• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • jakis skandal

    pociąg pojedzie, ale beda do niego wsiadac pasazerowie n akrotkich trasach, bo bedzie tani i zawsze jedno polaczenie więcej, a ci co jadą cała trasę, beda latac samolotami, bo chociaz jest dojazd na lotnisko to komfort jest 100 razy wiekszy i mozna w oczekiwaniu na lot , kawke wypic, i loda zjesc , a nie że nie ma wagonu restauracyjnego i czlowiek moze z pragnienia zginąc, albo byc narazonym na zaczepki podpiwkowanych gości

    • 6 0

  • Koleje chwalą się ile to milionów wydano

    na jej modernizację. Tylko niech podzielą tę kwotę na pieniądze wydane na dokumentację oraz te wydane na konkretne roboty. Okaże się że 90% tych kwot to papierki i rzeczywistość wirtualna na dyskach.

    • 7 0

  • Jest rok 2020 szczyten kolejnictwa w Polsce jest SKM na trasie 1000km i 12 godzin jazdy :) To swietna atrakcja turystyczna

    Jeszce niedawno był reportaż dziennikarza z BBC który twierdził ze warto przyjechać do Polski by jako ekstremalną przygodę przeżyć w polskich PKP!!I jak widac nadal sie niewiele zmieniło!!

    • 8 0

  • Przy paru browarach droga zleci, jak z bicz trzasł! I wcale nie widzę dużych różnic między tym składem a pendolinem...

    • 5 0

  • A ja mam pytanie... (1)

    Kto - nie łamiąc przepisów - przejedzie z Gdańska do Katowic (centrum) szybciej niż w 7,5 godziny? To prawie niemożliwe. A siedzenia w starych rzęchach na pewno nie są bardziej wygodne od tych składów. Kosztów autostrady i benzyny nie wspominam.
    Dlatego jest to jakaś sensowna propozycja dla mniej majętnych.

    • 3 1

    • 4:15

      Katowice centrum - Rumia. pozdrawiam. wyjazd w sobote ok 8 rano byl.

      • 0 1

  • Kupiłam bilet Kraków -Gdynia IC - kilka at temu. (1)

    6 rano wyjazd . Zepsuł się pod Miechowem. Przesiadka w polu na TLK. następna w W-wie. Na dworze 30 , w pociągu 40 st C . ludzie pokotem na korytarzach i w wc.(o dziwo działało) . Przy otwartych oknach nawet nam grzywka nie drgnęła . W Gdyni byłam o 19 .
    wg mnie skm-ką byłby raj.

    • 5 1

    • Brawo ty. Co cie nie zabije to cie wzmocni. Jechałam do Szczecina w lecie z Radomia. 21 wyjazd. W Szczecinie godz. 12 nastepnego dnia. Odechciało mnie sie wc zasów na długo . Ze Szczecina trzeba bylo dojechac do Miedzyzdrojów. Lata 80 te.

      • 1 0

  • A co z toaletami i Warsem?

    • 3 1

  • Marketing

    Marketing polregio to jakiś żart jednostką do Katowic smiech na sali niech lepiej dadzą po dwa sklady do Malborka albo Bydgoszczy

    • 1 1

  • Bardzo dobry pomysł

    To nie będzie typowa SKM ponieważ SKM nie posiada pociągów EN57 z taką modernizacją.
    Argument przemawiający za wybieraniem Polregio na tej trasie jest stosunkowo krótki czas przejazdu ok. 7,5h , a pociąg pendolino na tej trasie jedzie 5:44h . Wszystko będzie zależne jak te pociągi będą wyglądać w środku po modernizacji. Widziałem pociąg EN57-FPS i stwierdzam fakt, że to bardzo nowoczesny pociąg i z "typowej skm" nic w środku nie zostało oprócz blach.
    Oczywiście planowany czas przejazdu jest bardzo interesujący ponieważ te pociągi mogą jechać jedynie 120 km/h.

    • 2 0

  • Dobra konkuremcja

    Dziwi mnie marazm co niektórych z intercity. Że zła jest konkurencją. Pojedzie interregio to i intercity obniży cenę. I będzie im lepiej. Poza tym interregio jedzie inną trasą . Która nie chodzi IC. Wiem dla wszystkich będzie korzyść. Poza tym IC ma jedną wadę. Obowiązkowe miejscówki. Konkurencją jest potrzebna dla wszystkich różnorodność wzmacnia rynek. A nie go osłabia. Będą większe przewozy. Żeby te tory tylko naprawili. Lub dobrze remontowali

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane