Pół roku od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na naprawę i konserwację mostu wantowego
w ciągu Trasy Sucharskiego. Miasto ogłosiło już przetarg, na oferty czeka do 2 czerwca.
tak, ale sporadycznie
45%
nie korzystam z tego mostu
6%
nie, ale widuję go na horyzoncie
7%
O tym, że remont charakterystycznego mostu wantowego w Gdańsku jest konieczny i
urzędnicy mają go w planach, pisaliśmy w lutym. Teraz przyszedł czas na konkrety.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił bowiem przetarg, w którym szuka wykonawcy prac.
Obejmują one m.in.:- mycie i czyszczenie mostu,
- montaż zabezpieczeń przed ptakami,
- naprawę rur osłonowych want w rejonie pomostu,
- konserwację zakotwień i łożysk,
- naprawę łączników osłon cięgien podpór.
Zakres prac konserwacyjnych obejmie zakotwienia 52 cięgien prętowych, które zostaną oczyszczone i zabezpieczone antykorozyjnie. Wymieniony zostanie znajdujący się w nich wosk. Naprawie poddane będą łączniki osłon 28 cięgien na podporach nr 4, 5 i 6 mostu. Cięgna zostaną oczyszczone ze śladów rdzy i zakonserwowane przed dalszą korozją.
- Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 2 czerwca. Zwycięzca przetargu będzie miał pół roku na wykonanie zadania od dnia zawarcia umowy - informują urzędnicy.Jeśli więc wszystko pójdzie sprawnie, most wantowy zostanie odnowiony jeszcze w tym roku.
Most ma już ponad 20 lat
Gdański most wantowy ma już ponad 20 lat. Oficjalnie nazywa się Mostem III Tysiąclecia im. Jana Pawła II. Pod względem rozpiętości przęsła, do czasu otwarcia Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu w sierpniu 2011 r., był największym w Polsce mostem podwieszonym na jednym pylonie.
Nietypowe Budowle Trójmiasta. Most Wantowy nad Martwą Wisłą
- długość - 372 m
- szerokość - ponad 20 m
- konstrukcja składa się z 3 przęseł i 7 podpór
- wysokość pylonu - 100 m
- światło między taflą wody a pomostem - 8 m
- stalowe liny - 60 m (o długości od 60 do 200 m).
- koszt budowy - ponad 150 mln zł
- czas trwania budowy (sierpień 1999 - listopad 2001)
- dzienna liczba pojazdów: od 30 do 35 tys.