- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (341 opinii)
- 2 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (222 opinie)
- 3 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (340 opinii)
- 4 50 lat pracuje w jednym zakładzie (272 opinie)
- 5 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (917 opinii)
- 6 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (181 opinii)
Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku?
Dwa pomniki chcą postawić w Gdańsku przedstawiciele wywodzącej się z Trójmiasta giełdy kryptowalut Kanga. Pierwszy ma przedstawiać Satoshiego Nakamoto, czyli anonimowego twórcę Bitcoina, a drugi będzie nawiązywał do całego świata kryptowalut i zdecentralizowanych finansów.
Wiadomo jedynie, że genialny programista, który stworzył technologię blockchain oraz pierwszą na świecie kryptowalutę, tak się podpisywał, gdy o Bitcoinie wiedziało jedynie wąskie grono technologicznych zapaleńców.
Świat kryptowalut jest bliżej, niż myślisz - skorzystaj z bezpiecznej i innowacyjnej giełdy, jaką jest Kanga
Pomnik twórcy Bitcoina w parku Reagana czy terenach postoczniowych?
CEO wywodzącej się z Trójmiasta giełdy kryptowalut Kanga, Łukasz Żeligowski chce postawić w Gdańsku aż dwa pomniki. Pierwszy odnoszący się do całego zdecentralizowanego rynku i drugi, upamiętniający Satoshiego Nakamoto.
- Byłem ostatnio w Budapeszcie i czasem są tam pustki, a pod statuą Satoshiego Nakamoto, mimo że jest w dzielnicy biznesowej, czyli de facto na peryferiach miasta, w tym samym czasie są tłumy. Gdańsk, jako miasto wolności, będzie dobrym miejscem, by stanęły tu dwa monumenty związane z rynkiem kryptowalut. Mamy wstępne pomysły: pomnik mógłby stanąć np. na terenach postoczniowych lub w parku Reagana. Będziemy rozmawiać o tym z władzami miasta - podkreśla Łukasz Żeligowski.
Kim jest Satoshi Nakamoto?
Legendarny twórca Bitcoina do dziś pozostaje anonimowy, mimo że wiele osób i największych na świecie redakcji próbowało ustalić jego tożsamość. Do dziś nie sprzedał także żadnego z posiadanych przez siebie Bitcoinów. Ma ich na publicznie widocznym portfelu 1,1 mln, co przekłada się obecnie na kapitalizację ok. 275 mld zł, czyli ponad... 1/3 budżetu Polski.
"Whitepaper", czyli dokument założycielski Bitcoina, a dokładniej rzecz biorąc specyfikacja techniczna wraz z kodem programistycznym, która wyjaśniała, jak to będzie działać, powstał w 2008 r.
"Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System" był podwaliną pierwszej kryptowaluty świata, która zaczęła działać 3 stycznia 2009 r. Dziś są już tysiące innych kryptowalut - duża część z nich to typowo spekulacyjne twory, ale nie brakuje też opartych na realnych biznesach, które są warte miliardy dolarów.
Satoshi Nakamoto zniknął z internetowych forów w 2011 r. Od tego czasu typowano, że jest to jedna z kilku osób. Niektórzy widzieli w nim amerykańskiego kryptografa i informatyka Nicka Szabo, który już w latach 90. pisał o smart kontraktach, innych trop zawiódł do Japonii, ale żadna z osób nie potwierdziła, że to ona stworzyła BTC i technologię blockchain, która dziś jest coraz szerzej wykorzystywana w całej gospodarce.
Było za to co najmniej kilka osób, które chciały, by im przypisać tę rolę. Niektórzy chcieli to nawet udowadniać przed sądem, ale nikt nie przedstawił niezbitych dowodów. Satoshi Nakamoto do dziś pozostaje legendą.
*W artykule zamieszczono linki afiliacyjne, z których Trojmiasto.pl może otrzymać prowizję.
domy maklerskie w Trójmieście
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-12 19:38
tłuszcza krytykuje Bitcoina (24)
nie mając nawet pojęcia czym jest xD niezłe jaja bo to im najbardziej powinno zależeć na jego istnieniu xD
jeszcze większa heca z tego, że te same osoby pewnie żalą się na inflację i to że rząd ich okrada xD syndrom sztokholmski? mentalność niewolnika?- 71 225
-
2024-05-13 13:06
(1)
Zróbta z twarzą Donalda T.
- 4 6
-
2024-05-13 13:44
wsystkie
gęby kk tak wygladaja -złota złota !!!
- 4 2
-
2024-05-13 09:38
(1)
Słońcu się mocniej odbije po niedzielnym obiadku i twoje bitcoiny pójdą się klikać, a pozostaną po nich tłuste ślady na klawiaturze.
- 22 4
-
2024-05-13 13:12
ile dajecie? - min. 300tys
w Wawie za jajko wybulili 250tys to za pomnik widmo chyba nie mniej :P
- 3 0
-
2024-05-13 07:55
Ile ci płacą za takie opinie?
- 21 7
-
2024-05-13 07:49
Swiatowy guru (1)
Gigabajcik w zabek czesany,krol klawiatury poucza motloch ,bo lyknol troche wiedzy-ciekawe cwaniaczku co bedzie jak padnie internet...obkichasx sie w kalesony ze zgryzoty...
- 22 4
-
2024-05-13 21:19
jak padnie internet to ty bedziesz bił się o ostatni worek z kartoflami w biedrze
- 0 0
-
2024-05-13 06:48
A co jest takiego zjawiskowego
- 6 1
-
2024-05-12 23:10
A ty wiesz co to jest? To jest marnotrawstwo energii elektrycznej i piramida finansowa w jednym. (3)
Kryptowaluty to czysta spekulacja, na najlepszym towarze świata czyli obietnicach.
- 59 14
-
2024-05-13 10:38
Dokładnie tak samo jak gotówka. (2)
- 5 9
-
2024-05-13 15:02
Tak. Tylko za gotowką stoją panstwa, ktore mają jakąs wiarygodność i konsekwencje z niedotrzymania obietnicy. (1)
Za Bitcoinem nic nie stoi. Najwyżej się założy Bitcoin2
- 5 4
-
2024-05-13 21:29
naprawde? dalej wierzysz w wirygodnosc panstwa ktore przez ostatnie 5 lat spuscilo w kiblu polowe wartosci posiadanych przez ciebie papierkow? i jakie konsekwencje z tego tytulu ponosi? ciekaw jestem jak wielce odpowiedzialne bedzie twoje panstwo jak bedzie ci kiedys mialo wyplacic emeryture. w bitcoinie jest troche zagrozen ale na pewno nie to o ktorym piszesz
- 1 1
-
2024-05-12 22:08
na swiecie rosnie liczba oszukanych naiwniaków na krypto ci tutaj własnie sa takimi cwaniakami i zato powinni trafić za kratki (1)
To jest nawet lepsze niz amber godl bo tam pokazywali kazdemu sztabke złota tutaj tylko pokazany bedziesz maił kod do kota które nie istnieje i waluty która nie istnieje !!wszystko moze zniknac w ułamek sekundy i nikt zato nie ponosi za to odpowiedzielnosci nikt zadnej gwarancji nie wystawia!!
Te cwaniaki tutaj sa tak beszczelni ze nawetTo jest nawet lepsze niz amber godl bo tam pokazywali kazdemu sztabke złota tutaj tylko pokazany bedziesz maił kod do kota które nie istnieje i waluty która nie istnieje !!wszystko moze zniknac w ułamek sekundy i nikt zato nie ponosi za to odpowiedzielnosci nikt zadnej gwarancji nie wystawia!!
Te cwaniaki tutaj sa tak beszczelni ze nawet tuta sie oglaszaja a ten powmnik to tylko farsa jest by sie naiwniakom uwiarygodnic bo zadnego pomnika nie bedzie .
Dosłownie kazdy nawet menel z ulicy moze załozyc sobie giełde krypto ii zbierac kase od naiwniaków czy zaslepionych chciwością ,a potem ulotnic sie w ciagu godziny czy nawet powiedziec ze mieli awarie i wszystkie dane przepadly! niema nawet jak im udowodnic ze oszukiwali czy ze kase zgarneli .- 38 12
-
2024-05-13 21:32
powiedz to wszystkim emerytom w USA ktorzy lokuja swoje oszczednosci w ETFach zgnilych, systemowych funduszy
- 0 1
-
2024-05-12 22:00
Haha dzieciaku naogladales się jutubowej akademii o zarabianiu na bitkojnie i już masz się za kogoś? Hahah
- 41 5
-
2024-05-12 21:45
hahahah dzban wyzywa od tych czym sam jest i jeszce potwierdza to wpisami ty dzbanku jestes niewolnikiem swojej głupoty
- 24 6
-
2024-05-12 21:32
Podpowiem Ci coś, mlodziencze
Ty też nie wiesz.
- 22 3
-
2024-05-12 21:02
Przecież tutaj są głównie emeryci przykuci do gotówki (6)
I telefonów stacjonarnych
- 4 38
-
2024-05-13 07:52
Odezwal sie milosnik telefonow satelitarnych
Ja mam pochowany chals w sloiku I zakopany w ogrodku dzialkowym
- 5 1
-
2024-05-12 21:39
(4)
więcej religii mniej ekonomii w szkole - i mamy co mamy - pasterzy i owce do golenia
- 18 15
-
2024-05-13 09:20
Kryptowaluty sa na całym swiecie dzbanie tam tez maja religie w szkołach ale lewak szuka zawsze okazji by swoje wypociny
- 4 13
-
2024-05-12 21:53
Pozdrawiam (2)
Z domu za gotówkę. Samochodu z salonu za gotówkę . Daczy za gotówkę . Bóg mi dał . Tobie nie ? Pewnie kupiłeś bitcoina za 70k
Krypto to już przeszłość. Bajka byście byli niedługo biedni.... Znikną pieniądze i dostaniecie kod. Kod na czole z opcją wyłącz telefon.samoxhod itp.- 20 7
-
2024-05-12 23:57
Jedyne co masz za gotówkę to leki na schizofrenię (1)
I ziemniaki na wagę z biedry
- 10 22
-
2024-05-13 09:31
proponuje spotkanie , podaj maila lub telefon
tylko tak zebym mogl tym autem podjechac i najlepiej do 15 na starowce bo tu urzeduje.
- 1 1
-
2024-05-12 18:32
(55)
Czy ktoś w końcu może wytłumaczyć co to jest, ale tak po chłopsku?
- 107 10
-
2024-05-16 14:15
pomnik...
Nazwa pomnik wywodzi się od staropolskiej formy słowa pamiętać pomnieć i oznacza miejsce upamiętniające wydarzenie bądź osobę.
- 1 0
-
2024-05-13 17:36
Wirtualne coś = Wielkie nic!
- 1 4
-
2024-05-13 17:11
Dostajesz kod który reprezentuje twoje posiadanie części BitCoina
Kod jest za długi żeby go zapisać, musisz go trzymać w odpowiednim wirtualnym portfelu. Teoretycznie możesz coś za to kupić, ale jak chcesz sprzedać na giełdzie musisz się na tej giełdzie zarejestrować, założyć tam osobny portfel i przelać ten kod ze swojego portfela. Giełda pobiera za to około 8%. Potem jeśli sprzedasz, giełda ściąga procent od
Kod jest za długi żeby go zapisać, musisz go trzymać w odpowiednim wirtualnym portfelu. Teoretycznie możesz coś za to kupić, ale jak chcesz sprzedać na giełdzie musisz się na tej giełdzie zarejestrować, założyć tam osobny portfel i przelać ten kod ze swojego portfela. Giełda pobiera za to około 8%. Potem jeśli sprzedasz, giełda ściąga procent od transakcji. Z portfela giełdy nie możesz płacić, musisz przelać na swój własny portfel. Giełda pobiera za to kolejne 8%.
Wahania kursu to w najlepszym przypadku 15-20%, więc zawsze jesteś w plecy i jedynym zarabiającym jest giełda. A jak cena za bardzo podskoczy, to giełda bankrutuje i zabiera swoje portfele razem z twoimi kluczami do BitCoinów.- 4 6
-
2024-05-13 15:56
Żetony
To system z żetonami, jak w kasynie. Sam żeton na wartość nateriału, z którego został wykonany, nakładu pracy i takich tam, natomiast dodatkowo na wartość nadaną w rozliczeniach kasyna z klientem. Żeby żeton wykorzystać poza kasynem, trzeba go wymienić na prawdziwy pieniądz. Bez tej wymiany żeton to praktycznie bezwartościowa rzecz, a bitcoin to tylko plik w sieci.
- 4 2
-
2024-05-13 11:26
Jednym zdaniem
A gdyby jednak ktoś chciał jednym zdaniem:
- Bitcoin jest najtwardszym pieniądzem w historii ludzkości poza kontrolą rządów.
- Bitcoin jest dla walut fiat tym czym email dla poczty, albo samochody spalinowe dla powozów konnych- 7 22
-
2024-05-13 11:24
To wie tylko ten kto to nakręcił
- 14 2
-
2024-05-13 11:21
Lektura (3)
Bitcoina ciężko wytłumaczyć jednym zdaniem bo aby go zrozumieć potrzebny jest kontekst tradycyjnego świata finansów i walut fiat. To wymaga solidnej edukacji, a nie przeczytania nagłówków artykułów jak to prawdopodobnie zrobiła większość krzyczących tutaj napinaczy, że to oszustwo I marnowanie energii. Polecam książkę Standard Bitcoina autorstwa
Bitcoina ciężko wytłumaczyć jednym zdaniem bo aby go zrozumieć potrzebny jest kontekst tradycyjnego świata finansów i walut fiat. To wymaga solidnej edukacji, a nie przeczytania nagłówków artykułów jak to prawdopodobnie zrobiła większość krzyczących tutaj napinaczy, że to oszustwo I marnowanie energii. Polecam książkę Standard Bitcoina autorstwa Saifadean Ammous, która tłumaczy czym jest Bitcoin w historycznym kontekście pieniądza. Jest to idealna pozycja na początek, która sprawi, że sam będziesz chciał ten temat eksplorować dalej i będziesz się wtedy tylko śmiał z komentarzy pod tym artykułem widząc jaką ignorancją i brakiem wiedzy większość się tu popisuje.
- 11 11
-
2024-05-14 08:58
Oglądałam o tym jakiś czas temu program na planete
Była też przybliżona postać twórcy bitcoina, ale choć bardzo się starałam w końcu zrozumieć o co chodzi z tą walutą, skąd się bierze, jak działa, dlaczego technicznie i praktycznie jest tak wyjątkowa,,, pogubiłam się zwyczajnie w tym filmie/programie dokumentalnym. To chyba zbyt skomplikowane
- 0 0
-
2024-05-13 11:47
(1)
spokojnie, ci sami napinacze zaczną kupować bitcoina jesienią, kiedy już nie będzie się opłacało :) edukacja jest jednak bolesna, a jednak opłacalna :)
- 6 5
-
2024-05-13 13:03
Każdy kupi po cenie na jaką zasługuje
- 6 1
-
2024-05-13 10:16
to taki amber gold do kwadratu i w skali światowej
- 18 9
-
2024-05-13 08:39
Nauczka co się dzieje kiedy wprowadza się niekontrolowany wolny rynek :)
- 10 4
-
2024-05-13 07:52
Pytasz co to kryptowaluty?
Wyobraź sobie, że twój samochód po całej dobie stania z włączonym silnikiem wypluwałby rozwiązane sudoku, które możesz wymienić na heroinę.
- 32 3
-
2024-05-13 07:32
Pieniadze
na ktore nie patrzy ci wielki brat.
- 12 12
-
2024-05-13 06:35
(2)
Piramida finansowa, której wartość istnieje dopóki naganianie frajerzy je kupują. Dlatego drzwiami i oknami jest to reklamowane
- 38 15
-
2024-05-14 07:55
(1)
To nie jest ZUS...
- 0 0
-
2024-05-15 21:41
Na ZUS czyli NFZ miałem operację, akurat trafił się fachowiec i wykonał ją poprawnie, w prywatnej klinice taki zabieg to około 25 00 - 30 000 PLN. Wątpię żeby za bitcoina ktoś ją wykonał
- 1 0
-
2024-05-13 06:34
To nie temat dla chłopstwa (1)
- 10 24
-
2024-05-13 08:27
Bardzo inteligentna odpowiedź
Bo i po co komuś wyjaśniać, jeśli ten nie ma pieniędzy i nie da się go ostrzyc.
- 22 3
-
2024-05-12 22:51
To jest jak giełda tylko ze dla oszustówi frajerów .Jak wiadomo frajerowm sie wmawia ze kupuja akcje które nie istnieją
Taka piramida finansowa tylko za nia juz wielu jest skazanych a tutaj trudniej to zrobic ,bo nie dokonca wiadomo kogo ukarac.Akcje na GPW kupujesz istniejacej frimy rachunek na twoje dane gwarantowany przez prawo .Krypto nie istniej wiec nic nie kupujeszwplacasz kase ale anonimowo na rachunek który tez nie ietnieje masz tylko hasło do konta.Które
Taka piramida finansowa tylko za nia juz wielu jest skazanych a tutaj trudniej to zrobic ,bo nie dokonca wiadomo kogo ukarac.Akcje na GPW kupujesz istniejacej frimy rachunek na twoje dane gwarantowany przez prawo .Krypto nie istniej wiec nic nie kupujeszwplacasz kase ale anonimowo na rachunek który tez nie ietnieje masz tylko hasło do konta.Które tez nie istniej.Dlatego Policja ostrzega kasa gdy oszust ukradnie ci kase i wplaci na krypto nie ma szans by ja odnaleźć.
Sa posrednicy co biora od fraerów prowizje zakupno krypto przzez nich ,ale niemasz zadnej gwarancji ze co kolwiek kupujesz bo nic nie gwaratuja rownie dobrze moga mowic ze kupujesz krypto lub ze powietrze.- 34 15
-
2024-05-12 22:30
To jest nic, cyk i znika kasa;))))
- 27 4
-
2024-05-12 22:17
(1)
Taka pseudowaluta bez żadnego funduszu gwarancyjnego i innej ochrony prawnej - ktoś ci ukradnie i nic z tym nie zrobisz.
Do tego wymaga do utrzymania zatrważającej ilości elektryczności, ale jest fizycznie ograniczona do jakiś sześciu-siedmiu transakcji na sekundę na cały światowy system.- 30 10
-
2024-05-13 06:32
nie masz pojęcia o czym piszesz
- 14 11
-
2024-05-12 21:47
To bardzo proste to jest cos co nie istnieje !służy głownie do prania brudnej forsy i wyciaganiu jej od naiwniaków
- 43 12
-
2024-05-12 21:40
(1)
pieniądz którego nie da się dodrukować - i chroni dzięki temu jego użytkowników przed inflacją
- 17 33
-
2024-05-12 21:55
I nikt nie wie kto i jak do końca dizala
I że może zniknąc.
Bajkiiiiii- 20 12
-
2024-05-12 21:39
Internetowa baza rachunkow na ktorych zapisane sa wartosci i mozna przesylac wartosci pomiedzy tymi rachunkami. (7)
A tej do sieci przez ktora sie przesyla, kazdy moze dolaczyc - przez aplikacje na swoim komputrze. Ja bym tak opisal najkrocej.
Wiec nie idzie tego zablokowac, bo dziala tak jak internet.- 20 9
-
2024-05-13 09:24
Bzdura kompletna kto prowadzi te rachunki gdzie jest ta baza ? (1)
- 4 6
-
2024-05-13 12:28
Baza jest zdecentralizowana.
- 3 1
-
2024-05-12 23:44
(1)
Jedyny wartościowy komentarz. Oczywiście minusowany, co nie dziwi czytając resztę komentarzy.
- 10 5
-
2024-05-13 09:25
Bezwartosciowa to jest twoja głupota
- 0 7
-
2024-05-12 21:56
Można wszystko zablokować. Ten co to stworzyl (2)
Zrobił i bramkę. 1 klik i wasze kopie będą miec zero wartosci
- 23 13
-
2024-05-13 06:38
Nie ośmieszaj sie (1)
- 9 7
-
2024-05-13 09:25
Ty juz to robisz
- 7 6
-
2024-05-12 21:42
Polecam wpisac w google: "Bitcoin manifesto" i przeczytac papier od stashiego. To tylko kilka stron (3)
- 6 10
-
2024-05-13 15:28
tak, to tylko kilka stron... (1)
...obiecanek cacanek bez pokrycia.
A prawda jest taka że bitcoiny kupuje się w celach spekulacyjnych i żeby opłacić haracz u hakera który zaszyfrował ci system. To trochę mało zastosowań dla czegoś co chciało by być walutą.- 4 2
-
2024-05-13 21:44
jak waluta moze byc cos czego jest ograniczona ilosc? poziom edukacji mjej corki z w 1 klasie jest wiekszy.
- 0 1
-
2024-05-13 06:34
Jak ktoś ma więcej czasu to polecam książkę pt. "Standard Bitcoina"
Wyjaśnione dokładnie krok po kroku o ci chodzi.- 5 3
-
2024-05-12 20:07
Genialny środek do transferu pieniędzy od biednych do bogatych. (1)
- 44 6
-
2024-05-13 21:45
jak na wszystkim gdzie sie wierzy i slucha medrcow z telewizora i wierzy, ze tusk/kaczynski da
- 1 0
-
2024-05-12 18:48
sztuczny parytet złota, internetowy. (7)
skarbówka nie ma opcji namierzania, będzie cbdc na świecie to nie bedziesz mógł piernąć bez informacji
- 16 10
-
2024-05-13 07:58
kompletne przeciwieństwo parytetu złota! (1)
W złocie chodzi własnie o to, że masz pół kilo, którego możesz dotknąć. A w tych wszystkich bitcoinach? Mgławicową umowę z anonimowymi, szemranymi typami...
- 9 5
-
2024-05-13 21:46
zabierz te pol kilo do samolotu. rzeczywiscie, na pozegnanie bedziesz mogl je dotknac
- 1 0
-
2024-05-12 21:37
(3)
Jasne że ma. Szczególnie że teraz na każdą giełdę kryprowalut na którą się zapiszesz, musisz potwierdzać swoje dane.
- 12 4
-
2024-05-13 09:27
Komu potwierdzac oszustom i cwaniakom ?Raz ze dajesz im swoje pieniadze to jeszce podajesz im pesel ? hahahah (2)
- 9 1
-
2024-05-13 21:48
z tym poziomem wiedzy nie sadze abys mial cokolwiek wspolnego z np nieruchomosciami. ale jak jakims cudem masz, to wyobraz sobie, ze tam jest taki dzial III, jak sie dobrze wczytasz to znajdziesz tam i pesel i imie i nazwisko. co najlepsze kazdego kto z nieruchem ma cokolwiek wlasnosciowo wspolnego
- 1 0
-
2024-05-13 12:29
ale wiesz, że te giełdy często też pozwalają na transakcje w wautach fiat?
- 1 0
-
2024-05-12 18:54
Skarbówka nie ma opcji namierzenia? Bzdura. Przecież BTC jest z założenia w 100% publiczne, każdy w każdy portfel można zajrzeć i każdy ruch prześledzić.
Jak chcesz prywatności to jest Monero (XMR)- 20 7
-
2024-05-12 18:45
To jest opowieść o czymś co nie istnieje, ale żywi nadzieje naiwnych (3)
- 51 8
-
2024-05-12 19:25
(2)
Nie istnieje, a w byle markecie stoi maszyna, która pozwala wypłacić gotówkę z bitcoinów. Następny znawca.
- 12 21
-
2024-05-12 20:06
(1)
Czyli zwykły przechowywacz fiatów, gdzie zatem jest ta innowacyjność?
- 14 1
-
2024-05-13 07:26
fiaty można dodrukować, a bitcoina nie, dzięki temu bitcoin przechowuje wartość w długim okresie czasu, kiedy rząd dodrukowuje nieustannie nowe pln psując pieniądz
- 5 7
-
2024-05-12 18:38
(2)
Wszystko jest na wiki i yt - naprawdę nie potrafisz sobie poszukać?
- 8 22
-
2024-05-12 20:12
Sam nie wiesz i się mądrujesz...
- 14 1
-
2024-05-12 19:08
Prosił o wytłumaczenie po chłopsku, nie o wikipedie, czy tp.
- 36 1
-
2024-05-13 06:11
Oho (2)
I gdzie będzie stał? Pod Riverside? Manhattanem? Madisonem? Jako Gdański dzieciak w latach 90 chciałem mieszkać w Nowym Jorku, bo Hip-Hop, Streetball etc. Teraz po latach wróciłem do mojego miasta, ale to chyba właśnie NY. Dramat I cztery masy Słońca kompleksów dookoła.
- 33 5
-
2024-05-13 12:26
umiescic kolo pomnika ktory tez jeszcze nie powstal pier Gio -ktory oszukal ludzi na piramidzie finansowej
bo to jest to samo oszustwo, waluta dla przestepcow
- 8 1
-
2024-05-13 09:10
W Central Parku
Na Morenie
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.