- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (642 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (54 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (36 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Ponad 32 mln zł za nowe tory i pętlę na Klinicznej
Przebudowa torów na Klinicznej i pętli w tym miejscu będzie kosztowała więcej, niż zakładało miasto.
Drugie zadanie polega na przebudowie węzła Kliniczna. W jej efekcie zniknie jeden z peronów oraz fragment torów. Przebudowane zostanie ok. 250 metrów torowiska oraz jeden rozjazd - tory na pętli Kliniczna.
Do tego przebudowanych zostanie ok. 500 m torów na podbudowie żelbetowej, 13 zwrotnic oraz cztery perony, w tym jeden peron tramwajowo-autobusowy.
Pierwsze i drugie zadanie obejmie też remont istniejących ogrodzeń torowiska i wymianę sieci trakcyjnej ze słupami oraz wykonanie odwodnień.
O to zlecenie walczą dwie firmy: WPRD Gravel i wspierający go TOR-KAR-SSON oraz Trakcja Polska. Obie złożyły oferty w przetargu organizowanym przez Gdańskie Inwestycje Komunalne. W czwartek, po otwarciu kopert, okazało się, że minimalnie mniej - niecałe 400 tys. zł - za roboty zażądało konsorcjum WPRD Gravel i TOR-KAR-SSON, które wyceniło swoje usługi na 32 mln 534 tys.
Problem w tym, że to i tak więcej niż planowało miasto, które na przebudowę torowiska w ul. Klinicznej zarezerwowało nieco mniej niż 27 mln zł.
Zgodnie z procedurą po ogłoszeniu wyniku oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania.
Opinie (101) 5 zablokowanych
-
2011-05-12 18:42
Tylko po co? Pętla na Klinicznej? (3)
Wydaje się, że był to nieudany eksperyment, kto i po co topi kolejny raz miejskie (=nasze ) pieniądze w idiotyczną pętlę.
Będziemy na siłę przesiadać się na pętli Kliniczna chcąc dojechać do Nowego Portu?
Jedynie sensowna rola pętli Kliniczna jest w sytuacjach awaryjnych, ale nie jako centrum przesiadkowe!- 9 5
-
2011-05-12 18:56
No ale skoro remontuje się pętlę awaryjną to co szkodzi lepiej ją dostosować do przesiadek?
- 2 0
-
2011-05-12 20:45
Ta pętla działała 30 lat temu
- 0 0
-
2011-05-12 20:47
Jak się tramwaj zepsuje to właśnie na niej może wykręcić holowany przez drugi
ona jest po coś
- 1 0
-
2011-05-12 19:49
A kiedy wróci tramwaj na Orunię? (1)
- 8 3
-
2011-05-13 09:53
jest SKM
tylko że Adamowicza nie interesuje jej zintegrowanie z komunikacją miejską.
- 0 1
-
2011-05-12 21:32
Moja firma "Pol-burak" chciała to miejsce zaorać za 10 tys. PLN
... posadzić buraki i byłby jesienią cukier.
Ale nie daliśmy łapówki i z przetargu nici....- 6 3
-
2011-05-13 07:15
ceny i wyceny (1)
Może miasto zatrudniłoby tak kogoś kto by potrafił uczciwie i rzetelnie wyliczać koszty inwestycji bo jak na razie to wszystkie są zaniżone a przecież kosztorysant ten bierze za to pieniądze i to wcale nie małe.
- 3 3
-
2011-05-13 08:31
Tylko że to też nic nie da. Przecież firmy startujące w przetargu mogą podać ceny wzięte z kosmosu wg własnego widzimisię, prawda (zarówno niższe jak wyższe) i wtedy najlepszy kosztorysant będzie wyglądał śmiesznie. Co według ciebie znaczy uczciwie i rzetelnie? Że kosztorys inwestora pokrywa się co do grosza z najlepszą ofertą? Wtedy będzie piszczenie że przetarg jest ustawiony. Poza tym trzeba wiedzieć, że inwestor szacuje koszty wg pewnych standardów, średnich i norm. A wykonawca jak to wykonawca, każdy inny. Prosty przykład: masę autobusu z pasażerami szacuje się wg średniej wagi pasażera, ale znajdź mi takiego który waży dokładnie 71,2 kilograma.
- 4 0
-
2011-05-15 17:56
A kiedy linia tranwajowa na Orunie ("dolną") ?!
Jako pasażer komunikacjiZKM Gdańsk tęsknię do tramwaju z ORUNII nr6 do centrum Gdańska. Aktulnie pomimo wykupuienia biletu miesięcznego nie jestem zadowolony. Komunikacja z Gdańska Orunii nie istnieje!! Trakt Šwiat.Wojciecha jest kompletnie zablokowany - nawet do ul.Gościnne!! ,SZYBCIEJ JEST NA PIESZO NIŻ AUTOBUSEM ZKM Gdańsk. Korki zamykają płynny przejazd i przestrzeganie rozkładu jazdy jest niemożliwe! Autobusy wypadają z kursów, a czas przejazdu dochodzi z przystanku Goscinna do 30 minut. A co będzie w okresów lata, deszczu i zimy? Jako pasażer komunikacji ZKM Gdańsk wnioskuje o tramwaj - miejsce po wyburzeniach po powodzi napewno by się znalazło dla przeproeadzenia linii tramwajowej .
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.