• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Policja sprawdzała stan techniczny aut

piw
28 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.

Policjanci sprawdzali w Gdańsku stan techniczny samochodów jeżdżących po drogach. Skontrolowano 240 pojazdów i zatrzymano 51 dowodów rejestracyjnych, w tym 12 w związku z nadmierną emisją spalin i naruszeniem wymagań dotyczących ochrony środowiska.



Policyjna akcja "Smog" miała na celu namierzenie samochodów niesprawnych technicznie i emitujących do atmosfery zbyt dużo spalin. Wyniki policyjnych kontroli, przeprowadzonych w środę, mogą sugerować, że po drogach jeździ bardzo dużo niesprawnych aut, jednak należy pamiętać, że policjanci kontrolowali głównie te samochody, których wygląd mógł sugerować, że są w słabym stanie.

Tak było np. w przypadku zatrzymanego na jednej z gdańskich ulic samochodu ciężarowego marki Volvo, który miał nadmiernie zużyty bieżnik opon, nieszczelny układ hamulcowy, niesprawne oświetlenie zewnętrzne oraz uszkodzone lewe lustro. 38-letni kierowca ciężarówki został ukarany mandatem w wysokości 500 zł. Dowód rejestracyjny pojazdu został zatrzymany a samochód nie został dopuszczony do dalszego ruchu.

- Chwilę później ci sami policjanci zatrzymali do kontroli 30-latka, który kierował pojazdem ciężarowym marki Man. Jak się okazało, w samochodzie była pęknięta przednia szyba. Kierowca został ukaranym mandatem karnym, policjanci zatrzymali też dowód rejestracyjny pojazdu - mówi Magdalena Ciska z gdańskiej drogówki.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
  • Policjanci kontrolowali stan techniczny pojazdów oraz - w niektórych przypadkach - sposób zabezpieczenia przewożonych ładunków.
Kolejnym zatrzymanym do kontroli tego dnia był 33-latek z powiatu kartuskiego, który kierował volkswagenem, a na przyczepie przewoził ładunek. Funkcjonariusze od razu zwrócili uwagę, że ładunek jest źle zabezpieczony. Podczas sprawdzania stanu technicznego tego samochodu policjanci stwierdzili szereg nieprawidłowości, m.in. wyciek oleju, nieprawidłowości w ogumieniu pojazdu i niesprawny układ hamulcowy.

Przy okazji policjanci zatrzymali też w środę trzech kierowców, którzy przekroczyli w terenie zabudowanym dozwoloną prędkość o ponad 50 km/h. Całej trójce zatrzymano prawo jazdy na trzy miesiące.

Funkcjonariusze zatrzymali również do kontroli 29-letniego motocyklistę z Gdańska. Jak się okazało, mężczyzna miał wcześniej oficjalnie cofnięte uprawnienia do kierowania.
piw

Opinie (222) 2 zablokowane

  • a jaki jest stan techniczny samochodów ( radiowozów )

    nie było pieniędzy na podwyżki , na papier i długopisy na komendach .... i są ?

    • 3 8

  • I cyk, przez co najmniej rok takie kontrole mozna olac.

    • 7 0

  • dlaczego pociągi ich skład techniczny nie są kontrolowane przez policję ? (3)

    słyszeliście by ktoś z policji kontrolował skład pociągu i go nie dopuścił do ruchu , tam jedzie 300-500 osób , w samochodzie od 1 do 5 ......

    • 8 14

    • jakby auta miały takie kontrole jak kolej to by ulice były puste.

      • 9 0

    • Policjant ma stanąć na torach z lizakiem ?

      i może mierzyć radarem prędkość ?
      albo mierzyć zawartość spalin w takim spalinowym Gagarinie ? chyba umrze na miejscu jak do wydechu podejdzie !

      • 0 0

    • najważniejsze żeby sprawdził stan bieżnika w takim składzie pociągu,

      no i czy ręczny działa !

      • 1 0

  • I tak powinno być dzień w dzień, a nie jak komendant ogłosi akcję.

    • 10 0

  • Jakby rano kontrolowali przy wlotówkach do Gdańska to by wszystkie budowy stanęły z braku podwykonawców.

    • 23 0

  • Trzeba byłoby zweryfikować tak z 90 procent uprawnień diagnostów. (2)

    Szyba to mogła pęknąć zaraz za bramą stacji diagnostycznej. Żarówka też się mogła spalić. Ale wtryski nie zaczną lać w kilka dni po przeglądzie. Upaprany starym olejem silnik czy luzy w zawieszeniu też nie powstają od razu. Może by tak zacząć sprawdzać stan pojazdów opuszczających te najbardziej szemrane stacje diagnostyczne? Każdy przegląd powinien być rejestrowany w systemie, więc nie powinno być problemu z wyeliminowaniem nieuczciwych diadnostów.

    • 21 1

    • (1)

      Fachowiec napisal. A czy wiesz gosciu ze 80% nowych wtryskiwaczy kupionych w sklepach z czesciami samochodowymi nie powinno byc dopuszczonych do sprzedazy bo leją a nie rozpylają. Wiekszosc jest robiona w chinach bądź w turcji. Gdzie jest kontrola czesci i jakosci ich ? Po drugie dodatki bio do paliw powinny byc zlikwidowane bo powoduja korozje wtryskiwaczy i pomp ipotem nic dziwnego ze samochod kopci

      • 3 1

      • Wtryskiwacze do common rail trzeba programować.

        Większość daje się też regenerować. Ale trzeba to zrobić w profesjonalnym zakładzie. Nie każdy serwis poradzi sobie z tym problemem. Najlepiej w takim, który specjalizuje się w pompach i wtryskach, i nie na tanich zamiennikach. Co do biododatków to się z tobą zgadzam. Ale tylko w common rail i PD. Starsze diesle dobrze sobie z tym radzą. Przecież pierwowzór skonstruowany przez Alfreda Diesla pracował na oleju z orzeszków ziemnych bo był tani. Dopiero potem przeszli na olej napędowy.

        • 1 0

  • Czyli co czwarty jest niesprawny? to i tak optymistycznie.

    • 3 0

  • Taka akcja powinna być codziennie

    • 4 0

  • Ja bym sprawdził

    która stacja kontroli pojazdów podbiła przegląd i wziął pod lupę stacje diagnostyczne dopuszczające szroty do ruchu.

    • 14 0

  • Cudownie

    Wyniuniane auta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane