• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wyborach ograniczą ruch w Sopocie?

Piotr Weltrowski
2 kwietnia 2024, godz. 21:00 
Opinie (155)
Najnowszy artykuł na ten temat Radni Sopotu nowej kadencji. Pełny skład
Czy parkowanie w Sopocie powinno być płatne także w weekendy, a w dolnym tarasie miasta ruch samochodów powinien zostać ograniczony? Na te pytania odpowiedzieli nam kandydaci na prezydenta Sopotu. Czy parkowanie w Sopocie powinno być płatne także w weekendy, a w dolnym tarasie miasta ruch samochodów powinien zostać ograniczony? Na te pytania odpowiedzieli nam kandydaci na prezydenta Sopotu.

Zapytaliśmy wszystkich kandydatów na prezydentów Gdyni, Gdańska i Sopotu o sprawy ważne dla całego Trójmiasta, a także poszczególnych miast. Publikujemy odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz w podjęciu decyzji, na kogo głosować. W tym odcinku zaprezentujemy odpowiedzi kandydatów z Sopotu, dotyczące konkretnych rozwiązań związanych z parkowaniem w mieście i ruchem samochodowym w jego dolnym tarasie. W kolejnym odcinku zaprezentujemy ich odpowiedzi dotyczące możliwych oszczędności w budżecie miasta.



Wszystko o wyborach samorządowych: listy kandydatów, programy - sprawdź w naszym serwisie



Płatne parkowanie w weekendy?



Wszystkim kandydatom na prezydenta Sopotu zadaliśmy dokładnie to samo pytanie, jakie znajduje się też w jednej z dołączonych do tekstu ankiet:

Czy w Sopocie powinno być płatne parkowanie w weekend?

Do wyboru były dwie opcje:
a) tak
b) nie

Kandydaci mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi kandydatów prezentujemy w kolejności alfabetycznej.

Nowi prezydenci każą strzelać do dzików?



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim reprezentująca komitet Koalicja dla Sopotu nie zaznaczyła żadnej z opcji. Odpowiedziała jednak komentarzem.

- Parkowanie w Sopocie w weekend powinno być płatne w sezonie, po sezonie bezpłatne. Z myślą o mieszkańcach, ich wygodzie i potrzebach, walczę o zmiany w prawie dotyczące strefy płatnego parkowania. Zgodnie z obowiązującymi od 2021 roku zapisami ustawy o drogach publicznych, Sopot, jako miasto liczące mniej niż 100 tys. mieszkańców, nie może pobierać opłat za parkowanie w weekendy. To absurdalne rozwiązanie prawne - stwierdziła.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa reprezentujący komitet Kocham Sopot zaznaczył w ankiecie opcję a) tak, dodał jednak do tej odpowiedzi komentarz.

- Należy jednak wprowadzić bezpłatne rozwiązanie dla mieszkańców - stwierdził.


Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka reprezentująca komitet W Imieniu Sopocian zaznaczyła opcję b) nie, dodała też komentarz.

- Nie, ponieważ dotyka to również mieszkańców miasta, jest to jeden z postulatów naszego komitetu - stwierdziła.


Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek reprezentujący komitet Mieszkańcy dla Sopotu zaznaczył opcję a) tak, ale sprecyzował w komentarzu, że dla mieszkańców Sopotu parkowanie w weekendy powinno być darmowe.


Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, zaznaczył opcję a) tak, ale skonkretyzował w komentarzu, że dla mieszkańców miasta parkowanie w weekendy powinno być bezpłatne.


Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła zaznaczył opcję a) tak, ale zaznaczył w komentarzu, że obecnie takie rozwiązanie nie jest możliwe przez prawo, które zabrania pobierania opłat w weekendy przez gminy o liczbie mieszkańców mniejszej niż 100 tys. Dodał też dodatkowy komentarz.

- Parkowanie w Sopocie powinno być płatne cały tydzień, ale z wyłączeniem mieszkańców - stwierdził.




Czy do dolnego Sopotu powinno się wpuszczać samochody?



Kandydatom zadaliśmy także inne pytanie dotyczące szeroko pojętego ruchu samochodowego w Sopocie. Brzmiało ono identycznie, jak druga z dołączonych do tego tekstu ankiet:

Czy w przyszłości wjazd do dolnego Sopot powinien zostać zamknięty dla ruchu samochodowego?

Do wyboru były dwie opcje:
a) tak
b) nie

Kandydaci mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi kandydatów prezentujemy w kolejności alfabetycznej.

Po wyborach zbudują parkingi kubaturowe?



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim reprezentująca komitet Koalicja dla Sopotu nie zaznaczyła żadnej z opcji. Pytanie jednak skomentowała.

- Mieszkańcy oczekują ograniczenia ruchu samochodów w pewnych rejonach miasta. Żeby wdrożyć takie rozwiązanie, musimy stworzyć dobrą alternatywę. Powinniśmy zacząć myśleć w Sopocie o elastycznym transporcie mniejszymi pojazdami - stwierdziła.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa reprezentujący komitet Kocham Sopot zaznaczył opcję a) tak, dodał też komentarz.

- To jeden z naszych postulatów, w sezonie dolny Sopot przeżywa koszmar. Chcemy zakazać wjazdu turystom. Musi to być jednak uzależnione od zbudowania drugiego parkingu oraz zabezpieczenia mieszkańców górnego Sopotu, żeby nie spaść z deszczu pod rynnę - stwierdził.


Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka reprezentująca komitet W Imieniu Sopocian zaznaczyła opcję b) nie, ale dodała komentarz.

- Należy jednak uregulować komunikację w newralgicznych rejonach np. w rejonie Placu Rybaków - stwierdziła.


Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek reprezentujący komitet Mieszkańcy dla Sopotu zaznaczył opcję a) tak, ale sprecyzował, że nie powinno to dotyczyć mieszkańców.


Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, zaznaczył opcję a) tak, dodał też komentarz.

- Tak, zdecydowanie, ale za wyjątkiem ekotransportu. Muszą być też specjalne karty wjazdowe dla mieszkańców - stwierdził.


Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła zaznaczył opcję b) nie, dodał też komentarz.

- Nie istnieją przesłanki do tego typu działań. Mieszkańcy dolnego Sopotu powinni mieć prawo do korzystania z samochodu w trakcie dojazdu do miejsca zamieszkania - stwierdził.

Opinie (155) 3 zablokowane

  • Miasteczko nastawione na turystykę w i tak krótkim sezonie (3)

    Utrudnia dodatkowo dojazd i poruszanie się turystów. Ciekawe z czego będzie się utrzymywać miasto, jak w końcu całkowicie ubije turystykę, a wszystkie z nią powiązane przedsiębiorstwa by się wyniosły. Kto będzie płacił podatki? Oczywiście według zielonych utopistów można sobie wziąć kredyt, a realnie raz na 10 lat miasto musiałoby ogłosić bankructwo.

    • 2 4

    • Wyobraz sobie, ze miasteczka turystyczne na calym swiecie wprowadzaja tego typu zakazy i oplaty. Przy Argo arenie jest parking. To rzut beretem.

      • 3 1

    • Ile przychodów Sopot ma z turystyki? (1)

      Hotele, restauracje z reguły mają właścicieli spoza Sopotu

      • 1 1

      • A jak nie turystyka to z czego się utrzymuje?

        Jakie usługi tam są? Jaki przemysł? Może rolnictwo? Litości, nic praktycznie nie ma

        • 0 0

  • sopot powinni odizolować takim płotem wienziennym , by nikt się tam nie wybierał... (2)

    takie więzienie dla mieszkańców ...

    • 1 1

    • (1)

      Niby czemu ?

      • 0 0

      • bo to by odpowiadało stanowi umysłu sopociarzom....

        dotyczy też innych miast

        • 0 0

  • (2)

    Mieszkam w Sopocie i jestem za opłatami. Trudno czasem przecisnac sie przez porozstawiane wszedzie blachosmrody. Pozatym chce oddychac swiezym powietrzem. Przeciwko sa Ci co przyjezdzaja tu i w weekendy robia bajzel swoimi samochodami. Dosc tego.

    • 3 5

    • Dlatego Całe miasto musi być w SPP!

      Następny krok to Al. Niepodległości razem z zakazem wjazdu aut spalikowych

      • 0 0

    • Dlatego trzeba osłupkować i wprowadzić SPP ja Cale miasto!

      Dlatego Całe miasto musi być w SPP!
      Następny krok to Al. Z tym ze obecnie problemem jest Al.Niepodległości razem z zakazem wjazdu aut spalinowych

      • 0 0

  • ja już od dawna realizuję hasło Sopot dla sopocian

    i po prostu tam nie jeżdżę

    • 1 0

  • Osoby nie mieszkające w Sopocie

    uprasza się o nie zabieranie głosu w sprawach dotyczących miasta i mieszkańców

    • 3 3

  • Jak najszybciej wysokie opłaty za parkowanie

    w weekendy dla osób nie mieszkających w Sopocie, 30-40 zł godzina. A następnie zamknięcie wjazdu do Dolnego Sopotu z wyłączeniem mieszkańców i służb

    • 0 4

  • Pada magiczne 100 tys mieszkańców

    Tylko w takich miastach można wprowadzać zakaz dla pojazdów spalinowych. KO walczy aby ograniczenie było możliwe również w mniejszych miejscowościach takich jak Sopot. Dzisiaj mówią o parkowaniu w sobotę i w niedzielę. Jutro wprowadzą zakaz dla samochodów spalinowych w naszym mieście.

    • 3 0

  • Bezpłatne dla mieszkańców? (1)

    A co z gronem ludzi pracujących w Sopocie we wszelakich branżach? Doskonale widzę jak robi się coraz gęściej w miejscach gdzie można zaparkować jeszcze za darmo, bo ludzie dojeżdżają do Sopotu samochodami! I pracują od wielu lat, ale niestety mimo zysku miasta nie mogą liczyć nawet na parking... Stosunkowo niedawno kawałek za przychodnia na Chrobrego było wielkie pole (tak tak, tam gdzie dziura w płocie) i ludzie parkowali, teraz teren wciągnięty w część parkingu kooperacji (Spółdzielni Socjalnej) stoi pusty.

    • 2 0

    • Masz SKM i ZKM tak z Gdanska jak i Gdyni

      Pracuj alw nie podrzucaj nam swój blachosmród.
      Zawsze też możesz kupic elektryka

      • 0 0

  • To jest uzdrowisko a nie giełda w Pryszczu

    Latem smród i hałas jak najedzie aut. Kolej dociera do Sopotu z całej Polski.

    • 2 1

  • Najlepiej betonowe bloczki na wjeździe do Sopotu. Obu stron (1)

    Tak samo przy monciaku na dole. Wszystko padnie. Biznesy zdechną. Ludzie stracą prace. Ale skoro głosowali na takich pacanow to luz

    • 1 1

    • Może jednak spróbujmy, zawsze możesz się mylić

      Turyści mają pociagi w tym i z lotniska, ewentualnie mogą przejechać elektrykami

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane