- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (133 opinie)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (130 opinii)
- 3 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (52 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (290 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (167 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (95 opinii)
Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera
Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. Hallera zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.
Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.
Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).
Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.
Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów
Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.
70 dni na realizację
Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.
Opinie (161) 9 zablokowanych
-
2020-10-07 19:07
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "próbował przejechać pod estakadą kolejową w Durham" i zobaczycie tani i skuteczny sposób. Tylko, że u nas trzeba zarobić na "misiu" ...
- 6 0
-
2020-10-07 19:41
chore za 10tysi bramę by zrobili i po kłopocie
...
- 5 0
-
2020-10-07 19:44
Można inaczej (2)
Mam inny pomysł - na odcinku 20-30 m obniżyć poziom torów o 30 cm i po sprawie. pomysł opatentuję !!! Będzie taniej.
- 3 3
-
2020-10-07 19:48
(1)
a wodę z "jeziora" to kto będzie wylewał ? ....
- 1 1
-
2020-10-07 19:55
I tak się tam robiło jezioro przy zalaniach,
tak jak na Wajdeloty.
- 1 1
-
2020-10-07 19:53
co na to glowna inzynierka miasta? mam inny pomysl ale za darmo nie powiem. za pare tysi podpowiem chetnie
- 2 1
-
2020-10-07 20:07
Matołki-'inźiniery'! Obniżenie gruntu taniej by kosztowało!!! i Problemów mniej!
- 5 2
-
2020-10-07 20:10
Ale GOSpoDARNA ta dyliżansiara...Robią znią cwaniaki co chcą!
Trwoni babsko nasze podatki, nasze pieniądze!!!
- 10 1
-
2020-10-07 20:18
(1)
Sprawcy zrywający trakcję w tym miejscu powinni być obciążani kosztami naprawy.
- 5 0
-
2020-10-07 23:14
Przecież są, ubezpieczyciel nie pokrywa szkód wyrządzonych umyślnie.
- 0 0
-
2020-10-07 20:21
Ile centymetrów kosztuje 0,5 bańki? (1)
- 3 2
-
2020-10-07 21:53
Dam pół bańki za pięć centymetrów.
- 1 0
-
2020-10-07 20:52
Brawo wy!
- 1 0
-
2020-10-07 20:57
Bramownica z obu stron tańsza. Ale po co oszczędzać
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.