• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale już z górki?

ms
12 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Jeżeli utrzyma się dobra pogoda, kierowcy jeszcze w tym roku pojadą wyremontowaną jezdnią Podwala Grodzkiego.

Trzy miesiące po rozpoczęciu remontu Podwala Grodzkiego jedno wiadomo na pewno: limit niespodzianek, na jakie w czasie prac natknęli się drogowcy ze Skanskiej już się wyczerpał.

- Po tym, jak przykryliśmy wykop specjalnym materacem z kruszywa i usypaliśmy na nim podkład pod konstrukcję jezdni, prace będą gładko zmierzały do końca - zapewnia Paweł Piński, kierownik budowy. - Jeżeli tak dobra pogoda jak teraz potrwa jeszcze przez kilka tygodni, możliwe, że kierowcy jeszcze w tym roku pojadą wyremontowaną jezdnią Podwala Grodzkiego.

Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zielni w Gdańsku nie wyklucza, że prace na drugiej jezdni Podwala mogłyby w takim razie ruszyć jeszcze zimą, a nie jak planowano wcześniej dopiero na wiosnę. - Jeżeli pierwsza nitka będzie gotowa w tym roku, a zima będzie łagodna, od razu rozpoczniemy zrywanie nawierzchni na jezdni przy Dworcu Głównym PKP.

Co dziś dzieje się na remontowanym Podwalu? Tam, gdzie leży już materac z kruszywa wzmacniający grunt pod przebiegiem wschodniej jezdni, kładziona jest kolejna warstwa stabilizacyjna. Na całej niemal długości jezdni ustawiany jest kamienny krawężnik. Przy Węźle Piastowskim, czyli na rondzie pod Zieleniakiem rozpoczyna się rozbiórka nawierzchni.

Obecnie na budowie pracuje ok. 50 robotników, ale ich liczba wzrośnie do 80, gdy rozpoczną się roboty brukarskie. - Takich prac nie mogą wykonać maszyny - tłumaczy Paweł Piński. Brukarze ułożą z kamienia zatoczki dla autobusów, z kostki betonowej miejsca parkingowe (przed budynkiem prokuratury) oraz chodniki z płyt betonowych.

Ścieżka rowerowa, która powstanie pomiędzy jezdnią Podwala Grodzkiego a chodnikiem także będzie brukowana. - Niestety, na użycie bardziej przyjaznej dla rowerzystów masy bitumicznej nie zgodził się konserwator zabytków. Argumentował, że na terenie Śródmieścia podstawowym materiałem musi być kostka - informuje Paweł Piński.
ms

Opinie (90)

  • Myślisz, że w PiS są większe cfaniaki?

    • 0 0

  • do PiS

    Wolę takiego niz czarną zakałę jeżdżącą po wytyczne do Radia Maryja (Jaworski)

    • 0 0

  • codziennie jeżdżę tędy do pracy rowerem i niech juz nawet ta kostka sobie spocznie spokojnie na glebie, byle remont juz się skończył!!!!!!

    • 0 0

  • to ja jeszcze w sprawie tych durnie postawionych ŚWIATEŁ na nowolipiu

    po co to??? przeciez wystarczylo tylko nieco poszerzyc zjazd od kartuskiej (niewielki kawalek 3 pasa) aby bylo bezkolizyjnie i co najwazniejsze BEZ DURNYCH SWIATEL !!! no ale nie ma sie co dziwic, w tym calym burdelu jakim jest skrzyzowanie kartuskiej z lostowicka i nowolipiem, to ten do tej pory BEZKOLIZYJNY zjazd byl jedynym plusem.

    • 0 0

  • sciezka

    to dobrze ze scierzka rowerowa bedzie z bruku bo wrotkaże po niej nie pojadom

    • 0 0

  • sloneczny

    swiatla na prawoskrecie z kartuskiej w nowolipie sa dlatego, ze teraz smigasz z lostowickiej dwoma pasami na nowolipie, po to by rozkorkowac choc troche lostowicka. ale za to, gdyby przeczytal dzisiejsza gazete trojmiasto w wyborczej, to bys wiedzial, ze ma rowniez zostac uruchomiony drugi pas na wjezdzie z kartuskiej - ten ktory teraz jest zapaskowany.

    • 0 0

  • oznakowanie miasta

    Kto odpowiada za beznadiejne i kompromitujące oznakowanie miasta podczas remontu dróg? Czy ten ktos ma choć odrobinę wyobraźni??? , bo z pewnościa nie widział oznaczeń dróg w starej Europie. Mieszkam w centrum od lat, przez Hucisko przjeżdżam kilkanaście razy dziennie, a po powrocie do Gdańska przy pierwszej próbie pokonania objazdów zgubiłem się. Do dziś często widze obce rejestracje bezradnie szukające dróg wyjscia z pułapki oznakowań. To jest żenada.
    Nie chce mi się juz pisać jak to powinno wyglądać, bo przeciętnie inteligentny inżynier drogowy wie to doskonale. Szkoda, że utrzymywani za nasze pieniądze urzędnicy nie w tak marny sposób sobie z tym radzą, a właściwie, to sobie nie radzą.

    • 0 0

  • Kierowca powinien mysleć

    Jeżeli nie mysli to znaczy że sobie nie radzi i niech zawczasu przesiadzie sie na rower, póki kogoś nie zabije. Oznaczenie jest jak najbardziej zrozumiałe, chyba że ktoś w ogole nie zna sie na znakach bo sobie kupil prawko na rynku.

    • 0 0

  • Zrozumiałe?, jak pierwszy raz jechałem 3 Maja to nie wiedziałem jak mam jechać, czy są tam 2 pasy (białe) czy 3 (żółte), do dzisiaj zresztą nie wiadomo. Stań tam jak jest mały ruch, na bank trafisz na "obcych" którzy będą jechać środkiem "po białych", podobnie jest w innych miejscach. A prawdziwy horror jest przy dworcu, nie każdy "jarzy" do czego są te żółte paski na jezdni, ci głupsi jadą prosto - przy przystanku i nawet dalej przy Zieleniaku. Takie oznaczenie jest dobre jako trening przed emigracją do Indii. Zauważ, że oznaczenie zostało już poprawione, przy Locie na przejeżdzie przez tory są wymalowane po 3 ciągłe linie, codziennie podziwiam twórców tego "prawidłowego oznaczenia" :)

    • 0 0

  • Wybory Samorządowe

    Prezydent Adamowicz -mam nadzieję , że nie będzie startował na następną kadencję. Na Prezydenta Gdańska potrzebna jest energiczna kobieta .A może Pani Adamowiczowa ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane