- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (152 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (119 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (94 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (37 opinii)
Policjanci receptą na zatkane skrzyżowania?
Wjeżdżanie na czerwonym świetle na skrzyżowanie, blokowanie ruchu, wymuszanie pierwszeństwa przejazdu - przyczyn powodujących kolizje, wypadki i większe korki - zwłaszcza podczas komunikacyjnych szczytów - jest wiele. Są jednak proste sposoby, by temu zapobiec. Oprócz fotoradarów czy odcinkowego pomiaru prędkości jednym z nich jest też sama obecność patroli ruchu drogowego na newralgicznych skrzyżowaniach w mieście.
Kierowcom wymuszającym pierwszeństwo, wjeżdżającym na skrzyżowania bez możliwości jego opuszczenia, często na późnym pomarańczowym czy nawet czerwonym świetle można jednak zaradzić. W dużych aglomeracjach - takich jak Trójmiasto - w godzinach przeważnie popołudniowego szczytu na newralgicznych skrzyżowaniach pojawia się prewencyjnie patrol ruchu drogowego.
Radiowóz stoi w widocznym miejscu, nie powoduje utrudnień w ruchu i już sama jego obecność (tylko przy włączonych sygnałach świetlnych) powoduje, że wielu kierowców przypomina sobie o podstawach ruchu drogowego. Choć brzmi to banalnie, to jak pokazuje praktyka, w obecności przypatrujących się policjantów trudniej używa się klaksona, łatwiej przychodzi też nam przepuszczanie pieszych, rowerzystów, a czerwone światło nie jest już tylko sugestią do zatrzymania pojazdu.
Takich miejsc, gdzie już sama obecność policji szybko okazałaby się pożyteczna, nie brakuje także w Trójmieście. Tylko w Gdańsku policjanci wskazują sześć lokalizacji, gdzie kierowcy potrzebują ich pomocy: skrzyżowanie Chłopskiej z Jagiellońską i Czerwonym Dworem
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jak przekonują funkcjonariusze, ich asysta i pomoc kierowcom w sprawnym i bezpiecznym poruszaniu się po drogach nie ogranicza się tylko do sytuacji wyjątkowych np. kierowania ruchem w razie wypadku czy awarii sygnalizacji, ale także w dni powszednie. Z drugiej strony policjanci przyznają, że jest ich zbyt mało, by móc "obstawić" wszystkie skrzyżowania, a priorytetem zawsze pozostanie bieżąca obsługa zdarzeń drogowych, których podczas 3-godzinnego szczytu w całym Trójmieście jest kilkadziesiąt.
- W tych rejonach, w godzinach popołudniowego natężenia ruchu, kierowane są patrole ruchu drogowego, które obejmują te miejsca szczególnym nadzorem. Należy zaznaczyć, iż policjanci pojawiają się w tych miejscach, jeżeli akurat nie mają zgłoszenia o zdarzeniu drogowym, bo w pierwszej kolejności zawsze jadą na interwencję - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Jak podkreśla, obecność policjantów i oznakowanych radiowozów na skrzyżowaniach przede wszystkim ma oddziaływać prewencyjnie na kierowców, pieszych i przyczyniać się tym samym do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Poza tym oddziaływaniem prewencyjnym, nie obyło się we wskazanych rejonach bez represji, i tak w I półroczu 2017 na wskazanych skrzyżowaniach policjanci ruchu drogowego ujawnili 121 wykroczeń popełnianych przez kierujących wobec pieszych, jak i popełnianych przez samych pieszych. W zakresie kierujących pojazdami funkcjonariusze zwracają uwagę na wykroczenie polegające na wjeździe na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości jego opuszczenia - zablokowanie skrzyżowania skutkuje powiększeniem korków, bo tamuje się przejazd w innym kierunku. Ponadto policjanci zwracają szczególną uwagę na nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu, tamowanie i utrudnianie ruchu, czy też niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej - dodaje Ciska.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-19 10:58
ojej
tristar nie pomaga? hahaha tyle siana poszło
- 4 2
-
2017-09-19 11:10
poziom absurdu osiągnęlo w Gdańsku tzw "wpuszczanie" (2)
jeżeli tłuku stoisz na początku korka, bo za tobą jest kilkadziesiąt aut, to nie wpuszczaj tych kilku samochodów z bocznych ulic, bo sam blokujesz ruch na ulicy którą się poruszasz. Dla tych kilku aut jesteś frajerem wpuszczającym cwaniaków którzy objechali korek, a dla tych co stoją za tobą jesteś frajerem który blokuje ruch.
- 8 6
-
2017-09-19 15:52
podaj deski
to ciebie na pewno nie wpuszczę
- 2 0
-
2017-09-20 06:48
Burak się oburza, że inni są uprzejmi i kulturalni.
- 2 0
-
2017-09-19 11:34
Hucisko
Nagminne jazda na czerwonym w stronę bramy wyzynnej bezpośrednio przed tramwajem jak również urząd miejski zakaz skrętu w prawo do Huciska to teoria policji tam brak A nie nadazyliby kwitów pisać nawet autokary skracają w koncu dojdzie do tragedii z tramwajem
- 2 1
-
2017-09-19 11:54
POLECAM skrzyżowanie Morska/Kartuska w Gdyni
nagrać z ukrycia co tam się wyrabia, kierowcy jadący ulicą Morską mają w d+++e przepisy
- 2 2
-
2017-09-19 11:56
Czy radiowoz nie lamie przepisow stojac na sciezce rowerowej? (2)
- 0 6
-
2017-09-19 12:10
wg przepisu tak
ale istnieje coś takiego jak kontratyp pozawykroczeniowy.Tyle ze policjanci wykonujacy w tym miejscu czynności powinni właczyć sygnały błyskowe - świetlne.
- 0 3
-
2017-09-19 16:33
nie . bo było to zimą ...
- 1 1
-
2017-09-19 12:00
Great Job!
Czytelnik zrobił zdjęcie, żeby pokazać jak policja parkuje na ścieżkach rowerowych (nagminne!), a trojmiasto.pl zrobiło z niego ilustrację dla artykułu o zasadności patroli. To się nazywa dobrze zrobiona przemoc symboliczna! Brawa dla was!
- 3 2
-
2017-09-19 12:12
co wy bredzicie. Przecież każde zakorkowane miasto oparte o śmiedzace samochody prędzej czy później zapcha się.
Jest tylko jedno rozwiązanie i po waszemu to będzie tak: wyp**lać z miasta z tymi rzęchami.
Zostawcie swoje kocmołuchy pod swoją oborą a do miasta przyjeżdżacie komunikacją.
ulice i budynki z gumy nie są.
Co wy tu w ogóle próbujecie udowodnić? Przecież już dawno temu (dawno) matematycy udowodnili że miasta zapchają się bardzo szybko i żadne poszerzanie ulic, itp. nie pomoże w niczym.
Nie ma cudów. Wbijcie to sobie do głowy.
Całe przedmieścia organizują się wnoclegownie, bo lokalne buraki chcą zarobić na działęczkach budowlanych. A później wszyscy stoją w korkach i bredzą "a bo ja nie wiedzaiałem". Co za oszuści. Na momonę się rzucili, na srebrniki.
Jakie to banalne.- 3 5
-
2017-09-19 12:39
Tak prymitywnie proste, że aż genialne!! Tylko żeby jeszcze policjanci - wszak stworzeni do wyższych zadań - chcieli to robić. Od "Psy II" jest o to pewnie trudno...
- 1 1
-
2017-09-19 12:41
Pytanie do redaktora jaki jest związek przyczynowo skutkowy między korkami a przekraczeniem prędkości ?
Poza obwodnicą ( na której nie ma skrzyżowań ) korki spowodowane wypadkami są żadkością. Mało tego wypadki spowodowane nadmierną prędkością są żadkością. Głównie wypadki w mieście spowodowane są roztargnieniem i nieuwagą kierowców. Proszę więc wyjaśnić jak fotoradary i odcinkowe pomiary prędości mają się przyczynić do rozładowania korków?
- 4 2
-
2017-09-19 12:44
refleks szachisty z ta decyzja,
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.