• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 60 mln zł za parking podziemny w centrum Gdyni

bra
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lato w pełni, a w parku Centralnym sucho
Planowany wygląd parku Centralnego po zakończeniu wszystkich prac.
Planowany wygląd parku Centralnego po zakończeniu wszystkich prac.

Od 63 do 67 mln zł kosztować będzie budowa podziemnego parkingu na 270 aut, który powstanie w ramach budowy parku CentralnegoMapka w centrum Gdyni. Obie złożone oferty mieszczą się w założonym budżecie. Prace zakończą się w I połowie 2023 r.



Ile jesteś w stanie zapłacić za godzinę parkowania w centrum miasta?

Budowa parku Centralnego została podzielona na trzy etapy. Pomiędzy al. Piłsudskiego, ul. Świętojańską i Legionów powstały do tej pory:

  • alejki, ławki, ogród sensoryczny oraz miejsca do rekreacji i odpoczynku, a także ogrodzony wybieg dla psów - za kwotę 7,4 mln zł,
  • skatepark, park linowy, plac zabaw dla dzieci, fontanna, bieżnia i tereny zielone - za ponad 10 mln zł.

Teraz przyszedł czas na realizację trzeciej części inwestycji.

  • Planowany wygląd parku Centralnego po zakończeniu wszystkich prac.
  • Planowany wygląd parku Centralnego po zakończeniu wszystkich prac.
Trzeci etap parku Centralnego obejmie:

  • parking podziemny na 270 aut,
  • staw z fontanną, który zimą będzie służyć jako lodowisko,
  • polanę piknikową,
  • budynek z małą gastronomią i zapleczem technicznym.

Całość połączy się z budowanym przez firmę AB Inwestor biurowcem Square.

Właśnie zostały otwarte oferty w przetargu. Złożyły je dwie firmy:

  • Budimex - 63,4 mln zł,
  • konsorcjum spółek NDI - 67,7 mln zł.

Miasto w budżecie zarezerwowało na ten cel ponad 69,8 mln zł.

Wybrany wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie wszystkich robót, ale może je skrócić maksymalnie o trzy tygodnie.

Nowy parking będzie prawdopodobnie płatny. Niewykluczone, że na tych samych zasadach, co miejsca przy Centrum Filmowym. Obiekt ten jest pod opieką Agencji Rozwoju Gdyni, podobnie jak park Centralny.
bra

Opinie (343) 8 zablokowanych

  • Powinny powstać duże parkingi przesiadkowe (3)

    dla tych co wjeżdżają do Gdynia do pracy i siedzą w jednym miejscu po 8h, z samochodu na autobus, SKM, tańszy miesięczny i problem się znacznie zmniejszy. Na pewno polifarb, okolice Szperka, i Meksyk lub okolice Warsztatów SKM na Cisowej. Teraz jest tak że miejsca pozabierali i i podnieśli opłaty, komunikacja jest słaba, jak chcesz coś załatwić w mieście w ciągu dnia to szukasz miejsca i płacisz jak za zboże. Brak logiki jak z Lotniskiem im Wojciecha Szczurka.

    • 7 1

    • to byłaby forma subsydiowania (wspierania) procesu wyprowadzania się mieszkańców z Gdyni (2)

      do sąsiednich gmin, co zresztą już ma miejsce od wielu lat. Bez sensu: gdyby takie parkingi były płatne, to byłyby puste (patrz szkieletor zbudowany w pobliżu stacji SKM Gdańsk Stocznia).

      • 0 2

      • Suburbanizacja i tak się dzieje, tylko teraz ludzie wybierają samochody żeby wjechać do miasta. Tylko to sprawia że Gdynia staje przed ciężkim wyborem - ściągać z nich kasę za parkowanie jednocześnie wkurzając lokalsów, albo jak piszesz sybsydiować parkingi na obrzeżach i transport do centrum (bo do biletów i tak zawsze dopłaca).

        A parking przy Stoczni zapewne się zapełni jak powstaną w okolicy biurowce jak jest planowane :)

        • 1 0

      • a podatki i robola

        To sie chce miec?
        To plac za jego dowoz...

        • 0 0

  • Za miast budowac to likiwdowac parkingi i prowadza wysokie oplaty jak kogos nie stac to niech złomuje szrota i kupi bilet Komun (1)

    • 2 5

    • Bo ty tak chcesz?

      • 0 0

  • Tylko POlskie firmy

    NDI 100% firma Polska ale Budimex to 100% Hiszpańska firma...

    • 3 1

  • Taka aktywność władz publicznych ma określoną nazwe

    Otóż zwana jest ona rażącą niegospodarnością. 250 000 za miejsce postojowe z naszych podatków, brak słów.

    • 5 0

  • Gdynia potrzebuje parkingów to nie ulega wątpliwości (2)

    W każdym dużym mieście buduje się wielokondygnacyjne parkingi. Może Riviera powinna mieć fundamenty policzone na 10 pięter parkingu?! Taki parking za godzinę powinien być znacznie tańszy niż przy ulicy, aby korzystanie z niego było masowe. Parking powinien być na 2000 aut a nie na 270 !

    • 5 2

    • w wielu dużych miastach likwiduje się parkingi, estakady i pseudoautostrady miejskie (1)

      a także wdraża się szeroko zakrojony program zwiększania liczby ulic i placów uwalnianych od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 0 1

      • Rzekł uwolniony od rozumu :)

        • 0 0

  • Będą problemy

    Tak jak przy przebudowie kanalizy w ciągu Al. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z Legionów. Hasło: Kurzawka.

    • 3 1

  • Dobrze ,

    • 2 3

  • Dobrze, ze nie NDI

    ZnOw by wykosili polowe wykonawcow.

    • 2 1

  • No i super

    Krytyka i krytyka ,a mieszkańcy pewnie maja parkować w chmurze.Małymi krokami -będą kolejne parkingi i parki,Oby tak dalej

    • 1 0

  • Szacun

    O kuzwa, mają rozmach w wyprowadznaiu kasy

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane