• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Policjanci będą pouczali kierowców na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
16 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Korki tworzą się na Estakadzie w kierunku Obłuża zwłaszcza rano. W innych porach, jak mówią drogowcy, nie jest najgorzej. Korki tworzą się na Estakadzie w kierunku Obłuża zwłaszcza rano. W innych porach, jak mówią drogowcy, nie jest najgorzej.

Policjanci pouczający kierowców, nowe tablice informujące o jeździe na "zamek" oraz przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej to pomysły urzędników na zminimalizowanie utrudnień dla kierujących związanych z remontem Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.



Organizacja ruchu podczas drugiego etapu remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Organizacja ruchu podczas drugiego etapu remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Czy nakaz jazdy na zamek i dłuższe światła zminimalizują korki?

Trudności z przejazdem Estakadą Kwiatkowskiego pojawiły się natychmiast po rozpoczęciu remontu przegubów w kwietniu. Kolejny etap prac po raz kolejny sparaliżował ruch na estakadzie. O sposobach na ograniczenie korków pisaliśmy w poniedziałek. Wśród propozycji przedstawianych przez kierowców, pojawiały się sugestie dotyczące oznakowania trasy, związane z jazdą "na zamek".

Po spotkaniach z policją urzędnicy stwierdzili, że takie znaki są rzeczywiście potrzebne.

- Policjanci zgodzili się z nami. Od piątku w godzinach największego natężenia ruchu powinni być razem ze strażnikami miejskimi na miejscu i instruować kierowców o zasadach "jazdy na zamek", którą będzie nakazywało odpowiednie oznakowanie. Na razie nie chcemy nikogo karać za blokowanie drogi, ale pouczać i przypominać, że należy jeździć do końca pasa i dopiero tuż przed zwężeniem zmieniać go - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni i dodaje, że podobne oznakowanie sprawdziło się na al. Zwycięstwa w okolicach przebudowanego skrzyżowania z ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

Kolejną zmianą jest przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej. Kierowcy jadący z obwodnicy Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża od czwartkowego poranka otrzymali dłuższy czas na przejechanie na zielonym świetle, zjeżdżając przez ul. Morską zobacz na mapie Gdyni.

- Dodaliśmy 12 sekund, jednak tylko w godzinach porannych - od 6 do 9, kiedy jest największe natężenie ruchu. Obecnie czas zielonego światła przy zjeździe z Estakady wynosi 77 sekund. O 12 sekund zostało skrócone zielone światło w przeciwnym kierunku. Według analiz, w pierwotnym czasie nie było ono w pełni wykorzystywane - zaznacza Tomasz Krzak.

Tymczasem kierowcy w listach do naszej redakcji proponują kolejne rozwiązania.

- Zastanawia mnie, dlaczego nie ma ograniczenia prędkości na obwodnicy przed zjazdem na Estakadę Kwiatkowskiego. Korek sięga tam często łuku, przez co rozpędzone ciężarówki jadą obwodnicą 100km/h i nagle wjeżdżają w łuk. Ostatnio, mimo że stałem w korku na końcu z włączonymi światłami awaryjnymi rozpędzony TIR wyłonił się z łuku i zaczął awaryjnie hamować. Zatrzymał się ok. metra od tyłu mojego samochodu z dymem wydobywającym się spod kół - pisze w liście do naszej redakcji pan Bartłomiej.

Urzędnicy tłumaczą, że o pracach drogowych informują tablice ustawione na obwodnicy oraz na początku Trasy Kwiatkowskiego.

- Wyraźnie i czytelnie ostrzegają przed pracami drogowymi i powinny być ostrzeżeniem dla kierowców, że w tym miejscu należy zwolnić, a spodziewając się utrudnień warto kierować się inną trasą w kierunku Obłuża - wyjaśnia Krzak.

Przypomnijmy, że II etap remontu przegubów potrwa do 24 czerwca. Zamknięta dla ruchu jest jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Korki wymagają od kierowców większej kultury podczas jazdy. Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Opinie (140) 2 zablokowane

  • to samo

    Na Chwarznieńskiej by się przydało. Exemplum jak lampucery w SUVach z bachorami blokują pół drogi wciskając się 250 meteów przed końcem pasa.

    • 3 1

  • Ile średnio czasu potrzeba (1)

    Ile średnio czasu potrzeba na przejechanie trasy Kwiatkowskiego od obwodnicy do ulicy Janka wiśniewskiego?

    • 0 0

    • dużo za dużo,a czasami nawet dłużej:)

      • 0 0

  • NA ZAMEK (2)

    U nas jak powiesz kierowcom, że mają jechać na zamek, to pojadą do Malborka....

    • 14 1

    • A jak już pojadą..

      A jak już wszyscy na ten zamek do Malborka pojadą to i problemów z korkami nie będzie :)

      • 2 0

    • Dobre

      Aż się uśmiałam...:D

      • 1 0

  • tiry (1)

    nie pozwolic wjezdzac tirom na estakade w godzinach szczytu !!!!!!!!!! puszczac ich na okolo tzn niech jada do konca obwodnicy ( w strone Obluza ) i wtedy przez miasto - tak jak bylo kiedys - ale nie w godzinach szczytu !!!!!!! Przeciez oni cala swoja dlugoscia zajmuja b.duzo miejsca i powoduja koszmarne korki !!!!!!

    • 1 5

    • nie pozwolić Ani na wychodzenie z kuchni

      • 0 1

  • znak drogowy (1)

    b.sluszna uwaga dotyczaca znaku ograniczajacego predkosc jeszcze na obwodnicy przed zjazdem na estakade. To powinno byc na stale,nawet jak juz nie bedzie tego cholernego remontu. Kierowcy wjezdzaja na estakade ile fabryka dala i pozniej nagle okazuje sie,ze jest przeszkoda zaraz za zakretem..........

    • 0 0

    • ograniczenie

      a 70kmph to za dużo?

      • 0 0

  • praca w nocy (1)

    dlaczego - tak jak jest w cywilizowanych panstwach - nie przeprowadza sie tego remontu w NOCY !!!!!!!!! ???????????????

    • 2 1

    • w nocy

      beton jak się go wyleje, wiąże całą dobę - praca 24/7 ;)

      A poważnie: niech zdziwiona dowie się najpierw na czym polega ten remont i wtedy zrozumie, że nie da się puścić ruchu w dzień na przęśle, ważącym kilkaset ton, leżącym na tymczasowych podporach, oddzielonym od innych przęseł sporą dziurą...

      • 0 0

  • Zatrzymał się ok. metra od tyłu mojego samochodu z dymem wydobywającym się spod kół

    Miałeś duże szczęście, bo mi się pare lat temu w ten sposób TIR nie zdążył zatrzymać. Jak mnie z tyłu najechał to odbiłem się jak piłka do tenisa, przeleciałem przez barierki i wbiłem się przodem w pobliską skarpę. Także i tył i przód skasowany. Szczęśliwie bez ofiar.

    • 3 0

  • nie jest najgorzej?!

    żarty sobie robią! jak wracam do domu (całe szczęście jadę w drugą stronę) ok. 15:30 to samochody stoją za kładką dla pieszych nad estakadą i dalej!! rano też godzina stracona gdy normalnie jeździłam 10 min. do pracy

    • 4 0

  • A kiedy ma zakończyć się remont al. zwycięstwa przy klifie?

    Gdy się rozpoczynał trójmiasto.pl pisało że do 4 maja ma trwać, jest 17 a oni w polu...
    link:

    trojmiasto.pl/ wiadomosci/Remont-skrzyzowania-przy-Klifie-zakorkuje-al-Zwyciestwa-n67683.html

    • 1 0

  • Film z Kwiatkowskiego :) (1)

    Na tym przewężeniu pojawia się kilka problemów, zawsze tak wracam do domu i zawsze są problemy:
    1. W Polsce obowiązuje jazda prawą stroną :) ale barany na Kwiatkowskiego tarasują cały pas lewy
    2. Często jest tak że jakiś baran złośliwie z lewego pasa zajeżdża drogę temu na prawym, chcącemu prawidłowo dojechać do końca i zastosować zamek (kiedyś takiego osła ominąłem z lewej i wróciłem na prawy)
    3. Nikt z lewego pasa nie chce wpuścić tych z prawego, jadą zderzak w zderzak i udają że nic nie widzą.
    4. Problemem z korkami w tym miejscu jest przejście ze światłami + ostatnie skrzyżowanie z Dąbka.
    5. Prawy pas w Polsce traktowany jest jak pas dla frajerów :)

    • 2 1

    • a motako a ty skad się wyskrobałeś?

      Pierwsze lewym pasem jadą do końca na estakadzie, ponieważ ten pas prowadzi prosto do góry kwiatkowskiego a nie prawy pas.
      Drugie to nie jedżie na prawy pas po to by jechać na zamek tylko albo po to by zblokować żeby nie mijali ich prawym pasem i póżniej wciskali się.
      Trzecie tak na zamek, jak by każdy jechał to ok, można i tym prawym jechać ale nie bo w Polsce znajdzie się 20 co z prawego na lewy go nie wpuści a póżniej znajdzie się 1 co 20 wpóści. A wtedy tworzą się korki . A Ludzie się denerwują.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane