- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (114 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Poczekamy na reklamy w autobusach i tramwajach
Miały być spore przychody, ale na razie skończyło się na niczym. Do gigantycznego przetargu na montaż monitorów LCD w gdańskich pojazdach ZKM nie zgłosił się nikt.
Problem w tym, że żadna firma nie zainteresowała się propozycją gdańskiego przewoźnika. Być może odstraszyła je skala tego przedsięwzięcia.
- Szukałem monitorów spełniających oczekiwania ZKM. Najtańsze jakie znalazłem, czyli 22-calowe, kosztują około 2,3 tys. zł. 600 sztuk nawet w hurcie kosztowałoby ponad 1 mln zł. - wylicza pan Robert z działającej w tej branży firmy Profispot. - Tymczasem ten rynek jest w Polsce za młody, by kogoś było stać na podobną inwestycję.
Czy w takim razie ZKM zmieni taktykę i rozbije przetarg na kilka mniejszych? Na razie się na to nie zanosi. - Wychodziliśmy z założenia, że albo duża firma, albo nikt – mówi Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik ZKM Gdańsk. - Nie chcemy, by jakaś mała firma kupiła kilka monitorów i zablokowała możliwość wykupu wszystkich miejsc przez jedną, dużą firmę. Bo duże firmy, jeśli już startują, chcą wziąć całość.
Podobne ekrany działają od dwóch lat w Gdyni. W szczytowym momencie wisiały one w 200 pojazdach wszystkich gdyńskich przewoźników, jednak po jakimś czasie ze współpracy wycofały się PKM i PKT. Dziś ok. 70 monitorów pozostało wyłącznie w autobusach PKA.
- Pasażerowie pozytywnie reagują na obecność monitorów, choć zdania są podzielone, gdy puszczane są reklamy z głosem. Niektórym to przeszkadza - przyznaje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia. - Plusem jest natomiast to, że ekrany można wykorzystywać np. do informowania o zmianach w komunikacji.
Rzecznik wskazuje również na pewien minus, który szczególnie w Gdańsku może okazać się uciążliwy. Chodzi o kształt podsufitki w autobusach. - Instalowaliśmy monitory w starszych modelach Mercedesów, które mają płaski sufit. W autobusach ze skosami, np. w gdańskich Solarisach, mógłby to być problem – przyznaje.
Z kolei inny gdański przewoźnik, firma Warbus, na własną rękę zainstalował w swoich siedmiu autobusach 14 monitorów LCD. Na razie niczego nie pokazują, ale niedługo mają się w nich pojawić reklamy.
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2009-09-30 22:31
Najpierw niech się zajmą:
1. Przestrzeganiem rozkładów jazdy
2. Sensownym skomunikowaniem linii autobusowych i tramwajowych.
3. Stanem technicznym pojazdów
4. Czystościa autobusów i tramwajów.- 7 2
-
2009-09-30 22:34
Jechałem dziś wspaniałym tramwajem sprowadzonym z Niemiec to kurz na siedzieniach pamięta chyba jeszcze jazde po ichnich torach. Syf i malaria.
- 1 0
-
2009-09-30 23:03
reklamy to ......
sa przy okazji informacji o następnym przystanku , o lini .liniach ZKM , o rozkaldzie jazdy , a nie na reklamy panie Michale Brancewicz .Polecam pojechać do Brna (w Czechach ) to zobaczy pan po co są . reklam ci u nas dostatek ,aż do zrzygania
- 2 0
-
2009-09-30 23:31
pomyśl...to nie boli
- 0 0
-
2009-09-30 23:36
naprawde...nie boli (5)
1) reklamy w srodkach komunikacji miejskiej są oczywiście emitowane bez dźwięku
2)być może standard pojazdów zkm byłby wyższy gdyby rzeczowe monitory były zainstalowane, co w sklai roku mogłoby przyniesc nawet ok 1 mln pln
3)podobnie jak w domu, osoba która nie chce oglądać reklam nie musi, wystarczy nie patrzec na ekran, który zainstalowany jest w odpowiednim miejscu
4) na koniec rodzynki, mianowicie cena monitorów. Są to oczywiście specjalistyczne ekrany, przystosowane do pracy w niskich temparaturach, z odtwarzaczem multimedialnym, odpowiednio zabezpiecznoe.... brawo DEBILE ZA INTELIGENTNE OPINIE DOTYCZĄCE PODANEJ CENY!!!!!- 3 2
-
2009-10-01 08:04
(1)
"osoba która nie chce oglądać reklam nie musi" - ekran będzie umieszczony z tylu pojazdu?
"reklamy w srodkach komunikacji miejskiej są oczywiście emitowane bez dźwięku" - "oczywiście" nie doczytałeś artykułu. Poza tym do reklam bez dźwięku wystarczy papier, nie ekran.- 0 0
-
2009-10-01 09:37
papier do spotu multimedialnego...jesteś geniuszem...myk do urzędu patentowego, pare tygodni i miliony na koncie....już widze te nagłówki w prasie: SPOTY REKLAMOWE NA PLAKACIE!!!!
- 0 0
-
2009-10-01 08:09
(2)
"Są to oczywiście specjalistyczne ekrany, przystosowane do pracy w niskich temparaturach, z odtwarzaczem multimedialnym" - w jak niskich temperaturach? czy potrafią też pracować pod wodą?
Wydawało mi się, ze jesteś za ekranami, ale po prostu bekę sobie z pomysłu kręcisz, no, no!- 0 0
-
2009-10-01 09:38
(1)
no jakl jeździsz autobusami które poruszają się pod wodą to chyba jesteś śmierdzącym śledziem. W sumie to wszystko wyjaśnia:))
- 0 0
-
2009-10-01 09:55
Pod wodą poruszają sie nie tylko sledzie. Jestem niedźwiedziem polarnym, przystosowanym jak twoje ekrany do niskich temperatur wewnątrz pojazdów :)
- 0 0
-
2009-10-01 06:44
:)
Wynik tego przetargu jest konsekwencja walki miasta z reklama i juz widac wyniki ze firmy reklamujace sie unikaja Gdanska i ta tendencja bedzie sie rozszezac
i niech nikt pozniej z urzedu miasta nie liczy ze beda zwiekszaly sie wplywy do budzetu. Narazie miasto zaplacilo ZKM za zyski z reklam ale braki ww wplywach beda niedlugo odczuwalne.- 1 0
-
2009-10-01 06:58
reklamy w autobusach i taxi
niech sie tym zajmie firma, ktora zamontowala monitory w taxi
- 0 0
-
2009-10-01 07:27
Monitory LCD vs torebki i kieszenie pasażerów
A czy ktoś pomyślał o tym, że montując taki ekran, zachęca kieszonkowców do wzmożonej pracy? oczy w ekran=spadek koncentracji=pożegnanie z portfelem
- 1 2
-
2009-10-01 07:40
koszmar - jechac rano do pracy komunikacją miejska i obowiązkowo słuchac natrętnych reklam
A gdzie aktualne rozkłady jazdy i punktualność pojazdów?
- 0 1
-
2009-10-01 10:19
LCD
W Starogardzie Gdańskim już są.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.