• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • sama byłam nie tak dawno świadkiem jak panu noga się wsuneła między peron a wagon dobrze pociąg nie ruszał, więc uważam że to dobry pomysł byle by wmiarę szybko

    • 11 0

  • Precz ze Slupskiem! (1)

    Jedynym argumentem usprawiedliwiajacym przepasc rozpaczy jest SLUPSK. Za kazdym razem jest tylko on podawany. Jedno, zakichane miasto i cala metropolia musi uzywac lin do bungee, bo nigdy nie wiesz, kiedy wpadniesz....Odizolujmy Slupsk od swiata, bo tylko przeszkadza...

    • 16 1

    • Wystarczyloby, zeby urzad marszalkowski doprecyzowal w specyfikacji odpowiednie zapisy. Ale co tam, reka reke myje, jedna sitwa. Jedyne co im sen z powiek spedza, to tak skonstruowac przetarg, zeby nie dopuscic Arrivy, bo tam nie maja kolesi. Najgorsze jest to, ze po wyborach nic sie w tym regionie nie zmieni. Nadal beda rozwalac kolej, szpitale,kulture i inne instytucje w wojewodztwie.

      • 1 0

  • Idioci czy gdzieś w ue jest taka przepaść miedzy składem a peronem? (1)

    Marcinie gluszku?

    • 10 1

    • Marcinie

      ...Głup*u.....

      • 2 0

  • możecie się śmiać, ale

    jak miałam skręconą kostkę, wsiadałam i wysiadałam z duszą na ramieniu. Jestem niska, mam krótkie nogi, więc musiałam prawie szpagat robić, żeby dostać się do pociągu. Koszmar. Matki z wózkiem czy osoby niepełnosprawne naprawdę mają przerąbane.

    • 15 0

  • Gruszek nic nie wie bo nie jeździ skomentuj

    Tylko samochodem.

    • 5 0

  • Pociagi z czasów PRL

    ciaaaaaagle modernizuja i nie wiadomo po co.

    • 6 2

  • Czekam na gruntowny remont tych przedwojennych składów, a nie jakieś tam odstępy...

    • 2 2

  • Nie byloby taniej gdyby dobudowali do kazdego wejscia do skmki stopien, te ktore sa za nisko osadzone. Wydaje mi sie, ze to tansze rozwiazanie... Niech jeszcze sprawdza czy nowe pociagi kolei metropolitalnej beda mialy odpowiedni stopien i czy przy ewentualnej przebudowie wjada do wrzeszcza i dalej do dworca...

    • 5 0

  • kupić nowe z klimatyzacją, bez odstępu i juz.

    po co te kombinacje... wrrrrr, gluszec i s-ka na zwolnienie!

    • 14 0

  • sam niedawno wyciagalem typa z dziury na Przymorzu

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane