• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pod prąd obwodnicą, by zdążyć na zakupy

Patsz
12 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (233)
Kierująca przejdzie badania, po których okaże się, czy może kierować autem Kierująca przejdzie badania, po których okaże się, czy może kierować autem

70-latka, która jechała obwodnicą pod prąd, tłumaczyła, że spieszyła się do centrum handlowego i wybrała najkrótszą trasę. Gdańszczanka została ukarana mandatem w wysokości 2 tys. zł. i 15 punktami karnymi. Badania lekarskie wykażą, czy może nadal kierować pojazdami.



Do zdarzenia doszło w piątek przed godz. 18. Wtedy policjanci z komisariatu na Przymorzu, którzy jechali drogą ekspresową S-6 w kierunku Gdyni, na łączniku pomiędzy al. Armii Krajowej a ul. SłowackiegoMapka, zauważyli jadący z przeciwka tym samym pasem ruchu, "pod prąd", samochód marki Kia.

Kierująca tym autem zatrzymała się dopiero, gdy policjanci użyli sygnałów świetlnych, zaznaczając w ten sposób swoją obecność, a tym samym powstrzymując kierującą od dalszej niebezpiecznej jazdy.

- Policjanci na miejsce wezwali patrol ruchu drogowego, który podjął dalsze czynności wobec kobiety. W rozmowie z 70-letnią gdańszczanką, która kierowała kią, funkcjonariusze ustalili, że jechała ona do centrum handlowego i w tym celu wybrała najkrótszą trasę. Kobieta była trzeźwa i miała prawo jazdy - wyjaśnia Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Skierowanie na badania lekarskie



Kobieta tłumaczyła, że jechała do sklepu i chciała wybrać najkrótszą drogę. Kobieta tłumaczyła, że jechała do sklepu i chciała wybrać najkrótszą drogę.
Próbowali wytłumaczyć, że jazda niezgodna z kierunkiem ruchu drogą ekspresową jest wykroczeniem, lecz przede wszystkim stanowi śmiertelne zagrożenie nie tylko dla niej, ale również dla innych uczestników ruchu drogowego.

- Za skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie mieszkanka Gdańska została ukarana mandatem karnym w wysokości 2 tys. zł i 15 punktami karnymi. Funkcjonariusze poinformowali kierującą, że wystąpią z wnioskiem o skierowanie ją na badania lekarskie, które stwierdzą, czy może ona nadal kierować pojazdami - dodaje.
Policjanci po wykonaniu czynności towarzyszyli jej w przejeździe do najbliższego parkingu przy obwodnicy. Stamtąd pojechała - już w prawidłowym kierunku - w dalszą drogę.
Patsz

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pewnie chciała jeszcze zdążyć przed kolejną podwyżką cen w sklepach :))) (1)

    • 33 14

    • dlaczego nie odebrali jej prawa jazdy i po szczegółowych badaniach oddali lub kazali sprzedać samochód i przesiąść się do

      komunikacji miejskiej ......policja za bardzo cacka się z patologią

      • 2 4

  • Puścili ją dalej "w dalszą drogę"? (1)

    To jak puszczenie kryminalisty po nieudanym zabójstwie.

    • 72 23

    • Glupek

      • 4 10

  • Nie cenią życia swojego ani nikogo innego (1)

    Dożywotni zakaz prowadzenia samochodu plus 10 lat więzienia :)

    • 61 21

    • czyli w jej wypadku

      dożywotni zakaz prowadzenia samochodu plus dożywotnie więzienie :)

      • 5 0

  • Jedno pytanie. (5)

    Czy zdążyła zrobić te zakupy, bo w artykule nic na ten temat nie ma.

    • 67 7

    • Nie bo dwa koła poszły na mandat :))) (3)

      • 9 0

      • maliniak wyjątkowo "plus".

        • 4 0

      • Smutne święta (1)

        • 0 2

        • Smutne święta mogą mieć ci co nie dojadą na nie przez taką zagubioną staruszkę...

          • 3 0

    • Nie

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Eh (35)

    Osobiście Uważam, że wszystkich kierowców którzy ukończyli 65 rok życia powinni kierować na badania

    • 327 183

    • Na badania psychologiczne powinni kierować wszystkich ubiegajacych się o prawo jazdy. (2)

      Ludzi bez wyobraźni, z zaburzeniami w myśleniu przyczynowo-skutkowym, niezrównoważonych emocjonalnie, skłonnych do agresji i nadmiernego ryzyka powinno się eliminować. Tacy ludzie nigdy nie powinni mieć uprawnień na jakikolwiek pojazd.

      • 74 0

      • kolega, z racji pracy (1)

        musiał wykonać badania dla kierowców zawodowych i jest zdania, że każdy powinien takie przechodzić. Przepisy są tak skonstruowane i drogi tak przygotowane, że każdy, kto się stosuje do warunków i ograniczeń powinien sobie poradzić. Rzeczywistość weryfikuje te fakty.

        • 35 0

        • te badania to ściema

          • 14 12

    • I takich jak ty (4)

      Też, madrzysz się zamiast poczytać kto powoduje najwięcej wypadków

      • 12 17

      • NO KTO? (3)

        Ilościowo? Statystycznie?
        To że po drogach jeździ najwięcej mężczyzn w wieku 20-40 lat to wiadomo. Ciekawe ile % jest szans na wypadek z takim kierowcą a ile % z dziadkiem 70-80 lat w takich samych warunkach, w takim samym samochodem. Z którym byś wsiadł jako pasażer w trasę? Mądrzysz się zamiast pomyśleć.

        • 11 9

        • młodzi (1)

          i tylko młodzi statystycznie realnie i jak tylko sobie chcesz

          • 7 1

          • Statystycznie najwiecej alkoholikow za kierownica

            To osoby 40+

            • 2 4

        • Dodaj do tego, że w dzień około południa prawie połowa osób za kierownicą w mieście to głównie młode kobiety ze stosunkowo krótkim stażem. A to komu na prawdę potrzebny jest samochód widać na parkingach gdy kilka dni popada śnieg.

          • 9 1

    • Wszyscy kierowcy (w tym młodzi) powinni przechodzić okresowe badania. (2)

      • 36 1

      • (1)

        NFZ tego nie wytrzyma.

        • 1 2

        • wytrzyma bo bylyby platne, to dodatkowy zastrzyk kasiorki

          • 1 0

    • sam idź na badania... (6)

      ja tam się dobrze czuje.

      • 12 19

      • Już po porannym piwku? :)

        • 8 1

      • Dziadku (2)

        "Sam idź. Ja się dobrze czuję." Stary, gwarancja Ci się skończyła. Wiesz ilu po udarze czy zawale dopiero zmieniało takie podejście? Z tych co przeżyli to większość.

        • 5 13

        • kojocie

          widzisz młodzieniaszku, ty masz kogucika, a ja pytona przez lata trenując

          • 4 0

        • Mlodziaczku, kupie sobie skuter 50ccm i moge jezdzic bez prawka, bez badan, bez niczego a ty pohejtuj sobie

          bo ty juz tego przywileju nie bedziesz miec, hehehe, system zabral ci to prawo, hahaha

          • 2 0

      • (1)

        Ta babka z artykułu też się dobrze czuła. Po prostu chciała pojechać najkrótszą drogą, a wszyscy się jej czepiają.

        • 10 2

        • dokladnie, nie powinna dostac skierowania na badania a raczej medal za uczciwosc

          • 2 0

    • (1)

      Corocznie i obowiązkowo!!!

      • 2 3

      • I dla wszystkich roczników.

        • 5 0

    • Ciebie na psychiatryczne.

      • 3 2

    • zwłaszcza przed wyborami.

      • 2 0

    • Albo na kursy doszkolajace

      • 1 0

    • A ja bym przywrócił minimalny wiek kierowcy na ciężarowe i autobusy, bo jak widzę ułańską fantazję i agresywną jazdę , to po prostu zwalniam i ustępuję z drogi. Dawniej uczono szacunku do innych, kultury jazdy i wpajano zasadę ograniczonego zaufania. A teraz jak zdać egzamin. O ile dobrze sięgam pamięcią ( ok. 35- 40 lat temu), to na osobowe było na kursie 24 godz. jazdy, na motor chyba 8. Kursy prowadziły głównie PZMoty i LOKi . I tam były egzaminy państwowe. Ponadto niektóre szkoły rolnicze i mechaniczne. A na ciężarowe i autobusy dodatkowo PKSy , MON i niektóre zakłady przemysłowe. Egzaminy tylko państwowe przez LOK i PZMot. Mogły być wyjazdowe. Teraz to tylko w PORDach .A czy jakoś lepsza? Ilu dyskutantów, tyle opinii.No i aut na drodze jest więcej.

      • 2 0

    • Sam sobie idź na badania ty agefobie! Ja się utożsamiam jako zdrowy 20-latek.

      • 2 1

    • 66 latek (3)

      Zapraszam do konkurencji ze mną !
      Mam 66, a prawko od 49
      Udowodnij żeś lepszy to oddam ci jedno z moich aut!

      • 5 0

      • Super (1)

        Refleks i wzrok z pewnością też masz nadal takie jak 49 lat temu, prawda?

        • 0 4

        • Tak, ogrywam wnukow w plajke jak gramy sobie,

          • 1 0

      • brawo

        brawo

        • 0 0

    • A dlaczego tylko kierowców może też i z innych zawodów np. lekarzy, albo sędziów. Oni też mogą być ,,zamroczeni", a szkody przez Nich wyrządzone wielokrotnie większe.

      • 4 0

    • Chcesz się zbadać sam to się zapisz ołówkiem na rok np. 2024. Ołówek w razie czego można łatwiej wymazać po śmierci.

      • 0 0

    • Jasne wszyscy się powinni badać.

      • 0 0

    • Najwięcej wypadków powodują młodsi kierowcy i ich powinno się też badać.

      • 4 0

    • A wszyscy

      • 0 0

    • www

      prostaty , badanie piersi ,

      • 0 0

  • Kobiety to jednak mają nie równo pod sufitem (1)

    Wszytko zrobią aby wpaść na szpoing
    Dzielny policjant uratował gotówkę przed wydaniem

    • 56 25

    • Gotówka została wydana

      tylko nie w sklepie, a u policjanta na miejscu (2 tys i 15 pkt. karnych)

      • 6 1

  • Babcia-Kaskaderka ! hehe....

    • 28 4

  • Niezłe zakupy zrobiła. (1)

    Kartka papieru za 2 tysie, jeszcze tylko do szklarza, kołek w ścianę i zawiesić w ramce. Prezent na lata, może do głupiego łba coś wejdzie na dłużej.

    • 81 3

    • 2 tys. za stworzenie takiego zagrożenia to żadna kwota

      Aha, to przecież biedna polska emerytka jechała na zakupy

      • 0 0

  • (1)

    Powinni jej natychmiast odebrać prawo jazdy i potraktować jak potencjalną morderczynie.

    • 61 28

    • Też tak uważam. Bo zrobiła to celowo i świadomie.

      • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Obowiązkowe badania (23)

    Nie może być że prawo jazdy dawne jest dożywotnio. Wsiada taka zamroczona 70 latka i zakupy są ważniejsze niż życie innych. Nagminnie widzę takie przypadki na naszych drogach. Jazda bez świateł w nocy (oni i tak nie widzą różnicy z czy bez), jazda pod prąd, gwałtowne manewry, przysypianie na światłach... Badania powinny być obowiązkowe dla wszystkich kierowców co 5 lat od 60 roku życia + 15 lat po zdaniu egzaminu wraz z 2 dniowym kursem utrwalającym umiejętności który też eliminował by groźne przyzwyczajenia. Dużo jeżdżę po Polsce i nie chciałbym skończyć na drzewie czy wgnieciony we wrak kogoś takiego

    • 333 107

    • No tak, (2)

      ale w tym przypadku potrzebne jest konsylium wielu lekarzy

      • 12 3

      • Niedasie

        No tak. W tym kraju nie da się. Bo to niepopularny postulat. Bo to tylko wkurzy starszy elektorat. Bo nie ma lekarzy. Bo NFZ to dziura bez dna. Bo nie ma kadr w WORDach. Bo ludziom się nie będzie chciało. Bo nie ma policji która by to egzekwowała. I tak się żyje na tej wsi Europy...

        • 27 6

      • No i jaki problem?

        Badania pracownicze jakoś udaje się zorganizować.

        • 5 0

    • no pewnie, może jeszcze będziesz bulił co roku za prawo wyjścia z domu ? (3)

      • 7 16

      • Uwielbiam ludzi z taką mentalnością (2)

        A na badania techniczne samochodu co roku kto ci płaci? Przeglądów nie robisz? Płynów nie wymieniasz? Może jakieś świadczenia 500+ na samochód byś chciał? Człowieku, my wszyscy płacimy za wyjście z domu. Kwestia tylko w jakich warunkach i ile się przemieszczamy. Za świadomość że będzie bezpieczniej chętnie wybulę na badania dla siebie. Poza tym i tak należy się regularnie badać. Ale jak ja to chyba ułamek społeczeństwa myśli. Reszcie wisi czy dożywotnie prawo jazdy zakończy się z żywotem w czołówce z moim samochodem czy na słupie.

        • 21 3

        • (1)

          Niewolniczy czubie nie bulisz za żadne poczucie bezpieczeństwa tylko za jego iluzję

          • 0 1

          • No tak. Jak za kierownica będą mogły siadać tylko osoby zdrowe i poczytalne to będzie to iluzją bezpieczeństwa. Jest lepiej tak jak jest teraz?

            • 0 0

    • Sama nazwa . ,,Prawo jazdy" To ty musisz ocenić czy nadajesz się do prowadzenia pojazdu . Ponosisz potem konsekwencję.

      • 7 3

    • ja bym (3)

      ja bym ciebie wysłał na obowiązkowe badania psychiatryczne Mam 50 lat prawo jazdy zawodowe i miałem stłuczkę 40 lat temu jak byłem młody i wściekły .porównaj statystyki wypadków a potem wysyłaj 60 łatków na obowiązkowe badania

      • 9 13

      • pierdzielisz ojciec (2)

        jeśli masz prawo jazdy zawodowe to masz pewnie wpis "95" i co 5 lat robisz badania lekarskie, psychotesty. Inna sprawa wzrok, który z wiekiem słabnie, starsi ludzie kupują okulary w markecie lub na rynku , założy poczyta kilka wyrazów i bierze, bez badania u okulisty, Zmieniają się przepisy , a oni dalej wiedzą że mają pierwszeństwo bo tak tutaj jeździ 50 lat i nic ma czegoś takiego jak skrzyżowania równorzędne, lub strefa zamieszkania, sygnalizator S-4 jest dla większości czarną magią

        • 11 7

        • i mam jeszcze

          i mam jeszcze instynkt samozachowawczy .bo jak widzę te krzyże przy drodze i tych -pistoletów za kierownicą .To coś mi mówi -zdejmij noga z gazu -

          • 6 3

        • ci starsi uczyli sie jeszcze jak reagowac na sytuacje na drodze uzywajac rozumu a nie porad z fejsika z presja na wyglad

          • 4 2

    • Nie chcesz skończyć na drzewie to jedź wolniej.

      Bo to przekraczanie prędkości głównie zabija a nie roztargnione 70-cio latki. Poczytaj statystyki /jak tam u ciebie z czytaniem?/ a dowiesz się jaki przedział wiekowy powoduje najcięższe wypadki ze skutkiem śmiertelnym.

      • 6 1

    • ja czescie widze zamroczonych 20-30-40 latkow, ktorzy sa wystraszeni sytuacja na drodze i nie wiedza co maja ze soba zrobic

      • 4 1

    • Tu akurat wiek nie odgrywa roli, tylko bezmyślność czasem nazywana ułańską fantazją. A to się zdarza wszystkim . Tylko tłumaczenia pań to się nadają na niejedną opowieść. Np. w Wielkopolsce pani powiedzmy w średnim wieku wjechała pod szynobus . Na pytanie policji , czy widziała pociąg powiedział LO a że tak. A dlaczego pani nie stanęła zgodnie z przepisami. A bo on zwolnił i myślałam, że chce mnie przepuścić jak inni kierowcy. A trąbił, tak trąbił. Albo inny przypadek. Paniusia ok. 40tki jadąca bryką z wyższej półki nie ustąpiła pierwszeństwa na zwężeniu drogi mając znak pierwszeństwa z przeciwka. I było bum. Na pytanie dlaczego tak zrobiła, to powiedziała że ma lepsze auto od tamtego szrota, więc jej należy się pierwszeństwo. Jakby dobrze poszukać w necie , to takich opisów jest nie mało.

      • 3 0

    • Tylko jest DUŻY problem. Wiek emerytalny

      Zamiast wysyłać na emeryturę ludzi, którzy przepracowali swoje lata to na siłę wydłuża się wiek a potem się dziwisz, że dziadek 70lat nadal jeździ zawodowo np, bo tylko to w życiu robił najlepiej a czasy się zmieniły. Chory ten kraj i system coraz bardziej. Będzie gorzej niestety

      • 7 0

    • Przestań fantazjować

      Jedna 70 - latka na 100 młodych którzy jeżdżą w sposób jaki opisałeś.

      • 4 1

    • Badania co 5 lat dla każdego (1)

      a po 70 co rok.

      • 3 0

      • a badanie krwi na narkotyki co 6miesiecy, wykryja to zabranie prawka dozywotnie i odsiadka na 15lat

        chory kraj, chorzy ludzie ziejacy nienawiscia do innych, rece opadaja normalnie, tu nie chodzi o to jak jezdzimy a o chora mentalnosc, dokopac, zhejtowac, itp, itd.

        • 2 0

    • (1)

      Nie może być że prawo jazdy dawane jest dożywotnio. Wsiada taki zamroczony narkotykami i napity 20 latek i wykonuje gwałtowne manewry, jedzie pod prad, przysypia na swiatłach

      • 4 1

      • badania na narkotyki co 6miesiacy i jak wykryja to mozna by ich rozstrzeliwac, problem przeludnienia swiata sam sie rozwiarze

        • 2 1

    • wiesz co... powinna sobie skuter kupic 50ccm i moze min sobie ciskac jak chce i gdzie chce i nic tobie do tego

      ani innym co ja chcieli ukamienowac. takim skuterem bez prawa jazdy moze sobie jezdzic, wiec pohejtujcie tu sobie jeszcze bo wy tego przywileju juz nie macie, hahaha

      • 0 0

    • zawodowy kierowca

      Nie wiem co znaczy dużo jedżę po Polsce. Wiem ile to jest w moim przypadku.Miliony kilometrów za kierownicą samochodu osobowego , busa , autokaru , Tir-a . Nie popieram dodatkowych kursów egzaminów itp. To zwykłe nabijanie kasy kolejnym darmozjadom.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane