- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (121 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (298 opinii)
- 3 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (79 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (837 opinii)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (167 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (155 opinii)
Polskie niebo zamkięte do godz. 20
Lotnisko w Rębiechowie zamknięte co najmniej do godz. 20 w niedzielę, podobnie jak inne polskie lotniska.
Zobacz ruch samolotów nad Europą
Przedłużono decyzję o zamknięciu przestrzeni lotniczej nad Polską do 6100 m do godziny 20 w niedzielę. Oznacza to zakaz startów i lądowań samolotów pasażerskich na terenie całego kraju.
Otwarte zostały natomiast korytarze znajdujące się powyżej wys.6100 metrów, co umożliwiło wykonywanie lotów tranzytowych nad terytorium naszego kraju. Nie na długo jednak.
- Należy się spodziewać pogorszenia pogody i większego stężenia pyłów w chmurze. W związku z tym przestrzeń, którą rano otworzyliśmy na pułapie powyżej 6,1 km może w godzinach wieczornych ulec ponownemu zamknięciu - powiedział na konferencji prasowej rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Grzegorz Hlebowicz.
Chmura wulkanicznego pyłu spowiła już całą Europę, choć wieczorem przywrócono ruch lotniczy w północnej Skandynawii. Trwająca wciąż erupcja wulkanu w pobliżu lodowca Eyjafjallajokull na południu Islandii sprawia, że samoloty nie mogą bezpiecznie latać. Pył, który u nas jest niewidoczny - znajduje się bowiem od 6 do 11 tys. m nad ziemią i nie jest już tak gęsty - zawiera dużo związków siarki oraz szkliwa. To zabójcza mieszanka dla silników samolotów.
O zagrożeniu przekonali się już piloci fińskich odrzutowców F-18 , którzy wczoraj wrócili z lotów ćwiczebnych. Na ziemi okazało się, że kilka silników jest do remontu, a do tragedii nie zabrakło wiele.
Nie wiadomo kiedy zagrożenie minie. Wulkan wciąż wyrzuca z siebie tony pyłu, więc teraz rządzi wiatr. Jest już jednak pewne, że pył wulkaniczny będzie też groźny dla zdrowia, ale dopiero gdy zacznie opadać.
Miejsca
Opinie (113) ponad 50 zablokowanych
-
2010-04-18 08:34
Jakaś ściema. (9)
W Warszawie wystartował samolot ze zwłokami i leci do Krakowa, leci też prezydent Rosji, a na mapie tego nie widać.
- 5 5
-
2010-04-18 09:02
Faktycznie jakaś ściema (4)
Sprawdziłem te loty, o których piszesz, naprawdę się odbywają a na mapie nie ma śladu, przełączyłem na widok satelitarny i też nic. Ciekawe gdzie i jak zobaczyli te loty ci dwaj geniusze, którzy dali negatywy.
- 1 2
-
2010-04-18 09:16
(3)
A trzeba wiedzieć na jakiej zasadzie działa ten radar i jakie mody odbiera a jakie samoloty używają mody. ZNAWCY od siedmiu boleści. Jak się nie zna i nie wie nie demagogizuje się.
- 1 0
-
2010-04-18 09:35
a co ma moda do radaru?
- 1 2
-
2010-04-18 12:16
Ciekawe.
Żeby zjeść zupę trzeba znać wzór chemiczny wody?
- 2 1
-
2010-04-19 11:13
Nie używa się takich mądrych słów jak "demagogia" nie znając ich znaczenia, ponieważ można wyjść na idiotę.
Jak się mawia w mojej rodzinie: "Zanim powiesz coś mądrego sprawdź czy masz zapięty rozporek."- 0 0
-
2010-04-18 09:02
też sprawdzałam na radarze,że nie widać
tych samolotów, ale one faktycznie lecą. Może można śledzić tylko rejsowe samoloty...
- 0 1
-
2010-04-18 09:08
rzeczywiście musisz być geniuszem... (2)
ta są WOJSKOWE samoloty
- 1 2
-
2010-04-18 09:14
A to podobno jest radar. (1)
Chyba, że te wojskowe samoloty to jakieś supernowoczesne i niewidzialne dla radarów.
- 2 1
-
2010-04-18 15:23
a na płocie też pisao, że d***
a kto chwycił, trzymał deskę... Ta strona wykorzystuje transpondery ADS samolotów rejsowych. Loty samolotów wojkowych (które nie są wyposażone w ten system) nie są widoczne.
A teraz o przyczynach, dla których samoloty wojskowe mogą latać. Większość wojskowych transportowców jest napędzana silnikami tłokowymi, które są odporne na zasiarczenie i zapylenie powietrza - posiadają filtry podobne do tych samochodowych. Silniki turbinowe filtrów nie posiadają - popiół się stapia w komorze spalania, a następnie możewykrystalizować w chłodniejszych rejonach silnika, na przykład oblepiając dysze dopalające lub łopaty wirników pędnych. W skrajnym przypadku może to doprowadzić nawet do rozerwania silnika (z powodu mimośrodowości wirnika) lub jego "zaklejenia" stopionym pyłem.
Wojskowe transportowce poruszają się dodatkowo z mniejszą prędkością co powoduje, iż ostre cząsteczki pyłu stosunkowo łagodnie obchodzą się z powierzchnią samolotu. W przypadku wysokich prędkości, uzyskiwanych przez samoloty rejsowe, następuje proces podobny do piaskowania powłok - znane są przypadki, w których nastąpiło zniszczenie (zmatowienie) przedniiej szyby kabiny pilotów.- 1 0
-
2010-04-18 09:29
Niema sensu tworzyc zbiorowej histeri!! Wcale niejest to takie grozne (7)
Mozna spokojnie wychodzic z domu!!A nawet jest to wskazane dla zdrowia .
Inspektoraty sanitarne są unas do niczego z byle powodu robia histerrie ale gdy przyjedzie miesą 40 letnie w puszkach ze szwecji to bez problemu dopuszczja je do sprzedarzy!!
A co do samolotów to były juz robione testy
dokonane przez niemieckie i holenderskie linie lotnicze, nie wykazały uszkodzeń samolotów - poinformowano w nocy z soboty na niedzielę. Celem testów było zbadanie wpływu unoszącego się w atmosferze pyłu wulkanicznego na bezpieczeństwo lotów i funkcjonowanie systemów maszyn.
W testach wzięły udział dwusilnikowe samoloty Boeing 737-800, które sprawdzały warunki na różnych wysokościach, okresowo wzbijając się na wysokość 10-13 km.
Również niemiecka Lufthansa poinformowała, że 10 jej samolotów przeleciało z Monachium do Frankfurtu i po wylądowaniu badania nie wykazały żadnych uszkodzeń. Samoloty leciały na wysokości ok. 3 tys. metrów, ale badały również warunki na wysokości do 8 tys. metrów. Testy odbyły sie równierz w innych krajach i w poniedziałek maja sie juz odbywac loty normalnie!- 4 5
-
2010-04-18 10:45
... (3)
źródło kolego...źródło...
Na ploteczki to zapraszamy pd osiedlowy sklepik- 4 0
-
2010-04-18 11:21
Niestety zamknięty, a w gardle gryzie w nosie kręci i oczy łzawią. (2)
- 3 1
-
2010-04-18 17:00
jak przestaniesz stac nad ogniskiem to mina wszystkie twoje dolegliwosci (1)
Bajeczki wciskaj komu innemu
- 0 0
-
2010-04-18 17:52
Nie każdy spędza czas tak mile przy ognisku jak ty.
- 0 0
-
2010-04-18 16:59
chesz miec zródło? to sobie sam poszukaj wystraczy google wyszukanie zajmuje 3 sekundy (1)
ale to moze byc dla ciebie zatrudne potrafisz znales portal o ploteczkach w prostych informacji juz niepotrafisz
- 0 0
-
2010-04-18 18:18
...
:) I tak się drodzy Państwo demaskuje frustrata. Na to, żeby ktoś szukał w googlach potwierdzenia twoich wypocin sobie jeszcze nie zasłużyłeś:)
- 0 0
-
2010-04-18 17:30
Ryanair odwołał wszystkie loty do środy do 13.00
Jak na razie wszystkie loty do UK i z UK do większości lotnisk w Europie, m.in Polski. Info za bbc.co.uk
- 0 0
-
2010-04-18 12:06
opłata " co łaska" za ceremonię pogżebową (1)
duchowni zawsze biorą oplatę za sakramenty, pogrzeb jest najwyżwej punktowany, nie znam nikogo,kto spotkał by się z pogrzebem gdzie ksiądz nie żądał by doli co łaska, ale nie mniej niż... Ciekawe ile skasowali za pare prezydencką i jak to pokwitowali?
- 6 2
-
2010-04-18 12:20
Oni nigdy nie kwitują
Przecież to są czarni oni zawsze biorą na czarno.
- 2 1
-
2010-04-18 18:05
Pył. WIELKIE OSZUSTWO!! "kapela mafijna" robi swoje..
..od poniedziałku Polska się kończy.
- 0 1
-
2010-04-18 18:14
OSZUŚĆI!!!!
"Niemieckie media donoszą w niedzielę, że tamtejsze linie lotnicze zaczynają podawać w wątpliwość skalę ograniczeń w komunikacji lotniczej. Wskazuje się, że wciąż trudno o wiarygodne dane, dotyczące chmury pyłu wulkanicznego. Testowe loty, przeprowadzone przez Lufthansę przebiegły pomyślnie, bez śladu uszkodzeń samolotów. Podobnie było z lotami testowymi, zorganizowanymi przez holenderskie linie KLM.
Szef linii Air Berlin Joachim Hunold powiedział gazecie "Bild", że podstawą zamknięcia przestrzeni powietrznej są wyłącznie dane z symulacji komputerowej, przeprowadzonej przez Volcanic Ash Advisory Center w Londynie."
o TO WAM CHODZIŁO OSZUŚCI !!!- 0 0
-
2010-04-22 16:00
ŻAŁOSNE TO WWW.TROJMIASTO.PL ...
ALE UBAW PANIE MODERATORZE :-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.