• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwyżki cen biletów SKM

mj
4 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 00:53 (4 kwietnia 2008)
Spośród trójmiejskich przewoźników, SKM najdłużej opierała się pokusie podwyższenia cen swoich biletów. Ostatnia podwyżka miała miejsce ponad 8 lat temu. Spośród trójmiejskich przewoźników, SKM najdłużej opierała się pokusie podwyższenia cen swoich biletów. Ostatnia podwyżka miała miejsce ponad 8 lat temu.

To o czym mówiło się od dawna, staje się faktem. Zarząd spółki PKP Szybka Kolej Miejska podjął decyzję o podwyższeniu cen biletów. Od 28 kwietnia w życie wejdzie nowa taryfa opłat, w której ceny biletów pójdą w górę średnio o 12 proc.



Tylko jednorazowy na najkrótszym odcinku (do 6 km) będzie kosztował tyle, co teraz (2,20 zł normalny i 1,10 zł z 50-proc. ulgą). Jest to pierwsza podwyżka biletów SKM od ponad 8 lat. Wymusiły ją rosnące koszty działalności spółki, w tym m.in. prognozowana podwyżka energii o 20 proc.

Nie bez znaczenia był też fakt, że również Urząd Marszałkowski, dotujący kolejowe przewozy pasażerskie w naszym województwie, mówił o konieczności podjęcia takiej decyzji. - Koszty eksploatacji rosną, a ceny biletów od dawna się nie zmieniają, a przecież z czegoś trzeba pokryć zwiększone wydatki choćby na energię - mówił w marcu "Gazecie" Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego.

W innych spółkach Grupy PKP ceny od 2001 r. podnoszono kilka razy. Obecnie bilet z Gdańska do Tczewa w SKM kosztuje 5,80 zł, a w PKP Przewozy Regionalne - 7,50 zł, czyli o 30 proc. drożej. Po podwyżce podróż SKM ciągle będzie tańsza. Bilet na tym odcinku będzie kosztował 6,50 zł, czyli o blisko 15 proc. mniej niż w PKP PR.

Przykładowe ceny biletów normalnych od 28 kwietnia: podróż na odcinku 7-12 km - 3,10 zł (teraz 2,80 zł), 13-18 km - 4 zł (3,50 zł), 19-24 km - 4,50 zł (4 zł), 25-30 km - 5,60 zł (5 zł).

Przykładowe ceny biletów miesięcznych normalnych: do 6 km - 50,60 zł (46,20 zł), 7-12 km - 65,10 zł (58,80 zł), 13-18 km - 84 zł (73,50 zł), 19-24 km - 94,50 zł (84 zł).
Gazeta Wyborczamj

Opinie (95) 4 zablokowane

  • Ta firma własnie sie zabiła - typowe dla PKP

    PKP - pięknie kur.. pięknie! Na czas tych remontów, gdzie jeździ - przynajmniej dla mnie - 4 razy mniej pociągów bilety powinny być adekwatnie tańsze! A tu podwyżka! Ślicznie SKM kombinuje :) Niestety nie godzę się płacić podwyżki za pociągi raz na 30 minut, niepunktualne i zapchane do granic możliwości. SKM traci w moich oczach swój ostatni atut - cenę. Tak, wiem 12% w skali 8 lat to moze nie dużo, ale... ta firma w tej formie jest bez przyszłości! Tłumaczę się głupim remontem - to ciekawe ile zł będą chcieli od nas wysępić jak będą wymieniać cały tabor! Czy wiecie, ze składy EN57 i EN71 to konstrukcja według projektu z 1958 roku?! Ludzie! 50 lat!! ile czasu SKM ma zamiar malować pudła i mamić nas niby remoncikami 4 składów? Trzeba było w leasing kilkanaście lat temu brać nowoczesne i ekonomiczne jednostki do ruchu podmiejskiego to byście teraz nie musieli wyciągać kasy od pasażerów! Ta podwyżka jest nie uczciwa, bo klient nie dostaje nic w zamian. Z tą podwyżką nie zmienia się nic na lepsze! A w sumie od 8 miesięcy jest tylko gorzej...

    • 0 0

  • powtarzam...

    powtarzam wejdźcie tu i sprawdźcie sobie co chcą zrobic wam z SKM moze się wam rozjaśni...
    http://www.infokolej.pl/viewtopic.php?t=4267

    • 0 0

  • ZA MALO TABLIC Z NAZWAMI PRZYSTANKOW

    Jako turysta zycze sobie na przystankach "Szybkiej?" Kolei Miejskiej O WIELE WIECEJ TABLIC Z NAZWAMI PRZYSTANKOW.
    U nas z kazdego siedzenia mozna sie orientowac na jakim przystanku sie znajduje. A tu zauwazylem tylko 3 tablice na calym peronie.

    • 0 0

  • (3)

    (...)Remont w Gdyni potrwa do końca maja wiec jeszcze trochę.Jeżeli ktoś jest zaradny to potrafi sobie poradzić.Nie opowiadaj człowieku że zawsze jeżdżą co pół godziny bo są takie jadące do Gdyni Głównej do Sopotu po torach dalekobieżnych.Na tasie Gdynia-Gdańsk są honorowane bilety na wielu pociągach dalekobieżnych,tłok pojawia się o określonych porach i nie jest stałym zjawiskiem.Nie wszystkim może być wygodnie ale narzekanie jak się nie ma pojęcia to najgorsza głupota.O jakim ty leasingu mówisz człowieku.Nie zapominaj że bodaj do 2001 roku SKM była częścią składową PKP nie byli odrębną spółką ja obecnie.Co z tego że przynosili zysk skoro wszystko szło do jednego wora i jak jeden mąż przynosiło straty.Leasing dobre.Chyba nie wiesz jak działały w latach 90 państwowe firmy.Wiek taboru to kolejna bajka.To że EN57 czy 71 pochodzą z początku lat 60 nie oznacza że te które są u nas są tak stare.Gdybyś nie był takim ignorantem to byś wiedział że ta seria pociągów była produkowana do końca PRL i nawet kilka lat po więc gadanie o 50 latach to przesada i nieprawda.Najstarsze jednostki mają około 30 a najmłodsze niecałe 20 lat.Dlaczego nie czytasz ile kosztuje nowa jednostka?Przelicz to sobie i pomyśl czy 700-800 mln złotych jakie są potrzebne na wymianę taboru spółka ma od zaraz.Jest plan zakupienia do 2012 25 nowych składów i wyremontowanie 35 starych.Na tyle można realnie liczyć wsparcia z UE.Tylko człowiek głupi uważa że można jak w czarach wymienić 60 składów na fabrycznie nowe.To są ogromne koszty.Elektryczny Zespół trakcyjny to wydatek około 20 mln złotych.To nie jest autobus.To jest bardzo skomplikowane i kosztowne urządzenie,za cenę jednego EZT mozna kupić 20 przegubowych autobusów miejskich.Do tych kosztów trzeba doliczyć remont przystanków wymianę sieci i aparatury sterowniczej.Na modernizację wszystkiego potrzeba około miliarda złotych.Cała pula jaką może dać UE to 3,2 mld a inne miasta Polski też mają wielkie potrzeby inwestycyjne.Trzeba być realistą a nie klepać bzdury

    • 0 0

    • Sorry, ale wtrącasz argumenty które sprawiają że reszta wypowiedzi (to, czego nie można sprawdzić samemu) jest mało wiarygodna :(
      "Na tasie Gdynia-Gdańsk są honorowane bilety na wielu pociągach dalekobieżnych" - tak, kursujące od 9 to 15, kto nimi ma jeździć skoro 90% stałych pasażerów jest już w pracy ? Pewnie tylko dlatego PKP się na to zgodziło :(

      • 0 0

    • ja jestem ignorantem?! (1)

      O nie drogi kolego - to Ty nim jesteś!! i na dodatek nie czytasz ze zrozumieniem!
      Składy są według projektu z 1958 roku! Nigdzie nie napisałem, ze to ich data produkcji - napisałem, ze projekt jest z 1958 i uwzględnia stan wiedzy i technologię Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej AD1958! Co znaczy, ze nie ma kasy na leasing składów?! A kto powiedział, ze musimy utrzymywać tą bandę nierobów pod tytułem "Kolejarze made by PKP & PRL"? No kto? PKP mimo gigantycznych dotacji z moich i innych podatków nie potrafi kupić składów to trzeba firmę sprzedać zagranicznemu inwestorowi! Gwarantuje Ci, ze wtedy by się kasa na inwestycje znalazła! Ale nie, lepiej żeby kasa z naszych biletów i podatków szła na związki zawodowe?! Tak się składa, ze wiem ile kosztuje nowy ezt i wiem jakie są realne czasy dostarczenia takich składów od momentu ich zamówienia. Nie próbuj wmówić nikomu, ze NIE DA SIĘ - niedasizm to pojęcie znane tylko na PKP. Im szybciej samorząd województwa to zrozumie tym lepiej dla nas - pasażerów. walić pkp i tamtejszy beton!

      • 0 0

      • A ile taki ETZ kosztuje?

        • 0 0

  • Maciej Wróbel

    Kto wie dlaczego Ci dwaj tacy zachwyceni podwyżką??? To są po prostu pracownicy skm!!!!

    • 0 0

  • ...pracownicy SKM mają większy problem niż to czy ktoś jest zadowolony z podwyżek czy nie-samorząd do spółki z PKP PR chcą ich "puścić z torbami"

    • 0 0

  • (1)

    wolny rynek opiera się na ekonomii a nie pobożnych życzeniach.Jeden palant żąda żeby przejazd do Gdyni z Gdańska kosztował bez ulg 2 złote inny marudzi na remonty.Podwyżek nie było od dawna i chyba to powód do zadowolenia a nie psioczenia ale energia i koszty utrzymania idą w górę,pracownicy też chcą zarobić więcej.Nie da się tego pogodzić bez podwyżki.Spółka działa na rynku a nie w próżni,Ma przynosić zysk wiec musi być płynna finansowo.Wystarczy sobie zobaczyć ile razy w ciągu 8 lat ZKM Gdynia podniósł ceny biletów okresowych.Podpowiem 8 razy.Co roku solą podwyżkę biletów okresowych i to jakoś nikogo nie oburza że co rok trzeba płacić 2 złote więcej za normalny miesięczny ważny 7 dni w tygodniu.Od 2000 roku zdrożał o 16 złotych i jakoś nikt nie drze szat z tego powodu.Podnoszą się ceny paliw rosną ceny biletów a energia elektryczna też zdrożała ostatnio zwłaszcza.W ciągu tych lat prąd raczej nie potaniał.O konkretach ludzie a nie duperalach i waszych chorych fantazjach.

    • 0 0

    • płacą ci za pisanie tych bzdur? skm-ka jest droga i nie komfortowa i czego byś tu nie napisał nie zmienisz tego.

      • 0 0

  • aaaa

    jak sie nie podoba to zawsze mozecie sie przesiac do samochodu....

    • 0 0

  • z jednej strony jest troche lepiej, lepsze pociagi, ale ogolnie

    robi to wrazenie rozpadu , chos sie buduje ladne perony. Poki jednak niebedzie kamer bedzie brudno

    • 0 0

  • Ja nie mam nic przeciwko podwyżce, byleby to było naprawdę rozsądne jak na polskie realia. Ciesze się, że po 22 latach, bo tyle mam, widzę jak coś się robi na trasie SKM. Nie znam planów SKM, ale mogę sie domyślać, że kolejnym etapem remontu będzie Wzgórze i to chyba dobrze, że coś się zmienia.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane