- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Polski Ład: na jakim etapie są trójmiejskie inwestycje
Cztery inwestycje drogowe z Trójmiasta dostały dofinansowanie na blisko 131 mln zł w ramach Polskiego Ładu. Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do ich realizacji są samorządy.
- Mamy nadzieję, że te inwestycje - wśród nich są duże i strategiczne - będą gotowe i oddane do użytku w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat - powiedział wojewoda Dariusz Drelich.
Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do realizacji zadań są Gdynia, Gdańsk i Sopot. Wszystkie miasta dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe.
Chwarznieńska: przetarg na przełomie roku
Gdynia jako jedyna w Trójmieście dostała dofinansowanie na dwie inwestycje.
30 mln zł przyznano na rozbudowę ul. Chwarznieńskiej w obrębie dzielnicy Witomino oraz budowę drogi rowerowej w ul. Rolniczej.
Wszystko o przebudowie ul. Chwarznieńskiej
Władze Gdyni podkreślają, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino.
- Jeśli chodzi o ul. Chwarznieńską, właśnie kończymy weryfikację dokumentacji projektowej i pozyskujemy końcowe uzgodnienia od gestorów sieci. Na przełomie roku chcemy ogłosić przetarg na prace budowlane - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni. Znacznie usprawni komunikację pomiędzy centrum miasta a Gdynią Zachód i Obwodową - dodaje.
Starowiejska czeka na przemianę od lat
5 mln zł z Polskiego Ładu pójdzie na przebudowę ul. Starowiejskiej oraz remont odcinka ul. Abrahama od skrzyżowania z ul. Starowiejską do skrzyżowania z ul. 10 Lutego.
Starowiejska to najstarsza ulica Gdyni, a o jej przebudowie mówi się co najmniej od 10 lat. Ostatnio o koncepcji przemiany tej ulicy informowaliśmy szczegółowo w lutym tego roku.
Nadmierną prędkość kierowców mają tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełnie nowe mają być oświetlenie i chodnik.
- Obecnie kończymy przygotowanie projektu. W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy ogłosić przetarg na roboty budowlane. Zadanie realizowane jest w ramach Klimatycznego Centrum. Dzięki inwestycji ulice Starowiejska i Abrahama, stanowiące historyczny układ urbanistyczny miasta, zyskają bezpieczną, niepowtarzalną i przyjazną dla mieszkańców przestrzeń - mówi wiceprezydent Łucyk.
Gdańsk pracuje nad projektem ul. Kielnieńskiej
Jak informują władze Gdańska, miasto jest na końcu prac projektowych związanych z przebudową ul. Kielnieńskiej, na którą dostało 80,7 mln zł dofinansowania. W ciągu najbliższych tygodni urzędnicy chcą składać wniosek o pozwolenie na budowę.
Czytaj też:
Jak powinna wyglądać ul. Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych
- Umowa na projekt ul. Kielnieńskiej zostanie zrealizowana do końca listopada - dokładnie mowa o odcinku od obwodnicy S6 do wiaduktu kolejowego na styku Obwodnicy Trójmiasta z Obwodnicą Metropolitalną Etap I - informuje Izabela Kozicka-Prus z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W ramach umowy zaprojektowane zostaną:
- przebudowa ul. Kielnieńskiej w przekroju 2x1, od pętli autobusowej przy obwodnicy do skrzyżowania z ul. Drawską, zaprojektowana zostanie droga rowerowa, chodniki, oświetlenie, system odwodnienia, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej,
- budowa ul. Nowa Koziorożca w przekroju 2X1, od centrum handlowego Czerwona Torebka do ul. Kielnieńskiej, z chodnikami, zjazdami, ciągiem pieszo-rowerowym, terenem rekreacyjnym, systemem odwodnieniowym, oświetleniem, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej, nasadzeniami zieleni.
- Obecnie projekt jest skierowany na geodezyjne narady koordynacyjne w Gdańsku i Gdyni. Dokumentacja jest uzgodniona dla poszczególnych branż, oczekujemy wydania pozwolenia wodno-prawnego - informuje Kozicka-Prus. - Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 85 mln zł, z założenia Polskiego Ładu wynikało, że musimy mieć w tym przypadku 5 proc. wkładu własnego, czyli wnioskowaliśmy o kwotę 80 750 000 zł i tyle otrzymaliśmy.
Sopot planuje rozpocząć prace wiosną 2022
Władze Sopotu podkreślają, że dofinansowany kwotą 15,2 mln zł projekt przebudowy układu drogowego w ul. 3 Maja jest dla nich "szczególnie ważny".
- W jego przygotowaniu brali udział mieszkańcy. Prowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne, dzięki którym udało się wypracować bardzo dobry projekt i zmieniono pierwotną koncepcję tej inwestycji. Obecnie trwa ostatnia faza projektowania, wystąpiono o konieczne uzgodnienia. Mamy nadzieję, że do końca br. projekt będzie gotowy. Jeśli tak się stanie, w styczniu 2022 r. będziemy mogli ogłosić przetarg. Dzięki inwestycji zmieni się układ komunikacyjny. - informuje Katarzyna Alesionek z Urzędu Miasta Sopotu.
Czytaj też:
Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana
W ramach przebudowy:
- powstaną trzy ronda,
- powstanie droga rowerowa,
- zmodernizowana zostanie kanalizacja deszczowa,
- powstaną zbiorniki retencyjne, które zabezpieczać będą ten fragment miasta przed zalewaniem.
- Równolegle z przebudową układu drogowego wymienimy oświetlenie uliczne na energooszczędne. Dokonamy nowych nasadzeń drzew i zieleni niskiej - zapowiada Alesionek.
Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 16 mln zł. Dofinansowanie z rządowego projektu Polski Ład pokryje 95 proc. tej kwoty.
- O ile procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, chcemy rozpocząć prace na ul. 3 maja wiosną 2022. Planujemy, że potrwają do końca 2023 roku - mówi Alesionek.
Miejsca
Opinie (256) ponad 20 zablokowanych
-
2021-10-28 07:56
W jaki sposob remont Kielnienskiej polaczy Obwodnice z Trasa Kaszubska? (5)
I jeszcze Obwodnica Metropolitalna?
Przeciez to klamstwo.
Remont Kielnienskiej zaklada prace do wiaduktu nad torami kolejowymi!!!- 18 3
-
2021-10-28 08:22
A co z Nową Kielnieńską? (4)
Przecież Węzeł Chwaszczyno miał byc połączony z Obwodnicą tzw. Nową Kielnieńską dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Tutaj ma byc remont istniejącej Kielnieńskiej jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. To nie rozwiązuje żadnego problemu! Osowa jak była zakorkowana tak będzie jeszcze bardziej...
- 3 3
-
2021-10-28 08:52
żadne inwestycje drogowe w dłuższym okresie nie rozładowują korków (2)
tak jak popuszczanie pasa nie prowadzi do przezwyciężenia otyłości. Tylko spójny program rozbudowy sieci SKM oraz PKM wraz z jej elektryfikacją oraz radykalna poprawa dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji kolei lokalnej i regionalnej może coś pomóc.
- 1 2
-
2021-10-28 16:51
A jak pojdziesz do toalety (1)
To rozladujesz korek czy zbiera Ci sie wiecej???
- 1 0
-
2021-10-28 22:10
Dobre :))
- 0 0
-
2021-10-28 11:12
ale powstanie osr.. ścieżka rowerowa esik floresik następny wielki postęp
- 0 0
-
2021-10-28 08:00
Pytanie do Łucyka
"Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi".
Czy miejsca postojowe będą darmowe czy płatne? oraz kiedy zostanie wprowadzona strefa płatnego parkowania na Witominie bo takie pogłoski w kuluarach magistratu już krążą.- 12 0
-
2021-10-28 08:14
widze ze i ten portal stal sie tuba propagandowa nowej wladzy (1)
- 17 8
-
2021-10-28 08:21
Szybo żeś to odkrył?!
Rok po wygranej PiSu już się przestawili :)
- 5 5
-
2021-10-28 08:14
Tak Panie Łucyk (2)
czyli wracamy do pomysłu Stępy i zamiast natychmiast przystąpić do budowy obwodnicy Witomina będziemy reanimować bez sensu trupa czyli ulicę Chwarznieńską powodując gigantyczne korki i paraliż całego Witomina. 30 milionów a pewnie dwa razy więcej pójdzie do świetnika i MTMu.
- 23 3
-
2021-10-28 08:36
jaki tam pomysł Stępy spiocha. Powszechnie było wiadomo, że to jedyne słuszne rozwiązanie
- 2 2
-
2021-10-28 08:42
termin jest zawsze 2 razy dłuższy
a cena zawsze dwa razy większa niż początkowa...
- 2 0
-
2021-10-28 08:21
czy likwidacje ulicy Starowiejskiej (5)
Nalezy nazywac "inwestycja drogowa"?!!
Wspolczuje mieszkancom, otrzymaja gwar jarmarcznego tlumu i smrod gastronomii. W zamian beda mieli okazje zapoznac wielu nowych ludzi, zmieniajacych sie w imprezowych dziuplach. Ktorzy zajma im resztke miejsc do parkowania...- 8 4
-
2021-10-28 08:29
zawsze mogą wykupić sobie namiot na parkingu - będzie dużo miejsc parkingowych i mniej ludzi... żyjemy w mieście, jak komuś takie rzeczy nie pasują - gdzie najczęściej wiąże się to z poprawą atakcyjności takiego miejsca, czyli i podniesienia wartości nieruchomości - to proponuje Baninio, Tychomek, tak gdzie będą mieli to czego pragną - czyli nic w okolicy
- 4 1
-
2021-10-28 08:42
Tak, to jest działanie wbrew mieszkancom.
Likwidacja miejsc parkingowych to śmierć tej ulicy. W dodatku Łucyk kłamie - tam nikt nie jeździ z nadmierna predkoscia, bo bruk na to nie pozwala.
- 0 3
-
2021-10-28 08:57
Do Starowiejskiej można śmiało dojść pieszo ze stacji Gdynia Główna (2)
tylko konsekwentna polityka poprawiania komfortu ruchu pieszych i rowerzystów może doprowadzić do rezygnacji z posiadania samochodu i tym samym rozwiązania problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Inaczej miasto będzie się wyludniać: mieszkańcy już od wielu lat uciekają do sąsiednich gmin od smrodu spalin i hałasu. Tylko konsekwentna realizacja planu "klimatycznej Gdyni" zapobiegnie przekształcaniu miasta w betonową pustynię zastawioną samochodami.
- 2 0
-
2021-10-28 10:18
Spokojnie, miasta w wieś nie zamienisz, ale możesz się na wieś wyprowadzić - polecam.
Będziesz się lepiej czuł, a tak marnujesz sobie życie ...
- 1 0
-
2021-10-28 10:59
To idź sobie pieszo z 2ką małych dzieci i zakupami :) To twoja sprawa.
Nie ustawiaj życia innym, a jeżeli nie dajesz rady to idź do wojska - tam się sprawdzisz.
- 1 0
-
2021-10-28 08:32
Dramat (2)
Dla władz Gdyni to jest dramat. Chodziło o to, żeby udawać że się buduje obwodnicę a teraz trzeba będzie ją zbudować
- 51 4
-
2021-10-28 10:05
To pieniądze centrale są problemem
Gdyby Gdynia miała swoje środki tzn z kolejnego kredytu to możnaby taki kredyt powiększyć i wymyśleć że koszty wzrosły, albo za 5 dwunasta odwołać wszystkie prace a koszt projektu to przecież drobiazg dla takich darmozjadów jak UM. Teraz będą mieli problem, bo najlepsze są inwestycje jak malowanie farbą albo wymiana donic bo trwa to miesiącami i efekty prac można opisywać bez końca. Szczur i lucek lubią takie opisowki.
- 2 1
-
2021-10-28 11:05
dramat dla gdyni jest od dawna
nic nie robia , obiboki, tak jak ci co droge robia kaszubska
kolejny rok w korkach czlowiek stoi a benzyna coraz drozsza- 0 1
-
2021-10-28 08:38
Łucyk pasuje do tego polskiego ładu. Niekompetencja i manipulacja.
- 14 3
-
2021-10-28 08:38
(1)
A Nowa Świętokrzyska kiedy?
- 5 4
-
2021-10-28 08:54
oby nigdy
Tylko PKM do dzielnic Gdańsk Południe może coś poprawić.
- 5 1
-
2021-10-28 08:42
Najlepiej wychodzą nam
Wizualizacje... Teraz już wiadomo skąd szczur czerpie inspiracje do swojej twórczości.
- 9 4
-
2021-10-28 08:43
Ola zrob te wiadukty na AK, bo juz wszystkich wkurza to miejsce, 40 mln powinno wystarczyc
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.