- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (459 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (59 opinii)
- 3 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (33 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (77 opinii)
Pomysł hybrydowego biletu na komunikację. Co na to urzędnicy?
Pandemia koronawirusa i konieczność pracy w systemie zdalnym lub mieszanym sprawiła, że dla wielu osób korzystających z transportu publicznego nieopłacalne stało się odnawianie biletów okresowych. Nasz czytelnik proponuje, by samorządy pochyliły się nad pomysłem nowego hybrydowego biletu, ważnego np. tylko przez pół miesiąca. Przedstawiciele Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej do idei naszego czytelnika odnoszą się jednak z rezerwą.
- Od stycznia firma w której pracuje przeszła na hybrydowy system pracy. Pracownicy zostali podzieli na grupy i rotacyjnie pracują raz w domu - raz w biurze. Stacjonarnie pojawiamy się w pracy np. w pierwszym i trzecim tygodniu miesiąca, a pozostali w drugim i czwartym tygodniu. Z rozmów ze znajomymi wiem, że podobne rozwiązania stosuje coraz więcej firm, bo przecież nie wszystkie wróciły już do normalności, ale też nie wszystkie na zawsze pozostaną przy systemie pracy zdalnej. Pandemia pokazała, że potrzeba w tym względzie większej elastyczności, co kłóci się z dotychczasową polityką sprzedaży biletów na komunikację. Po wykupieniu miesięcznego biletu przy takim trybie pracy połowa z niego trafia do kosza. Z kolei codzienne kasowanie jednorazowych biletów też jest nieopłacalne i bardzo uciążliwe.
Pomysł naszego czytelnika zakłada, by w ofercie pojawiły się bardziej elastyczne bilety "połówkowe" - ważne nie przez cały miesiąc, ale przez jego połowę (albo przez dwa tygodnie ciągiem, albo w przedziale pierwszy/trzeci tydzień lub drugi/czwarty).
- Zdaję sobie sprawę, że w kontekście integracji biletowej i prac nad wspólnym biletem "Fala" nowa taryfa nie uprościłaby i tak już mocno skomplikowanej i rozrośniętej oferty kilkudziesięciu różnych biletów w Trójmieście, ale może warto się nad nią zastanowić? Nie wiemy przecież, czy pandemia potrwa jeszcze kilka lub kilkanaście miesięcy, a może jej wygaszenie to perspektywa nawet kilku lat? - zastanawia się pan Piotr.
O odniesienie się do pomysłu naszego czytelnika poprosiliśmy przewodniczącego zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.
- Nie widzę uzasadnienia dla wprowadzenia tego rozwiązania co najmniej z trzech powodów - mówi Kamil Bujak, przewodniczący zarządu MZKZG. - Po pierwsze, zgodnie z naszą polityką zachęcamy do korzystania z transportu zbiorowego nie tylko przy okazji realizacji podróży obligatoryjnych, związanych z dojazdami do miejsc pracy i nauki, ale również przejazdów fakultatywnych. Stopniowe luzowanie wprowadzonych przez rząd obostrzeń, polegające na otwieraniu punktów handlowych, obiektów sportowych i kulturalnych, sprzyja częstszym wyjściom z domu. Po drugie, obejmowanie coraz większej części społeczeństwa szczepieniami daje nam podstawę, aby z optymizmem patrzyć w przyszłość i mieć nadzieję, że pandemia będzie powoli wygasać. Wraz z tym należy się spodziewać, że docelowo większość firm, jeśli nie zrezygnuje z "home office", to przynajmniej go ograniczy do jednego-dwóch dni w tygodniu. Po trzecie, należy też mieć świadomość, że wcielenie pomysłu w życie spowoduje zmiany w strukturze obecnie sprzedawanych biletów, skutkujące koniecznością zwiększenia dopłat z budżetów gmin do funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego.
Miejsca
Opinie (242) 7 zablokowanych
-
2021-02-14 14:30
wieloprzejazdowy
Chyba lepszym rozwiązaniem jest karta, np. na 10 przejazdów + jeden darmowy
- 5 0
-
2021-02-14 14:55
Bilet
Wpierw niech bilet metropolitalny wprowadzą!!!! Bo już któryś z koleji termin przełożony. 1lipiec 2020 po czym przełożono na 1 styczeń 2021. Obecnie nie istnieje żaden harmonogram wprowadzenia. 150zł i można będzie jeździć wszystkim z Gdańska do Wejherowa. Także do boju !!! Pozdrawiam (-:
- 7 0
-
2021-02-14 14:56
A czy nie można tak normalnie
- 2 1
-
2021-02-14 15:01
Na jednorazowych za drogo
No właśnie to jest jakiś absurd żeby oszczędnym samochodem paliwo kosztowało tyle co bilet na SKM Sopot - Rumia. Taki wyjazd rodzinny tylko dla bogaczy, biedny pojedzie swoim TDI.
- 7 0
-
2021-02-14 15:01
Smieszne
Jesteście śmieszni z biletami okresowymi. Powinno być jak w londyńskim oysterze. Bilety tygodniowe i możliwość wpłacania dowolnej kwoty na kartę i z niej pobierana oplata za bilet gdy nie jest wykupiony tygodniowy.
- 7 1
-
2021-02-14 15:02
Renoma kosztuje nas miliony identycznie jak drukowanie biletów i zamieszanie z taryfami ,lepiej i wygodniejsza była by
Ale jak widac co roku kosztuje nas ona wiecej a na dodatek jest coraz gorsza !!
- 3 1
-
2021-02-14 15:11
Mam nadzieję że pis przybloluje wam tą uchwałę metropolitalna, bo nie potraficie zarządzać pieniędzmi podatnika
- 4 0
-
2021-02-14 15:58
Trójmiejskie bilety hybrydowe mamy co ok 2 tygodnie...
...kiedy bilety SKM są honorowane przez innych przewoźników i na odwrót.
- 1 0
-
2021-02-14 16:03
Kto ma się połapać w tym bałaganie biletowo--taryfowym.Wprowadzić tani bilet ma trójmiasto to znikną korki w mieście
- 5 0
-
2021-02-14 16:37
Przecież był bilet tygodniowy na SKM ale dzbany zlikwidowały.... nazywal się weekendowy
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.