• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi nie będą już budzić buczeniem

Michał Sielski
16 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Maszyniści nie będą już musieli trąbić przed przejazdami strzeżonymi. Maszyniści nie będą już musieli trąbić przed przejazdami strzeżonymi.

Od środy obowiązywać będzie rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury, które zdejmuje z maszynistów obowiązek buczenia przed każdym przejazdem kolejowym przez całą dobę. Mieszkańcy osiedli położonych przy torach będą mogli odetchnąć.



Czy przeszkadza ci hałas pociągów?

O planach ministerstwa pisaliśmy w kwietniu. O zmiany - nie tylko w imieniu mieszkańców, ale i maszynistów - prosili kolejowi związkowcy.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreślał Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Czytaj więcej: Pociągi będą rzadziej trąbić

Tu najczęściej mieszkańcy skarżyli się na trąbienie pociągów. Tu najczęściej mieszkańcy skarżyli się na trąbienie pociągów.
17 października nowe przepisy wejdą w życie. Sygnał dźwiękowy ma być stosowany tylko przy przejazdach, gdzie widoczność jest ograniczona. Maszyniści nie będą musieli trąbić przed przejazdami strzeżonymi, przy jednoczesnym zachowaniu widoczności z drogi z odległości co najmniej 5 metrów.

Maszynista będzie jednak mógł podjąć decyzję o użyciu sygnału dźwiękowego w uzasadnionych przypadkach, będzie też zmuszony do włączenia go przed przejazdami niestrzeżonymi.

Opinie (184) 4 zablokowane

  • Uwielbiam takie porównania tzn nie buczą na kolei czeskiej i mniej wypadków (2)

    Tak jakby buczenie było jedynym kryterium. A może to kwestia rozwiązań infrastruktury kolejowo drogowej, brakiem kolizyjnych przejazdów lub innymi rozwiązaniami więc buczenie jest tam zbędne.

    • 27 3

    • W Czechach i na Słowacji jest bardzo dużo przejazdów niestrzeżonych, przez co kierowcy są ostrożni na przejazdach. Stąd jest mniej wypadków.

      • 9 1

    • Czesi i Slowacy

      Inna mentalność, Polacy są nieśmiertelni

      • 1 1

  • Powinny trabic

    Nawet mocniej niz obecnie, aby zaden d**il nie wjezdzal na przejazd albo na tory

    • 17 9

  • Do pierwszej tragedii

    Potem zacznie się lament

    • 21 2

  • Teraz czekamy na wypadki gdzie ludzie będą marudzić, że pociąg nie trąbił i ktoś wjechał prosto pod lokomotywę.

    • 26 4

  • oliwa (1)

    a przed stacją Oliwa to po co trąbią ? a może by tak postawić ekran na wiadukcie nad Pomorską ??

    • 4 9

    • Może ktoś przexhodzi przez tory albo się za bardzo zbliżył do krawędzi peronu.

      • 7 0

  • Brak sygnalizowania = więcej wypadków!

    Czy to jest zgodne z polityka dbałości o zdrowie i życie obywateli?

    • 14 10

  • (1)

    Maszyniści nie będą musieli także na przejazdach, gdzie pociąg jest widoczny z drogi z odległości co najmniej 5 metrów - wg uznania czyli...

    • 10 4

    • Z 5m???

      Chyba z 50 m

      • 1 0

  • Od środy obowiązywać będzie rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury, które zdejmuje z maszynistów obowiązek buczenia przed każdym przejazdem kolejowym przez całą dobę.

    rozporządzenie o tym że czegoś nie trzeba robić - nie lepiej anulować poprzednie

    pewnie wzrośnie ilość ofiar

    • 10 5

  • Ach te buczące pociągi:)

    • 8 1

  • to nie jest buczek a rp1

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane