- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (63 opinie)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (383 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (343 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Po meczu: piękna hala, dobra organizacja, teraz czekamy na drogi
Hala już działa, przekonało się o tym 11 tys. widzów, którzy na własne oczy obejrzeli zwycięski mecz naszych siatkarzy z Brazylią oraz setki tysięcy widzów, śledzących go w telewizji. Co jednak z układem dróg, które muszą powstać, by nic nie zakłócało komfortu korzystania z hali?
Mecz zakończył się minimalnym zwycięstwem reprezentacji Polski. Z dobrej strony, chociaż nie bez drobnych potknięć, pokazali się także organizatorzy imprezy. Obyło się bez większych problemów z dostaniem się na teren Ergo Areny - drogę kibicom wskazywali przedstawiciele organizatora ustawieni na trasie dojścia do hali.
Problemów nie było także z opuszczeniem obiektu. Ponad dziesięć tys. widzów wyszło z hali w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Większość z nich była pod wrażeniem Ergo Areny. - Hala w środku naprawdę robi wrażenie. Boisko było doskonale widoczne, trudno się do czegoś przyczepić. Dobrze, że powstał w Trójmieście taki obiekt - mówi nasz czytelnik, pan Sebastian.
Drobnym minusem był fakt, iż nie wszystkie latarnie przed halą świeciły się, co powodowało, że grupy kibiców drogi wyjścia z terenu Ergo Areny szukać musiały po ciemku. Część widzów zwracała także uwagę na złe ich zdaniem wytyczenie ścieżek przed halą. Skutek był taki, że niektórzy wychodzili z terenu Ergo Areny idąc "na przełaj", po trawie.
Na wysokości zadania stanęła za to Szybka Kolej Miejska. Po meczu na peronach tłok rozładowywano szybko, a kolejki podjeżdżały niemal jedna po drugiej. Nieco gorzej wyglądała kwestia dojazdu do hali samochodem i parkowania. Jak zwracają uwagę nasi czytelnicy, mimo wyznaczenia specjalnych stref parkingowych i wprowadzenia specjalnych przepustek dla mieszkańców okolicznych osiedli, dużo aut i tak parkowało "na dziko".
To właśnie układ komunikacyjny Ergo Areny jest obecnie największą piętą achillesową obiektu i największą bolączką władz Gdańska i Sopotu. Nie udało się go stworzyć razem z halą. Do niedawna wydawało się, że powstanie dopiero do końca roku 2014. Ostatnio jednak urzędnicy zapowiedzieli szybsze zakończenie prac.
Od czerwca trwa już budowa ronda łączącego ulice Łokietka i Gospody z przyszłą Drogą Zieloną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tak bawili się kibice podczas otwarcia nowej hali.
Gdańsk i Sopot przygotowują się już do ogłoszenia kolejnych przetargów dotyczących kolejnych elementów układu komunikacyjnego hali. Jeszcze w tym roku Sopot wyłonić ma wykonawcę remontu ul. Łokietka
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
Gdańsk ma wyłonić wykonawcę budowy pierwszego odcinka przyszłej Drogi Zielonej, który przebiegać ma od budowanego właśnie ronda do al. Niepodległości na wysokości ul. Czyżewskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W 2012 roku wyremontowany ma zostać również środkowy odcinek ul. Bitwy pod Płowcami
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niestety nadal nie wiadomo kiedy rozpocznie się budowa kolejnego odcinka Drogi Zielonej, która, docelowo, połączyć ma projektowaną Trasę Sucharskiego z ul. Spacerową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Bez ostatniego odcinka Drogi Zielonej stworzenie układu komunikacyjnego hali kosztować ma około 200 mln zł. - 53 mln 640 tys. zł pochodzić będzie z dotacji unijnych, resztą kosztów podzielimy się z Gdańskiem. Wyremontujemy ul. Bitwy pod Płowcami i ul. Łokietka, pokryjemy także 40 proc. wkładu własnego w wypadku zaplanowanego odcinka Drogi Zielonej - mówi Michał Banacki z wydziału strategii rozwoju miasta w sopockim magistracie.
Dlaczego układ komunikacyjny wokół Ergo Areny nie został stworzony wcześniej? Urzędnicy winę zrzucają głównie na mieszkańców Żabianki, którzy oprotestowywali inwestycję. Trudno jednak zapomnieć o sporach Sopotu i Gdańska dotyczących m.in. terminów budowy dotyczącego hali odcinka Drogi Zielonej.
Wydarzenia
Opinie (308) ponad 20 zablokowanych
-
2010-08-19 20:23
Hala zaje......!
Lepsza od tej łódzkiej, na której też byłem podczas ceremoni otwarcia! Tam też grali wtedy siatkarze z.... Brazylijczykami!..Kibiców mniej więcej tyle samo było ale płyta hali dużo krótsza. W Ergo Arenie więcej miejsca nawet zawody lekkoatletyczne mogą się spokojnie odbywac!
- 3 0
-
2010-08-19 21:54
(1)
Niestety akustyk na 2!!!
- 2 1
-
2010-08-19 22:38
akustycy
akustyka dobra, ale nagłośnienie jeszcze nie ustawione . Dramat . Do poprawki - i to szybko !
- 1 0
-
2010-08-19 22:37
Nagłośnienie hali (1)
nagłośnienie na hali , to tragedia. W ogóle nie było słychać spikera i gości! Mam nadzieję ze technicy dźwięku po tej pierwszej imprezie popracują nad tą niedoróbka . Żaden koncert w przyszłości nie odbędzie się przy takim nagłośnieniu!
- 0 1
-
2010-08-19 23:39
O_o
nie było słychać spikera? a to dziwne, ja od początku do końca słyszałem go doskonale (loża vip, sektor C3)
- 0 1
-
2010-08-19 23:47
mnie zastanawia jedno
czemu Ergo arena została akurat w tym miejscu zbudowana (cieszę się, że w ogóle powstała), nie lepiej było ją zbudować w miejscu o dużo lepszej infrastrukturze? Przez co byłoby dużo mniej wydatków...- 0 1
-
2010-08-19 23:49
bardzo trafne spostrzeżenie tego pana z ok. 1:10
na tym video...
- 0 0
-
2010-08-20 07:33
nie podoba mi się to!!!!!!!!!!1
jeśli mówicie czy piszecie o HALI to Gdańsk-Sopot tak nakazuje alfabet...........!a nie na opak
- 0 2
-
2010-08-20 08:54
Jest jakieś miejsce w necie gdzie można zobaczyć grafik najbliższych imprez?
- 1 0
-
2010-08-20 09:30
czesiu
OK HALA PIEKNA ALE Z BILETAMI PROBLEM KUPILEM BILET ZA 120 I NIE MIALEM MIESCA NIE BYLO TAKIEGO
- 0 0
-
2010-08-31 16:11
łapy precz od Lechii
ej dziadek , nie podskakuj!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.