• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale gładkie jak nigdy

Michał Stąporek
7 grudnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Na żółto zaznaczono strefy, które od 16 grudnia będą całkowicie wyłączone z ruchu. Strzałki pokazują nową organizację ruchu w śródmieściu Gdańska. Na żółto zaznaczono strefy, które od 16 grudnia będą całkowicie wyłączone z ruchu. Strzałki pokazują nową organizację ruchu w śródmieściu Gdańska.
Po pięciu miesiącach prac gotowa jest pierwsza nitka Podwala Grodzkiego. Kierowcy wjadą na nowiutką jezdnię w nocy z 15 na 16 grudnia. Żeby nie było zbyt różowo, w tym samym momencie zamknięte zostanie Hucisko.

Kiedy w połowie lipca ruszała przebudowa Podwala Grodzkiego krytykowano ogromny chaos komunikacyjny jaki opanował miasto, ale także niemiłosiernie długie terminy prowadzenia robót. Pierwszy etap remontu miał trwać do kwietnia, a drugi do jesieni 2007 roku.

Tymczasem część Podwala Grodzkiego zostanie oddana kierowcom już za tydzień, czyli na trzy miesiące przed zakładanym terminem. - Pomogła nam bardzo dobra pogoda i zaangażowanie generalnego wykonawcy i podwykonawców - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Faktycznie ostatnio pracowaliśmy sporo, m.in. przez trzy ostatnie weekendy oraz codziennie wieczorami - przyznaje Paweł Piński, kierownik budowy ze strony Skanskiej.

W tym czasie wykonano nową konstrukcję i nawierzchnię ulicy, wyremontowano tunel przy dworcu PKP, wykonano z granitowej kostki pas dla autobusów, utworzono kilka nowych miejsc parkingowych przy budynku prokuratury, rozpoczęto remont torowiska tramwajowego, wymieniono wszystkie instalacje podziemne. Dotychczasowe prace kosztowały ok. 10 mln zł.

Schemat przystanków autobusowych i tramwajowych wokół remontowanego Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich. Schemat przystanków autobusowych i tramwajowych wokół remontowanego Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.
Co teraz? O ile pogoda pozwoli drogowcy jeszcze w tym roku rozpoczną prace na drugiej nitce Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.

Za nieco ponad tydzień (15-16 grudnia), wraz z zamknięciem jezdni przy dworcu głównym PKP, zamknięte zostanie Hucisko. - Musimy to zrobić, by drogowcy mogli przystąpić do pracy na całym węźle i na moście nad kanałem Raduni. - tłumaczy dyrektor Nietupski.

Od tej pory by dojechać z Wrzeszcza na Targ Węglowy pojedziemy ulicą 3 Maja i Targiem Rakowym, a w okolicy budynku LOT-u, odbijemy w lewo i przejedziemy przez tymczasowy przejazd przez tory. Ruch do Warszawy i Łodzi odbywać się będzie jak dotąd ulicą 3 Maja i Targiem Rakowym. (patrz rysunek)

Zawieszona zostanie linia tramwajowa nr 9, jeżdżąca z Siedlec na Stogi. Linie 2 i 6, do tej pory jeżdżące Huciskiem i Wałami Jagiellońskimi teraz pojadą ul. 3 Maja do Podwala Przedmiejskiego i stamtąd na Przeróbkę.

Miejscy urzędnicy pamiętający komunikacyjny koszmar jaki rozgrał się w Gdańsku pierwszego dnia remontu Podwala, tym razem chcą im zapobiec poprzez intensywną kampanię informacyjną. Trójmiejskie rozgłośnie radiowe (HIT FM, Radio Trefl, Radio Gdańsk) wyemitują 230 komunikatów na ten temat, w TVP Gdańsk będzie 10 informacji. Policjanci i strażnicy miejscy będą rozdawać ulotki, które znajdą się także na stacjach benzynowych, lotnisku, dworcach PKP i informacji turystycznej.
Zobacz film, w którym Magdalena Boć, aktorka Teatru Wybrzeże śmiga na skuterze zastępcy prezydenta Gdańska Marcina Szpaka po wyremontowanym Podwalu Grodzkim i opowiada o nowej organizacji ruchu.
Nieco na uboczy tych prac trwa remont Błędnika. Jeszcze w grudniu jego prawa strona (patrząc w stronę Wrzeszcza) wreszcie zostanie udostępniona pieszym i rowerzystom. Na środku wiaduktu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz barierek pojawią się cztery kamienne herby Gdańska.

Opinie (78) 7 zablokowanych

  • A kiedy wezmą sie za kartuska????Tam dopiero jest masakra.Dziura na dziurze!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • do dosi

    kartuska??? spróbuj pojechać sobie Świętokrzyską czy Warszawską....
    strach pomysleć co bedzie za kilka lat jak oddadza następne 100 bloków.......
    Ciekawe jak sie spiszą nowi radni, którzy obiecywali nowe drogi dla nas.

    • 0 0

  • Hucisko

    Do jj:
    Jakie wielki hucisko by nie było, to korki będą przez durnych kierowców, którzy pomimo braku możliwości zjechania ze skrzyżowania pchają się, a potem stoja na czarwonym i blokuja przejazd kierunku prostopadłego. Tak samo jest np. we Wrzeszczu przy Manhattanie. Postawić tam policjantów, niech wlepiają mandaty i tyle

    • 0 0

  • ---

    Centrum powinno byc zamknięte dla TIRów. wlatują z Wawy to sru na armi i na obwódkę. Przeciez we Wrzeszczu, Zaspie itp nie ma takich przedsiębiorstw co by duze natezenie tirów przyjmowało. WYWALIC TIRY Z CENTRUM. I absurdem jest budowanie odcinka 500mb przez 3 lata ;) Choc w zasadzie jak na 3 ludzi jest jedna taczka i jedna łopata to co sie dziwici.

    • 0 0

  • ---

    Kartuskiej nie zrobią, zaden radny tam nie mieszka :P

    • 0 0

  • anonim

    Kartuskiej nie zrobią, bo w momencie oddania trasy W-Z ma być i tak wyciszona i ograniczona do 2 pasów.

    • 0 0

  • DLACZEGO ZWLEKA SIĘ Z URUCHOMIENIEM RUCHU NA RĄDZIE BRAMA OLIWSKA !!

    Czy nie można by już puścić ruch na rondzie "Brama Oliwska" ?
    Teraz aby zawrócić w kierunku Wrzeszcza trzeba jechać do centrum powiększając już panujący tam tłok.

    • 0 0

  • Co to za film !!!!

    Typowo dyletanckie podejście do tematu. Kto to zaakceptował?
    Beznadzieja obrażająca widzów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane