• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół roku hałasów i drgań przy trasie PKM, by potem było lepiej

Szymon Zięba
5 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Wykonawca elektryfikacji linii PKM przeniósł się z pracami na odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

Mieszkańcy okolicy przystanków PKM BrętowoMapka, PKM StrzyżaMapka oraz PKM NiedźwiednikMapka powinni przygotować się na kilka miesięcy hałasów, a nawet wyczuwalnych drgań. Uciążliwości niestety nie da się uniknąć - są one skutkiem prac prowadzonych przy elektryfikacji linii PKM, które we wtorek, 4 stycznia 2022 r., weszły w kolejną fazę. Roboty zakończyć się mają w połowie tego roku.



Jak długo jesteś w stanie tolerować uciążliwe prace remontowe w twoim sąsiedztwie?

Przypomnijmy: w połowie czerwca 2021 r. rozpoczęła się elektryfikacja linii, po których poruszają się pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Inwestycja obejmuje dwie linie:

  • nr 248 Gdańsk na odcinku Wrzeszcz - Osowa o długości ok. 16,9 km (tor 1) i 16,5 km (tor 2),
  • nr 253 na odcinku Rębiechowo - Osowa o długości ok. 1,3 km.

Drugim elementem wartej 48,8 mln zł inwestycji jest budowa nowego przystanku PKM - Gdańsk Firoga.

Zostanie on ulokowany pomiędzy przystankami Matarnia i Port Lotniczy.Mapka

Pół roku prac i utrudnień



We wtorek, 4 stycznia 2022 r., rozpoczął się kolejny etap elektryfikacji linii PKM. Wykonawca przeniósł się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

- Ze względu na występujące tam strome i trudno dostępne nasypy oraz bliskość budynków mieszkalnych w niektórych lokalizacjach prace przy palowaniu mogą być nie tylko cięższe w wykonaniu, ale także bardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
  • Elektryfikacja PKM wchodzi w kolejny etap.
  • Elektryfikacja PKM wchodzi w kolejny etap.
Chodzi nie tylko o hałas, ale też drgania, które podczas charakterystycznego dla inwestycji wbijania pali (mają one ustabilizować i utwardzić podłoże), przenoszą się dalej. Mogą być one odczuwalne nawet w pobliskich domach - ale są niegroźne.

- Będziemy uprzedzać mieszkańców o uciążliwych pracach w ich sąsiedztwie i za wszystkie utrudnienia związane z naszą inwestycją już teraz przepraszamy - mówi Tomasz Konopacki.

Nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga - tak wyglądał w grudniu 2021 r.


Przy PKM Firoga instalowano czujniki, teraz też mogą być potrzebne



Niewykluczone, że wykonawca inwestycji zdecyduje się na instalację specjalnych czujników, które będą mierzyć intensywność drgań. Takie rozwiązanie zastosowano np. przy okazji prac przy budowie przystanku PKM Firoga.

Czytaj więcej: Rozpoczęła się elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Kłopot także dla pasażerów



Z utrudnieniami muszą też liczyć się pasażerowie. Od wtorku, 4 stycznia 2022 r., na trzech przystankach PKM: Strzyża, Niedźwiednik i Brętowo wszystkie pociągi odjeżdżają wyłącznie z toru 2 przy peronie 2.

Wejścia na zamknięty peron 1 zostały wygrodzone i odpowiednio oznakowane.

Przy PKM Firoga pracowała podbijarka. Ciężkie maszyny generują hałas, ale nie da się tego uniknąć.

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • OK. Proponuję jeszcze, jako pasażer, aby Gdynia i pow. Kartuski, zadbały o to (1)

    aby drzewa od linii trakcyjnych znajdowały się w takich odległościach, że przy powaleniu drzew nie spadną one na linię. Niby oczywiste, ale jakoś w w tych dwóch lokalizacjach myślenie to rzecz obca. Tam już wielokrotnie drzewa przewracały się na tory.

    • 5 3

    • Jest ustawa mówiąca o tym

      8m od środka toru

      • 0 0

  • Hałas i drgania sa zkazdym przejazdem tramwaju w miescie który jest blizej budynków. (1)

    I jak widac maja gdzes troske o pieski które takiego hałasu sie boją !

    • 4 3

    • Pieski miejskie

      Pies, tak jak człowiek, przywyka do stałych hałasów. Więc jeśli mieszka kolo linii tramwajowej nie powinno to na niego w ogóle działać. A i do hałasu z terenu budowy też powinny przywyknąć

      • 0 0

  • RP 1...

    wycie, jęki, ujadanie, buczenie itp. Wszystko w ramach przepisów o bezpieczeństwie w ruchu kolejowym.

    • 2 0

  • Chcecie wiedzieć co to hałas? (1)

    Zapraszam w okolice ul. Elektryków, od lat okoliczni mieszkańcy nie mają szans na spokojne wieczory i wyspane noce. Tylko jak zaczyna się sezon inprezownie przy tej ulicy całymi noca nadają ogłuszającą muzykę.( Choć ciężko to nazwać muzyką) Mimo dziesiątek skarg, wiecznego dzwonienia na policje nie ma żadnej reakcji. Włodarze miasta oraz policja są głusi na skargi mieszkańców o niemożliwości żadnego wypoczynku i spokojnego snu. Niebawem dzieciom potrzebne będą jakieś porady psychologiczne. Budzą się po nocach, nie mogą spać, płaczą. Wszyscy mają to w nosie gdyż liczy się tylko kasa, a włodarze zapewne mają w tych imprezowniach jakiś interes gdyż przez tyle lat są głusi i nie robią nic żeby zmienić ten stan rzeczy. Wręcz przeciwnie wydają zgody na nowe imprezownie nie patrząc na nic. Mam nadzieje że przy najbliższych wyborach zmieni się to towarzystwo wzajemnej adoracji.

    • 8 4

    • Wiem co przeżywacie. Mój syn chodzi tsm na imprezy i jak do niego dzwonię to słowa się nie da usłyszeć. Współczuję szczerze.

      • 0 0

  • To bardzo źle!

    czy to jest ekologiczne? Czy przy okazji będzie ścieżka rowerowa wzdłuż PKM?

    • 2 2

  • "charakterystycznego dla inwestycji wbijania pali (mają one ustabilizować i utwardzić podłoże)"
    Redakcjo, proszę o poprawienie artykułu. Te pale nie służą do stabilizacji i utwardzania podłoża. One stanowią fundamenty, na których będą posadowione słupy trakcyjne.

    • 7 1

  • Znów zmarnowana kasa przez PO trakcja elektryczna powinna być od poczatku (2)

    Teraz gdy jest najdroższy prąd w historii przerabiają na elektryczne. A cena prądu jest wynikiem nie tylko inflacji rozrząd rudego podpisywał niekorzystne umowy z UE

    • 5 5

    • Znów narzekacie...

      • 0 2

    • być głupkiem i ciągle być głupkiem - wytłumacz jak to jest?

      dziedziczne czy wrodzone czy nieuleczalne?

      • 0 1

  • Elektryfikacja !? (1)

    To trzeba było robić jak powstawała linia kolejki. Znów skręt na kasę... a ile aneksików będzie podpisane... Uuuuu ! I po nocach ma być cisza, skrętasy.

    • 6 2

    • A PKP i wtedy nie elektryfikowała i teraz nie elektryfikuje. Na co oni wydają kasę? Tylko gadać potrafią i aneksów nie muszą podpisywać...

      • 1 0

  • (1)

    Tak dla ścisłości PKM nie ma swoich pociągów. Ma tylko linię, po której jeżdżą pociągi SKM i PR.

    • 3 1

    • To nie są pociągi przewoźnika. Przynajmniej część.

      • 0 0

  • Mogli to od razu zrobić gdy budowano

    a teraz ponownie przepraszają za hałas - gdzie tu logika?

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane