- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pociągiem do Warszawy przez Bydgoszcz i Toruń
Zapowiadana od lat modernizacja linii z Gdyni do Warszawy zbliża się dużymi krokami.
- Projekty wykonawcze są na ukończeniu - mówi Katarzyna Gawlik-Tarnowska, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Przy pomyślnym rozstrzygnięciu przetargów na wybór wykonawców pierwszy etap prac, czyli remont torów na stacji Gdynia Główna i w okolicach Nasielska, rozpocznie się na przełomie lipca i sierpnia.
W ciągu następnych miesięcy remont objąłby większość trasy. Po jego zakończeniu czas jazdy skróci się z obecnych czterech godzin do dwóch i pół w przypadku pociągu "klasycznego", czyli złożonego z lokomotywy osiągającej prędkość 200 km na godzinę i wagonów, oraz do dwóch godzin i 15 minut w przypadku pociągów z tzw. wychylnym pudłem, takich jak włoski pociąg Pendolino.
Pierwotnie prace miały potrwać siedem lat, jednak w związku z Euro 2012 Ministerstwo Transportu postanowiło je przyspieszyć. Plan jest następujący: ponieważ na czas remontu czas podróży i tak by się wydłużyła o kilkadziesiąt minut z powodu zamykania kolejnych odcinków torów, lepiej od razu zamknąć całą trasę i robotę wykonać szybciej.
Pociągi z Trójmiasta do Warszawy mają w tym okresie jeździć przez Bydgoszcz, Toruń i Kutno. Biorąc pod uwagę obecne czasy przejazdu, taka podróż z Gdańska do stolicy trwałaby 5 godzin i 20 minut.
- Wątpię, by stało się to tak szybko - mówi Michał Wrzosek, rzecznik Grupy PKP SA. - Obstawiałbym raczej początek przyszłego roku.
Na razie nie ma oficjalnych decyzji, czy wszystkie pociągi zostaną skierowane na zastępczą trasę, czy np. część zostanie zlikwidowana. Po dwóch latach będzie po wszystkim, bo najbardziej zniszczone tory na linii do stolicy zostaną już wyremontowane i pociągi będą już mogły wrócić na starą trasę. Mimo że remont kilku odcinków będzie jeszcze trwał, już wtedy z Gdańska do Warszawy będziemy jechali krócej niż trzy godziny.
Być może kolejowe spółki wprowadzą na czas objazdu tzw. ceny relacyjne, czyli uniezależnione od liczby kilometrów, których będzie o sto więcej. W ten sposób uniknięto by podwyżki cen.
|
Opinie (116) ponad 10 zablokowanych
-
2007-05-15 11:17
bolo napisał
"Zacna Emo
napisłaś:
"Linie są modernizowane, mnie akurat jeździ się lepiej niż kiedyś."
Które?"
na tak zadanae pytanie nie pozostaje mi nic innego jak upomniec bola, że zbiera informacje o obiektach o znaczeniu strategicznym...tzw informacje "miąTkie" (jak serce szeryfa):-D
dla kogo bolo parcujesz? dla SKM czy PKP?- 0 0
-
2007-05-15 11:20
Gallux
merytorycznie proszę!
bo przywołam Ci znowu ministra opus dei i Rocha Kowalskiego...
fachowców od Braci...- 0 0
-
2007-05-15 11:23
ciekawe tylko jak bede dojezdzali ludzie np z malborka czy prabut..
- 0 0
-
2007-05-15 11:29
Hej
czy ktos zna dokladną date rozpoczecia tej "imprezy kolejowej"---- bo 26 maja mam być na WAT w W-wie no i wazne zeby sie nie spoznić. Bo wszedzie same gdybania
- 0 0
-
2007-05-15 11:32
wydaje mi się, że tak naprawde datę zna tylko dobry Bóg i On jeden raczy wiedzieć gdzie i kiedy
ale moge sie mylić...- 0 0
-
2007-05-15 11:35
Ema
roznica w odleglosciach W-wa -Aug . i Gdansk-Aug. to jedynie 100 km , to chyba niewiele ?
- 0 0
-
2007-05-15 11:38
Cześć witam wszystkich laików kolejowych. !
- 0 0
-
2007-05-15 11:39
sie masz królowo torów i szlaków:-)
- 0 0
-
2007-05-15 11:43
Taaaa wiecie chłopcy się wzieli za robotę 30 lat za późno i są na etapie...... planów zresztą spier...onych
- 0 0
-
2007-05-15 11:45
nadal ta tęsknota do czasów TW?
...."na tak zadanae pytanie nie pozostaje mi nic innego jak upomniec bola, że zbiera informacje o obiektach o znaczeniu strategicznym...tzw informacje "miąTkie" (jak serce szeryfa):-D
dla kogo bolo parcujesz? dla SKM czy PKP?"...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.