• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 września podwyżka cen biletów kolejowych w Trójmieście

Maciej Korolczuk
26 sierpnia 2024, godz. 12:45 
Opinie (423)
Ceny biletów kolejowych w Trójmieście wzrosną od 1 września. Ceny biletów kolejowych w Trójmieście wzrosną od 1 września.

Ceny biletów kolejowych wzrosną od 1 września w taryfie pomorskiej. Cena najtańszego biletu SKM (do 6 km) wzrośnie z 4,80 do 5,50 zł. Więcej zapłacimy też za odcinkowe bilety miesięczne, dobowe oraz popularne w Trójmieście bilety miejskie (podwyżka z 5,50 zł na 7 zł) i trójmiejskie (10 zł zamiast 8 zł).




Pociągami po Trójmieście poruszam się:

Ostatnia podwyżka cen biletów kolejowych w Trójmieście miała miejsce dwa lata temu.

Od 1 września czeka nas kolejna podwyżka.

Wzrosną ceny biletów kolejowych: podwyżki przez wysokie ceny paliw i energii



Czym tłumaczą podwyżki cen biletów przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, odpowiedzialnego za organizację przewozów kolejowych w województwie pomorskim?

Jak mówi nam Michał Piotrowski, rzecznik prasowy marszałka, wzrost cen jest podyktowany wyższymi kosztami przewozów, głównie cenami energii elektrycznej i paliw, ale też zakupem nowego taboru oraz zwiększeniem oferty przewozowej.

Rozkłady kolejowe na żywo w twoim telefonie



Poza podwyżkami z oferty zniknie też m.in. bilet miesięczny rowerowy na danej trasie w cenie 30 zł. Zastąpi go bilet sieciowy na całe województwo w cenie o 10 zł wyższej. Zostanie też zniesiona opłata za bagaż dodatkowy, która dotychczas wynosiła 4,50 zł.

Podwyżki taryfy Regio/SKM (19 opinii)

To już pewne. Od 1 września najtańszy bilet do 6 km w cenie uwaga.... 5.50 PLN!!! Miejski za 7 PLN, a trójmiejski aż za 10 pln. Ja rezygnuje z usługi. Wolę pieszo.
To już pewne. Od 1 września najtańszy bilet do 6 km w cenie uwaga.... 5.50 PLN!!! Miejski za 7 PLN, a trójmiejski aż za 10 pln. Ja rezygnuje z usługi. Wolę pieszo.

Ceny najpopularniejszych biletów od 1 września 2024



  • bilet jednorazowy do 6 km - 5,50 zł (obecnie 4,80 zł)
  • miejski (Gdańsk/Sopot lub Gdynia/Sopot) - 7 zł (obecnie 5,50 zł)
  • trójmiejski - 10 zł (obecnie 8 zł)
  • miesięczny miejski (Gdańsk/Sopot lub Gdynia/Sopot) - 135 zł (obecnie 112 zł)
  • miesięczny trójmiejski - 190 zł (obecnie 164 zł)

Ceny pozostałych biletów od 1 września 2024



  • tygodniowy imienny do 6 km - 48 zł (obecnie 43 zł)
  • miesięczny imienny do 6 km - 120 zł (obecnie 108 zł)
  • za rezerwację miejsca na rower lub za przewóz roweru - 7 zł (bez zmian)
  • dobowy - 25 zł (obecnie 20 zł)
  • trzydobowy - 50 zł (obecnie 40 zł)
  • półroczny Mobilny Senior - 10 zł (bez zmian)
  • dobowy na całe województwo - 50 zł (nowość)
  • trzydobowy na całe województwo - 100 zł (nowość)
  • miesięczny na całe województwo - 250 zł (nowość, zastąpi wszystkie bilety miesięczne na odległość powyżej 50 km

Miejsca

Opinie (423) ponad 10 zablokowanych

  • W ten sposób to my nigdy nie wysiądziemy z samochodów.

    • 15 0

  • I dalej się dziwicie dlaczego w Gdańsku są takie korki? (2)

    Nie dlatego, że tak jest wygodniej i bez meneli i ludzi bez prysznica wokół. Po prostu jest taniej;)

    • 29 2

    • W Gdańsku są żadne korki (1)

      Widać, że w innych miastach nie mieszkałeś. Przy tym co jest w Warszawie, Łodzi czy Wrocławiu to szok i niedowierzanie że w 3M ktokolwiek jeszcze do autobusu wsiada.

      • 1 3

      • Mieszkałam w Warszawie i da się ominąć korki

        Bo z największego zad*pia co 10 minut autobus albo tramwaj a w nocy co 30 min
        W 3city można sobie pomarzyć, bo w dzień autobus co 30-60 min a w nocy wcale

        • 3 0

  • no nareszcie

    • 6 3

  • Zlodziejstwo monopolisty.

    Gdyby istniała konkurencja, to nagle by się okazało,że da się wszystko wykonać taniej. I nie byłoby kuriozalnych argumentów,że pasażerowie będą mieli droższe bilety, bo został zakupiony nowy tabor.
    Komunikacja miejska nigdy nie była i nie będzie rentowna. Natomiast jest niezbędna, aby utrzymać transport w dużych miastach ryzach.
    Czy Gdańsk nie widzi, że walczac z transportem samochodiwym, należy robić wszystko, aby komunikacja publiczna była jak najbardziej opłacalna i jak najbardziej przyjazna dla pasażerów? A jest kompletnie na odwrót... gdzie jakakolwiek logika?

    • 23 0

  • trzeba pokazać ludziom, że podróżowanie autem się nie opłaca

    podnieśmy ceny SKM !

    • 15 0

  • Chciałbym zobaczyć zestawienie kosztów i zysków SKM (2)

    O ile procentowo wzrósł koszt prowadzenia tej działalności i z czego on się składa? Pewnie okaże się, że lwią część koszów jest przez "Fale". Ciekawe też jest tłumaczenie z kupnem nowego taboru... które nie jest finansowane przez SKM tylko przez urząd wojewódzki. Po drugiej, nowa flota powinna obniżać koszty funkcjonowania a nie je podnosić... fajna ta polityka klimatyczna... taka nie za klimatyczna.

    • 29 1

    • Polityka klimatyczna ma za zadanie wydrenować nasze portfele. Gdyby faktycznie chcieli zlikwidować kopciuchy to ceny pomp ciepła czy innych zamienników powinny być bardzo niskie tak aby nikt się nawet nad tym nie zastanawiał. Nie potrzebne by były jakieś dziwne dotacje i grabienie mieszkańców. To samo z komunikacją. Powinna zachęcać a nie na odwrót.

      • 3 1

    • Bełkot. Przecież Fali jeszcze nie ma na kolei.

      A zestawienia finasowe spółek z udziałem Skarbu Państwa są jawne, wystarczy grzebnąć w Google.

      • 0 1

  • Polska uśmiechnięta

    Uśmiechać się trzeba umieć w każdej sytuacji - jeszcze tylko nowy Prezydent i będzie pozamiatane.

    • 17 1

  • Prawie zlotowka za kilometr u publicznego przewoznika

    To po prostu skandal.
    A Gdańsk ponoć przodował w zachętach do porzucenia auta na rzecz komunikacji miejskiej... jesteście żenujący.
    to nie sa "symboliczne' podwyżki

    • 20 1

  • 3city zawsze uśmiechnięte

    Jak zwykle drożej niż w Warszawie. Różnica już mniejsza, ale ciągle. Gorzej z pensjami.
    Będzie party uśmiechnięte?

    • 19 0

  • SKM w Trójmieście to wstyd na całą Polskę. (4)

    Nie jeżdżę SKM zbyt często, ale w ostatnich tygodniach zdarzyło mi się pojechać z Gdyni do Gdańska kilka razy i jestem głęboko rozczarowany jakością i zwyczajnym dziadostwem SKM. Jest to relikt zarządzany przez ludzi, którzy żyją nadal w poprzednim ustroju. Wszelkie wprowadzone zmiany wywołane są koniecznością, aniżeli mające podnieść jakość obsługi. Tabor jest stary, nowe pociągi nie są równe z peronami, niektóre biletomaty są stare i obskurne, informacja pasażerska gubi nocne składy, na dworcu w gdańsku nie ma adekwatnej informacji z którego peronu odjeżdża pociąg. Ktoś może powiedzieć, że się czepiam, ale jak tego nie robić skoro SKM trójmiasto jest drugim po Warszawie, największym przewoźnikiem w kraju. Jest to problem dla ponad milionowej aglomeracji dla której SKM to podstawa transportu zbiorowego. Mieszkańcy powinni naciskać na gminy będące współwłaścicielami SKM, aby ci wywarli presję na PKP. Trzeba wreszcie podnieść jakość obsługi, która będzie na poziomie aglomeracji aspirującej do ważnego ośrodka gospodarczego w Polsce i Europie.

    • 30 1

    • Co za bzdury. (3)

      Przecież w SKM teraz rządzą samorządy. Prezesem jest człowiek marszałka.

      • 1 1

      • Fact check (2)

        Samorządy łącznie mają 34% udziałów w spółce. Reszta należy od PKP S.A. z siedzibą w Warszawie.

        • 0 1

        • oraz narzuconego przez samorzad prezesa...

          Czlowieka z "marszalkowa", ktory likwidowal kolej w Pomorskiem, szkodzil transportowi pubkicznemu oraz "darl koty" z SKM

          Rzeczone SKM jedt samodzielnym podmiotem gospodarczym, ktory za swoje uslugi dostaje wynagrodzenie. To wynagrodzenie ustala jedyny klient SKM, czyli urzad marszalkowski. Nie jest dla nikogo tajemnica dlugoletnia tradycja zawierania z SKM rocznych kontraktow, ktore w zaden sposob nie mogly byc podstawa do udzielenia kredytu na tabor...

          Wiec ponownie wracamy do punktu wyjascia, przyczyna braki tabor jest "polityka" pomorskiego samorzadu.

          SKM jest przewoznikiem, jak kazdy inny. No prawie, bo jego uslugi gotow jest kupic jedynie dysponent srodkow na transport publiczny. Trzeba wiedziec, ze zaden z przewoznikow nie zyje z biletow, a z wynagrodzenia za usluge.

          Wiec mozesz wyrzekac na PKP, ale dajesz tylko swiadectwo swojej ignorancji...

          Poza tym wszystkim, samorzad ma swojego przewoznika, nad ktrorym calkowicie panuje. Jest nim Regio, z ktorym marszalka laczy nawet unia personalna... Nic nie stoi na przeszkodzie, aby samorzad kladl swoje tory, odtworzyl ZNTK (powrot do korzeni) na Przerobce i uszczesliwial cie nowym taborem...

          Ale jakos od 30 lat nie ma na to ochoty...

          • 0 0

        • bardzo fast, bo blednie

          44% nalezy do samorzadow...

          I jezeli ktos nie potrafi zarzadzac spolkami, dla ktorych jest jedynym klientem, to sie najzwyczajniej nie zna na robocie.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane