• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe

bra
25 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (76)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Hybrydowe pociągi firmy Newag pojawią się na Pomorzu już w przyszłym roku. Hybrydowe pociągi firmy Newag pojawią się na Pomorzu już w przyszłym roku.

Cztery pociągi elektryczno-spalinowe kosztować będą 127,9 mln zł. Taką ofertę wybrał zarząd województwa pomorskiego, mimo że druga była o 7 mln zł tańsza. Zadecydowały o tym pozostałe kryteria.



Jechałe(a)ś już pociągiem hybrydowym?

W przetargu na dostawę czterech hybrydowych pociągów cena stanowiła 61 proc. łącznej oceny oferty.

Pozostałe kryteria wyboru:



  • długości okresu gwarancji - 10 proc.,
  • terminu dostawy pojazdów - 24 proc.,
  • montażu zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach - 5 proc.


Trzeba dołożyć ponad 7 mln zł



I to właśnie one zadecydowały o wyborze droższej oferty firmy Newag na kwotę 127,9 mln zł.

Tańsza, Fabryki Pojazdów Szynowych H. Cegielski opiewała na 120,2 mln zł.

Pierwsza hybryda za 16 miesięcy



- O ostatecznym wyborze producenta zdecydowało przede wszystkim kryterium czasowe. Newag zadeklarował dostarczenie pierwszego pojazdu w terminie 16 miesięcy, a drugiego - 17 miesięcy. Kolejnym kryterium, jakie zadeklarował zwycięzca, było wyposażenie pojazdów w zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty - wyjaśnia Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
To oznacza, że województwo będzie musiało dołożyć ponad 7 mln zł, gdyż w budżecie zabezpieczone zostało 120,5 mln zł.

Parametry hybrydowych pociągów:



  • długość do 65 metrów,
  • co najmniej 135 miejsc siedzących,
  • jedna para drzwi na każdy człon pojazdu,
  • rozwiązania dla osób niepełnosprawnych, w tym do przewozu wózków inwalidzkich,
  • miejsca przeznaczone do przewozu rowerów,
  • klimatyzacja i toalety,
  • monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi,
  • nowoczesny system informacji pasażerskiej, jak również defibrylatory AED.


160 km/h jako elektryk i 120 km/h jako spalinówka



"Hybrydy" będą osiągać prędkość eksploatacyjną 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h przy wykorzystaniu silnika spalinowego - zastosowanie takiego systemu napędowego umożliwi mieszkańcom wygodne i bezprzesiadkowe przejazdy, płynnie łącząc obszary o zróżnicowanej infrastrukturze kolejowej (z siecią trakcyjną i bez niej).

Zakup nowych pojazdów dofinansowany zostanie kwotą 65 mln zł z Polskiego Ładu.
bra

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (76)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane