• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM

Maciej Korolczuk
26 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jedna z naszych propozycji, jak mogłoby wyglądać oznakowanie kierunku kolejki do biletomatów SKM. Jedna z naszych propozycji, jak mogłoby wyglądać oznakowanie kierunku kolejki do biletomatów SKM.

Jeden z naszych czytelników proponuje, by w tunelach, gdzie stoją automaty biletowe Szybkiej Kolei Miejskiej wymalować na posadzce dodatkowe oznakowanie wyznaczające kierunek kolejki do biletomatu. Często zdarza się bowiem, że kolejkowicze utrudniają płynne przejście osobom wysiadającym z pociągów. Władze SKM podchwyciły pomysł i teraz przeanalizują, gdzie takie linie powinny zostać wymalowane.



Czy przy biletomatach powinny pojawić się linie wyznaczające kierunek kolejki?

Zdaniem pana Macieja, który dojeżdża kolejką SKM z Gdyni do Gdańska, najczęściej problem szpaleru tworzonego przez oczekujących na kupno biletu pasażerów występuje w tunelu na stacji Gdańsk Główny.

- Automaty biletowe stoją tam w takich miejscach, że ludzie - co nawet rozumiem - ustawiają się w kolejkach nie wzdłuż ściany, a w poprzek przejścia. To sprawia, że inne osoby wchodzące na peron lub z niego schodzące, aby przejść dalej, muszą przeciskać się przez tę kolejkę - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl. - Myślę, że gdyby ktoś w SKM wpadł na pomysł takich linii wzdłuż tunelu, który właśnie jest remontowany i raczej nie powinno być problemu, by takie oznakowanie się pojawiło, ułatwiłoby to pasażerom i poruszanie się, i oczekiwanie na kupno biletu. Bo to też nie jest komfortowa sytuacja, gdy stojąc w kolejce ciągle ktoś przechodzi nam przed nosem albo za plecami.
Kierunek mogą też wyznaczać szersze i bardziej widoczne strzałki. Kierunek mogą też wyznaczać szersze i bardziej widoczne strzałki.
Jak mogłyby wyglądać takie linie? Na potrzeby artykułu przygotowaliśmy dwie propozycje, które oczywiście mogą, ale nie muszą zostać zrealizowane w takim kształcie. Pierwsza to pomarańczowe, szerokie strzałki wyznaczające kierunek kolejki. Drugi projekt jest nieco skromniejszy i zakłada wymalowanie śladów stóp oczekujących w kolejce osób.

Od dwóch lat oznakowanie ułatwiające poruszanie się po terminalu z powodzeniem funkcjonuje na lotnisku w Gdańsku. Pasażerowie wychodzący z hali przylotów "rozprowadzani" są przez kolorowe piktogramy wymalowane na podłodze m.in. na peron Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, przystanki autobusowe czy postoje taksówek.

Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele SKM? Jak mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM, pomysł wydaje się interesujący i spółka z pewnością rozważy wymalowanie linii, ale tylko tam, gdzie jest to konieczne.

- Pomysł waszego czytelnika przedstawiłem dyrektorowi Sławomirowi Szlendakowi i bardzo mu się spodobał. Dziś zapozna się z tym zarząd spółki. Przeanalizujemy, gdzie jest to konieczne, bo kolejki nie tworzą się przed wszystkimi automatami - powiedział Złotoś.

Czytelnicy narzekają też, że automatów jest zbyt mało

Opinie (127) 1 zablokowana

  • Zidiociałe społeczeństwo widac właśnie w takich przypadkach (1)

    Bezmyślna masa pustogłowych ćwoków myślących tylko o własnym interesie. Mają gdzieś dobro innych, nawet nie zadadzą sobie trudu, żeby pomyśleć, że mogą komus przeszkadzać. Bezrefleksyjne stado baranów. Wstyd Polacy. Jesteście idiotami. Przykro to mówić, ale potwierdzacie to na kazdym kroku.

    • 23 5

    • Aż miło się na sercu robi, że jesteś wśród nas, ciemnych mas. Światłości nasza, prowadź!

      • 0 2

  • nie wiem jak teraz (1)

    ale kiedyśtam był w wielu miejscach 1 biletomat... wystarczy jeden ćwok i cała kolejka stoi 10 minut.
    2 biletomaty, bo 2 ćwoki się rzadziej zdarzą

    • 12 5

    • Ćwok to tworzyl oprogramowanie tych automatów

      Ale było tanio ;)

      • 11 1

  • No tak

    • 1 0

  • popieram!

    Popieram! W Gdyni na dworcu PKP również. Przy kasach biletowych

    • 6 1

  • Mario (2)

    No tak bo w Gdańsku , Mieście takiej wielkości na dworcu głównym mamy ile biletomatów? Wystarczy pojeździć po Europie i na zad*piach na stacjach są ściany automatów.

    • 19 0

    • Dworzec Główny, hmm

      Toto raczej Dworzec Poboczny na prowincyji przypomina

      • 3 1

    • Ale oni nie miely 45 lat komuny

      • 1 0

  • Chętni na zakup biletów specjalnie tak stają! (1)

    Bo zanim dojdą do biletomatu, to naumią się, zerkając zza pleców poprzedzającego, korzystania z tej "piekielnej machiny"

    • 31 0

    • He he fakt

      • 6 0

  • Problem nie polega na kierunku kolejki (1)

    Tylko niektórych przerasta obsługa automatu i sami nie umieją kupić biletu. Za każdym razem trafi się ktoś taki

    • 9 9

    • Przerosło to ich producenta pojęcie "prosty i wygodny interfejs"

      • 14 2

  • Zarząd?!?!? WTF

    Dzizas, to taki trywialny problem trafia aż na zarząd SKM.

    To jest Polska właśnie, do tego nadaja się członkowie Zarządów, tylko do tego...
    Oczywiście potem trafi na Rade Nadzorczą, Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy no i oczywiście do Związków Zawodowych. I jak już zbiorą 3845 podpisów to skończy się remont, wakacje i mało kto z tych biletomatów korzystać bedzie...

    • 16 2

  • (1)

    W niedzielę widziałam takie kolejki, sama poszłam do kas, a tam pusto. W pięć sekund kupiłam bilety u kasjerki.

    • 17 1

    • bo wielu woli najbardziej pokrętny interfejs maszyny,
      niż skrzywiony fejs pani w okienku, która akurat nie ma humoru:
      koszszmar

      W Auchan i Leclerku, nawet jak nie ma kolejek do kas, zawsze wolę kasować zakupy w maszynce. Nie wiem jak wychodzę czasowo, ale na pewno ciśnienie mi mniej skacze. Zdrowiej.

      • 4 6

  • A może by tak PKP postawiło więcej maszyn (1)

    Masakra jest sezon a automaty 2 to skandal przecież to maszynki do robienia kasy dla pkp . jak można na tyle tysięcy turystów zrobić tak mała ilość urządzeń ?!?!?!

    • 23 0

    • Słabe oznaczenia odnośnie kas

      Zamiast malować oznaczenia lepiej zrobić porządne oznakowanie do kas zamiast małych krzywo wiszących beznadziejnie wyglądających strzałek.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane