• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek rozmów o nowej Starowiejskiej

Michał Sielski
17 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Większość ankietowanych uważa, że ul. Starowiejska w Gdyni ma wyjątkowy klimat, ale wiele jest jeszcze na niej do zrobienia. Większość ankietowanych uważa, że ul. Starowiejska w Gdyni ma wyjątkowy klimat, ale wiele jest jeszcze na niej do zrobienia.

Miała być ogólna dyskusja, ale pierwsze warsztaty na temat zmian na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni znowu zdominował jeden temat: samochody i niebezpieczne przejścia dla pieszych. Uczestnicy domagają się też więcej zieleni i równych chodników.



Jak często bywasz na ul. Starowiejskiej w Gdyni?

Najpierw było wypełnianie ankiet, a teraz przyszedł czas na warsztaty. Do 30 czerwca gdyńscy urzędnicy chcą się wsłuchiwać w głos mieszkańców i gości, by ul. Starowiejska odzyskała dawny blask. Obecnie przez lata ulica woła o remont lub przebudowę, głównie głosami mieszkańców i przedsiębiorców. Dali oni wyraz swojemu niezadowoleniu na ostatnim spotkaniu, które miało być pierwszymi warsztatami, które pokażą, jakie zmiany są najważniejsze.

- To nie tylko dyskusja, ale przede wszystkim tworzenie rozwiązań dla ulicy Starowiejskiej. Będą się mogli do nich odnieść wszyscy gdynianie, a władze miasta uwzględnią je podejmując decyzję o tym, jak ul. Starowiejska powinna się zmieniać - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni, który podkreśla, że wyważone muszą zostać zarówno głosy mieszkańców, jak i przedsiębiorców czy osób po prostu bywających na ul. Starowiejskiej.

Bezpieczeństwo i równe chodniki



Na makiecie ulicy zaznaczano problemy zgłoszone przez jej użytkowników. Na makiecie ulicy zaznaczano problemy zgłoszone przez jej użytkowników.
Pierwsze spotkanie pokazało, że biorący w nim udział mają różne oczekiwania. Część osób wskazywała na problemy z parkowaniem, inni z kolei przekonywali, że samochodów jest na Starowiejskiej za dużo.

Zgodzono się natomiast, że skrzyżowania ul. Starowiejskiej z ul. 3 Maja zobacz na mapie GdyniWładysława IV zobacz na mapie Gdyni są niebezpieczne, zwłaszcza dla pieszych. Praktycznie wszyscy chcą też poprawy ich komfortu, choć nie ma jeszcze konsensusu, czy powinno się to skończyć tylko remontem chodników, czy może większym obszarem przeznaczonym dla pieszych. Nie ma za to przeciwników zwiększenia zieleni na ulicy w postaci nowych drzew, krzewów czy trawników.

Prowadzący warsztaty dla mieszkańców architekci dr Monika Arczyńska i dr Łukasz Pancewicz mają więc przed sobą jeszcze dużo pracy. Na makiecie ulicy umieszczono bowiem szereg znaczników, oznaczających zgłoszone przez uczestników problemy.

- W trakcie kolejnych spotkań chcemy określić, jaki zakres działań spełni potrzeby i oczekiwania jej użytkowników. Być może ulicy wystarczy zwykła modernizacja: dozielenienie, poprawa stanu nawierzchni i wprowadzenie małej architektury. Dyskutowaliśmy dużo o kwestii parkowania samochodów. Padały głosy wskazujące na zróżnicowany charakter ulicy, składający się z trzech części, rozdzielonych skrzyżowaniami. Pozwala to na myślenie o tym, jak różnicować intensywność ruchu na ulicy - zauważa dr Łukasz Pancewicz.
Uczestnicy warsztatów to osoby regularnie korzystające z ul. Starowiejskiej. Uczestnicy warsztatów to osoby regularnie korzystające z ul. Starowiejskiej.

Opinie (188) 2 zablokowane

  • Gdynia to też Meksyk, Pekin, Ciuracho , Jurki - nie zapominajcie Gdynianie

    • 12 2

  • Początek rozmów? (1)

    Słyszę o rozmowach o starowiejskiej od trzech lat!!! To jest jakaś żenada! W Gdyni od czterech lat nic się nie dzieje. Nie są wykonywane inwestycje które wygrały w budżecie obywatelskim jako przykład boisko przy szkole na karwinach - wygrało 2 lata temu do dziś nic się nie zmieniło. Moje dziecko szybciej skończy szkołę niż będzie ćwiczyło na tym boisku.

    • 20 1

    • 11 lat !

      rozmów :)

      • 8 0

  • Początek?! Śmiać się, czy płakać? Gdynia się "rozwija" w zaje.... tym tempie.

    • 13 1

  • Samochody i żule

    Ulica totalnie zastawiona przez Janusz spod znaku GWE, GKA i GPU, którzy wykorzystując darmowe weekendowe parkowanie przyjeżdżają na halę, bo śledź 10% tańszy niż u nich na wsi. Strefa płatnego parkowania powinna obowiązywać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a godzina parkowania powinna kosztować nie mniej niż 9 zł wtedy zmniejszy się ilość kaszubowozów. Poza tym zróbcie coś z menelami, którzy dzień w dzień urządzają libacje alkoholowe na ławeczkach, które UM postawił celem upiększenia ulicy.

    • 7 5

  • Ciekawe co zrobią z domem Antoniego Abrahama? (2)

    Miasto wynajęło go na cele usługowe, a powinno tam być muzeum!

    • 16 2

    • Nie Miasto, tylko rodzina Skwiercz - oni są właścicielami.

      • 2 0

    • Abraham, Kwiatkowski, Wenda?

      Teraz mamy nowych bohaterów i budowniczych Gdyni. Invest Komfort, Moderna, Hossa, BMC Invest.

      • 2 0

  • Innowacyjny pomysł

    Niech puszczą Starowiejską kontrapas dla autobusów, żeby oprócz bocznych uderzeń na Władka IV obok Urzędu Skarbowego zagwarantować również czołówki,będzie innowacyjnie, tanio (farba) i obłąkańczo, jak przystało na władze miasta z morza i marzeń.

    • 18 3

  • Pora odwołać 20 letni marazm w Gdyni. Wybory jesienią.

    • 20 2

  • Problemem Gdyni jest brak woli politycznej do odejścia od prosamochodowego modelu rozwoju miasta (1)

    Centrum Gdyni powoli obumiera na skutek nadmiaru parkujących i jeżdżących po nim samochodów.

    Serwis SKM zamiast się radykalnie poprawiać (w latach 70-tych kolejki jeździły co 6 minut w szczycie; teraz powinny jeździć co 5 minut lub częściej) jest nadal taki sam jak w latach 80-tych

    Szansa na przekształcenie Świętojańskiej w atrakcyjny deptak (z ewentualnym dopuszczeniem ruchu trolejbusów i rowerów) zaprzepaszczona.

    Rozmowy nt. przebudowy Starowiejskiej na coś podobnego do Mariackiej w Katowicach lub Stągiewnej w Gdańsku ślimaczą się niemożebnie.

    Duże nadzieje można wiązać jedynie z uruchomieniem Metroweru i pociągnięciem linii PKM do północnych dzielnic Gdyni. jeśli to nie nastąpi, miasto ulegnie degradacji, tak jak to obserwujemy od kilku lat.

    • 12 2

    • Gdynie umiera jak Detroit. Z powodu samochodów. I ulic które potwornymi sznytami pocięły tkankę miasta tworząc getta.

      • 2 3

  • Obecni włodarze mają w dudupie rozwój Miasta i jego los i los jego Mieszkańców !...

    Są zainteresowani tylko swoimi sprawami i dojeniem dla siebie kasiory od wszystkich i za wszystko !, toż to wszyscy gołym okiem widzą i wiedzą !

    • 15 2

  • póki co to wiem ,że to mżonki ale ...

    może przyjdzie taki czas ,że powstanie specjalna Komisja która skrupulatnie to wszystko wyjaśni i rozliczy ! Upadek tak pięknego i rozwiniętego Miasta !

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane