• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg z Trójmiasta do Pragi bez przesiadek w 2024 r. Po ile bilet?

Ewelina Oleksy
13 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (360)
Pierwszy bezpośredni pociąg na trasie Trójmiasto-Praga ma pojechać w grudniu 2024 r. Pierwszy bezpośredni pociąg na trasie Trójmiasto-Praga ma pojechać w grudniu 2024 r.

- Nad polski Bałtyk łatwo dojedziesz pociągiem - poinformował w mediach społecznościowych czeski minister transportu. I podał, że nowe, bezpośrednie połączenie kolejowe, które połączy Pragę z Trójmiastem, wystartuje w grudniu 2024 r. Kontrakt został podpisany, pojawiły się już też pierwsze informacje o cenach biletów. Ile zapłacimy za dojazd do Pragi?




Po uruchomieniu bezpośredniego pociągu do Pragi zamierzasz nim tam pojechać?

Obecnie do Pragi można się dostać pociągiem z Gdyni (przez Sopot i Gdańsk), ale jest to podróż męcząca - z przesiadkami (często wieloma) i bardzo długa, bo trwająca od ok. 12 do nawet ponad 15 godz. - w zależności od wybranego połączenia.

Bezpośredni pociąg do Pragi od grudnia 2024



W przyszłym roku ma się to jednak zmienić, bo Trójmiasto ma w końcu zyskać stałe, regularne i - co najważniejsze - bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Czech.

Jego uruchomienie zapowiadano już kilkukrotnie, ale do tego nie doszło. Teraz jednak pojawiły się konkrety, które dają nadzieję, że tym razem się uda.

Sprawdź rozkład jazdy PKP



Poinformował o nich ostatnio czeski minister transportu.

- Praga, Wrocław i Trójmiasto na wybrzeżu Bałtyku zostaną połączone nową linią kolejową od grudnia 2024 r. Z rocznym wyprzedzeniem podpisaliśmy 10-letni kontrakt na linię Ex 32 Praga-Pardubice-Lichkov granica państwowa (Polska). Nad Polski Bałtyk łatwo dojedziesz pociągiem - napisał na Twitterze Martin Kupka, minister transportu w Czechach.
Czeski minister transportu poinformował, że bezpośredni połączenie kolejowe na trasie Trójmiasto-Praga wystartuje w grudniu 2024 r. Czeski minister transportu poinformował, że bezpośredni połączenie kolejowe na trasie Trójmiasto-Praga wystartuje w grudniu 2024 r.

Pociąg z Trójmiasta do Pragi: przejechanie całej trasy ma zająć ok. 9 godz.



Linia ma być ekspresowa, a przetarg na jej obsługę wygrały České Dráhy, czyli odpowiednik polskiego PKP.

W Gdyni i Sopocie najchętniej  w Polsce jeżdżą pociągami W Gdyni i Sopocie najchętniej w Polsce jeżdżą pociągami

Przejazd z Pragi do Gdyni ma trwać ok. 9 godzin. W Polce pociąg pojedzie m.in. przez stacje: Międzylesie, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Gdańsk, aż do Gdyni. Ma w nim być 250 miejsc dla pasażerów.



Pociąg ma jeździć codziennie, 4 razy na dobę w jedną i 4 razy w drugą stronę. Pierwszy skład z Pragi ma ruszać o godz. 6:56, kolejne o 10:56 i 14:56, a ostatni o 18:56. Pociągi mają być wyposażone w klimatyzację, wagon restauracyjny i dostęp do Wi-Fi.

Pociąg z Trójmiasta do Pragi: jakie ceny biletów?



W czeskich mediach pojawiły się już nieoficjalne informacje na temat cen biletów, które mają być atrakcyjne. Póki co mowa o koszcie rzędu ok. 110 zł za przejazd z Trójmiasta do Pragi.

Quiz Atrakcje turystyczne Trójmiasta. Sprawdź, co o nich wiesz Średni wynik 52%

Atrakcje turystyczne Trójmiasta. Sprawdź, co o nich wiesz

Rozpocznij quiz
17:05 14 LISTOPADA 23

Pociąg z Gdyni do Pragi (23 opinie)

Pojedziemy koleją z Gdyni do Pragi od grudnia 2024 roku. Pociągi kursować będą cztery razy dziennie. Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej i Koleje Czeskie zawarły dziesięcioletnią umowę na połączenie kolejowe na linii Ex 32 Praga - Gdynia.
Z Gdyni do Pragi w 9 godzin. Nowe połączenie zostanie uruchomione!
Pojedziemy koleją z Gdyni do Pragi od grudnia 2024 roku. Pociągi kursować będą cztery razy dziennie. Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej i Koleje Czeskie zawarły dziesięcioletnią umowę na połączenie kolejowe na linii Ex 32 Praga - Gdynia.
Z Gdyni do Pragi w 9 godzin. Nowe połączenie zostanie uruchomione!
Zobacz więcej

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • Mnie najbardziej w tym wszystkim zaskakuje, ze to aż 4 składy dziennie (1)

    Oby to słowo tym razem stało się ciałem

    • 10 0

    • poza tym ważne, że składy będą czeskie

      a jak ktoś gdzieś napisał maja lepsze wagony

      • 2 0

  • ten nocny to w wagonach sypialnych czy bydlęcych? (1)

    bo nocne pociągi PKP z miejscami siedzącymi są chyba co najmniej najgorsze w Europie. W krajach postsowieckich jest lepszy standard - cały skład z wagonów sypialnych

    • 6 7

    • Wiadomo, że u Putina jest lepszy standard

      Tam nawet szyny są szersze niż w innych państwach. Rosja to potęga i tam wszystko jest lepsze niż w starej europie.

      • 4 2

  • były za Komuny

    do ..Pragi oraz Budapesztu

    • 6 0

  • brawo CD (1)

    Można za 110 zł tyle km przejechać i im się opłaca a nasze ic za przejazd przez granice woła o wiele wiele więcej bo tu się nic nie opłaca .Może w końcu ten monopol się skończy i ceny będą realne . Ja osobiście kocham Pragę i kilka razy w roku skorzystam z tego pociągi.

    • 9 1

    • Te pociągi to wspólny projekt IC i CD.

      • 0 0

  • Super

    • 5 0

  • po czesku pociąg to vlak.

    • 7 0

  • (1)

    Jeżeli Czesi będą obsługiwały to będzie będzie jeździł

    • 7 1

    • Drahy wyglądaja jak pociąg przewożący głowice na którego dachu walczy Steven Seagal

      No ale przynajmniej połączenia są solidne

      • 2 0

  • Super, tylko czas przejazdu... (2)

    Dziś można przejechać szybciej z przesiadką.

    • 1 6

    • a jak? (1)

      • 4 0

      • Pociągiem na lotnisko i dalej samolotem

        • 2 4

  • Jadę! Super sprawa

    • 4 0

  • Czemu nie wagony pendolino tylko jakis syf z poprzedniej epoki!???jak to wogule zalosnie wyglada (2)

    • 3 12

    • Połączenie zapewne będzie obsługiwane składem railjet, bo właśnie taki tabor zakupili niedawno czesi do obsługi połączeń międzynarodowych. Komfort podróży o wiele lepszy niż w polskim Pendolino. Nie mówiąc już o pierwszej klasie, bo to totalna przepaść, ze skórzanymi fotelami z pełną regulacją. Myślę, że nie jedna osoba się zadziwi jak czesi wjadą na polskie tory. Oby to wypaliło.

      • 6 1

    • Nawet zwykłe czeskie wagony drugiej klasy bywają wygodniejsze od naszych - bo na przykład siedzenia są bardziej miękkie. A Pendolino wcale nie jest takie wygodne - chyba że jeździsz pierwszą klasą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane