- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (512 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (144 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (92 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Pomysły na zmiany w ruchu na remontowanej Świętokrzyskiej
Przekonaj się, jakie korki generuje remont Świętokrzyskiej
Zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską, wprowadzenie ruchu wahadłowego już od krzyżówki wspomnianych ulic oraz budowa drogi z betonowych płyt między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Oto trzy propozycje naszego czytelnika, które - jego zdaniem - zmniejszą korki po rozpoczęciu remontu ul. Świętokrzyskiej.
Na wspomnianym odcinku został wprowadzony ruch wahadłowy, który każdego dnia powoduje gigantyczne korki nie tylko na ul. Świętokrzyskiej, ale także wielu krzyżujących się z nią dróg. Przede wszystkim chodzi o ul. Niepołomicką, będącą głównym dojazdem i wyjazdem z osiedli położnych w granicach Łostowic.
Po pierwsze, zakaz skrętu w lewo
Z naszą redakcją skontaktował się pan Wojciech, który codzienne tkwi w korku na ul. Świętokrzyskiej. Na podstawie swoich obserwacji zaproponował zmiany w organizacji ruchu na remontowanej ulicy, które jego zdaniem powinny przyczynić się do upłynnienia ruchu. Pierwszy pomysł dotyczy ustawienia zakazu skrętu w lewo z Niepołomickiej, czyli kierunku w stronę obwodnicy.
- W mojej ocenie, korki na południu Gdańska potęguje zła organizacja ruchu. Kierowcy, którzy skręcają z Niepołomickiej w lewo w Świętokrzyską, do obwodnicy blokują wszystkie inne samochody, których kierowcy chcą jechać w prawo do centrum. Blokują, bo czekają na otwarcie nitki w stronę obwodnicy. W konsekwencji mamy gigantyczne korki na niemal całej długości ulic Wielkopolskiej i Niepołomickiej. W związku z tym, należałoby ustawić zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską. Ci którzy chcą dostać się do obwodnicy mogą pojechać np. ul. Ofiar Grudnia i Zeusa. Możliwości jest kilka - zauważa czytelnik.
Przesunięcie wahadła i utwardzenie polnej drogi
Drugi pomysł dotyczy przedłużenia ruchu wahadłowego aż do wspomnianej krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. Natomiast trzeci to budowa "by-passa" między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Warto wspomnieć, że już w marcu pisaliśmy o tym, że gdański ZDiZ rozważy wyłożenie polnej obecnie drogi płytami jumbo.
Czytaj więcej: Będzie można ominąć szlaban na Hokejowej?
- Powinno się również przesunąć "wahadło" o kilkadziesiąt metrów niżej, czyli do krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. W ten sposób usuniemy samochody, które wjeżdżają na owe skrzyżowanie, ale bez możliwości jego opuszczenia. Dodatkowo, zapowiadana droga z płyt od ul. Łuczniczej do Niepołomickiej także pomogłaby rozładować korki. Kierowcy mogliby bowiem omijać Wielkopolską i Świętokrzyską ulicą Starogardzką i dalej jechać w stronę centrum Traktem św. Wojciecha. W tym momencie jest nierówna droga polna, która po opadach deszczu zmienia się w "błotną pułapkę" bez możliwości przejazdu - uzupełnia pan Wojciech.
Zobacz polną drogę, o której wspomina czytelnik
Miasto zapowiada zmianę organizacji ruchu
O skomentowanie propozycji naszego czytelnika poprosiliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję na ul. Świętokrzyskiej. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że część rozwiązań opracowanych przez pana Wojciecha być może zostanie wcielona w życie. Niewykluczone, że nastąpi to już na początku przyszłego tygodnia.
DRMG chce zredukować utrudnienia, które wynikają z prowadzonej na Łostowicach inwestycji i w związku z tym opracowuje właśnie koncepcję zmian w organizacji ruchu. Jej szczegóły powinny ujrzeć światło dzienne w czwartek.
Gdy tylko to nastąpi, załączymy stosowny komunikat do treści artykułu.
Korki na Świętokrzyskiej i Spacerowej (13 opinii)
Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni.
Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (348) 9 zablokowanych
-
2019-10-31 16:14
Trójmiasto.pl
Zapytajcie GZDIZ czy już rozważyli drogę z płyt.
- 4 1
-
2019-10-31 16:18
korki
proponuje włączyć sobie nawigację w telefonie, wujek Google zawsze pomoże i ominiesz korki
- 1 5
-
2019-10-31 16:37
Nowa Świętokrzyska (5)
W jaki sposób wpłynąć na włodarzy, żeby cokolwiek ruszyło z rozbudową dróg albo przynajmniej linii tramwajowej w tych rejonach? To jest niepojęte jak bardzo miasto ma w nosie ten problem!
- 14 0
-
2019-10-31 16:46
Gdy na jakimś zebraniu pytałam się czy to jest normalne,że z Chełmu do Jasienia samochodem jedzie się kilka minut a komunikacja miejska prawie godzinę to powiedzieli mi,że jak wybudują linię przez Bulońską to będzie lepiej. Nie zdziw się,gdy linia która proponujesz pojedzie przez Żukowo,lub Pruszcz.
- 0 0
-
2019-10-31 17:22
trzeba było wszystkich wymienić
to już za gruby układ POwiazań i zobowiązań.
- 5 1
-
2019-10-31 20:36
Proste ? (1)
Protest. Blokada U.M. i okolic. Dużo ludzi. Dużo hałasu. Transparenty. Telewizje. Paraliż centrum miasta w godzinach szczytu. Reakcja władz gwarantowana.
- 6 0
-
2019-11-01 06:40
Protest
Jedyny sposób na ten beton, aby go rozbić blokada ulic,a w sumie jednej Przebisniegowej
Chętnie wezmę w tym udział.
Aspiracje Gdańska aby żyło się lepiej.- 2 0
-
2019-11-01 01:02
POtolgia w Gdansku
- 1 0
-
2019-10-31 16:46
Polna droga ? Buaahhahahababa (1)
Ciekawe kto odda jak się zawieszenie rozwali. Ciekawe rozwiązanie. Gratuluję pomysłu hahaha
- 2 2
-
2019-10-31 20:38
Lepsza taka prowizorka niż to co jest teraz.
- 0 0
-
2019-10-31 18:22
A moim zdaniem, remontowany odcinek powinien być zamknięty. Nie żaden ruch wahadłowy - po prostu całkowite odcięcie. Wówczas kierowcy będą mieć jasność. Dziś muszą kombinować a przez to generowane są korki.
- 3 2
-
2019-10-31 18:27
Wyłączyć sygnalizację,zobaczycie będzie dużo płynniej
- 2 1
-
2019-10-31 18:53
Przeczytajcie na stronie Obserwator Gospodarczy dzisiejszy tekst o inżynierii drogowej.
Nie da się zlikwidować korków budowaniem dróg - po prostu będzie ich więcej. Trzeba inwestować w komunikację, po prostu. Tramwaje budujcie, nie drogi. Bo wszyscy w korkach się zadusimy.- 2 4
-
2019-10-31 19:18
trzoda naprawdę myśli ze ktoś dba o ich potrzeby......buahhahahahahaha
- 3 2
-
2019-10-31 19:19
Kto wynajął taka firmę
Jakie pomysły, kto zatrudnił ta firmę powinien ponieść konsekwencje info nie małe. To nie jest remont na 1 miesiąc a na pół roku, jak można zatrudnić firmę która pracuje tylko do godziny 16 w takim miejscu!!!!! W dodatku to już norma że rano w godzinach najwyższego szczytu na tej ulicy robotnicy blokują całkowicie ruch na jedynym pasie. Staje ciężarówka czy koparka i tak jak np dzisiaj min 15 min nie ma żadnego przejazdu w jedna czy druga stronę. Co niektórzy za plan naprawy tej drogi kiedy nie ma innego przejazdu np nowej świętokrzyskiej powinni spaść ze stołków.
- 10 0
-
2019-10-31 20:43
część rozwiązań opracowanych przez pana Wojciecha być może zostanie wcielona w życie
Jak zawsze - chamstwo i ignorancja. Pogarda dla obywatela. Ludzie stoją godzinami w bezsensownym korku. Znalazł się jeden myślący za urzędasów i przedstawił rozwiązanie problemu na miarę możliwości jakie daje infrastruktura.
A ci, że "być może zostanie ona wcielona". Co za impertynencja. Z czego to wynika? Z chorej ambicji urzędasa? Ignorancji, a może indolencji? Może chcą pokazać, że rozwiązanie nie jest aż takie dobre, bo się boją, że przyjdzie ktoś wyżej postawiony i zapyta dlaczego tego wczesniej nikt nie wymyślił?
Nasz kraj. Taki piękny. Tylko ludzie d**ile.- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.