- 1 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (163 opinie)
- 2 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (65 opinii)
- 3 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (51 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (41 opinii)
- 5 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (61 opinii)
- 6 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (65 opinii)
Południowa Obwodnica Gdańska jest już prawie gotowa
Tak powstaje Południowa Obwodnica Gdańska.
Na 18-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska zostało już niewiele do zrobienia, ale budowlańcy dwoją i troją się, by ekspresówką z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta mogli pojechać jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej.
Gdy we wrześniu 2009 r. rozpoczynano budowę Południowej Obwodnicy Gdańska, drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor - wraz z wykonawcą - firmą Bilifinger Berger - zapowiadali, że choć termin zakończenia robót wyznaczono na lipiec 2012 r., to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Co prawda ta droga nie ma znaczenia z punktu widzenia obsługi tej imprezy, ale na 18 dni przed nią, postanowiliśmy sprawdzić postęp prac.
18-kilometrowa droga, która wiedzie od Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta jest już prawie gotowa. Niemal na wszystkich odcinkach leży nawierzchnia bitumiczna. Brakuje jej tylko na obiektach inżynierskich, których budowa dobiega końca. Na dniach asfaltobeton pojawi się na estakadzie w Lipcach, wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta i moście nad Motławą.
W sumie niewiele potrzeba, by zapewnić drodze tzw. przejezdność. Kiedy zatem otwarcie? - Przewidujemy, że samochody pojadą Obwodnicą nie wcześniej niż między 8 a 10 czerwca - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Pamiętajmy jednak, że jeśli pierwszego dnia po otwarciu skorzystamy z POG, nie będzie to podróż komfortowa. Możliwe, że jadąc od strony Warszawy pierwsze zwężenie napotkamy na wysokości przeprawy przez Motławę. Tam ruch będzie odbywał się wyłącznie jedną nitką. To wynik opóźnień przy budowie mostu, o których pisaliśmy w zeszłym roku. Nie będzie także można zjechać z obwodnicy na Trakt św. Wojciecha. Przedłużają się tam bowiem procedury odbioru estakad będących zjazdami z ekspresówki. Dalsza podróż w kierunku obwodnicy Trójmiasta powinna odbywać się już bez przeszkód.
Tuż przed weekendem najwięcej robotników pracowało w obrębie Węzła Przejazdowo. Wszytko po to, by w miniony piątek oddać do ruchu wiadukt nad budowaną obwodnicą. To umożliwiło przesunięcie ruchu tranzytowego z mocno wyeksploatowanej drogi powiatowej, która wiodła przez Bogatkę, na starą "siódemkę".
Mamy niestety złe wiadomości dla mieszkańców podgdańskich wsi: Przejazdowo i Dziewięć Włók. Nie będą oni mogli korzystać z wiaduktu zlokalizowanego kilometr za Węzłem Przejazdowo w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Powód? - Obiekt został zbudowany z myślą zabezpieczenia funkcjonowania gdańskiej rafinerii - mówi krótko Piotr Michalski. Z tego powodu kierowcy będą musieli podróżować drogą okrężną - właśnie przez Węzeł Przejazdowo.
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki teraz samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł.
Zobacz jak wygląda prawie gotowa Południowa Obwodnica Gdańska między Koszwałami a Olszynką.
Klasa techniczna - S droga ekspresowa
Ilość jezdni - dwie
Prędkość projektowana - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2,5m
Szerokość pasa rozdziału na trasie 5,0 m
Szerokość pobocza ziemnego - 1,50 lub 1,90 m
Szerokość korony - min 27 m
Pochylenie jednostronne jezdni na prostej 2.5%
Kategoria ruchu - KR 6
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Skrajnia pionowa nad drogą S 7 - 5 m
Miejsca
Opinie (213) 8 zablokowanych
-
2012-05-21 14:11
dobrze że ją w końcu mają zamiar otworzyc ale (1)
budowa 18 km !!! drogi trwa od września 2009 !!!
czyli ponad 3 lata!!!
co nie przeszkadza dyżurnym klakierom wladzy
pisać pod artykułami
o jakichś pisowcach
i złych "Polakach"
rewelacja
wielki skok cywilizacyjny
prawie jak ladowanie na księżycu
oby tylko ta droga byla gotowa a nie "przejezdna"
by żyło się lepiej- 5 8
-
2012-05-21 22:43
dwa i dwie trzecie
to poniżej trzech, a nie ponad panie Rejtan, poza tym budują na bagnach. Droga gotowa (do odbiorów) ma być na 15 lipca a tak bardzo Ci przeszkadza przejezdność od początku czerwca?
- 0 0
-
2012-05-21 14:19
Lud smolenski dostal odgorny przykaz, ze ma sie umartwiac, to sie umartwia. (1)
Ale wiem, ze w glebi duszy sie ciesza, ze tez beda mogli ta nowa droga pojechac.
- 7 5
-
2012-05-21 14:21
Lud tefałenowski ma się radować wiec się urzędowo raduje.
Codzinnie z mediów lud peowski dowiaduje sie jak jest świetnie, Pan Prezes Tusk każe sie radować więc zaspeiwajmy zusamemn: :Jest super, Jest super, jest super!!!!
- 3 3
-
2012-05-21 14:19
PRAWIE
to ważne słowo
- 3 1
-
2012-05-21 15:05
panie naskret
najpierw środkiem potem cały czas lewym pasem a na koniec pod prąd
- 3 1
-
2012-05-21 15:29
wszystko gites a nawet majonez ale czemu polacy buduja na wczoraj ? a dzis to powinno byc 6 pasow a nie 4 he he
oj polacy pozal siem Bosh !
- 1 2
-
2012-05-21 15:31
to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Co prawda ta droga nie ma znaczenia z punktu widzenia obsługi tej imprezy,
no jak nie, jak tak!
- 5 0
-
2012-05-21 15:47
super. wreszczie ruch bedzie plynny przy wjezdzie do Gdanska ul Elblaska. Czad!
- 6 0
-
2012-05-21 16:34
Z punktu widzenia branży TSL,w tym terminalu DCT, jego rozbudowie,
oraz całego PCL-u, którego DCT będzie cześcią, powyższa inwestycja jest
niezmiernie ważna, gdyż przenosi ruch cieżarowy z miasta na POG właśnie.
Jeszcze tylko tunel i OK, ale najważniejsze, to się nie spieszyć, TYLKO
wykonać SOLIDNIE! Jak się domyślam, warstwa bitumiczna pochodzi
z Lotosu Asfalt.- 4 0
-
2012-05-21 18:36
fajnie że w końcu coś zostało wybudowane co powinno być wybudowane po II wojnie
- 2 0
-
2012-05-21 19:48
Teraz należy wprowadzić zakaz przejazdu dla Tirów do Centrum Gdańska!!
Likwidując w ten sposób zapchane Podwale Przedmiejskie.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.