• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły mieszkańców na odkorkowanie Gdyni

Michał Sielski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM. Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM.

Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, darmowe przejazdy komunikacją publiczną dla posiadaczy samochodów oraz odtworzenie linii SKM z Obłuża - to pomysły gdynian na odkorkowanie miasta, które utknęło w zatorach wraz z początkiem remontu Estakady Kwiatkowskiego. - Pracujemy nad tym od lat - odpowiadają władze Gdyni.



Jak zmniejszyć korki na północy Gdyni?

Korki w czasie popołudniowych szczytów komunikacyjnych to w Gdyni temat numer jeden ostatnich dni. Dotyka nie tylko kierowców, ale też pasażerów komunikacji publicznej, bo niektórzy "podróżują" z centrum Gdyni na Obłuże przez dwie godziny. Są i tacy, którzy kilka kilometrów do domu wolą przejść na piechotę, bo i tak są szybciej niż autobus, który do tej pory jechał ok. 20 minut.

Czytaj więcej: Cieszmy się ze wstrzymanego remontu.

Przyczyną korków jest kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego, który według planów ma potrwać do 5 grudnia. Czy do tego czasu czeka nas kompletny paraliż komunikacyjny? Niekoniecznie, bo już teraz widać, że kto tylko mógł, przesiadł się do pociągów SKM. Urzędnicy zamontowali też dodatkową sygnalizację świetlną, która ma pomóc rozładować korki. Rozwiązaniem mogłaby być dodatkowa droga do portu - ale na budowę tzw. Drogi Czerwonej Gdynia nie ma pieniędzy.

Czytaj więcej: Znamy szczegóły przebiegu nowej drogi do portu.

Mieszkańcy: są możliwości, potrzeba odwagi

Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni. Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni.
Mieszkańcy Gdyni przekonują jednak, że działać trzeba już teraz, a część proponowanych rozwiązań wymaga minimalnych nakładów finansowych.

Na pewno jednym z nich jest wyznaczenie buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego. Mogłyby po nim jeździć także taksówki i jednoślady. Nie jest to pomysł rewolucyjny, bo buspas w tym miejscu funkcjonuje - ale tylko przy okazji festiwalu Open'er, pozwalając wygodniej dojechać na koncerty fanom muzyki.

- Przyjmując założenie, że jeden autobus przegubowy jest w stanie przewieźć 175 osób, zaś standardowy 100 osób, to jest to odpowiednio 35 lub 20 samochodów wiozących po pięć osób. Jeśli zaś przyjmie się realistyczne założenie, że jeden samochód wiezie średnio 1,5 osoby, to okaże się, że w jednym tylko w autobusie linii 194 zmieści się kierowców i pasażerów ze 115 samochodów. Tylko przez 60 minut między godz. 15 a 16 autobus odjeżdża w kierunku Pogórza Górnego 9 razy, co zapewnia podaż 1575 miejsc. A jest to tylko jedna z 15 linii kursujących tą ulicą - wylicza Łukasz Piesiewicz, jeden z twórców petycji, która już została wysłana do władz Gdyni.
Autobusami - przynajmniej w czasie remontu - mogliby za darmo jeździć kierowcy posiadający przy sobie dowód rejestracyjny samochodu.

SKM na północ Gdyni? "Zawsze chcieliśmy"

Inna grupa chce również budowy linii SKM do Obłuża. Infrastruktura kolejowa w postaci nasypów w dużej mierze jeszcze istnieje. Inicjatywa społeczna "Północna Gdynia" proponuje, by wyznaczyć linię w tej trasie.

- Ten pomysł ma już dobrych kilka lat i jako samorząd pracujemy nad nim z wojskiem, koleją, portem. Tyle że w każdej z wersji jesteśmy petentem, który niewiele może w relacjach z tymi instytucjami, bo kluczem są inwestycje w infrastrukturę kolejową, których miasto nie może przeprowadzić. Oczywiście nie poddajemy się, stąd stałe zabiegi o przedłużenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do północnych dzielnic miasta. Przypomnę, że to Gdynia była miastem, które najmocniej wspierało władze województwa w walce o realizację PKM. Skończyło się na tym, że zbudowano ją w Gdańsku, który początkowo jej nie chciał, bo wolał tramwaj. Dopiero teraz PKM jest mozolnie wydłużana w kierunku Gdyni Głównej - przekonuje Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Skoro nie SKM, to może szybszy dojazd do pociągu? Kolejny pomysł to uruchomienie na czas remontu autobusów, które dowoziłyby pasażerów do stacji SKM Grabówek.

- To najszybszy sposób, by mieszkańcy północnych dzielnic mogli się przesiąść do pociągu. Usprawnienie miałoby polegać na wydłużeniu linii 163, 198 oraz utworzenie dodatkowej linii autobusowej dowożącej pasażerów do stacji Grabówek SKM od strony ul. Osada Kolejowa - z tymczasowym zawracaniem w bocznych uliczkach - dodaje Łukasz Piesiewicz, przedstawiciel wnioskodawców, wśród których jest sześć stowarzyszeń.

Opinie (521) 8 zablokowanych

  • odkorkowanie (2)

    zaorać miasto zrobione z wiochy i wiocha tam mieszka

    • 6 19

    • morda volksdojczu

      • 5 6

    • tylko ruska gnida mogła to napisać

      nic jak ruski trol, wysłany przez ruskiego złodzieja Jarosława

      • 1 1

  • (1)

    Buspas na Janka Wiśniewskiego? Totalny idiotyzm. Jeszcze trochę to na jednopasmowej jezdni będą proponować buspasy.

    • 23 3

    • moge sie zalozyc ze tacy pacjenci sie znajda

      • 0 0

  • Najlepszy pomysł to dymisja Szczurka.

    • 29 3

  • zmisny na super (1)

    Jechalam Morska o 15,30 i bylo super w ciagu 20 , min bylam na Oksywiu

    • 1 15

    • kończę prace o 16w centrum i nie mam szans na taki dojazd

      • 0 0

  • Wreszcie

    czas najwyzszy by zrobili te porzadki bo przez Gdynie nie mam jak sie przecisnac moim Volkswagenem Passatem jak przez nia przejezdzam jadac do pracy w Gdansku!!!

    • 7 4

  • Dajcie w artykulę tą mapkę połączenia kolejowego, która jest na fecebooku "Północna Gdynia dziękuje Szczurkowi" (1)

    • 11 3

    • kopiuj wklej kopiuj wklej, dobrze idzie?

      ruski trol idzie na rekord 300 postów pod artykułem
      w tym 200 sam do siebie
      a pozostałe 100 kopiuj wklej

      brawo ruski bohater 300% normy,
      prezes ma dla bohatera worek rubli

      • 1 3

  • Korki w Gdyni to efekt wieloletnich zaniedbań Szczurka w zakresie rozwoju infrastruktury (1)

    Wszyscy w koło idą do przodu. Gdynia niestety zostaje w tyle

    • 36 3

    • To nie zaniedbania, a antyinwestycje.

      Jak można było postawić na ruch osobowy i doprowadzać do Śródmieścia wielopasmowe "autostrady" oraz myśleć, że to rozwiąże problem i w dodatku kierowcy będą pozostawiać swoje samochody na obrzeżach Śródmieścia, nie potrafią wyjaśnić nawet fizycy kwantowi. W Trójmieście, a w Gdyni w szczególności, realizowane są "inwestycje" transportowe w sposób, który został zarzucony w Europie Zachodniej dekady temu, a przypomina raczej samochodowy "amerykański sen", który zabił śródmieścia amerykańskich metropolii na co najmniej jedno pokolenie.
      Co gorsze, Trójmiasto (i znowu Gdynia w szczególności) dalej w to brnie.
      To jak budowanie mostu wzdłuż rzeki, a gdy okazuje się, że nie spełnia pokładanych w nim oczekiwań, przedłużanie go.

      • 3 4

  • odkorkować miasto !?.... trzeba rozpocząć od przegonienia Szczurka z ferajną 25 lat wystarczy

    • 28 4

  • A na co urząd Gdyni ma pieniądze? Na wszystko tylko nie na drogi i komunikacje. Teraz funduje mieszkańcom "bardzo potrzebna fontannę" na placu kaszubskim. Tak to są priorytety prezydenta i spółki. I tak co roku, urzędnicy myślą i myślą jak tu "dogodzić" mieszczuchom.

    • 28 3

  • Prezydenci

    Macie lud Boży delikatnie mówiąc w tyle.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane