- 1 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (65 opinii)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (121 opinii)
- 3 Strzały z wiatrówki na Siedlcach (39 opinii)
- 4 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (151 opinii)
- 5 Lepiej z wodą w zatoce. W piątek decyzje (46 opinii)
- 6 Foki korzystają z promieni słonecznych (62 opinie)
Południowa Obwodnica Gdańska: drogowcy włączają piąty bieg
Dobre wieści płyną z Południowej Obwodnicy Gdańska. Drogowcy postanowili pracować na płycie estakady nawet wtedy, gdy ta będzie się przesuwać.
Południowa Obwodnica Gdańska to rekordowa inwestycja pod wieloma względami. W jej ciągu powstaje najdłuższa w Polsce - 2,8-kilometrowa - estakada, która połączy Żuławy z górnym tarasem Gdańska. Wykonywana jest z materiału, który pozwoli na jej 200-letnią eksploatację! Ponadto przedsięwzięcie pochłonie niebagatelną kwotę 1,43 mld zł (85 proc. tej kwoty sfinansuje Unia Europejska, a 15 proc. pochodzić będzie z budżetu państwa), co również jest rekordem, tyle że w skali północnej Polski.
Ta inwestycja jest unikatowa pod jeszcze jednym względem - technologii budowania. Jej wykonawca zdecydował się - w porozumieniu z inwestorem i po wykonaniu pomiarów geodezyjnych - że w czasie nasuwania płyt żelbetowych, po których w przyszłości pojadą samochody, będą prowadzone roboty drogowe.
Dlatego też drogowcy wykorzystają nasuwanie płyty do układania krawężników, gzymsów, chodników i przyszłych odwodnień jezdni.
Dlaczego zdecydowano się na takie przyspieszenie prac, skoro zarówno inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - jak i generalny wykonawca - Bilfinger Berger - zawsze zapewniali, że majowy termin oddania obwodnicy nie jest zagrożony?
- Obawiamy się zimy. Musimy nadrobić nieco czasu, aby nie martwić się o roboty, gdyby zaskoczyły nas mrozy. Wtedy bardzo trudno prowadzić jakiekolwiek prace - przyznaje Adam Nadolny.
Faktem jest, że na budowie POG pewne opóźnienia już są. Największe przy budowie mostu nad Motławą, w okolicy miejscowości Krępiec
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez gdańską Olszynkę. Generalnym wykonawcą jest konsorcjum firm Blifinger Berger i Wakoz. Za wykonanie drogi do maja 2012 r. otrzymają 1,133 mld zł.
Miejsca
Opinie (130) 6 zablokowanych
-
2011-07-28 10:48
To bradzo dobrze, że "S7" dalej się buduje,... tylko ciekawe, jaka bedzie odpowiedź KIO=Krajowej Izby Odwołwczej,tak się chyba nazywa ta instytucja, która zadecyduje, jakby nie patrzećo rozwoju Gdańska, w ujęciu transportowo - logistycznym, czyli o lokomotywie gospodarczej regionu, a ściślej o budowie przez wielki świder tunelu.., i nie chce "wróżyć z fusów", ale mam obawy o pozytywną odpowiedź..A wówczas można zapmonieć o tej, jakże! ważnej inwestycji, nie deprecjonując innych drogowych !
- 1 0
-
2011-07-28 11:07
Co to znaczy "włączają piąty bieg"? (1)
- 1 0
-
2011-07-28 14:43
To znaczy że mają 6 biegowy tryb pracy. Więc jeszcze przez ok17% czasu pracy będą mogli sie opier...
- 2 1
-
2011-07-28 11:13
.. no to do 8-go biegu w automacie jeszcze im daleko!!!!
nie opieprzac sie!!!!
- 1 3
-
2011-07-28 11:15
interesuje mnie czy ktos analizował czy nasza obwodnica wytrzyma dodatkowe obciązenie ruchem? Nie znam się ale wydaje mi się ze obwodnica jest przynajmniej 2 razy przeładowana a teraz dojdzie jeszcze cały ruch wchodzący do miasta, rozumiem ze to odkorkuje miasto ale na obwodnicy będzie armageddon.
- 1 5
-
2011-07-28 11:26
Kolejna fatalna wiadomość dla PIS i SLD (1)
Biednemu zawsze wiatr w oczy:(
- 5 2
-
2011-07-28 15:52
lepiej powiedz kiedy skonczą A1! Ostatnio mówi się o ok 2030 roku!
Grabarczyk jak zwykle kłamał
- 1 0
-
2011-07-28 11:38
Niech robia chłopy Niemcy tu przyjezdzający zobaczą że ziemia gdańska ich przodków nie poszła na zmarnowanie i się rozwija (1)
- 3 2
-
2011-07-28 14:58
jakich ich przodków??? co najwyżej przodków najezdzców czyli barbarzyńców.
Poczytaj sobie czyje te ziemie były od zarania jeśli wogóle czytać potrafisz........
- 0 1
-
2011-07-28 12:41
Observer (2)
Gdynia jeśli chodzi o drogi to już swoje zrobiła, poza fragmentem drogi Różowej do granic Sopotu. Teraz kolej na Sopot i Gdańsk aby to połączyć w tzw drogę Czerwoną.Bo póki co, wszystko na to wskazuje, że Gdańsk upora się z tym problemem gdzieś około 2050 roku, a wówczas już będzie za późno.
- 4 1
-
2011-07-28 12:48
Nie żartuj
Gdańsk nie ma po co budować Drogi Czerwonej jeśli Sopot już zabudował teren pod nią przeznaczony.
- 2 0
-
2011-07-28 14:47
Robimy sobie dojazdy do miejsc do których zamierzamy jezdzić.
I objazdy żeby wam zawalić miasto autami. To że ty nier możesz do nas dojechać to akurat plus.
- 0 1
-
2011-07-28 14:37
projekt czeka (2)
w szufladzie sejmowej czeka projekt platnych nie tylko autostrad ale obwodnic i glownych drog krajowych-obudzi sie po wyborach.Niech zyje,niech zyje,niech zyje-
- 1 0
-
2011-07-28 18:46
Ulice
osiedlowe i miejskie , też powinny być płatne , nie ma nic za darmo w tym biednym kraju !!
- 0 1
-
2011-07-28 18:50
Chodniki
powinny być płatne , przeciesz ludziska je niszczą chodzeniem po nich a brak kasy na ich renowację !!
- 0 0
-
2011-07-28 16:43
autor sam chyba nie wie, co chciał wytłumaczyć w tym zdaniu :(
"...Dlatego też drogowcy wykorzystają nasuwanie płyty do układania krawężników, gzymsów, chodników i przyszłych odwodnień jezdni..."
- 1 0
-
2011-07-28 17:25
200 lat ??
Wykonywana jest z materiału, który pozwoli na jej 200-letnią eksploatację! -- a po 200 latach co ? rozbiorka ? wymiana ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.