównie o wydłużenie zatok autobusowych i nikt likwidacji miejsc parkingowych nie rozważa.
Taksówki jako element transportu masowego
W ostatnich dniach zdecydowano o tym, że po buspasach będą mogły jeździć także taksówki. Na początek na ul. Władysława IV. Z powodu tego, że na Kieleckiej są specjalne pętle indukcyjne umożliwiające włączenie się do ruchu na Witominie autobusom, tam taksówkarze nie będą mogli jeździć, by nie stwarzać zagrożenia w ruchu.
- Rozwiązanie wprowadziliśmy przede wszystkim w oparciu o doświadczenia innych miast, ale też opinie taksówkarzy. Buspas ma służyć transportowi masowemu, głównie komunikacji miejskiej, ale i taksówka z pasażerami mieści się w tym pojęciu - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Urzędnicy z ZDiZ nie planują dopuszczenia na tych pasach ruchu rowerzystów ani motocyklistów, jak zdecydowali niedawno ich odpowiednicy w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (186) 4 zablokowane
-
2015-12-15 17:06
(1)
Czekam na buspas na Wielkopolskiej. Tylko nie 100m, ale na calosci drogi.
- 7 5
-
2015-12-15 17:35
okej a teraz idź weź leki
- 6 4
-
2015-12-15 17:17
Buspasy fajnie się sprawdzają w godzinach szczytu
- 4 4
-
2015-12-15 17:32
taxi - transport masowy ? (1)
Od kiedy to taxi są transportem masowym? Nie wożą więcej osób niż przeciętne auto osobowe. Znowu jakieś lobby się przebiło. Poza tym proszę zwrócić uwagę co po tych modyfikacjach dzieje się na ul. Władysława IV przy skręcie w prawo w ul. Śląską. Czy nie można tam wyznaczyć dwóch pasów do skrętu w prawo?
- 18 1
-
2015-12-16 04:24
Ustwa o transporcie drogowm
- 0 0
-
2015-12-15 17:34
Trójmiasto???
Jak widzę takie zachowanie jednego z miast ( Gdyni) to mam wrażenie że Temu miastu nie pasuje bycie w zespole... Czemu nie korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które zdaje egzamin w sąsiednim mieście, tylko trzeba od nowa eksperymentować??? Jakiś czas temu, na próbę udostępniono w Gdańsku buspasy dla motocykli. Po kilku miesiącach okazało się że ci jeżdżą z głową, nie utrudniają poruszania się innym uprawnionym do jazdy tym pasem, w związku z tym udostępniono buspas dla motocyklistów na stałe. Czy na prawdę Gdynia uważa że tam jeżdżą inni motocykliści?? Nie można od razu udostępnić tego pasa również dla nich?
- 7 3
-
2015-12-15 17:44
Dlaczego taksówkarze ( w większości cwaniaczki) dostali takie uprawnienia? (9)
Miasto ułatwia zarobek tylko jednej grupie...
To może jak wszyscy to wszyscy... pierwsi w kolejce kurierzy.- 20 11
-
2015-12-15 18:17
A kto cie do domu zawozi (2)
Jak pijany po imprezie ledwo na nogach stoisz? Tylko mętnym wzrokiem wypatrujesz zapalonego koguta ;)
- 4 9
-
2015-12-15 18:18
milicja
- 1 2
-
2015-12-15 20:23
Uber
- 4 2
-
2015-12-15 22:39
Dostawcy jedzenia (2)
Też powinni mieć ten przywilej. 3 osoby też spoko. Gdzie można kupić ludzkie kukły?
- 3 0
-
2015-12-15 22:44
Moim zdaniem powinni móc jeździć po buspasach pracownicy wszystkich firm i urzędnicy
zarówno w godzinach pracy jak i po.
- 1 1
-
2015-12-15 23:53
W Neapolu
Tam to juz przerabiali
- 0 0
-
2015-12-15 22:58
pomysl zanim napiszesz (2)
bo jak bedziesz jechal ze mna taksowka to specjalnie dla Ciebie nie bede jechal bus pasem i bede stal w korku:) odpowiada? ale zapomnialem ze dla Ciebie wydac w sobote 20-30zl jeszcze na 4osoby to kupa szmalu:)
- 4 3
-
2015-12-16 09:13
(1)
Nie bedziesz mial tej radochy i nie pojedziesz ze mna swoja taksowka bo ja z cwaniakami nie jezdze. Nie dam Ci zarobic. Wole jechac skmka i sie kawalek przejsc.
- 2 2
-
2015-12-16 23:22
plebsu nie woze😊
- 0 0
-
2015-12-15 18:10
Dlaczego w Gdyni od kilku lat infrastrukturę drogową tworzy się głównie farbą?
Same bus pasy i ścieżki rowerowe. Jest już tak dobrze, że nowych dróg/pasów nie trzeba budować?
- 10 3
-
2015-12-15 18:16
a na estakadzie TIR- y !!!
to jest dramat jak idioci tirow lecą buspasem, gdzie jest policja ???
- 6 2
-
2015-12-15 18:27
(1)
Taksiarze to i tak cwaniaki i oszuści. po co im jeszcze ułatwiać życie?
- 14 10
-
2015-12-15 22:48
lepiej cwaniak jak taka traba jak Ty.. co tylko w necie potrafi wyrazic taka oblyskotliwa opinie:)
- 2 2
-
2015-12-15 18:51
Motocykle przyczyniają się do mniejszych korków - w Gdańsku to rozumieją - w Gdyni niestety nie - szkoda :(
- 8 5
-
2015-12-15 18:56
Zapory kolejowe Gdynia (1)
Jak długo będziemy tracili własny i bardzo cenny czas przed torami.Na ul.PIASKOWEJ,POŁUDNIOWEJ i na PUCKIEJ.Kolej powinna nam płacić postojowe albo budować wiadukty lub tunele.Średnio tracimy ok.30 do60minut dziennie.40lat temu mówili że na POŁUDNIOWEJ będzie wiadukt i co?
- 12 1
-
2015-12-15 20:29
I dalej tak mówią :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.