- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pomysły na dworzec we Wrzeszczu
W ciągu kilku tygodni poznamy wykonawcę koncepcji przestrzennej nowej stacji kolejowej we Wrzeszczu. O zlecenie rywalizują trzy pracownie, które przygotowują wstępne koncepcje.
Gdańsk organizuje przetarg na nową wizję dworca w imieniu pięciu podmiotów: swoim, samorządu województwa i spółek kolejowych: SKM, PLK oraz PKP. O zlecenie starają się trzy pracownie architektoniczne: Mefo Nieruchomości z Krakowa, Coplan Polska z Warszawy i FORT z Gdańska. Wcześniej wyłoniono je spośród 18 firm.
Architekci mają jeszcze niecałe trzy tygodnie na złożenie projektów. Autor najlepszego z nich stworzy w ciągu trzech miesięcy ostateczny projekt. Sporządzoną przez niego koncepcję programowo-przestrzenną wskazanej przestrzeni poznamy na początku września.
- Podczas prac nad koncepcją będziemy ściśle współpracować z wykonawcą. Ma to wyeliminować ryzyko rozminięcia oczekiwań zamawiającego koncepcję z wizją wykonawcy - wyjaśnia Barbara Szczerbowska z gdańskiego magistratu.
Przypomnijmy, jesienią 2009 roku przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz zarządów: PKP S.A., PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście i PKP PLK podpisali porozumienie, które posłużyć ma koordynacji zagospodarowania stacji i dworca we Wrzeszczu.
Jednak na początku maja PLK ogłosiły przetarg na modernizację torowisk i dworców na trasie Pruszcz Gdański - Gdynia Główna, w tym na stację we Wrzeszczu. Projekt kolejarzy był surowy i niezwykle prosty, czyli zupełnie inny, niż ma powstać na zamówienie pięciu podmiotów.
Kolejarze jednak uspokajają: - Stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie modernizowana dopiero w drugiej połowie 2012 r., a do tego czasu zapewne nie tylko rozstrzygnie się sprawa koncepcji architektonicznej - napisała w oświadczeniu Ewa Symonowicz-Ginter z gdańskiego oddziału PLK.
Opinie (97) ponad 10 zablokowanych
-
2010-05-13 17:32
Czy macie zdjęcia dworca we Wrzeszczu przed wojną? (4)
Umieram z ciekawości. Choć pewny jestem w 100%, że piękny był. Był tam przed wojną, nie?
- 8 1
-
2010-05-13 18:54
zdjęcie dworca (3)
byekuf.republika.pl/kolej/wrzeszcz.jpg
był trochę mały, ale możby było zbudować coś bardzo podobnego do tej dworcowej architektory, zwiększając jego skale dwa razy, wyszła by całkiem spora i reprezentacyjna bryła- 9 0
-
2010-05-13 20:28
(1)
To był zwykły barak z czerwonej cegły, który stał nieco bardziej w stronę Kościuszki. Do dzisiaj są resztki dawnego peronu. Dworzec powstał, gdy Wrzzeszcz był małą mieściną. Dzisiaj potrzeba dużego budynku przystosowane do potrzeb ogromnej ilości turystów, a nie kolejne budy z czerwonej cegły.
- 1 4
-
2010-05-14 13:25
Baraki to są w brazylisjkich slamsach. Nawet nie zdajemy sobie sprawy
jak wiele z tego co wyrzucamy, nadaje się do budowy domu. Tapety z papierków po batonikach.
Co turyści mają odwiedzać? Dziś Wrzeszcz już taki sam nie jest...- 0 0
-
2010-05-14 13:24
Dzięki Ci. Przypominał trochę dworzec w Oliwie. To co tam stoi teraz to pomieszanie
z poplątaniem.
- 0 0
-
2010-05-13 17:33
żeby tylko to państwowe PKP nie dało ciała
- 2 0
-
2010-05-13 17:33
Huhu
Fajnie fajnie, w pociagach bedzie trzeba dodac adnotacje by kibice wysiadali w Glownym ewentualnie w Oliwie, by sie nie przerazili tego co zastana na dworcu we Wrzeszczu.
- 1 0
-
2010-05-13 17:42
Dlaczego tylko te wymienione w art. (2)
a Galeria Bałtycka się nie dołoży jak również sąsiadujący z nią Górski? Dlaczego Gdańsk ciągle w tyle? To już Sopot dużo mniejszy od Wrzeszcza jakoś układa sobie w tym względzie PPP.
- 3 5
-
2010-05-13 20:06
dlaczego Gdynia ciągle się próbuje porównywać?
kompleksiki??
- 2 0
-
2010-05-14 08:47
mam nadzieje ze zielen zaprojektuje p.małarzata i p.iza z mjak miłosc
- 0 0
-
2010-05-13 17:42
Zabić dechami i podpalić
- 5 3
-
2010-05-13 18:09
odbudować stan sprzed wojny (1)
- 3 5
-
2010-05-13 20:29
Przed wojną dworzec był wielkości szaletu w Galerii Bałtyckiej. PRzestań chrzanić.
- 1 2
-
2010-05-13 18:25
A kogo to w sumie obchodzi dworzec kolejowy?
Odzwierciedla on ogólny stosunek PKP (czy jak tam zwał) do pasażerów. Tyle w temacie.
Póki się ciągnie kasę z budżetu, a do tego ma się mnóstwo ludzi skazanych na korzystanie z kolei, to po co się wysilać?
Miasto powinno:
- albo przejąć całkowicie kontrolę nad dworcami i doprowadzić je do stanu używalności nie wdając się w żadne dyskusje z kolejarzami
- albo odstosunkować się od tematu, co najwyżej obstawiając teren parkanem na czas Euro, żeby za dużego wstydu nie było przed gośćmi
Każda inna opcja to strata czasu i pieniędzy- 5 2
-
2010-05-13 18:29
Podpowiadam uczonym architektom - są trzy podstawowe warunki funkcjonowania (2)
dworca kolejowego: całodobowy bufet, całodobowy kibel, piwo kuflowe.
- 3 6
-
2010-05-13 19:08
marzenie ściętej głowy (1)
a poza tym całodobowa okupacja okolicznego menelstwa
- 1 0
-
2010-05-14 05:47
Za to dzisiaj po godzinie 20.00 lejesz w krzakach.
A czekając na nocny pociąg tupiesz po peronie zamiast siedzieć w ciepłym barze przy kufelku piwa.
- 2 0
-
2010-05-13 18:30
Badziewie
Niech przed Euro 2012 wymyją chociaż drzwi wejściowe. Ale nawet to jest dla nichtrudne do zrealizowania.
- 9 1
-
2010-05-13 18:34
Proponuje walnąć granatem , zaorać, może będzie pole dla rolników
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.