• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 300 zgłoszeń agresywnych kierowców i drogowych cwaniaków

Maciej Naskręt
23 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Efekty pracy policjantów z zespołu do zwalczania agresji drogowej.


Ponad 300 e-maili informujących o wykroczeniach przesłali na policyjną skrzynkę od sierpnia m.in. kierowcy, których auta wyposażone są w rejestratory drogi. Piraci drogowi gromadzili nawet po 25 punktów karnych. Ukarani twierdzą, że "podkopuje to ich zaufanie do społeczeństwa".



Jak oceniasz przesyłanie policji materiałów z wykroczeń drogowych z rejestratorów?

Od sierpnia w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku działa zespół zajmujący się zwalczaniem agresywnych zachowań na drogach. Do tej pory na skrzynkę mailową stopagresjidrogowej@pomorska.policja.gov­.pl wpłynęło ponad 300 maili dotyczących popełnianych przez kierowców wykroczeń.

- Głównie dotyczą one popełnianych wykroczeń. Najczęściej jest to przejazd samochodu na czerwonym świetle, wyprzedzanie na podwójnej linii ciągłej, a co gorsze: wyprzedzanie na przejściu dla pieszych - mówi sierż. sztab. Michał Sienkiewicz z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Jak jednak podkreślają policjanci, nie każde zgłoszenie przesłane na skrzynkę e-mail można szybko rozpatrzyć.

- Zdarza się, że nie jest widoczna tablica rejestracyjna samochodu, którego kierowca popełnia wykroczenie. W takiej sytuacji niezbędne są dodatkowe czynności - pozyskanie dodatkowego materiału wideo, czyli na przykład sprawdzenie to czy w innym pojeździe, który znajdował się w pobliżu miejsca wykroczenia, zamontowany był rejestrator i czy przypadkiem nie zarejestrował popełnionego wykroczenia - mówi Sienkiewicz.

Warto zaznaczyć, że policjanci z grupy działają dwutorowo - z jednej strony sami docierają do materiałów umieszczanych w sieci, z drugiej - przyjmują powiadamianie o przypadkach łamania przepisów.

Aby reakcja policji była możliwie szybka, wraz z materiałem należy przesłać informacje o dacie i godzinie zdarzenia (miejscowość, nr drogi, nazwa ulicy), dane pojazdu (marka, nr rejestracyjny), dane zgłaszającego (imię, nazwisko, adres do korespondencji, telefon kontaktowy).

Na wspomnianą skrzynkę e-mail można wysłać filmy, na których uwiecznione jest zachowanie drogowego pirata. Trzeba uważać, bowiem skrzynki policyjne mają ograniczoną pojemność: 10-20 MB na jedną wiadomość. Przy większych plikach należy je wystawić na jeden z wielu serwisów do przesyłania i pobierania danych, np. Dropbox.com lub GoogleDrive. Policjanci pobiorą stamtąd materiał do analizy.

Ukarani kierowcy: to podkopuje nasze zaufanie do społeczeństwa

Nam udało się dotrzeć do kierującej, której wykroczenie zostało zarejestrowane przez innego kierowcę na drodze w Gdańsku. Pani Małgorzata przejechała na czerwonym świetle, przy którym zazwyczaj świeci się warunkowa strzałka do skrętu w prawo.

- Wszyscy przede mną tak jechali i ja pojechałam - na pamięć. Na myśl mi nie przyszło, że ktoś może mnie nagrywać. Przyznałam się do popełnionego wykroczenia, ale tylko dlatego, że tak też zrobili inni kierowcy, którzy tego dnia pojechali razem ze mną na czerwonym świetle - opowiada nasza czytelniczka.

Dodaje, że trudno w tym momencie wskazywać na działania prewencyjne takiej akcji.

- Dla mnie takie nagrywanie - z ukrycia - nie przynosi żadnych skutków prewencyjnych, a może jedynie rozbudzać poczucie, że żyjemy w świecie pełnym konfidentów - mówi pani Małgorzata.

Z drugiej strony w wielu krajach jest to całkowicie normalne. Nie tylko obywatele, ale też policja może nagrywać z ukrycia. W Szwajcarii fotoradary mogą być nawet zamaskowane, nie trzeba ich oznaczać i informować gdzie stoją. Właśnie po to, by drogowi piraci nigdy nie wiedzieli, gdzie mogą zostać ukarani i nie przyspieszali od razu po minięciu fotoradaru, jak ma to miejsce u nas.

Miejsca

Opinie (796) ponad 20 zablokowanych

  • powoli rządzący wychowują naród donosicieli i konfidentów feee brzydzę się kapusiami

    • 2 3

  • a FROG albo ten koleś na motocyklu to dostali mandaty? (1)

    Mandat wystawiony na podstawie takiego filmiku jest nielegalny , videorejestrator musi miec homologację.
    Pierwsze sprawy już są w sądach .
    Napiszcie co dało na obwodnicy ograniczenie do 100km/h i jak wyeliminować tych co jeżdżą więcej bez fotoradarów.

    • 16 3

    • mandat jest wystawiany na podstawie zgromadzonych materiałów, a nie tylko nagranie

      • 1 2

  • Piszą o "ubekach", "donosicielstwie" i "PRLu", a chodzi im tylko o to, by mogli nadal bezkarnie kpić sobie z przepisów ruchu.

    • 7 5

  • Pani Gosia (o ile w ogóle istnieje i to nie wymysł autora do artykułu) (1)

    To jest baranem czy człowiekiem? Bo z tego co widać to chyba baranem. Na rzeź też bys kobieto poszła, bo inni idą? Co to w ogóle za tłumaczenie się, bo inni? Czy to zdejmuje z ciebie kobieto odpowiedzialność, rozumu nie masz?

    • 11 3

    • Te wiejski psycholog ..Nie napinaj sie bo ci zylka peknie.

      • 1 7

  • Wielki brat czuwa

    Komuno wróć , smutne.
    Od karania za piractwo jest Policja tak jak od leczenia lekarze a nie znachorzy.
    Fajnie zrobić z obywateli kapusi a samemu pic kawusię i ogladac filmiki.
    PYTANIE
    A KTO KONTROLUJE jakie osoby z filmików dostały mandat a jakie nie? Bo uważam że nie wszyscy są jednakowo traktowani.
    Lepiej byłoby gdyby ten zespół funkcjonariuszy pełnił patrole na drodze a nie w biurze.

    • 11 11

  • Co innego jak ktoś chamsko łamie przepisy, wymusza pierwszeństwo, stwarza zagrożenie.

    Co innego jak ostrożnie, nie wymuszając pierwszeństwa, przejeżdża na czerwonym świetle o 3 w nocy, bo światło nie zmienia się 10 minut i można podejrzewać awarię sygnalizacji.

    • 4 13

  • (2)

    jestem za wprowadzeniem egzaminu na prawo jazdy po 60 roku życia , 3/4 niedzielnych kierowców w podeszłym wieku stwarza zagrożenie na drogach . głownie przez to że jeżdżą sobie na pamięć , słabo panują nad pojazdami , dodatkowo zdrowie im już nie pozwala na jazdę w męczącym półmroku ,albo poprostu bawią się w ORMO . od razu połowa straciła by prawko i luźniej by było na drogach .

    • 4 11

    • a co zrobić z kierowcą np. autobusu, który musi pracować do 67 lat?

      • 7 0

    • Ja bym poszedł dalej

      bym ich poddawał eutanazji , ZUS by się ucieszył
      Wg statystyk to zdaje się g*wniarzeria przoduje w sprawstwie wypadków śmiertelnych

      • 2 2

  • ORMO

    - znamy juz taka instytucje - nazywala sie Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej. Historia szybko zatacza kolo.

    • 9 8

  • Też kupuję kamerę a nawet DWIE

    Będę nagrywał tych co nagrywają :-)
    a sami jeżdża jak ostatnie c**ty.

    • 11 5

  • Przywrócić do życia ORMO

    kamerzyści przynajmniej dostana opaski i lizaki. Dziś wysyłają nagrania kierowców, jutro będą kręcić sąsiada, który zdradza żonę.

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane