• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po nowych torach do gdańskiego portu pociągi pojadą 100 km/h

erka
21 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jednym z istotnych elementów jakie zostaną wykonane w ramach modernizacji linii kolejowej do gdańskiego portu jest budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą. Jednym z istotnych elementów jakie zostaną wykonane w ramach modernizacji linii kolejowej do gdańskiego portu jest budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na modernizację linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny. Ma to pozwolić na zwiększenie ruchu pociągów przewożących towary masowe i kontenery. Inwestycja przyczyni się również do usprawnienia ruchu żeglugowego na Martwej Wiśle, a dzięki modernizacji linii kolejowej prowadzącej do portu jej przepustowość wzrośnie trzykrotnie.


Modernizacja połączenia kolejowego portu w Gdańsku przewiduje ułożenie toru w technologii bezstykowej na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym na podsypce tłuczniowej. Modernizacja połączenia kolejowego portu w Gdańsku przewiduje ułożenie toru w technologii bezstykowej na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym na podsypce tłuczniowej.

Linia kolejowa Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny jest typową linią dedykowaną ruchowi towarowemu.

- Jej długość wynosi ponad 16 km, a ze względu na jej nienajlepszy stan techniczny, od 2002 roku ruch pociągów odbywa się tylko po jednym torze - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Z uwagi na parametry eksploatacyjne prędkość maksymalna na linii wynosi 60 km/h, jednak  w niektórych miejscach pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

Inwestycja będzie polegała nie tylko na budowie nowych torów w miejsce istniejących, ale dodatkowo obejmie również budowę lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym Gdańsk Port Północy.

Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas. Szacowany koszt inwestycji to ok. 505 mln zł. Jej realizacja zaplanowana jest na lata 2013-2015. Realizacja inwestycji umożliwi wzrost zdolności przepustowej linii kolejowej z obecnej liczby 82 pociągów do 240 pociągów na dobę.

Co byś zmienił w funkcjonowaniu państwowych spółek kolejowych?


Minimalizacji hałasu i wibracji ma służyć szlifowanie szyn, które wykonane zostanie po modernizacji linii i budowa ekranów akustycznych. W planach jest także montaż elementów odblaskowych (tzw. wilczych oczu) oraz budowa w przepustach suchych chodników dla zwierząt.

Jednym z istotnych elementów prac jakie zostaną wykonane jest też budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, który będzie wyższy niż dotychczasowy, co w konsekwencji poprawi warunki żeglugowe na Martwej Wiśle. Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.

Połączenia kolejowe z Portu Gdańsk poprowadzone są we wszystkich strategicznych kierunkach, tj: na południe, zachód i wschód. Obecnie dwie magistrale kolejowe łączą Gdańsk z południem Polski, przez Łódź/Warszawę do Katowic/Krakowa. Ponadto Gdańsk posiada dwie zelektryfikowane linie kolejowe z Poznaniem i Wrocławiem oraz zelektryfikowane połączenie ze Szczecinem i obwodem Kaliningradzkim.
erka

Miejsca

Opinie (46)

  • majngott !

    100 km na godzinę ciężkie składy po rozsypujących się wiaduktach nad sienną i lenartowicza. kiedyś tam przechodziłem jak wolniutko jechał pociąg i oderwał sie od wiaduktu cały płat rdzy.

    • 7 5

  • Zanim się ten pociąg rozpędzi na tym odcinku do 100km/h to już będzie w morzu, a co dopiero się zatrzymać.

    • 13 2

  • swietna wiadomosc :-)

    • 5 0

  • nie wiele szybciej niż ja jeżdżę rowerem a mamy 2013 rok o ile się orientuje.

    • 4 0

  • głupiutka ankieta

    Sugeruję włączenie do ankiety choćby jednej opcji która nie jest socjalistyczna. Redaktorzy Trojmiasto.pl mogą mieć problem ze skonstruowaniem takiej opcji, więc podpowiadam:

    - w 100% sprywatyzować.

    • 2 1

  • bez sensu po co komu jechac z towarowym ponad 100km/h (1)

    koksy sie speiszą tylko w swoich BMW także bez sensu inwstycja w tory towarowe

    • 2 2

    • beda tam jezdzic wagony z koksem wiec wszystko sie zgadza;)

      • 1 0

  • a wyspa sobieszewska dalej ledwo przejezdna

    co za tragediiaaa

    • 4 1

  • roznice

    ludziska, co innego rewitalizacja a co innego modernizacja. tu bedzie totalny rozpier... i budowa prawie od nowa. same ekrany akustyczne,ktore zaslonia tory od pola, kosztuja pare milionow zlotych. zobaczcie kiedys kosztorys takiej inwestycji a pozniej sie wypowiadajcie:)

    • 1 0

  • strach

    przechodzić po torach na skóty ! Nie będzie czego zbierać ! Trzeba będzie próbować na trzeźwo...

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane