- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Polski Ład: na jakim etapie są trójmiejskie inwestycje
Cztery inwestycje drogowe z Trójmiasta dostały dofinansowanie na blisko 131 mln zł w ramach Polskiego Ładu. Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do ich realizacji są samorządy.
- Mamy nadzieję, że te inwestycje - wśród nich są duże i strategiczne - będą gotowe i oddane do użytku w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat - powiedział wojewoda Dariusz Drelich.
Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do realizacji zadań są Gdynia, Gdańsk i Sopot. Wszystkie miasta dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe.
Chwarznieńska: przetarg na przełomie roku
Gdynia jako jedyna w Trójmieście dostała dofinansowanie na dwie inwestycje.
30 mln zł przyznano na rozbudowę ul. Chwarznieńskiej w obrębie dzielnicy Witomino oraz budowę drogi rowerowej w ul. Rolniczej.
Wszystko o przebudowie ul. Chwarznieńskiej
Władze Gdyni podkreślają, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino.
- Jeśli chodzi o ul. Chwarznieńską, właśnie kończymy weryfikację dokumentacji projektowej i pozyskujemy końcowe uzgodnienia od gestorów sieci. Na przełomie roku chcemy ogłosić przetarg na prace budowlane - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni. Znacznie usprawni komunikację pomiędzy centrum miasta a Gdynią Zachód i Obwodową - dodaje.
Starowiejska czeka na przemianę od lat
5 mln zł z Polskiego Ładu pójdzie na przebudowę ul. Starowiejskiej oraz remont odcinka ul. Abrahama od skrzyżowania z ul. Starowiejską do skrzyżowania z ul. 10 Lutego.
Starowiejska to najstarsza ulica Gdyni, a o jej przebudowie mówi się co najmniej od 10 lat. Ostatnio o koncepcji przemiany tej ulicy informowaliśmy szczegółowo w lutym tego roku.
Nadmierną prędkość kierowców mają tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełnie nowe mają być oświetlenie i chodnik.
- Obecnie kończymy przygotowanie projektu. W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy ogłosić przetarg na roboty budowlane. Zadanie realizowane jest w ramach Klimatycznego Centrum. Dzięki inwestycji ulice Starowiejska i Abrahama, stanowiące historyczny układ urbanistyczny miasta, zyskają bezpieczną, niepowtarzalną i przyjazną dla mieszkańców przestrzeń - mówi wiceprezydent Łucyk.
Gdańsk pracuje nad projektem ul. Kielnieńskiej
Jak informują władze Gdańska, miasto jest na końcu prac projektowych związanych z przebudową ul. Kielnieńskiej, na którą dostało 80,7 mln zł dofinansowania. W ciągu najbliższych tygodni urzędnicy chcą składać wniosek o pozwolenie na budowę.
Czytaj też:
Jak powinna wyglądać ul. Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych
- Umowa na projekt ul. Kielnieńskiej zostanie zrealizowana do końca listopada - dokładnie mowa o odcinku od obwodnicy S6 do wiaduktu kolejowego na styku Obwodnicy Trójmiasta z Obwodnicą Metropolitalną Etap I - informuje Izabela Kozicka-Prus z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W ramach umowy zaprojektowane zostaną:
- przebudowa ul. Kielnieńskiej w przekroju 2x1, od pętli autobusowej przy obwodnicy do skrzyżowania z ul. Drawską, zaprojektowana zostanie droga rowerowa, chodniki, oświetlenie, system odwodnienia, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej,
- budowa ul. Nowa Koziorożca w przekroju 2X1, od centrum handlowego Czerwona Torebka do ul. Kielnieńskiej, z chodnikami, zjazdami, ciągiem pieszo-rowerowym, terenem rekreacyjnym, systemem odwodnieniowym, oświetleniem, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej, nasadzeniami zieleni.
- Obecnie projekt jest skierowany na geodezyjne narady koordynacyjne w Gdańsku i Gdyni. Dokumentacja jest uzgodniona dla poszczególnych branż, oczekujemy wydania pozwolenia wodno-prawnego - informuje Kozicka-Prus. - Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 85 mln zł, z założenia Polskiego Ładu wynikało, że musimy mieć w tym przypadku 5 proc. wkładu własnego, czyli wnioskowaliśmy o kwotę 80 750 000 zł i tyle otrzymaliśmy.
Sopot planuje rozpocząć prace wiosną 2022
Władze Sopotu podkreślają, że dofinansowany kwotą 15,2 mln zł projekt przebudowy układu drogowego w ul. 3 Maja jest dla nich "szczególnie ważny".
- W jego przygotowaniu brali udział mieszkańcy. Prowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne, dzięki którym udało się wypracować bardzo dobry projekt i zmieniono pierwotną koncepcję tej inwestycji. Obecnie trwa ostatnia faza projektowania, wystąpiono o konieczne uzgodnienia. Mamy nadzieję, że do końca br. projekt będzie gotowy. Jeśli tak się stanie, w styczniu 2022 r. będziemy mogli ogłosić przetarg. Dzięki inwestycji zmieni się układ komunikacyjny. - informuje Katarzyna Alesionek z Urzędu Miasta Sopotu.
Czytaj też:
Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana
W ramach przebudowy:
- powstaną trzy ronda,
- powstanie droga rowerowa,
- zmodernizowana zostanie kanalizacja deszczowa,
- powstaną zbiorniki retencyjne, które zabezpieczać będą ten fragment miasta przed zalewaniem.
- Równolegle z przebudową układu drogowego wymienimy oświetlenie uliczne na energooszczędne. Dokonamy nowych nasadzeń drzew i zieleni niskiej - zapowiada Alesionek.
Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 16 mln zł. Dofinansowanie z rządowego projektu Polski Ład pokryje 95 proc. tej kwoty.
- O ile procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, chcemy rozpocząć prace na ul. 3 maja wiosną 2022. Planujemy, że potrwają do końca 2023 roku - mówi Alesionek.
Miejsca
Opinie (256) ponad 20 zablokowanych
-
2021-10-28 10:50
Nowy ład to nowe zadłużenie i stara - znana propaganda !
Krzywousty bankster powiedział już jak ma ten ład wyglądać ! Jeżeli nie, to : III wojna światowa !
- 9 8
-
2021-10-28 10:56
A teraz napiszmy (2)
co możnaby zbudować gdyby pisuar nie doprowadził do kar 6 900 000 zł dziennie...
- 9 7
-
2021-10-28 22:22
Trolu do szkoły i wyłącz tvn. (1)
- 2 0
-
2021-10-28 23:36
A ty odpal swoje zwoje.Moze jesli nie pomoga wznowic programu to przynajmniej ogrzeja pustaka.
- 1 1
-
2021-10-28 11:02
(1)
Polski burdel bardziej niż ład - z pisowskiego knucia jeszcze nikomu dobrze nie było poza pisowskimi oligarchami
- 7 6
-
2021-10-28 22:23
Już tylko zatwardziałe nieuki nic nie rozumieją że PiS zrobił i robi bardzo dobra robotę dla rozwoju Polski !
- 1 1
-
2021-10-28 11:05
Polski ład to tylko nowe podatki inwigilacja waszych zakupów waszych pieniędzy i waszego życia wsparcie korporacji kosztem was i ekologiczny zamordyzm tyle wstyd ludzie że to propagujecie parę ulic jest wartych wolności?
- 6 5
-
2021-10-28 11:09
chcialem napisac ze wstyd mi za to ze mieszkam w takim miescie jaki jest Gdynia
to wielkie miasto z tak atrakacyjnym polozeniem dla Polski zeszlo na psy
wstyd i nie mydlijcie mi tu oczu Nowym ladem, bo wladza gdyni nie sprawuje jej od wczoraj ale wiele lat juz, z czego nie wynika nic
na lepsze nie zmienilo sie totalnie nic- 10 0
-
2021-10-28 11:20
jakby ludzie żyli w mieście, a nie w aucie
to by im brakowało inwestycji zielonych, a tak...
chociaż nie przeczę, że stan dróg w Gdańsku to parodia. Wiele ulic w śródmieściu wymaga remontów od dziesiątek lat, a kładzie się tylko łaty.
A teraz jeszcze pełno ludzi mieszka na przedmieściach i, zamiast dopracować infrastrukturę w Gdańsku, to trzeba inwestować w jakieś południowe peryferia, gdzie korki nigdy się nie skończą, bo mieszkań przybywa.- 5 3
-
2021-10-28 11:25
Dostali dofinansowanie?
Przecież Wielki Ład nie jest wciąz uchwalony, o ile wiem - dopiero Senat nad nim medytuje. Są przedpłaty?!
- 5 4
-
2021-10-28 11:37
Wow
Miejski urbanista ogarnia projekty w Simsach?
- 3 3
-
2021-10-28 11:47
Przebudowa Chwarznieńskiej (1)
Kucyk w żywe oczy kłamie, że przebudowa Chwarznieńskiej poprawi przepustowość drogi. Jeżeli ma być 1+1 to się pytam co się zmieni na lepsze? A co ze starą dokumentacją na Chwarznieńską za 4 miliony. Oczywiście do kosza. Tak się marnuje w Gdyni pieniądze. A co z obiecaną obwodnicą Witomina? Cisza. Przypomną sobie przed wyborami.
- 6 3
-
2021-10-28 11:59
Są pilniejsze inwestycje niż Chwarznieńska!
Priorytetem w Gdyni powinien być tunel na Puckiej.
- 2 1
-
2021-10-28 11:47
A konsultacje ws.budowy Kilenieńskiej wyglądały tak, że owszem były...
ale miasto ani trochę nie wsłuchało się w glosy mieszkańców i i tak drogę zrobi po swojemu!
I jeszcze jedno - co dalej w kwestii ulic w Osowej ??? Czy ze względu na remont Kielenińskiej pozostałe, w opłakanym stanie prowizorki nadal będą trwać...?
Zapraszam urzędników na ul. Junony, Wodnika.
Swoją drogę Junony - na wiosnę wymiana płyt, mamy jesień - i znowu jest dramat. Do tego mamusie pędzące rano swoimi SUVami z predkościami kwalifikującymi aby nazywać je przestępcami! Progi zwalniające??? Hehe nie dla mojego suva!!!
Zresztą rozjeżdżone tak jakby ich nie było!
Strach dziecko do szkoły chodnikiem prowadzić.
Inna sprawa, że to tylko kwestia czasu, aż dojdzie tu do tragedii. Niestety.
Może na Junony pojawi się kiedyś tak ruch drogowy z radarem rano??? Miedzy Koziorożca a Wodnika... Nadzieja umiera ostatnia- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.